Protokół Nr 48/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 6 grudnia 2019 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do podejmowania wszelkich czynności w zakresie realizacji programu w tym do zawierania umów z beneficjentami oraz zaciągania zobowiązań finansowych w ramach realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd” realizowanego ze środków PFRON,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
3.Pismo Dyrektora CZK w Kluczborku dotyczące analizy przyznanego budżetu na rok 2020.
4.Pismo Dyrektora ZS Nr 1 w Kluczborku dotyczące monitu skierowanego do PCZ S.A
w Kluczborku.
5.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Akademia Piłkarska Funball
z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej pod tytułem: ,,Popularyzacja Piłki Nożnej Futball-letnia akademia”
6.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku skierowane do Wójta Gminy Lasowice Wielkie dotyczące zapewnienia, że zadanie pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej Nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+00 do km 4+340)-chodnik w miejscowości Chocianowice” przesunięte na rok 2020.
7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego w trybie zapytania cenowego na ,,Dostawę tuszy i tonerów dla Powiatu kluczborskiego w roku 2020”.
8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania dodatków Funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące przeprowadzenia negocjacji z właścicielem działki nr 774/41 k.m.4 obręb Kuniów znajdującej się w pasie drogi powiatowej nr 1317 O o nazwie Kuniów –Szumirad w sprawie ustalenia wartości nabycia ww.działki.
10.Pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotyczące interwencji w sprawie porozumienia dotyczącego odśnieżania terenów wokół budynków powiatowych znajdujących się na ulicy Sienkiewicza.
11.Pismo TRAKT so.zo.o sp.k –Katowice dotyczące opracowania Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania ,,Budowa drogi ekspresowej S 11 Kępno-A1 na odcinku Kępno-granica województwa opolskiego
(z wyłączeniem obwodnicy Olesna)”.
12.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków finansowych
w planie finansowym powiatu po stronie wydatków, na utrzymanie dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz zabezpieczenia środków na miesiąc styczeń 2020 r.
na pokrycie kosztów pobytu małoletniego dziecka z naszego powiatu umieszczonego w trybie interwencyjnym w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych ,,Dziecięcy Dom” PL
nr 5 we Wrocławiu.
13.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące wyrażenia opinii w sprawie ustalenia przebiegu istniejącej drogi gminnej nr 100701 O-obwodnicy miasta Kluczborka.
14.Pismo Prezesa Zarządu PKS w Kluczborku dotyczące wyznaczenia dwóch członków Zarządu do podpisania Aneksów do umów na świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego realizowanego na terenie Gmin: Lasowice Wielkie, Byczyna, Kluczbork, Gorzów Śląski, Wołczyn, Łęka Opatowska, Radłów, Zębowice oraz Powiatu Kluczborskiego w związku ze zmianą rozkładów jazdy, rozpoczęciem/zakończeniem funkcjonowania nowych kursów/linii oraz koniecznością ustalenia planu przedmiotowo-finansowego na 2020 rok.
15.Korekta wniosku o zmianę planu finansowego Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku po stronie wydatków kwoty 26.031,-zł z przeznaczeniem na zwiększenie planu finansowego ZDP w Kluczborku w § 4300, rozdziale 60014, dział 600.
16.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2020 roku,
17.Wolne wnioski.
-wniosek dot.inwentaryzacji w MDK w Kluczborku
18.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 26.11.2019 r. i 28.11.2019r Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołów i w drodze głosowania jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Dyrektorowi Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku do podejmowania wszelkich czynności w zakresie realizacji programu w tym do zawierania umów z beneficjentami oraz zaciągania zobowiązań finansowych w ramach realizacji pilotażowego programu ,,Aktywny samorząd” ze środków PFRON.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd poddał go pod głosowanie imienne:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę nr 48/197/2019.
Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 855-Rodzina, rozdział 85510 Działalność placówek opiekuńczo-wychowawczych z: § 4210 kwotę 1,00 zł na: § 4120 kwotę 1,00 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zapewnienia realizacji zadań zleconych – dodatek wychowawczy (500+) w placówkach opiekuńczo-wychowawczych.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę nr 48/198/2019.
Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmianę objętą niniejszym projektem uchwały wprowadza się z tytułu korekty na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego Nr FB.I.3111.46.2019.AS z dnia 17 października 2019r. Wyżej wymieniona decyzja dotyczyła zwiększenia planu dotacji celowej dla Starostwa Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego w kwocie 1.150,66,-zł a nie dla Powiatu Kluczborskiego.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę nr 48/199/2019.
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80134-Szkoły zawodowe specjalne kwota 70.000,00,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80102-Szkoły podstawowe specjalne kwota 70.000,00,-zł
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w celu zabezpieczenia bieżących wydatków-wynagrodzenia.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę nr 48/200/2019.
Do punktu 3 porządku
Zarząd kolejno zapoznał się z pismem Dyrektora CZK w Kluczborku dotyczącym analizy budżetu jednostki na rok 2020. Zarząd postanowił o zachowaniu środków zabezpieczonych dla jednostki w projekcie budżetu powiatu na 2020 rok.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem skierowanym do PCZ S.A w Kluczborku przez Dyrektora ZS Nr 1 w Kluczborku dotyczącym rozliczenia umowy
i postanowił, że powróci do sprawy w późniejszym terminie.
Do punktu 5 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Akademia Piłkarska Funball z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej pod tytułem: ,,Popularyzacja Piłki Nożnej Futball-letnia akademia” zatwierdzając je bez uwag.
Do punktu 6 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem skierowanym do Wójta Gminy Lasowice Wielkie dotyczącym zapewnienia zabezpieczenia środków w budżecie gminy na 2020 rok na zadanie pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej Nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+00 do km 4+340)-chodnik w miejscowości Chocianowice”, co wiąże się z przesunięciem na rok 2020 wykonania zadania (pismo z dnia 02.12.2019r.) oraz pismem Wójta Gminy Lasowice Wielkie dotyczącym zabezpieczenia
w budżecie Gminy Lasowice Wielkie na 2020 rok środków na kontynuację ww.zadania.
Zarząd po zapoznaniu się z pismami postanowił o wprowadzeniu zadania pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej Nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+00 do km 4+340)-chodnik w miejscowości Chocianowice” do budżetu na rok 2020 oraz ujęcia zadania już w obecnym WPF.
Do punktu 7 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu
i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania o udzielenie zamówienia prowadzonego
w trybie zapytania cenowego na ,,Dostawę tuszy i tonerów dla Powiatu Kluczborskiego
w roku 2020” oraz ze złożoną ofertą przez Artim Sp. z o. o ul.Oleska 121 45-231 Opole
i postanowił o zawarciu z w/w Wykonawcą umowy w zakresie dostawy tuszy i tonerów dla Powiatu Kluczborskiego.
Do punktu 8 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół
i placówek oświatowych. Zarząd zaopiniował proponowane dodatki funkcyjne i motywacyjne.
Do punktu 9 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym przeprowadzenia negocjacji z właścicielem działki nr 774/41 k.m.4 obręb Kuniów znajdującej się w pasie drogi powiatowej nr 1317 O
o nazwie Kuniów –Szumirad w sprawie ustalenia wartości nabycia ww.działki przez powiat.
Zarząd po zapoznaniu postanowił podtrzymać swoją wcześniejszą decyzję dotyczącą wykupu ww.działki od obecnego właściciela w wysokości 2.800,00-zł.
Do punktu 10 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotyczącym interwencji w sprawie porozumienia dyrektorów jednostek organizacyjnych powiatu znajdujących się przy ul.Sienkiewicza dotyczącego odśnieżania terenów wokół budynków powiatowych.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem w powyższej sprawie postanowił, że powróci do sprawy po przeprowadzonych rozmowach z dyrektorami jednostek znajdujących się na ul.Sienkiewicza tj. PCPR, PPP, DPS, PUP, KIP, PCZ.
Do punktu 11 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Biura Projektów Budownictwa Komunikacyjnego Katowice TRAKT so.zo.o sp.k–Katowice dotyczącym opracowania Studium Techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach dla zadania ,,Budowa drogi ekspresowej S 11 Kępno-A1 na odcinku Kępno-granica województwa opolskiego (z wyłączeniem obwodnicy Olesna)”.
Zarząd po zapoznaniu się z ww.pismem oraz stanowiskiem Dyrektora ZDP w Kluczborku zaopiniował pozytywnie proponowane w piśmie rozwiązania pod warunkiem następujących uwag do przedłożonej koncepcji projektowanych połączeń dróg powiatowych z drogą S 11 :
-zgodnie z § 4 ust.2 pkt.3 i ust.3 Rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej
z dnia 2 marca 1999 r. (tekst jedn. Dz.U. z 2016r., poz.124) w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie przebudowywane odcinki dróg powiatowych powinny spełniać wymagania techniczne
i użytkowe określone dla klasy Z (zbiorcza),
-odcinki dróg powiatowych, których ciągłość zostanie zachowana poprzez projektowane odcinki dróg o parametrach dróg klasy D (dojazdowa) należy przekwalifikować, na drogi kategorii-gminne.
Zarząd ponadto zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i transportu do przygotowania odpowiedzi do wnioskodawcy i przedłożenia powyższych informacji do Burmistrza Miasta Kluczbork oraz do Burmistrza Byczyna.
Do punktu 12 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków finansowych w planie finansowym powiatu po stronie wydatków, na utrzymanie dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych oraz zabezpieczenia środków na miesiąc styczeń 2020 r. na pokrycie kosztów pobytu małoletniego dziecka z naszego powiatu umieszczonego w trybie interwencyjnym w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych ,,Dziecięcy Dom” PL nr 5 we Wrocławiu.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora PCPR w Kluczborku postanowił zobowiązać Skarbnika do zwiększenia środków finansowych w planie finansowym powiatu po stronie wydatków, na utrzymanie dzieci w placówkach opiekuńczo-wychowawczych w wysokości 13.600,47,-zł na 2019 r. (przesunięcie w planie finansowym na 2019 rok z działu 855, rozdział 85508 § 4170 w planie budżetu jednostki) oraz dodatkowo zabezpieczenie środków na styczeń 2020 r. w kwocie 7.158,14,-zł na pokrycie pobytu małoletniego dziecka pochodzącego z powiatu kluczborskiego a umieszczonego w trybie interwencyjnym
w Zespole Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych ,,Dziecięcy Dom” PL nr 5 we Wrocławiu i wprowadzenia ww.kwoty autopoprawką Zarządu Powiatu do projektu budżetu na 2020 r.
Do punktu 13 porządku
Zarząd po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym wyrażenia opinii w sprawie ustalenia przebiegu istniejącej drogi gminnej nr 100701 O-obwodnicy miasta Kluczborka oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie zaopiniować przebieg istniejącej drogi gminnej nr 100701 O-obwodnicy miasta Kluczborka.
Do punktu 14 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Prezesa Zarządu PKS w Kluczborku dotyczącym wyznaczenia dwóch członków Zarządu do podpisania Aneksów do umów na świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego realizowanego na terenie Gmin: Lasowice Wielkie, Byczyna, Kluczbork, Gorzów Śląski, Wołczyn, Łęka Opatowska, Radłów, Zębowice oraz Powiatu Kluczborskiego w związku ze zmianą rozkładów jazdy, rozpoczęciem/zakończeniem funkcjonowania nowych kursów/linii oraz koniecznością ustalenia planu przedmiotowo-finansowego na 2020 rok.
Zarząd w związku z powyższym postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu
w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu do podpisania Aneksów do umów na świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego realizowanego na terenie Gmin: Lasowice Wielkie, Byczyna, Kluczbork, Gorzów Śląski, Wołczyn, Łęka Opatowska, Radłów, Zębowice oraz Powiatu Kluczborskiego w związku ze zmianą rozkładów jazdy, rozpoczęciem/zakończeniem funkcjonowania nowych kursów/linii oraz koniecznością ustalenia planu przedmiotowo-finansowego na 2020 rok.
Do punktu 15 porządku
Zarząd zapoznał się z wnioskiem Dyrektora ZDP o korektę planu finansowego Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku po stronie wydatków w kwocie 26.031,00-zł z przeznaczeniem na zwiększenie planu finansowego ZDP w Kluczborku w § 4300, rozdziale 60014, dział 600.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o zmianie planu finansowego ZDP
w Kluczborku po stronie wydatków i zwiększeniu o kwotę 26.031,73-zł w § 4300, rozdziale 60014, dział 600 w związku ze sprzedażą materiałów budowlanych oraz drewna pozyskanego z wycinki drzew i zobowiązał Skarbnika do wprowadzenia do budżetu na 2019 rok ww. kwoty.
Do punktu 16 porządku
Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2020 roku,
Do punktu 17 porządku
W związku z wnioskiem złożonym przez Artura Nowaka-członka Zarządu dotyczącym przeprowadzenia inwentaryzacji w MDK w Kluczborku Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu do przygotowania zgodnie z art.53 ustawy o finansach o finansach publicznych oraz Uchwałą
Nr XV/108/2015 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 grudnia 2015 r. w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku Zarządzenia Starosty Kluczborskiego i powołaniu komisji w składzie:
1.Artur Nowak-członek Zarządu Powiatu-Przewodniczący Komisji,
2.Ewelina Zazula-referent w Wydziale Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu-Członek Komisji,
3.Edyta Mrugała-inspektor w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu-Członek Komisji.
Do punktu 18 porządku
Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2020 roku
Zarząd zatwierdził przedmiotowy projekt uchwały i postanowił skierować go pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 19 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 48 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Mirosław Birecki……………………………
2.Rafał Neugebauer……………………………
3.Artur Nowak ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk