Protokół Nr 61/2020

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 27 marca 2020 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.

 

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego  z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2019 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków

-w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Krystynie Błażewskiej – Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach realizacji zadania – Remont elewacji frontowej Zespołu budynków Miejskiej Szkoły im. Gustawa Freytaga, obecnie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

3.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące przekazania środków na zakup komputerów do pracowni  szkolnej oraz dla dyrekcji i pracowników administracyjnych SOSW w Kluczborku.

4.Zbiorcza informacja potwierdzająca realizację kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych przez Powiat Kluczborski.

5.Pismo PCZ S.A w Kluczborku z prośbą o zawarcie kolejnej umowy dzierżawy  w związku
z upływem terminu na jaki została zawarta umowa dzierżawy pomieszczenia, w którym prowadzona jest Pracownia Tomografii Komputerowej.

6.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku informujące o pozyskanych materiałach budowlanych w związku z realizacją zadania „Remont drogi powiatowej Nr 2995 O ul. Sienkiewicza w Wołczynie i przyjęcie ich na stan magazynowy.

7.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku o wprowadzenie do budżetu Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków kwoty 32 069 zł, z przeznaczeniem na zwiększenie planu finansowego ZDP w §4300, rozdziale 60014, dziale 600.

8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zatrudnienia pracownika administracyjnego w ramach robót publicznych w CKZ w Kluczborku.

9.Pismo dotyczące inwestycji polegającej na budowie zjazdu indywidualnego z DP 1344 O na działkę nr 232/6 w miejscowości Gierałcice.

10.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące upoważnienia członków Zarządu Powiatu do podpisania aneksów do Porozumień w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli (Domaszowice, Rudniki, Radłów, Praszka, Olesno, Kluczbork, Gorzów Śl. I Wołczyn oraz Powiat Oleski)

11.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące inwestycji ,,Remont drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 (od km 0+000,00 do km 0+441,07)” .

12.Pismo Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczące zwolnienia z czynszu najmu dla najemców w miesiącach marzec-maj 2020 w związku z epidemią COVID-19. (pismo PKS).

13.Wolne wnioski.

14.Zamknięcie posiedzenia.

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 17.03.2020 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 60/2020 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego  z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2019 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego.

Powyższe sprawozdanie zawiera wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2019 r, wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2019 r., wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za 2019 r., wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2019 roku., wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2019 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego, wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2019 r., stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych w 2019 roku, informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, informację o dokonanych w 2019 roku umorzeniach i ulgach w spłatach, informację o zrealizowanych dochodach i przychodach, informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach.

Ponadto Zarząd zapoznał się z informacją o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd po szczegółowej analizie ww.sprawozdania wraz z informacją o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego przystąpił do głosowania imiennego:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.   Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 61/237/2020 w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2019 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd zgodnie z przepisami postanowił przekazać sprawozdanie w terminie do 31.03.2020 r.  Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej w Opolu.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 17 marca 2020 r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 1 928,00 zł przeznaczonej na zadania określone w art. 6ca ust.1 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, realizowane przez powiatowe zespoły do spraw orzekania o niesprawności.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.   Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 61/238/2020 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 29.000,00,-zł, rozdział 80115-Technika kwota 26.000,00,-zł, rozdział 80117-Branżowe szkoły I i II stopnia kwota 3.000,00,-zł.

Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 29.000,00,-zł, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 29.000,00,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół nr 1 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.   Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 61/239/2020 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Kolejnym projektem z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 150–Przetwórstwo przemysłowe, rozdział 15011–Rozwój przedsiębiorczości z: § 4010 kwotę 50.000,00 zł na: § 4300 kwotę 50.000,00 zł

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości w celu zabezpieczenia wydatków bieżących. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego: za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.   Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 61/240/2020 w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Pani Krystynie Błażewskiej – Dyrektorowi Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach realizacji zadania – Remont elewacji frontowej Zespołu budynków Miejskiej Szkoły im. Gustawa Freytaga, obecnie Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego: za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.   Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 61/241/2020.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym przekazania środków na zakup komputerów do pracowni szkolnej oraz dla dyrekcji i pracowników administracyjnych SOSW w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w związku z epidemią koronawirusa i zwalczaniem jej skutków oraz wdrożonym programem naprawczym na chwilę obecną nie ma możliwości zakupu komputerów dla SOSW w Kluczborku. Zarząd uznał,

że ewentualny zakup mógłby zostać zrealizowany pod koniec roku 2020 jedynie w ramach środków własnych jednostki.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze zbiorczą informacją potwierdzająca realizację kontroli zarządczej w jednostkach podległych i nadzorowanych przez Powiat Kluczborski.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił przyjąć powyższą informację bez uwag.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem PCZ S.A w Kluczborku dotyczącym zawarcia kolejnej umowy dzierżawy  w związku z upływem terminu na jaki została zawarta umowa dotycząca  pomieszczenia na funkcjonowanie Pracowni Tomografii Komputerowej.

Zarząd postanowił o zawarciu kolejnej umowy dzierżawy na dotychczasowych warunkach z Powiatowym Centrum Zdrowia S.A w Kluczborku na pomieszczenie o powierzchni 41,50 m2 znajdujące się w przyziemiu budynku szpitalnego przy ulicy
M.Skłodowskiej-Curie 23 w Kluczborku na działce ozn.ewid.Nr 91/24 z k.m.12 o pow.0,0473 ha, stanowiącej własność Getin Leasing S.A.

Umowa zostaje zawarta na czas określony od dnia 10.03.2020 r. do 09.03.2023 roku.

Do podpisania umowy Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu. 

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku informującym o pozyskanych materiałach budowlanych w związku z realizacją zadania „Remont drogi powiatowej Nr 2995 O ul. Sienkiewicza w Wołczynie i przyjęcia ich na stan magazynowy.

Zarząd postanowił o przyjęciu na stan pozyskanych z realizacji ww.zadania materiałów budowlanych z zastosowaniem następujących cen jednostkowych:

-betonowe płytki chodnikowe 50x50x7 cm- 1.330 szt (cena netto 2,00 zł/szt, cena brutto 2,46 zł/szt),

-betonowe płytki chodnikowe 35x35x5 cm- 239 szt (cena netto 1,00 zł/szt, cena brutto 1,23 zł/szt),

-kostka brukowa betonowa-546,0 m2 (cena netto 12,00 zł/m2, cena brutto 14,76 zł/szt),

-kostka granitowa 15x17-50,0 Mg (cena netto 100,00 zł/tonę, cena brutto 123,00 zł/tonę)

 

Do punktu 7 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku o wprowadzenie do budżetu Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków kwoty 32.069,68,- zł, z przeznaczeniem na zwiększenie planu finansowego ZDP w §4300, rozdziale 60014,
dziale 600.

W ramach zadania pn.,,Wycinka drzew rosnących w ciągu dróg powiatowych wraz z frezowaniem pni oraz nabyciem drewna pozyskanego z wycinki” zrealizowanego w bieżącym roku pozyskano drewno.

Wykonawca robót PUHP WER Sp.zo.o z Ozimka na podstawie wystawionej przez Starostwo Powiatowe faktury wpłacił na konto Starostwa kwotę 32.069,68,-zł.

Kwotę powyższą zaplanowano przeznaczyć na naprawę ubytków w nawierzchniach dróg powiatowych.

Zarząd postanowił o wprowadzeniu na najbliższej sesji Rady Powiatu do budżetu Powiatu Kluczborskiego po stronie wydatków kwoty 32.069,68,-zł.

  

Do punktu 8 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zatrudnienia pracownika administracyjnego w ramach robót publicznych w CKZ w Kluczborku.

Zarząd zapoznał się także z opinią Wydziału Edukacji i Sportu w powyższej sprawie i postanowił nie wyrazić zgody na zatrudnienie pracownika administracyjnego w ramach robót publicznych w CKZ w Kluczborku.

 

Do punktu 9 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem dotyczącym budowy zjazdu z DP 1344 O na działkę nr 232/6 w miejscowości Gierałcice.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się  z pismem postanowił wyrazić zgodę na realizację budowy zjazdu z DP 1344 O na działkę nr 232/6 w miejscowości Gierałcice uwzględniając uzgodnienia z firmą Larix w zakresie utrzymania gwarancji na ww.drodze.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące upoważnienia członków Zarządu Powiatu do podpisania aneksów do Porozumień w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli (Gminy: Domaszowice, Rudniki, Radłów, Praszka, Olesno, Kluczbork, Gorzów Śl. i Wołczyn oraz Powiat Oleski).

Do podpisania Aneksów z ww.gminami oraz powiatem Oleskim Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu.

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym inwestycji ,,Remont drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie na odcinku o długości 441,07 (od km 0+000,00 do km 0+441,07)” –rekultywacja terenów zielonych.

Zarząd przyjął powyższą informację do wiadomości.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora KIP w Kluczborku dotyczącym zwolnienia z czynszu najmu dla najemców KIP w miesiącach marzec-maj 2020 w związku z epidemią COVID-19.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Skarbnika do wystąpienia z zapytaniem do Ministerstwa Finansów, czy będzie możliwe zwolnienie z czynszu najmu dla najemców KIP w Kluczborku (marzec-maj 2020 r.) w związku z panującą epidemią COVID-19  w świetle zawartej umowy o udzieleniu pożyczki z budżetu Państwa.

Ponadto Zarząd stwierdził, że decyzja w powyższej sprawie zostanie podjęta po uzyskaniu odpowiedzi z Ministerstwa Finansów.

  

Do punktu 13 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach dotyczące zorganizowania robót publicznych.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie 2 osób w ramach robót publicznych w DPS w Gierałcicach.
Do podpisania wniosku Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu.

 

o punktu 14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 61posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

 

 

 

  Protokołowała:

 

Joanna Strzelczyk