Protokół Nr 15/2020
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa w dniu 24 stycznia 2020 r.
Przewodniczył Robert Wietrzyk -Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Sprawozdanie z pracy Komisji za 2018/2019
3. Przygotowanie Planu Pracy komisji na 2020 rok.
4. Wolne wnioski.
5. Zamknięcie posiedzenia.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa- Robert Wietrzyk przywitał wszystkich zebranych radnych na dzisiejszym posiedzeniu. W posiedzeniu komisji uczestniczyło
4 radnych.
Radni przyjęli powyższy porządek jednogłośnie.
Ad.2.
Przewodniczący przeszedł do omówienia punktu 2 z porządku posiedzenia i przedstawił radnym projekt sprawozdania z pracy Komisji Budżetu i Rolnictwa za rok 2019 o treści:
Komisja Budżetu i Rolnictwa w roku 2019 odbyła 11 posiedzeń. Praca komisji skupiona była wokół zagadnień finansowych, budżetu powiatu kluczborskiego, jak również w trakcie praw komisji analizowano następujące obszary:
-funkcjonowanie Zarządu Dróg Powiatowych
Stacjonarna opieka medyczna w powiecie kluczborskim
-analiza finansowa PKS w Kluczborku
- stan przygotowań Powiatu Kluczborskiego do przejęcie ratownictwa medycznego
- stan realizacji projektów realizowanych w starostwie powiatowym oraz jednostkach organizacyjnych finansowanych ze środków zewnętrznych.
Ponadto analizowano sprawozdania Zarządu z wykonania budżetu za rok 2018 oraz budżetu za pierwsze półrocze roku 2019 wraz z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej. Na komisjach wnikliwie analizowano wszystkie materiały na sesje Rady Powiatu. We wszystkich Komisjach Rolnictwa i Budżetu udział brali przedstawiciele Zarządu Powiatu, Skarbnik Powiatu Kluczborskiego, dyrektorzy jednostek organizacyjnych powiatu oraz merytoryczni pracownicy zgodnie z potrzebami wynikającymi z analizowanych zagadnień.
Radni jednogłośnie, 4 głosami za przyjęli powyższe sprawozdanie z pracy Komisji Budżetu
i Rolnictwa za 2019 rok.
Ad.3.
W kolejnym punkcie Przewodniczący przedstawił radnym proponowany plan pracy Komisji na rok 2020 o treści:
- Koszty funkcjonowania – potrzeby domów dziecka funkcjonujących na terenie powiatu kluczborskiego.
- Analiza sytuacji finansowej jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego
- Analiza wykonania budżetu za rok 2019.
- Szkoły łowieckie- zakres problemów występujących w powiecie kluczborskim.
- Realizacja projektów i innych form wsparcia wspomagających osoby bezrobotne przez Powiatowy Urząd Pracy.
- Analiza finansowa PCZ S.A. w Kluczborku
- Kontrola wykonania budżetu za I półrocze 2020 r.
- Informacja z przebiegu wdrażania programu naprawczego w Powiecie Kluczborskim. Aktualna sytuacja finansowa.
- Opiniowanie projektu budżetu na rok 2021.
- Analiza materiałów na sesje Rady Powiatu.
Przewodniczący Komisji Pan Robert Wietrzyk powiedział, że w pierwszej kolejności dobrze by było zrobić wyjazdowe posiedzenie Komisji właśnie w jednym z Domów Dziecka. Radni mieliby okazję zapoznać się z warunkami, potrzebami oraz ogólną sytuacją jaka jest w Domach Dziecka na terenie Powiatu Kluczborskiego. Radny Damian Buła powiedział, że dobrze by było, gdyby radni w jednym dniu odwiedzili wszystkie Domy Dziecka, a następnie spotkali się w głównej siedzibie na podsumowanie. Radni pozytywnie odnieśli się do zaproponowanego planu pracy i w głosowaniu przyjęli go jednogłośnie w powyższym brzmieniu.
Ad.4.
Głos zabrał radny Damian Buła, który zapytał o obwód drogowy w Wołczynie. Nieruchomość została sprzedana, a Powiat trzyma tam jeszcze swoje rzeczy. Wicestarosta Pan Rafał Neugebauer powiedział, że obecnie trwa jeszcze przenoszenie całego sprzętu Zarządu Dróg Powiatowych na teren PKS w Kluczborku. Następnie Przewodniczący Komisji powiedział, że w nowym roku szkolnym może pojawić się problem w oświacie. Odejdzie określona liczba uczniów, szacując zmniejszy się ilość oddziałów o około 6,7. Zarząd Powiatu oraz Dyrektorzy szkół powinni monitorować tą sytuację. W jednej z kluczborskich szkół średnich jest plan otwarcia klasy sportowej, które w ostatnim czasie cieszą się dużą popularnością, więc jest szansa, że szkoła pozyska dodatkowych uczniów.
Ad.5.
Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie Komisji Budżetu i Rolnictwa.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa
Robert Wietrzyk
Protokołowała:
Małgorzata Gulanowska