PROTOKÓŁ nr 75/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 14 września 2004 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy Wydziału Edukacji:
  1. wniosek o zatwierdzenie etatów pracowników administracji i obsługi w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku oraz w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku;
  2. informacja nt. naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2004 / 2005 na dzień 01.09.2004 r.;
  3. propozycja dodatków funkcyjnych dla doradców metodycznych oraz dla koordynatora sportu szkolnego;
  4. projekt pisma - odpowiedź na wnioski Komisji Oświaty, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku;
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym jednostki po stronie wydatków;
  2. wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej w rozdziale 85204 § 3110 dot. rodzin zastępczych;
  3. wniosek Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie środków na zakup abonamentów na programy komputerowe Vulkan dla szkół i placówek oświatowych oraz dla w/w wydziału;
  4. ponowne rozpatrzenie wniosku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie przyznania dodatkowych środków na pilne prace remontowo-inwestycyjne w w/w szkole
  1. Wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie podjęcia decyzji w sprawie nieruchomości nr 581 / 91 położonej w Polanowicach.
  2. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 23 września 2004 r.
  3. Wolne wnioski.

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 31 sierpnia 2004 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta przedstawił zebranym następujące sprawy Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku:

  1. wniosek o zatwierdzenie etatów pracowników administracji i obsługi w Zespole Szkół

Ponadgimnazjalnych Nr 2 – CKU w Kluczborku oraz w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku; jak wyjaśniła Pani Naczelnik Wydziału Edukacji, po rozdzieleniu tych dwóch jednostek, nastąpiła konieczność zwiększenia o 2,5 etatu zatrudnienia w WODiDZ ponieważ jest to pełnodobowy internat, który nie może pozostać bez obsługi gdyż jak w tej chwili się okazuje, jest tam jeden etat sprzątaczki na całość co jest rzeczą niemożliwą i patrząc na taką zasadę przydzielania etatów do poszczególnych szkół, która opracowywana była w momencie kiedy zmniejszaliśmy zatrudnienie – dodała Pani Naczelnik, to w tej chwili te 13,75 akurat odpowiada tym zasadom, które były opracowane na początku, dlatego jest prośba o zwiększenie o 2,5 etatu pracowników administracji i obsługi w WODiDZ. Skarbnik stwierdził, że rozmawiał na ten temat z dyrektorem szkoły oraz z księgową i jeśli chodzi o sprawy finansowe, które się z tym zwiększeniem etatów wiążą, zostały one już uzgodnione. Starosta z kolei zapytał, czy przyjmując, że taka liczba etatów zostanie przez Zarząd Powiatu zatwierdzona czyli w ZSP Nr 2- CKU – 10, 75 i w WODiDZ – 13,75, czy w stosunku do tego co było poprzednio, jest jakaś oszczędność. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji odpowiedziała, że jest oszczędność gdyż w obydwu placówkach z 9 etatów “schodzimy” do 6,5. Pani Irena Kielar, członek Zarządu Powiatu stwierdziła, że proponuje zwiększyć tę liczbę etatów, gdyż tam naprawdę jest dużo pracy i na pewno jest to konieczne. Następnie Starosta poddał powyższy wniosek pod głosowanie, pytając kto jest za zatwierdzeniem 10,75 etatu pracowników administracji i obsługi w ZSP Nr 2 - CKU w Kluczborku oraz 13,75 etatu również pracowników administracji i obsługi w WODiDZ w Kluczborku. Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził w/w liczbę etatów pracowników administracji i obsługi w w/w placówkach. b) informacja nt. naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2004 / 2005 na dzień 01.09.2004 r.; Pani Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że jest to na razie wstępne zestawienie liczbowe - ile do poszczególnych szkół przyjęto uczniów natomiast będzie jeszcze przygotowane zestawienie dot. poszczególnych zespołów. Na tą chwilę – dodała Pani Naczelnik, nabór do klas pierwszych poszczególnych typów szkół w zespołach szkół przedstawia się następująco: ZSO w Kluczborku – 239 uczniów (8 oddziałów); ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 75 uczniów (3 oddziały); ZSL-T w Kluczborku – 178 uczniów (6 oddziałów); ZSP Nr 1 w Kluczborku – 215 uczniów (7 oddziałów); ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku – 210 uczniów (7 oddziałów); ZSL-Z w Polanowicach – 70 uczniów (3 oddziały). Ponadto Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że ogólna liczba absolwentów gimnazjum przyjęta do szkół ponadgimnazjalnych wynosi 984, w tym do 3-letniego Liceum Ogólnokształcącego – 349 osób, do 3-letniego Liceum Profilowanego – 231 osób, do 4-letniego Technikum – 255 osób, do 2 i 3 letniej Zasadniczej Szkoły Zawodowej – 149 osób, Liceum Ogólnokształcącego uzupełniającego dla młodzieży – 33 osoby oraz do szkół dla dorosłych – 120 osób. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł uwag do powyższego zestawienia, zostało ono jednogłośnie przyjęte. c) propozycje przyznania dodatków funkcyjnych dla doradców metodycznych oraz dla koordynatora sportu szkolnego; Pani Naczelnik Wydziału Edukacji przedstawiła swoją propozycję co do wysokości dodatków funkcyjnych dla poszczególnych osób a mianowicie: Pan Wiesław Wiejowski, ZSL-T – 10% tj. 140,90 zł; Pani Iwona Baldy, ZSO – 10% tj. 140,90 zł; Pani Zofia Pańków, ZSL-Z – 10% tj. 140,90 zł oraz Pan Jan Ziółkowski, ZSL-T – 15% tj. 211,35 zł. Powyższe dodatki mają być przyznane na okres: wrzesień – grudzień 2004 r. – dodała Pani Naczelnik. Następnie Przewodniczący Zarządu zapytał zebranych, czy ktoś ma zastrzeżenia co do wysokości tych dodatków lub okresu na jaki mają zostać one przyznane. W związku z tym, że nikt z zebranych nie miał uwag, Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął w/w propozycje Wydziału Edukacji. d) projekt pisma – odpowiedź na wnioski Komisji Oświaty, Sportu, Turystyki, Rodziny i Patologii Rady Powiatu w Kluczborku – załącznik nr 3d do niniejszego protokołu; Komisja Oświaty ... Rady Powiaty w Kluczborku zwróciła się z prośbą o udzielenie odpowiedzi na pytania dotyczące następujących spraw: aktów wandalizmu na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku, potrzeb remontowych i inwestycyjnych koniecznych do przeprowadzania w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego, przyszłości Pracowni Ćwiczeń Praktycznych Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku oraz sprawy zabezpieczenia 3 godzin na podział przedmiotów zawodowych na grupy w ZSP – RCKU w Bogdańczowicach dot. szkoły - Technikum dla młodzieży. Starosta zapoznał zebranych z odpowiedziami na te wnioski przygotowane przez Wydział Edukacji. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł uwag do powyższego pisma, jednogłośnie upoważniono Starostę do jego podpisania.

Do punktu 3 porządku

Skarbnik przedstawił następujące sprawy:

a) wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w planie finansowym jednostki po stronie wydatków; Skarbnik wyjaśnił, że zmniejszenie wydatków inwestycyjnych o kwotę 182.364,00 zł. wynika z oszczędności w realizacji zadania dotyczącego drogi powiatowej w miejscowości Kujakowice Górne. Ponadto, dodał Skarbnik, na całym zadaniu oszczędności były na poziomie 271290,00 zł. natomiast my mamy w dochodach zapisaną kwotę “sapardowską” jaką mieliśmy otrzymać. Według wartości kosztorysowej mieliśmy z Sapardu otrzymać 423.223 ,00 zł. a otrzymamy 247.065,00 zł. czyli 176.158,00 zł. mniej stąd też we wniosku Zarządu Dróg Powiatowych jest podana ta faktyczna oszczędność , zminusowano to co należy odjąć z dochodów i wydatków w związku z sapardem a te 182.364,00 zł. to jest kwota która faktycznie pozostaje do rozdysponowania. Wniosek Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku “idzie” w takim kierunku – kontynuował Skarbnik, aby te pieniądze podzielić na zwiększenie funduszu płac w w/w placówce w związku z zatrudnieniem na okres 6 miesięcy pracownika interwencyjnego z Urzędu Pracy oraz 5 absolwentów tj. 29.664,00 zł.; zwiększenie składek na ubezpieczenie społeczne z tytułu zatrudnienia w/w pracowników o kwotę 5.260,00 zł.; zwiększenie składek na Fundusz Pracy z tytułu zatrudnienia w/w pracowników o kwotę 730.00 zł. oraz zwiększenie wydatków na usługi remontowe o kwotę 146.710,00 zł. na następujące zadania: remont dachu budynku administracyjnego, remont przepustu m. Szum, remont przepustu m. Markotów, remonty dróg powiatowych oraz opracowanie dokumentacji remontu mostu w m. Smardy. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowił jednogłośnie o jego skierowaniu na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Zlecono również Skarbnikowi Powiatu zapisanie w/w wniosku w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku;

b) wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie dokonania zmian w uchwale budżetowej w rozdziale 85204 § 3110 dotyczącym rodzin zastępczych. Skarbnik powiedział, ze jest to temat, który wrócił do nas gdyż wcześniejsze dokumenty “mówiły” o tym, że to dziecko w rodzinie zastępczej będzie utrzymywane przez okres dłuższego czasu i do końca roku wyliczono kwotę ponad 10.000 zł. na utrzymanie tego dziecka, jednak stało się inaczej i w zasadzie jesteśmy zobligowani przepisami ustawy o pomocy społecznej – stwierdził Skarbnik, do opłacenia pobytu tego dziecka w rodzinie zastępczej od 15 czerwca br. do 25 lipca br. czyli łącznie 1520,12 zł. Ponadto Skarbnik dodał, że sprawdzał całość dokumentacji i wyliczenie powyższej kwoty jest poprawne, pozostaje tylko wprowadzić taką zmianę do uchwały budżetowej i tę dotację przekazać. Jeżeli Rada Powiatu daną uchwałę podejmie, to jest przygotowany już projekt porozumienia z miastem Opolem i będziemy mogli te pieniądze im przekazać. Również i ten wniosek po zapoznaniu się, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił skierować na sesję Rady Powiatu i zlecił Skarbnikowi Powiatu zapisanie jego w projekcie uchwały Rady Powiatu w Kluczborku. c) wniosek Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie środków na zakup abonamentów na programy komputerowe Vulkan dla szkół i placówek oświatowych oraz dla w/w wydziału; Skarbnik wyjaśnił zebranym, że łączny koszt dla Starostwa to kwota 14.448 zł i my musimy program ten zakupić, żeby sprostać wymogom ustawy i przygotować się do informacji oświatowej. Do zakupu programu dochodzi szkolenie, które już ma miejsce gdyż wcześniej była decyzja Zarządu Powiatu, ze możemy w to wejść. Kolejna potrzeba wymieniona w w/w wniosku, to potrzeba zakupu sprzętu komputerowego dla Wydziału Edukacji. Oszacowano zakup trzech komputerów na kwotę około 5.100 zł. Ponadto Skarbnik dodał, że zakup oprogramowania nastąpi z naszych środków, ono jest przekazywane do szkół, każda szkoła dysponuje licencją na ten program natomiast szkolenie nauczycieli jest po stronie szkół. Starosta stwierdził, że możeby wykorzystać komputery, które zostały wymienione w wydziale komunikacji, w takim przypadku koszt zakupu komputerów dla wydziału edukacji byłby znacznie niższy. Tymczasem Skarbnik stwierdził, że powyższy wniosek należy zapisać w projekcie uchwały Rady Powiatu a gdyby nastąpiła zmiana co do ilości zakupowanych komputerów, przed sesją można wprowadzić autopoprawkę do uchwały. Reasumując, Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższy wniosek i zlecił Skarbnikowi Powiatu zapisanie go w projekcie uchwały Rady Powiatu.

d) ponowne rozpatrzenie wniosku Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie wyasygnowania dodatkowych środków na pilne prace remontowo-inwestycyjne w w/w szkole; Starosta przypomniał zebranym treść niniejszego wniosku z kolei Skarbnik powiedział, że on zweryfikował wszystkie koszty planowanych zamierzeń z księgową oraz z dyrektorem szkoły i wygląda to następująco: istnieje przede wszystkim konieczność zrobienia zmiany w planie remontów na rok bieżący dlatego że mieliśmy w uchwale budżetowej zapisany remont parkietu w sali gimnastycznej jednak zrezygnowano z tego na konto remontu parkietu w auli. To zadanie kosztowało ich 7.310 zł. natomiast na remont korytarzy wydatkowali 17.430 zł. i pozostaje dokładnie 25.260 zł które chcą przeznaczyć na problem odwodnienia sali gimnastycznej. I taką zmianę możemy zrobić ale za 25.260 zł. szkoła tego zadania nie dokończy. Reasumując, dyrektor szkoły pyta, czy mu damy te brakujące 24.000 zł. aby on jeszcze przed zimą mógł skończyć ten remont i to jest problem – dodał Skarbnik, skąd mamy wziąć taką kwotę, Starosta podsunął takie rozwiązanie, że jeżeli szkoła ogłosi przetarg, to niech w nim zapisze, że płatność nastąpi dopiero w przyszłym roku. Jednak Skarbnik stwierdził, że on proponuje inne rozwiązanie a mianowicie, zostaną uruchomione środki z rezerwy ogólnej budżetu z przeznaczeniem na pokrycie kosztów remontu sal komputerowych w 5 szkołach powiatu kluczborskiego więc możnaby przy okazji zwiększyć rezerwę a środki te przeznaczyć na to właśnie zadanie gdyż z tym remontem nie należy czekać bo w przyszłym roku koszt remontu będzie dwa razy większy. Takie rozwiązanie powyższej sprawy spotkało się o ogólną aprobatą wszystkich członków Zarządu Powiatu w związku z tym postanowiono o przyznaniu 20.000 zł. z rezerwy ogólnej budżetu, natomiast brakujące 4.000 zł. szkoła musi spróbować wynegocjować z wykonawcą powyższych robót.

Do punktu 4 porządku

Wicestarosta przedstawił zebranym wniosek Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie podjęcia decyzji w sprawie nieruchomości położonej w Polanowicach, obejmującej działkę nr 581/91 zabudowaną budynkami warsztatów szkolnych składających się z pomieszczeń warsztatowych i pomocniczych oraz czynnej stacji kontroli technicznej pojazdów samochodowych o łącznej powierzchni użytkowej 1550 m2. Wicestarosta dodał, że w dniu 31.08.2004 r. odbył się trzeci przetarg pisemny ofertowy na dzierżawę w/w nieruchomości jednak podobnie jak w przypadku dwóch poprzednich przetargów, nie został on rozstrzygnięty ze względu na brak zainteresowania ze strony oferentów. Z tej sytuacji są tylko dwa wyjścia – kontynuował Wicestarosta, albo sprzedać to w całości, razem ze stacją kontroli pojazdów, tylko że wtedy pozbędziemy się dochodów jakie z niej “płyną” albo dogadać się z Gminą Byczyna, która już od dłuższego czasu zabiega o to, aby im to nieodpłatnie przekazać ale zaproponować im samą działkę bez stacji, którą sobie zostawimy. W takiej sytuacji stację kontroli pojazdów prowadziłaby albo szkoła albo wydzierżawiłaby ją komuś, kto byłby chętny a takich na pewno nie brakowałoby. Skarbnik z kolei zaproponował, aby najpierw zlecić rzeczoznawcy wykonanie wyceny w/w nieruchomości łącznie ze stacją bo nawet w przypadku przekazania tej nieruchomości Gminie Byczyna, musimy wiedzieć co dajemy i ile to kosztuje. Wicestraosta dodał, że całkowicie nieodpłatnie nie przekażemy tego gminie, ewentualnie można to zrobić za tzw. przysłowiową złotówkę. Reasumując, Wicestarosta zaproponował rozstrzygnięcie powyższej sprawy następująco: odłożyć podjęcie ostatecznej decyzji co do przyszłości nieruchomości położonej w Polanowicach, obejmującej działkę nr 581/91, zabudowanej budynkami warsztatów szkolnych oraz stacji kontroli technicznej pojazdów samochodowych do następnego posiedzenia Zarządu Powiatu a w międzyczasie zlecić rzeczoznawcy wykonanie wyceny powyższej nieruchomości jako całości łącznie ze stacją kontroli pojazdów oraz osobno dokonać wyceny stacji kontroli pojazdów. Po zapoznaniu się z tą wyceną, Zarząd Powiatu podejmie ostateczną decyzję. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższe rozstrzygnięcie w/w sprawy.

Do punktu 5 porządku

Wicestarosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał Rady Powiatu:

  • projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego

na 2004 rok - Skarbnik dodał, iż następuje przesunięcie środków z rezerwy ogólnej budżetu do planów finansowych szkół i placówek oświatowych prowadzonych przez powiat z przeznaczeniem na zadania remontowe, które mają związek z otrzymaniem pięciu pracowni komputerowych przez szkoły naszego powiatu. Środki te zostaną przeznaczone na dostosowanie sal na pracownie komputerowe w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-CKU w Kluczborku, Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku, Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach. Zarząd Powiatu postanowił o przyznaniu poszczególnym szkołom następującej wysokości środków z przeznaczeniem na dofinansowanie remontu sal na pracownie komputerowe: ZSP Nr 2 – CKU w Kluczborku – 10.300 zł.; SOSW w Kluczborku – 11.700 zł.; ZSP Nr 1 w Kluczborku

– 11.500 zł.; ZSL-T w Kluczborku – 17.300 zł.; ZSP – RCKU w Bogdańczowicach – 3.400 zł. Ponadto postanowiono, aby ze środków z rezerwy ogólnej budżetu pokryć również (zgodnie z wcześniejszymi rozstrzygnięciami Zarządu Powiatu) koszt remontu sieci ciepłowniczej w związku z jej awarią w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – 18.000 zł. oraz pokryć koszt kotłowni w internacie na ul. Konopnickiej w Kluczborku – 9.562 zł. Powyższe środki finansowe w kwocie 101.762,00 zł. przenosi się między działami klasyfikacji budżetowej;

- projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów w roku szkolnym 2004 / 2005 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego;

- projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w roku akademickim 2004 / 2005;

- projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego;

- projekt uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego;

- projekt uchwały w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej niezabudowanej nieruchomości położonej w obrębie miasta Kluczborka przy ulicy Kołłątaja;

-projekt uchwały w sprawie zbycia za obniżoną cenę nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego;

- projekt uchwały w sprawie zbycia w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości niezabudowanych stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego;

- projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XVII/114/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004 r. w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2004 rok;

- sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 03.08.2004 r. do 31.08.2004 r.

 

Zarząd Powiatu zatwierdził jednogłośnie powyższe projekty uchwał Rady Powiatu jako materiał na sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Zatwierdził również jednogłośnie sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku jako materiał na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 6 porządku

Wicestarosta zapoznał zebranych z wnioskiem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na przeniesienie siedziby Laboratorium Analitycznego “Medicina” ul. Rynek 23/1 w Kluczborku z budynku oddziału wewnętrznego do pomieszczeń budynku administracji przy ul. M.C. Skłodowskiej 23 oraz na przedłużenie umowy najmu i dzierżawy sprzętu medycznego na okres 3 lat. Wicestarosta powiedział, że proponuje wyrazić zgodę na niniejsze przeniesienie siedziby laboratorium a następnie zapytał pozostałych członków Zarządu Powiatu o opinię na ten temat. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł uwag do powyższej sprawy, wniosek Samodzielnego Publicznego zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku zaopiniowano jednogłośnie pozytywnie.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem również Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przedłużenie do 3 lat umowy dzierżawy zawartej z lek. med. Tomaszem Kuprianowiczem zam. Wrocław, ul. Gen. Okulickiego 22B – Diagnostyka Obrazowa na pomieszczenia po pracowni RTG znajdujące się w budynku Oddziału Chirurgicznego oraz sprzęt rtg i medyczny, zawartej na okres 2 lat do dnia 01.02.2006 r. w związku z planowanym rozszerzeniem działalności gospodarczej. Wicestarosta powiedział, że Pan Tomasz Kuprianowicz z kolei chce, aby wydłużyć mu umowę dzierżawy Pracowni Rentgenowskiej znajdującej się na terenie SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji na czas nieokreślony swoją prośbę motywując planowanymi inwestycjami związanymi z działalnością tejże pracowni oraz rozszerzeniem zakresu działalności o dodatkowe badania diagnostyczne, natomiast okres dzierżawy do 01.02.2006 r. nie gwarantuje mu zwrotu planowanych do zainwestowania kosztów. Skarbnik dodał, że badania, które będą przez w/w lekarza u nas prowadzone są rzadkością na naszym terenie i na pewno będą z tego jakieś dodatkowe pieniądze, dlatego trzeba zrobić wszystko aby go “nie stracić” a najlepiej zaprosić go na następne posiedzenie Zarządu Powiatu wspólnie z Panią likwidator SP ZOZ-u w Kluczborku i porozmawiać z nimi na temat okresu umowy dzierżawy. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie postanowili, aby odłożyć rozpatrzenie tej sprawy do następnego posiedzenia Zarządu, na które należy zaprosić lek. med. Tomasza Kuprianowicza oraz Panią Olgę Lewicką-Gawle, likwidatora SP ZOZ-u w Kluczborku i wspólnie podjąć decyzję dot. powyższej sprawy.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński .............................................

3. Irena Kielar ...............................................

4. Otylia Skoczylas ...............................................

5. Stanisław Stenzel ...............................................