PROTOKÓŁ nr 74/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 31 sierpnia 2004 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wziął Sekretarz Powiatu oraz Skarbnik Powiatu.

 

Porządek posiedzenia:

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy Wydziału Edukacji:
  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie utworzenia od 1 września 2004 r. 0,5 etatu psychologa w szkole;
  2. wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na dodatkowe zatrudnienie Pani Danuty Wolarczyk – kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych ZSP Nr 1 w Kluczborku w ośrodku w roku szkolnym 2004 / 2005;
  3. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia w Technikum Uzupełniającym dla dorosłych klasy dwuzawodowej;
  4. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku, Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku w sprawie zwiększenia liczby etatów pracowników niepedagogicznych ośrodka.
  1. Sprawy finansowe:
  1. porozumienie Nr FN.I-PP/3052/4/2004 z Gminą Kluczbork w sprawie sfinansowania referendum dot. odwołania Rady Powiatu w Kluczborku;
  2. porozumienie Nr FN.I-PP/3052/5/2004 z Gminą Wołczyn w sprawie sfinansowania referendum dot. odwołania Rady Powiatu w Kluczborku;
  3. porozumienie Nr FN.I-PP/3052/6/2004 z Gminą Byczyna w sprawie sfinansowania referendum dot. odwołania Rady Powiatu w Kluczborku;
  4. porozumienie Nr FN.I-PP/3052/7/2004 z Gminą Lasowice Wielkie w sprawie sfinansowania referendum dot. odwołania Rady Powiatu w Kluczborku;
  5. wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie utworzenia w jednostce środka specjalnego
  6. informacja nt. sprawy odpłatności za korzystanie z kanalizacji deszczowej przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku;
  7. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  8. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków;
  9. projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
  10. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2004 r.;
  11. projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej;
  12. sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2004 r. wraz z informacją opisową.
  1. Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
  1. akceptacji zamierzenia przesunięcia wykonania części zadania inwestycyjnego p.n. “Uzbrojenie terenów budowlanych w Bogacicy – 19 działek” w zakresie budowy drogi osiedlowej z 2004 roku na rok 2005;
  2. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wynajem sali lekcyjnej na zajęcia lekcyjne dla “Sport-Edukator”” sp. j. z Oleśnicy;
  3. umowa z Energetyką Cieplna Opolszczyzny S.A. w Opolu dot. dostawy ciepła do obiektu “nowej chirurgii” szpitala w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23.
  1. Projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Przetargowej na przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie – zakończenie rozbudowy Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku – zakup wyposażenia medycznego.
  2. Sprawa sprzedaży działki nr 9/53 położonej w Kluczborku przy ul. Ossowskiego.
  3. Informacja o toczącym się postępowaniu przed sądem odnośnie “203”.
  4. Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na wykreślenie ze struktur organizacyjnych Działu Pomocy Doraźnej z Sekcją Transportu w Kluczborku;
  5. Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie samochodu Mercedes-Benz, typ Sprinter 313 oraz inne drobne wyposażenie pomieszczeń firmie “Falck” sp. z o.o.
  6. Roczne sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji z prowadzonej działalności w zakresie gospodarowania ruchomościami stanowiącymi majątek trwały, sprawozdania z prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego w 2003 r. oraz sprawozdania w zakresie zbywania majątku trwałego w 2003 r.
  7. Projekty uchwał w sprawie uzgodnienia projektów decyzji o warunkach zabudowy.
  8. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  9. Wolne wnioski.

 

 

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 17 sierpnia 2004 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

 

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:

  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie utworzenia

od 1 września 2004 r. 0,5 etatu psychologa w szkole; Starosta powiedział, że szkoła swój wniosek uzasadnia tym, że bardzo częste sytuacje niedostosowania społecznego oraz konieczność udzielania pomocy i porad psychologicznych wymuszają konieczność utworzenia takiego etatu. Ponadto szkoła ma nadzieję, że ścisła współpraca pedagoga szkolnego z psychologiem oraz kierownictwem szkoły, znacznie poprawi sytuacje dotyczące spraw wychowawczych przy czym zabezpieczenie finansowe na utworzenie 0,5 etatu psychologa pochodziłoby z własnych środków budżetowych przyznanych na ten rok szkole. Pani Irena Kielar, członek Zarządu Powiatu stwierdziła, że w pełni popiera prośbę dyrektora ZSP Nr 1 o utworzenie 0,5 etatu psychologa szkolnego gdyż w tej chwili pojawia się coraz więcej problemów psychologicznych wśród uczniów. Następnie Starosta zapoznał zebranych z opinią Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku dot. przedmiotowej sprawy, który to wydział również popiera tę prośbę oraz proponuje rozpatrzyć konieczność funkcjonowania 2,5 etatu bibliotekarza w szkole, gdyż jak pisze Pani Naczelnik Wydziału Edukacji w swojej opinii, liczba uczniów z roku na rok maleje a liczba osób zatrudnionych w bibliotece pozostaje ta sama. W związku z tym, Wydział Edukacji proponuje zmniejszenia liczby etatów w bibliotece szkolnej do 2,0. Zarząd Powiatu uznał za zasadną propozycję Wydziału Edukacji, w związku z tym jednogłośnie postanowiono o wyrażeniu zgody na utworzenie 0,5 etatu psychologa w ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz o zmniejszeniu liczby etatów w bibliotece szkolnej do 2,0. b) wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na dodatkowe zatrudnienie Pani Danuty Wolarczyk – kierownika Pracowni Ćwiczeń Praktycznych ZSP Nr 1 w Kluczborku w ośrodku w roku szkolnym 2004 / 2005;

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z opinią Wydziału Edukacji dot. przedmiotowej sprawy, który pisze, że Pani Dyrektor Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku poczyniła starania o pozyskanie nauczyciela teoretycznych przedmiotów zawodowych dla uczniów klasy I i II Zasadniczej Szkoły Zawodowej kształcących się w zawodzie cukiernik, ale nie przyniosły one rezultatu , więc dbając o odpowiedni dobór kadry pedagogicznej w szkłach, Pani Naczelnik Wydziału Edukacji proponuje wyrażenie zgody na zatrudnienie Pani Danuty Wolarczyk w SOSW oraz zobowiązanie dyrektora do dalszego poszukiwania nauczyciela bez pracy ale z odpowiednimi kwalifikacjami W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag dot. powyższej sprawy, Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek. c) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia w Technikum Uzupełniającym dla dorosłych klasy dwuzawodowej; Starosta zapoznał obecnych z przedmiotowym wnioskiem, w którym szkoła prosi o wyrażenie zgody na utworzenie pierwszego semestru Technikum Uzupełniającego dla dorosłych połączonego z następujących zawodów: technik żywności i gospodarstwa domowego oraz technik handlowiec. Swoją prośbę szkoła uzasadnia zbyt małą liczbą chętnych aby utworzyć semestr jednolity zawodowo. Członkowie Zarządu Powiatu, po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem stwierdzili jednogłośnie, że należy umożliwić rozpoczęcie kształcenia w tym typie szkoły, tym bardziej że jest to nowy typ szkoły dla dorosłych, absolwentów zasadniczej szkoły zawodowej, do którego po raz pierwszy przeprowadza się rekrutację. W związku z tym, że wszyscy członkowie Zarządu Powiatu byli jednomyślni w tej sprawie, powyższy wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku zaopiniowany został pozytywnie. d) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku, Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku w sprawie zwiększenia liczby etatów pracowników niepedagogicznych ośrodka; W związku z rozdzieleniem ZSP Nr 2 CKU i ODZ z dniem 1 września 2004 r. i przekształceniem Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Wojewódzki Ośrodek Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w którym funkcjonuje również internat, dyrekcja szkoły zwraca się z prośbą o zwiększenie liczby etatów pracowników niepedagogicznych o 2 etaty. Prośbę swą ośrodek motywuje uzyskaniem szerszych możliwości prowadzenia swojej działalności oraz dodatkowymi obowiązkami wynikającymi z samodzielności jak kadry, płace, sprawozdawczość, bhp i inne.

Ponadto, ośrodek jest placówką całodobową i oprócz kształcenia młodzieży, realizuje również żywienie całodzienne dla uczniów jak i noclegi dla 160 osób. Skarbnik Powiatu stwierdził, że on rozumie, że taka potrzeba zwiększenia etatów może i naprawdę istnieje ale jeżeli odnieść się do ich sytuacji finansowej, to ich nie stać na to. Pani Irena Kielar z kolei stwierdziła, że ona jednak proponuje porozmawiać z dyrekcją szkoły i odnieść się do ich analizy finansowej. Starosta dodał, że Zarząd Powiatu musi być konsekwentny w swoich decyzjach, jeżeli wcześniej podjął decyzję o zmniejszeniu liczby etatów, to teraz nie może tego zmieniać. Pani Irena Kielar zgodziła się z tym co powiedział Starosta, ale dodała, że jednak należy przeprowadzić analizy finansowe obu tych placówek a na dzień dzisiejszy nie podejmować jeszcze decyzji. W związku z tym, członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie postanowili, aby zorganizować spotkanie z dyrektorami obu placówek i przeprowadzić analizę finansową tych placówek. Wniosek zostanie ponownie rozpatrzony, jeżeli z analizy finansowej wynikną takie możliwości finansowe, które pozwolą na zwiększenie liczby etatów pracowników niepedagogicznych ośrodka.

Do punktu 3 porządku

Skarbnik zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

a) porozumienie Nr FN.I-PP/3052/4/2004 z Gminą Kluczbork w sprawie sfinansowania referendum dot. odwołania Rady Powiatu w Kluczborku; niniejszy podpunkt “a”, Skarbnik omówił łącznie z podpunktami “b”, “c”, “d” które dotyczą porozumień w sprawach jw z Gminami: Wołczyn (porozumienie Nr FN.I-PP/3052/5/2004), Byczyna (porozumienie Nr FN.I-PP/3052/6/2004) oraz Lasowice Wielkie (porozumienie Nr FN.I-PP/3052/7/2004). Skarbnik wyjaśnił zebranym, że w/w porozumienia zawierają uregulowania dot. przekazania i rozliczenia dotacji na przeprowadzenie referendum. Dotacja została zgodnie z zapisem ustawy o referendum przekazana 13 sierpnia a 16 sierpnia upływał termin jej przekazania, gdyż musiało to się stać nie krócej niż na 20 dni przed terminem referendum. Jednak z przyczyn obiektywnych, porozumienia te są dopiero teraz przedłożone nie mniej jednak, wszystko jest w terminie – zapewnił Skarbnik. W załączniku nr 1 do każdego porozumienia jest preliminarz kosztów, który gminy znały od początku sierpnia w związku z tym,

podpisując te porozumienia dopełniamy tylko formalności, stwierdził Skarbnik. Załącznik nr 2- dodał Skarbnik – to rozliczenie wydatków poniesionych na przygotowanie i przeprowadzenia referendum lokalnego w sprawie odwołania Rady Powiatu w Kluczborku. W niniejszej tabelce znajduje się dodatkowa kolumna dot. poniesionych wydatków, która, jak dodał Skarbnik - stanowić będzie formę rozliczenia dotacji. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do w/w porozumień, Zarząd Powiatu postanowił o ich podpisaniu i upoważnił do tego celu Starostę oraz Wicestarostę. e) wniosek Powiatowego Ośrodka doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie utworzenia w jednostce środka specjalnego. Skarbnik wyjaśnił, że dochodami środka specjalnego będą środki finansowe osiągnięte z tytułu działalności usługowej, wydawniczej, szkoleniowej oraz innych źródeł określonych w przepisach o finansach publicznych. Ponadto, Skarbnik dodał, że rozmawiał po zapoznaniu się z tym wnioskiem z Panią dyrektor PODN oraz to, że sprawdzał w przepisach, czy taka działalność PODN powoduje konieczność powołania środka specjalnego. Jak wynika z przepisów, nie ma takiego obowiązku jak to ma np. miejsce w przypadku egzaminów eksternistycznych a więc na dzień dzisiejszy nie ma potrzeby tworzenia w w/w jednostce środka specjalnego, natomiast całość dochodów, którą ośrodek wypracuje, może normalnie “przepływać” przez budżet powiatu jako dochody budżetowe. Na koniec Skarbnik dodał, że jeżeli w przyszłości w tym zakresie zajdą jakieś zmiany, to zawsze do tematu będzie można wrócić, natomiast na dzień dzisiejszy Skarbnik zasugerował takie rozwiązanie sprawy, które członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie przyjęli, w związku z tym postanowiono jak wyżej. f) informacja nt. sprawy odpłatności za korzystanie z kanalizacji deszczowej do odprowadzanie wód opadowych i roztopowych z jezdni dróg powiatowych przez Zarząd Dróg Powiatowych w Kluczborku. Skarbnik wyjaśnił, że dyrektor ZDP w Kluczborku przygotował wniosek do Pana Janusza Kędzi, przewodniczącego Rady Miejskiej w Kluczborku zgodnie z jego deklaracją, że Rada Miejska rozpatrzy ten problem opisując w nim szczegółowo, jak dużo pieniędzy musiałby odprowadzić ze swojego planu finansowego na zapłacenie zobowiązań wobec “Hydrokomu” przy czym, dodał Skarbnik, stosunek zobowiązaniowy jeszcze nie powstał, ponieważ ZDP nie zawarł umowy z “Hydrokomem” co jest przewidziane w przepisach. Natomiast pismo podpisane przez członków Zarządu Powiatu zostało złożone również razem z pismem dyrektora ZDP jako popierające, przy czym – dodał Skarbnik – powołałem się w tym piśmie na spotkanie jakie miało miejsce 14 lipca br. z udziałem “strony powiatowej” i “strony gminnej” i jednocześnie na koniec przedmiotowego pisma, pokazane są inne możliwości rozwiązania tego problemu gdyż tutaj nie chodzi o to, że my nie chcemy płacić, ale ta odpłatność jest za wysoka jak na nasze możliwości. Kwota ta byłaby do zaakceptowania, gdyby stanowiła 50% kosztów lub gdyby umowa z “Hydrokomem” została zawarta z datą 1 lipca br. i wniesienie opłaty na 6 miesięcy br. Zarząd Powiatu zapoznał się z przedmiotowym pismem. g) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Skarbnik wyjaśnił, że w tym projekcie uchwały zostały zapisane środki z dotacji celowej udzielonej przez Wojewodę Opolskiego. Zarząd Powiatu zgodnie ze swoimi kompetencjami może je wprowadzić do budżetu. Środki te to 41.019 zł. przekazane nam dotacją jako pomoc dla repatriantów, są to środki na aktywizację zawodową repatriantów: Pani Haliny Garbowskiej i Pani Ganny Trautzel i te środki będą w dyspozycji Urzędu Pracy. Skarbnik dodał, że rozmawiał już na ten temat z Panią dyrektor PUP w Kluczborku i w tej chwili jest inaczej niż we wcześniejszych przypadkach – nie wypłacamy tych środków bezpośrednio repatriantom tylko są one przeznaczone na aktywizacje zawodową repatriantów i pozostają do dyspozycji Urzędu Pracy. Kolejna kwota – kontynuował Skarbnik - to zwiększenie dotacji na przeprowadzenie poboru o 1227,00 zł. Otrzymaliśmy taką decyzję od Wojewody Opolskiego, w której z jednej strony zmniejsza się dotację przekazywaną powiatowi na podstawie porozumienia z Wojewodą Opolskim na zadanie w zakresie przeprowadzenia poboru o 3247 zł. i jednocześnie zwiększa się dotację na zadania z zakresu administracji rządowej. Następnie Starosta poddał powyższy projekt uchwały pod głosowanie, który członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie podjęli. h) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków. Również Skarbnik wyjaśnił, ze niniejszy projekt uchwały dotyczy tej samej decyzji ale w zakresie zmniejszenia dotacji otrzymanej na zasadzie porozumienia o kwotę 3247 zł. Skarbnik dodał, że celowo zrobił tę zmianę w odrębnej uchwale, aby to było bardziej przejrzyste – jedną uchwałą nie zmniejszać i jednocześnie nie zwiększać a więc jedna uchwała dotyczy wprowadzenia środków do budżetu a druga dotyczy zmniejszenia o kwotę 3247 zł. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę. i) projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków – niniejszy projekt uchwały dotyczący zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków polega na przesunięciu środków miedzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej – wyjaśnił Skarbnik.

Projekt uchwały zawiera przesunięcie kwoty 25.000 zł. z rozdziału Licea profilowane z wynagrodzeń na szkoły zawodowe również na wynagrodzenia w Zespole Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach, czyli w ramach jednej jednostki “z rozdziału do rozdziału” miedzy płacami są środki przekazywane i służy to dostosowaniu ich planu do aktualnie ponoszonych wydatków i potrzeb. Drugi wniosek, który dotyczy tego projektu uchwały – kontynuował Skarbnik, został przez niego napisany i brzmi następująco: w wyniku przeprowadzonej analizy planu i wykonania wydatków budżetowych realizowanych przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku, stwierdzono konieczność dokonania zmian w zakresie przesunięcia zmian w następującym zakresie – przesunięcie kwoty 67.000 zł. miedzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej w ramach działu 757 – obsługa długu publicznego z rozdziału 75702 – obsługa papierów wartościowych, kredytów i pożyczek jednostek samorządu terytorialnego do rozdziału 75704 – rozliczenia z tytułu poręczeń i gwarancji udzielonych przez jednostkę samorządu terytorialnego. Skarbnik wyjaśnił, że wnioskowana zmiana wynika z faktu, że od początku bieżącego roku budżetowego SP ZOZ w likwidacji nie spłaca kredytu zaciągniętego w Nordea Bank Polska S.A. oddział we Wrocławiu, którego poręczycielem jest powiat. Środki zaplanowane w budżecie powiatu na 2004 r., wobec braku jakiejkolwiek spłaty ze strony kredytobiorcy, okazały się niewystarczające. Następnie Starosta poddał niniejszy projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków pod głosowanie w wyniku czego, Zarząd Powiatu jednogłośnie opowiedział się za jego podjęciem. j) projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2004 r. – niniejszy projekt uchwały służy temu, aby wszystkie wcześniejsze wprowadzone zmiany zostały w nim “pokazane” – wyjaśnił Skarbnik. Również i ten projekt uchwały został jednogłośnie przez członków Zarządu Powiatu podjęty. k) projekt uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu Kluczborskiego do zawarcia aneksu do umowy kredytowej. Niniejszy projekt uchwały wiąże się z tym, co zostało powiedziane w punkcie 3i – powiedział Skarbnik – otóż brakuje w budżecie pieniędzy na spłatę poręczenia udzielonego dla SP ZOZ i dlatego Skarbnik zwrócił się do banku z prośbą o czasowe zawieszenie spłaty rat kapitałowych w okresie od 31 sierpnia do 31 grudnia 2004 roku i bank takie rozwiązanie zaakceptował. Oznacza to, kontynuował Skarbnik, że w tym okresie obsługiwalibyśmy tylko zadłużenie, nie spłacalibyśmy kapitału, co pozwala na niewydatkowanie z budżetu kwoty ponad 240.000 zł.

w roku bieżącym ale bank stawia również swoje warunki a mianowicie: kwota, która będzie podlegała zawieszeniu zostanie rozliczona na cały okres spłaty i jednocześnie bank prosi, aby wpisać w umowie, że poręczyciel czyli powiat zobowiązuje się w terminie do 31 października (jest to już maksymalny termin) spłacić wszelkie wymagalne należności banku wskazane w tytule wykonawczym (nakaz zapłaty z dnia 05.02.2004 r. wraz z klauzulą wykonalności wydany przez Sąd Rejonowy w Gdańsku, Wydział I Cywilny, które na dzień 31.10.2004 r. wyniosą 27.916,40 zł.) Inaczej mówiąc, bank skupił dług naszego SP ZOZ-u, jest wierzycielem naszego SP ZOZ-u. Skarbnik stwierdził, że warto to zrobić gdyż po pierwsze – zmniejsza się zadłużenie SP ZOZ-u, wydatkujemy 27.000 zł. w tym roku a nie ponad 240.000 zł. ale poza tym, w przypadku braku spłaty zadłużenia o którym cały czas jest mowa, kredytobiorca zobowiązuje się zapłacić w terminie do 5 listopada prowizję za zmianę harmonogramu spłaty kredytu w wysokości 0,5% kwoty kredytu pozostającego do spłaty tj. 21.525,75 zł. Aby można to wszystko wprowadzić w życie, konieczne jest upoważnienie do podpisania aneksu i na najbliższą sesję Rady Powiatu należy przygotować zmianę w budżecie umożliwiającą zrealizowanie tego. W związku z tym, że nikt z zebranych nie wniósł żadnych uwag do niniejszego projektu uchwały w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu a mianowicie Starostę i Wicestarostę do zawarcia aneksu do umowy kredytowej, Starosta poddał go pod głosowanie. Uchwała ta została jednogłośnie podjęta. l) sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I półrocze 2004 r. wraz z informacją opisową – załącznik nr 3l do niniejszego protokołu. Skarbnik pokrótce omówił niniejsze sprawozdanie, które jest zbudowane następująco: najpierw wykonanie planu dochodów z uwzględnieniem działów, rozdziałów i paragrafów, które to dochody wykonaliśmy za pierwsze 6 miesięcy br. w 51,2% czyli statystycznie i medialnie wygląda to nieźle pomimo tego, że niektóre źródła dochodów w bardzo poważnym stopniu nam “kuleją”. Również wydatki statystycznie i medialnie utrzymaliśmy na dobrym poziomie – 49,30%. Następny element sprawozdania – kontynuował Skarbnik – to są dochody i wydatki z zakresu zadań administracji rządowej wykonywane przez powiat, wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetowych i w przychodach mamy 2 mln. z tytułu emisji obligacji komunalnych, na I półrocze wykonany 1 mln. i 200.000 z tytułu spłaty pożyczki udzielonej SP ZOZ. Następnie w niniejszym sprawozdaniu ujęte zostały zmiany w planie budżetu dokonane uchwałami Rady Powiatu i Zarządu Powiatu. Dalsza część sprawozdania to część

opisowa a mianowicie – wykonanie planu dochodów i przychodów budżetu za okres sprawozdawczy. Mamy wykonane dochody jak już wcześniej Skarbnik Powiatu wspominał w 51,2% natomiast tak naprawdę – stwierdził Skarbnik – nie jest to wcale aż tak dobrze gdyż mamy niższe od zakładanego wykonane dochody z tytułu 8,42% udziału w podatku dochodowym od osób fizycznych na 3.230,814 zł. dochody wykonane mamy 42,46% czyli nie ma spływu w podatkach na poziomie 50% ale miejmy nadzieję, że w drugim półroczu ten spływ podatków nieco się poprawi. Po pierwszym kwartale sytuacja ta wyglądała o wiele lepiej niż po dwóch kwartałach a to może oznaczać dla nas bardzo nieciekawe konsekwencje dlatego że, gdyby poziom dochodów z tego tytułu utrzymał się na tym samym poziomie, to nam może na koniec roku w grudniu zabraknąć 487.000 zł. Podobną sytuację mamy w podatku dochodowym od osób prawnych gdzie też mamy wykonanie na poziomie 44,4%. Jeżeli taka tendencja by się utrzymała, to również zabraknie pieniędzy o wiele mniejszych bo cały plan wynosi 102.000 zł. czyli to jest zupełnie inny rząd wielkości nie mniej jednak nie wygląda to dobrze. Tragiczna sytuacja jest również, jeśli chodzi o wpływy ze sprzedaży mienia, bo plan jest założony dość wysoko a wykonanie jest na poziomie 3% za I półrocze br. czyli brakuje ogromnych pieniędzy choć w tej chwili zaczęło napływać nieco pozytywnych sygnałów odnośnie chętnych do zakupu działek. Bardziej optymistycznie wyglądają dochody z opłat komunikacyjnych – stwierdził Skarbnik, mamy wykonany prawie plan więc będziemy mogli sobie zwiększyć dochody z opłaty komunikacyjnej i jakieś pieniądze nam z tego wyjdą. W niniejszym sprawozdaniu ujęte zostały również sprawy związane z przychodami bo tak naprawdę emisja obydwu serii obligacji zaplanowana na ten rok odbyła się w pierwszym półroczu przy czym druga seria wyemitowana została 30 czerwca br. a środki wpłynęły w lipcu zatem w wykonaniu tego nie widać ale tak naprawdę emisja nastąpiła jeszcze w czerwcu. SP ZOZ pożyczki nie spłaca i w tej sytuacji jedynym wyjściem – stwierdził Skarbnik, jest przejęcie majątku, który będzie potrzebny nam albo spółce i zaspokoić się do jakieś kwoty tym majątkiem a pozostałą częścią wystąpić do Rady Powiatu o umorzenie i to jeszcze w tym roku. Następnie Skarbnik omówił analizę nowych dochodów czy nowego układu w dochodach - dochody własne mamy na poziomie 32% wykonane zaniżone są one przede wszystkim o brak wpływów ze sprzedaży mienia, udziały w podatkach na poziomie 42%, subwencje, które ratują nasz budżet mamy wykonane na poziomie 59,6% i dotacje na zadania z zakresu administracji rządowej mamy na poziomie 40% ale to nie jest groźne dlatego że w poprzednich latach Urząd Wojewódzki przekazywał nam dotację w wysokości

1/12 co miesiąc a teraz dopracowaliśmy się takiego systemu, że przekazywane nam są pieniądze tylko do wysokości poniesionych wydatków oraz pozostałe dotacje czyli te z budżetu państwa i te otrzymywane na podstawie porozumień, gdzie wykonanie ich wynosi 53,94%. Następnie Skarbnik omówił wykonanie planu wydatków i rozchodów budżetowych w okresie sprawozdawczym, zestawienie wydatków majątkowych jakie mamy w tym roku w budżecie, gdzie ciągle zadaniem priorytetowym jest kontynuacja budowy Oddziału Chirurgicznego Szpitala w Kluczborku, następnie mamy zestawienie wydatków remontowych z podaniem nazw klasyfikacyjnych nazw jednostek oraz rodzaju zadań i ich wartości na łączną wartość 447.520 zł., i na koniec jak zawsze mamy pokazaną gospodarkę pozabudżetową a więc zestawienie dotyczące wykonania planu przychodów i wydatków środków specjalnych, gospodarstwa pomocniczego oraz dwóch funduszy celowych, które pozostają w gestii Rady Powiatu w zakresie kontroli i Starosty w zakresie dysponowania. Na zakończenie Skarbnik przekazał zebranym informację o dokonanych w I półroczu 2004 r. umorzeniach i ulgach w spłatach. Mieliśmy jedno takie umorzenie na kwotę 756,62 zł. w SOSW w Kluczborku zakończył Skarbnik. Następnie Starosta poddał pod dyskusję wyżej omówione sprawozdanie. W związku z tym, że żaden z członków Zarządu Powiatu nie wniósł uwag ani zastrzeżeń co do powyższego sprawozdania, Starosta zaproponował, aby przyjąć powyższe sprawozdanie co też jednogłośnie uczyniono zlecając jednocześnie Skarbnikowi przedłożenia sprawozdania Radzie Powiatu oraz przesłania do Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu.

Do punktu 4 porządku

Starosta przedstawił zebranym następujące sprawy:

a) akceptacji zamierzenia przesunięcia wykonania części zadania inwestycyjnego p.n. “uzbrojenie terenów budowlanych w Bogacicy - 19 działek” w zakresie budowy drogi osiedlowej z roku bieżącego na rok przyszły. Wicestarosta wyjaśnił, że Wydział Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku załączył do niniejszego wniosku swoją opinię, w której piszą, że na powyższe zadanie wykonana została dokumentacja projektowo-kosztorysowa z której wynika, że koszt drogi wynosi 202.344,18 zł (netto)

i 246.859,90 zł. (brutto). W związku z tym, z uwagi na zbyt małe środki w planie budżetu powiatu na 2004 r. nie będzie można w tym roku wykonać całości powyższego zadania. W związku z powyższym, Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu proponuje w swoim wniosku, stwierdził Wicestarosta, aby całość zadania w zakresie budowy drogi osiedlowej odłożyć na rok przyszły. Również Wicestarosta dodał, że nie ma innej możliwości bo skoro nie ma pieniędzy to musimy poczekać z budową tej drogi do roku przyszłego a poza tym, zasadne jest rozpoczynanie robót drogowych po sprzedaży działek, gdyż w czasie prowadzenia robót budowlanych mogłoby ulec zniszczeniu okrawężnikowanie dróg. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się na takie rozstrzygnięcie sprawy w związku z tym postanowiono jak wyżej. b) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wynajem sali lekcyjnej na zajęcia lekcyjne dla ‘Sport-Edukator” sp. j. z Oleśnicy. Starosta wyjaśnił, że czynsz za wynajem sali został ustalony na 10,00 zł. brutto za 1 godzinę zajęć. Umowa obejmować będzie okres do 3 lat. Jednocześnie szkoła informuje, dodał Starosta, że zajęcia odbywałyby się po południu, po zakończeniu lekcji przez uczniów w/w szkoły. Pan Stanisław Stenzel, członek Zarządu Powiatu stwierdził, że skoro szkoła ma na tym zarobić jakieś pieniądze, to nie ma co się zastanawiać nad decyzją w związku z tym postanowiono jednogłośnie o pozytywnym zaopiniowaniu powyższego wniosku. c) umowa z Energetyką Cieplną Opolszczyzny S.A. w Opolu na dostawę ciepła do oddziału Nowej chirurgii szpitala w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23. Wicestarosta przypomniał, że członkowie Zarządu Powiatu wstępnie zapoznali się już z projektem tej umowy na jednym z poprzednich posiedzeń Zarządu Powiatu kiedy to postanowiono o odłożeniu podjęcia decyzji co do podpisania umowy do czasu dokładnego zapoznania się z jej treścią. Wicestarosta stwierdził, że zapoznał się z treścią powyższej umowy i jego zdaniem wszystkie parametry objęte umową, są zgodne z rzeczywistością dlatego proponuje podpisać niniejszą umowę. Pozostali członkowie Zarządu Powiatu jak i przewodniczący jednogłośnie również postanowili o podpisaniu umowy z Energetyką Cieplną Opolszczyzny na dostawę ciepła do oddziału Nowej chirurgii szpitala w Kluczborku i upoważniono Starostę i Wicestarostę do jej podpisania.

 

Do punktu 5 porządku

Wicestarosta zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie powołania Komisji Przetargowej na przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie – zakończenie rozbudowy Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku – zakup wyposażenia medycznego. Długo zwlekaliśmy z podjęciem decyzji czy ogłaszać przetarg czy nie, stwierdził Wicestarosta, a jeżeli go ogłaszać, to na jakich warunkach, czy zastosować jakąś klauzulę, że w przypadku braku pieniędzy lub braku źródła dofinansowania unieważniamy przetarg czy ewentualnie taki zapis, że jeżeli nie otrzymamy dofinansowania to przetarg będzie w nie pełnym wymiarze lub do kwoty, którą posiadamy w naszym budżecie. I tutaj nasuwa się pytanie, co kupić a czego nie. Jeżeli chcemy, aby nowy oddział zafunkcjonował, to samo zakupienie sprzętu i zamontowanie jego nie załatwia sprawy. Trzeba obiekt ten przeprojektować i zsynchronizować ze starą chirurgią. Zwróciliśmy się już z tą sprawą do firmy – dodał Wicestarosta - która zajmuje się takimi projektami jeśli chodzi o służbę zdrowia i przysłali nam już nawet do podpisania umowę, w której zadanie powyższe zostało podzielone na poszczególne etapy a mianowicie, jeśliby zaprojektowali zmiany na nowej chirurgii to dokumentacja ta kosztowałaby 19.000 zł. jeżeli do tego doszłaby stara chirurgia, to jeszcze 55.000 zł. a to są bardzo duże pieniądze i w tej sytuacji w grę wchodziłby również przetarg a lepiej byłoby tego nie dzielić tylko łącznie rozpatrywać i teraz albo z tym poczekać, czy dostaniemy pieniądze od Marszałka i ile dostaniemy i po ogłoszeniu przetargu zobaczymy dopiero czy będziemy mieli w ogóle jakieś oszczędności. Po krótkiej dyskusji dot. przedmiotowej sprawy, reasumując, postanowiono o ogłoszeniu przetargu na zakup wyposażenia a w pozostałych kwestiach Zarząd Powiatu postanowił wstrzymać się, gdyż chodzi tu o bardzo duże pieniądze przynajmniej do czasu, kiedy dostaniemy decyzję od Marszałka stwierdził Wicestarosta. Następnie Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie powołania Komisji Przetargowej na przeprowadzanie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie – zakończenie rozbudowy Oddziału Chirurgicznego Szpitala Powiatowego w Kluczborku – zakup wyposażenia medycznego. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

 

Do punktu 6 porządku

Wicestarosta zapoznał zebranych z pismem od firmy ‘Koncept” S.A. z Poznania, która zainteresowana jest zakupem działki stanowiącej własność powiatu kluczborskiego zlokalizowanej w Kluczborku przy ulicy Ossowskiego. o powierzchni całkowitej 6.425 m2 oznaczonej numerem geodezyjnym 9/53 za cenę 265.000,00 zł. którą w/w zamierzają przeznaczyć pod zabudowę pawilonem handlowym. Jedynym problemem w całej tej sprawie jest to, dodał Wicestarosta, że w/w nabycie przedmiotowej działki uzależniają od uzyskania pozytywnej decyzji władz miasta Kluczborka na przeprowadzenie na tym terenie wyżej wymienionego zamierzenia inwestycyjnego. Wicestarosta wyjaśnił, że chodzi o to, że w planie zagospodarowania przestrzennego teren ten nie jest przeznaczony na handel detaliczny ale np. na hurtownię czy drobną wytwórczość. Należy w takim przypadku zmienić plan zagospodarowania przestrzennego a to może zrobić tylko Rada Miejska. Firma “Koncept’ zaproponowała zawarcie przedwstępnej umowy warunkowej sprzedaży nieruchomości, której projekt zobowiązali się przesłać niezwłocznie po otrzymaniu od nas ostatecznej deklaracji. Zarząd Powiatu wstępnie postanowił, że zaproponuje panu Władysławowi Szczebiotko, prezesowi niniejszej firmy, który został zaproszony na to posiedzenie Zarządu, 20.000 zł. rabatu za czas oczekiwania na zmianę planu zagospodarowania, gdyż to może potrwać nawet około pół roku. Po przywitaniu Pana prezesa, Starosta przystąpił do przedstawiania naszych propozycji związanych ze sprawą sprzedaży w/w działki. Tak jak postanowiono wcześniej, Starosta zaproponował 20.000 zł. rabatu jako rekompensatę za czas oczekiwania na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego. Pan Władysław Szczebiotko nie zgodził się jednak na takie rozwiązanie sprawy ale zaproponował ze swojej strony następujące propozycje: podpisanie umowy przedwstępnej, wpłatę zaliczki, którą w przypadku nie sfinalizowania sprzedaży, zobowiązani bylibyśmy firmie ją zwrócić. Z kolei na takie rozwiązania nie zgodził się Skarbnik Powiatu, gdyż jak stwierdził, przyjęcie zaliczki nosiłoby cechy pożyczki i nie wyobraża sobie zapisania jej zwrotu w przyszłorocznym budżecie. Starosta powiedział, że w tej chwili wszystko zależy od Rady Miejskiej w Kluczborku dlatego zaproponował, aby podjęcie wiążącej decyzji w tej sprawie odłożyć do czasu zorganizowania spotkania z władzami miasta a mianowicie Burmistrzem Miasta Kluczborka oraz Przewodniczącym Rady Miejskiej w Kluczborku nt. planowanego na tym terenie zamierzenia inwestycyjnego. Po poznaniu ich opinii nt. zmiany planu zagospodarowania w/w działki, zapewniono skontaktować się z firmą w celu ustalenia ostatecznej decyzji dot. powyższej sprawy. Zarząd Powiatu jak i pan Władysław Szczebiotko, prezes firmy “Koncept”, jednogłośnie zgodzili się na takie rozwiązanie sprawy.

Do punktu 7 porządku

Starosta zapoznał zebranych z informacją o toczącym się przed sądem postępowaniem odnośnie “203”. Powyższa rozprawa odbyła się 24 sierpnia br. w Sądzie Okręgowym w Opolu z powództwa SP ZOZ w Kluczborku przeciw Skarbowi Państwa. Ze względu na brak potwierdzenia odbioru wezwania na rozprawę przez Marszałka Sejmu RP, sprawę odroczono do 4 listopada 2004 r. na godzinę 9.00.

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu zapoznał zebranych z wnioskiem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w sprawie wyrażenia zgody na wykreślenie ze struktur organizacyjnych SP ZOZ-u Działu Pomocy Doraźnej z Sekcją Transportu w Kluczborku. Pani likwidator swój wniosek uzasadnia przekazaniem działalności Pogotowia Ratunkowego firmie “Falck” Sp. z o.o. biuro regionalne w Katowicach. Wniosek ten uzyskał pozytywną opinię Rady Społecznej SPZOZ ZOZ w Kluczborku w dniu 12 sierpnia 2004 r. Zarząd Powiatu jednogłośnie wyraził zgodę na wykreślenie ze struktur organizacyjnych SP ZOZ-u Działu Pomocy Doraźnej z Sekcją Transportu w Kluczborku.

Do punktu 9 porządku

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie samochodu marki Mercedes-Benz, typ Sprinter 313 oraz inne drobne wyposażenie pomieszczeń firmie “Falck” sp. z o.o. Pani likwidator swój wniosek uzasadnia tym, że firma “Falck” sp. z o.o. będzie świadczyła usługi w zakresie ratownictwa medycznego w szpitalu powiatowym w Kluczborku. Wniosek ten również uzyskał pozytywną opinię Rady Społecznej SP ZOZ ZOZ w Kluczborku w dniu 12 sierpnia 2004 r. Zarząd Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniował powyższy wniosek.

Do punktu 10 porządku

Starosta przedstawił zebranym roczne sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności w zakresie gospodarowania ruchomościami stanowiącymi majątek trwały, sprawozdanie z prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego w 2003 r. oraz sprawozdanie w zakresie zbywania majątku trwałego w 2003 r. – załącznik nr 10 do niniejszego protokołu. Powyższe sprawozdania zostały zaopiniowane przez Radę Społeczną. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął roczne sprawozdanie Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku z prowadzonej działalności w zakresie gospodarowania ruchomościami stanowiącymi majątek trwały, sprawozdanie z prowadzonej działalności polegającej na wydzierżawieniu lub wynajęciu majątku trwałego w 2003 r. oraz sprawozdanie w zakresie zbywania majątku trwałego w 2003 r.

Do punktu 11 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił następujące projekty uchwał:

a) w sprawie uzgodnienie projektu decyzji nr GK-7331/30/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego z garażem, zbiornika wybieralnego na ścieki sanitarne oraz przyłączy: wodociągowego i energetycznego, przewidzianej do realizacji na działkach ewidencyjnych nr: 79/1,51/1 i 52/1 k.m. 7 i 8 w miejscowości Gronowice, gm. Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę. b) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GK-7331/29/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na posadowieniu wagi samochodowej najazdowej typu Precia, przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 626/126 w miejscowości Jasienie, gm. Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę. c) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr Gk-7331/28/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie garażu i wiaty przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 750/88 k.m. 1 w miejscowości Jasienie, gm. Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę. d) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GK-7331/26/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie obory o obsadzie do 50 DJP w systemie hodowli ściółkowej z przebudową istniejącego budynku mieszkalnego na potrzeby obory oraz rozbudowie istniejącej stodoły i szopy na skład maszyn rolniczych przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 443/50 k.m. 1 w miejscowo9ści Wędrynia, gm. Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę. e) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr BK.I.7331/15-1/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie obiektów dla prowadzenia działalności agroturystycznej – dwóch stawów hodowlanych o pow. ok. 40 arów z altanką i punktem widokowym w formie baszty zlokalizowanych na działkach: 427/1 i 427/2 w Jaśkowicach, gm. Byczyna. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę. f) w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr BK.I.7331/14-1/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na adaptacji budynku typu Stolbud na obiekt usługowo-handlowy wypieku wafli, zlokalizowanej na działce nr 581/89 w Polanowicach, gm. Byczyna. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

Do punktu 12 porządku

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:

  • w sprawie zbycia w drodze przetargu nieograniczonego nieruchomości niezabudowanych

stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego;

  • w sprawie zbycia za obniżoną cenę nieruchomości stanowiacy6ch własność Powiatu

Kluczborskiego;

  • w sprawie sprzedaży w drodze bezprzetargowej niezabudowanej nieruchomości położonej

w obrębie miasta Kluczborka przy ulicy Kołłątaja.

Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe projekty uchwały Rady Powiatu w Kluczborku jako materiał na najbliższą sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

Do punktu 13 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu zapoznał zebranych z wnioskiem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie klasy dwuzawodowej w Technikum dla młodzieży w zawodach: technik ogrodnik i technik rolnik. Jednocześnie dyrektor w/w szkoły informuje, że w roku szkolnym 2004 / 2005, 17 uczniów wyraziło chęć nauki w zawodzie technik ogrodnik oraz 9 uczniów w zawodzie rolnik. Starosta zaproponował, aby pozytywnie zaopiniować wniosek Pana dyrektora co spotkało się z ogólną akceptacją ze strony członków Zarządu Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej. Zarząd Powiatu zapoznał się z protokółem uzgodnień dot. zbycia w trybie bezprzetargowym nieruchomości gruntowej zabudowanej budynkiem byłej Przychodni Zdrowia położonej w Kluczborku przy ulicy M.C. Skłodowskiej 15 na działce nr 254/1, stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego. Kupujący to Sąd Rejonowy w Kluczborku, reprezentowany przez Dyrektora Sądu Okręgowego w Opolu, Pana Romana Purgała, który oświadczył, że nieruchomość będzie przeznaczona na cele publiczne. Przedmiotowa nieruchomość została sprzedana kupującemu za uzgodnioną kwotę 310.000 zł. (wartość działki – 40.000 zł. oraz wartość budynków – 270.000 zł.). Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy protokół i jednocześnie zobowiązał Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku do przygotowania projektu uchwały Rady Powiatu dot. bezprzetargowej sprzedaży przedmiotowej nieruchomości gruntowej przeznaczonej na cele publiczne za cenę uzgodnioną w protokóle.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar ................................................

4. Otylia Skoczylas .................................................

5. Stanisław Stenzel ................................................