Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 27 lipca 2004 r.
PROTOKÓŁ nr 71/2004
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 27 lipca 2004 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Wicestarosta Kluczborski – Mieczysław Czapliński. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy Wydziału Edukacji:
- informacja na temat liczby etatów pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2004 / 2005;
- arkusz organizacji pracy Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005;
- przyznania dodatku motywacyjnego dla Pani Anny Dzierżan, dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Zawodowego Nauczycieli w Kluczborku;
- wyrażenia zgody na zakup oprogramowania do prowadzenia elektronicznej bazy danych oświatowych;
- informacja dotycząca stypendiów dla uczniów i studentów;
- Sprawy finansowe:
- wniosek Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie sfinansowania wymiany pieca w kotłowni;
- informacja Ministra Finansów dot. przyznania środków z rezerwy subwencji ogólnej z przeznaczeniem na uzupełnienie dochodów w związku ze zmianą systemu finansowania działalności Powiatowego Urzędu Pracy;
- informacja Ministra Finansów dot. zwiększenia części subwencji ogólnej powiatu z przeznaczeniem na dofinansowanie remontów szkół i placówek oświatowych;
- wniosek Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w sprawie wprowadzenia zmian do planu finansowego;
- wniosek Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach w sprawie dokonania zmian w planie finansowym;
- wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie utworzenia środka inwestycyjnego;
- wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie wprowadzenia planu środka specjalnego;
- wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie wprowadzenia do planu na rok 2004 BO;
- wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach dot. planu przychodów i wydatków środka specjalnego na 2004 r.
- Umowa z Energetyką Cieplną Opolszczyzny S.A. w Opolu dot. dostarczania energii cieplnej do nowego oddziału chirurgii w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej 23.
- Wniosek Pana Jana Urbańskiego zam. Byczyna, ul. Wąska 1 w sprawie sprzedaży warsztatów szkolnych w Polanowicach.
- Projekt uchwały w sprawie rozwiązania umowy – zlecenia z Panem dr Januszem Kluczyńskim na opiniowanie wniosków osób ubiegających się do Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego w Wołczynie.
- Uchwała Nr 67 z dnia 9 lipca 2004 r. Związku Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych Zarządu Miejsko-Gminnego w Kluczborku dot. ufundowania tablicy pamiątkowej w związku z 60 rocznicą zakończenia II wojny światowej.
- Wniosek Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie utworzenia specjalistycznego pododdziału dla osób chorych na chorobę Alzhaimera w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.
- Aneks nr 3 do Umowy nr DDM/0004/99 z dnia 8 czerwca 1999 r. – zmieniający zasady współpracy pomiędzy Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych w Warszawie a Powiatem Kluczborskim.
- Projekty uchwał w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 13 lipca 2004 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Wicestarosta przedstawił następujące sprawy:
a) informacja na temat liczby etatów pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego na rok szkolny 2004 / 2005. Wicestarosta wyjaśnił, że jest to zestawienie liczby etatów pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych w szkołach i placówkach oświatowych, opracowane przez Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku na podstawie arkuszy organizacji szkół i placówek Powiatu Kluczborskiego na rok 2004 / 2005, zatwierdzonych przez Zarząd Powiatu. Ponadto Wicestarosta dodał, że w porównaniu do ustaleń zawartych w Uchwale Nr 58/143/2004 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 04.03.2004 r. w sprawie organizacji roku szkolnego 2004 / 2005 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych, zmiany dotyczą liczby etatów pracowników niepedagogicznych w następujących jednostkach oświatowych: w Zespole Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach, Poradni Psychologiczno-Pedagogiczna w Kluczborku oraz w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku. Podsumowując, Wicestarosta stwierdził, że razem osiągnięto zatwierdzoną przez Zarząd Powiatu w dniu 01.06.2004 r. liczbę etatów - 113,625 czyli o 2,375 etaty więcej niż w uchwale Zarządu Powiatu z dnia 04.03.2004 r. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że jeżeli chodzi o zmiany liczby etatów pracowników niepedagogicznych, przedstawia się to następująco w poszczególnych jednostkach: w Zespole Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach - uzgodnionych było 13,25 etatów a zatwierdzonych w arkuszu organizacji – 13,0; w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku – uzgodnionych etatów – 3,0 a zatwierdzonych 3,375 natomiast w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku – uzgodnionych etatów – 21,0 (łącznie z ODZ) a do zatwierdzenia – w ZSP Nr 2 CKU – 11,5; WODiDZ z internatem – 11,75 czyli wzrost liczby etatów o 2,25 ogółem (z 21,0 do 23,25). W związku z tym, ze nikt z obecnych nie wniósł żadnych uwag do powyższego zestawienia, Wicestarosta zaproponował, aby Zarząd Powiatu przyjął powyższą informację co też Zarząd Powiatu jednogłośnie uczynił.
b) arkusz organizacji pracy Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005. Wicestarosta przedstawił zebranym powyższy arkusz organizacji pracy, zwracając szczególną uwagę na liczbę etatów pedagogicznych ogółem czyli liczbę pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty, która w w/w szkole do zatwierdzenia na rok szkolny 2004 / 2005 wynosi 48,86. W związku z tym, że członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższego arkusza organizacji pracy Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku, jednogłośnie postanowiono o jego zatwierdzeniu i jednoczesnym upoważnieniu Wicestarosty do jego podpisania.
c) wniosek o przyznanie dodatku motywacyjnego w wysokości 20% dla Pani Anny Dzierżan, dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na okres od 1 sierpnia 2004 r. do 28 lutego 2005 r. Jak wyjaśniła Pani Naczelnik Wydziału Edukacji, z dniem 31 lipca br. mija 6 miesięcy od czasu powołania Pani Anny Dzierżan na dyrektora w/w placówki. Zgodnie z uchwałą, jako nowo powołany dyrektor placówki przez pierwsze 6 miesięcy, Pani dyrektor otrzymywała dodatek motywacyjny w wysokości 5%. Pan Wicestarosta zapytał Panią Naczelnik Wydziału Edukacji, czy 20% to jest maksymalna wysokość dodatku. Pani Naczelnik odpowiedziała, że maksymalna wysokość dodatku motywacyjnego to 40% natomiast te sugerowane 20% to jest jej propozycja. Ponadto Pani Naczelnik stwierdziła, że ustaliła taką wysokość dodatku motywacyjnego na poziomie Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku oraz Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku. Jeśli natomiast chodzi o okres, na jaki ma on być przyznany, to jak wyjaśniła również Pani Naczelnik, dopasowała ona termin tak, aby w/w Panią dyrektor kolejnym razem ujmować razem z innymi dyrektorami. W związku z tym, że nikt z obecnych nie miał uwag co do wysokości dodatku motywacyjnego oraz okresu, na jaki ma on zostać przyznany, Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o przyznaniu dodatku motywacyjnego dla Pani Anny Dzierżan w wysokości 20% na okres od 1 sierpnia 2004 r. do 28 lutego 2005 r.
d) zakupu oprogramowania do prowadzenia w formie elektronicznej baz danych oświatowych. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji poproszona przez Pana Wicestarostę o omówienie tej sprawy powiedziała, że powyższy program jest niezbędny w związku tym, że z dniem 1 stycznia 2005 r. na terenie całego kraju wchodzi ustawa o systemie informacji oświatowej. Ponadto, dodała Pani Naczelnik, brak tego programu powoduje, że są duże trudności w monitorowaniu i analizowaniu spraw dotyczących organizacji pracy szkół i placówek oświatowych. Pani Naczelnik dodała, że przez kilka ostatnich miesięcy trwały przygotowania do wyboru najkorzystniejszej oferty spośród trzech firm a mianowicie: “QNT”, “Progman” oraz “Vulcan” i Pani Naczelnik proponuje wybrać firmę “Vulcan” jako że przedstawia najkorzystniejszą ofertę powyższego oprogramowania. Za tym, aby wybrać właśnie tę firmę przemawia również to, że Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku podpisał umowę z firmą “CombiData”, która współpracuje z firmą ‘Vulcan” i wspólnie prowadzą Centrum Doskonalenia Kadr pod kątem obsługi informacyjnej szkół. W związku z tym można “zejść” nieco z kosztów szkolenia dyrektorów i nauczycieli posługujących się tym programem a będzie to robione łącznie z programem dot. sal informatycznych, i można również zakupić oprócz programu - arkusz organizacji szkół i placówek, również program uczniowie i zbiorczy arkusz organizacji. Dodatkowo, w tej chwili koszty zakupu całego oprogramowania można podzielić na trzy etapy; zakup abonamentów – 12.468 zł, szkolenie pracowników Wydziału Edukacji – 1.980 zł. oraz szkolenie dyrektorów szkół (w zakresie współpracy z firmą CombiData) – w ramach środków finansowych szkół i placówek. Pan Wicestarosta stwierdził, że oczywiście widzi potrzebę zakupu oprogramowania, ale w tej chwili nie mamy środków na ten cel więc może by tak szkoły w ramach własnych środków dokonały takiego zakupu. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdziła, że w takiej sytuacji koszt oprogramowania będzie o wiele wyższy, gdyż organizując zakup przez Starostwo, firma uwzględnia 45% rabatu. Skarbnik Powiatu stwierdził, że on również jak najbardziej widzi potrzebę dokonania tego zakupu i możemy spróbować przygotować stosowne zmiany w budżecie w celu wyasygnowania odpowiedniej kwoty na ten cel. Członkowie Zarządu Powiatu po rozważeniu wszystkich innych możliwości sfinansowania tego zakupu postanowili ostatecznie jednogłośnie o wyrażeniu zgody na zakup programu do prowadzenia w formie elektronicznej baz danych oświatowych w firmie ‘Vulcan”, zobowiązując jednocześnie Skarbnika Powiatu do przygotowania zmian w budżecie w celu wyasygnowania odpowiedniej kwoty na ten cel.
e) informacja dotycząca stypendiów dla uczniów i studentów. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że powiat Kluczborski od lutego br. przygotowuje się do realizacji programu stypendialnego dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych kończących się maturą i studentów pochodzących z terenu naszego powiatu w ramach działania zintegrowanego Programu Operacyjnego Rozwoju Regionalnego – wyrównywanie szans edukacyjnych poprzez programy stypendialne. Nasz Wydział – dodała Pani Naczelnik – na bieżąco informowany jest, dzięki kontaktom z Urzędem Marszałkowskim w Opolu o wszelkich zmianach dotyczących regulaminów i terminów składania wniosków projektowych. Zmiany te są niezależne od nas – powiedziała Pani Naczelnik, lecz aby nie tworzyć uchwał zmieniających lepiej jest podjąć nowe uchwały (dot. punktu 11 niniejszego protokołu). Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższą informację.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik Powiatu zapoznał zebranych z następującymi sprawami:
a) wniosek Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie sfinansowania wymiany pieca c.o. w kotłowni. Na początek, Wicestarosta wprowadził zebranych do tematu a mianowicie powiedział, że Pan dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku zwraca się z prośbą o środki finansowe na zakup i montaż pieca c.o. Swoją prośbę Pan dyrektor motywuje tym, iż obecny piec “pracuje” od 1987 r. a norma przewidywała funkcjonowanie tego pieca przez okres maksymalnie 10 lat. W opinii fachowców, na dzień dzisiejszy, piec nie nadaje się już do naprawy i powinien być zlikwidowany. Pan dyrektor – dodał Wicestarosta – proponuje do wyboru dwa rozwiązania, po pierwsze – można przekształcić kotłownię na gazową (koszt – ok. 45.000 zł.), po drugie – można wymienić tylko istniejący piec węglowo-miałowy na nowy piec podobnego typu (koszt – ok. 15.000 zł.). Ponadto Pan dyrektor proponuje sfinansowanie zakupu pieca w ramach posiadanego przez placówkę budżetu. Obecny budżet placówki przewiduje wydatkowanie 15.000 zł. na zakup sprzętu nagłaśniającego. W tym przypadku jednak, można środki te przeznaczyć na zakup pieca oraz jego montaż natomiast zakup sprzętu nagłaśniającego może zostać przesunięty na nowy rok a stosowne środki ująć w planie finansowym placówki na następny rok. Skarbnik Powiatu dodał, że powyższy problem jest mu znany, gdyż Pan dyrektor Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku bezpośrednio po awarii pieca kontaktował się z nim. Wtedy - stwierdził Skarbnik – poprosiłem go o zrobienie rozeznania co do kosztu pieca c.o. oraz jego montażu i on to wykonał. Pan dyrektor rozważył również możliwość przekształcenia kotłowni na gazową, jednak różnica w kosztach wymiany pieca a przekształcenia kotłowni jest tak rażąca, że na przekształcenie kotłowni na gazową nie możemy sobie pozwolić. Jedynym rozwiązaniem może być przyjęcie propozycji zasugerowanej przez Pana dyrektora – powiedział Skarbnik - a mianowicie, aby środki przeznaczone na zakup sprzętu nagłaśniającego przeznaczyć na zakup powyższego pieca. Istnieje możliwość wprowadzenia takiej zmiany przeznaczenia środków, przy czym taka zmianę musiałaby wprowadzić Rada Powiatu uchwałą czyli dokonać zmiany przeznaczenia tych środków w wysokości 15.000 zł. Wicestarosta zaproponował, aby przyjąć propozycję Skarbnika Powiatu jako rozwiązanie tej sprawy z czym pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się, w związku z tym postanowiono jak wyżej.
b) informacja Ministerstwa Finansów o przyznaniu dla Powiatu Kluczborskiego kwoty 54.666,00 zł. ze środków rezerwy subwencji ogólnej z przeznaczeniem na uzupełnienie dochodów w związku ze zmianą systemu finansowania działalności Powiatowego Urzędu Pracy. Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że zmiana systemu finansowania Powiatowego Urzędu Pracy polega na tym, że weszła w życie nowa ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego, która obowiązuje od tego roku. W latach poprzednich – kontynuował Skarbnik – tylko koszty działalności Urzędu Pracy były finansowane dotacjami z budżetu Wojewody a od tego roku, Urząd Pracy stal się zadaniem własnym w utrzymaniu, podobnie jak wcześniej rodziny zastępcze. Ministerstwo wylicza różnicę pomiędzy dotychczasowym finansowaniem a obecnym i jest na ten cel utworzona w budżecie państwa rezerwa właśnie na uzupełnienie różnic w dochodach Powiatu w związku ze zmianą systemu finansowania. Wyliczono - dodał Skarbnik, że na Urząd Pracy w Kluczborku (przy czym jest to subwencja dla Powiatu) przeznaczono 54.666,00 zł i w związku z tym, że pieniądze te “dotarły” w przeddzień referendum i że jest to subwencja, więc sposób przeznaczenia tych środków może być taki, jak zdecyduje Rada Powiatu. Skarbnik zaproponował, aby te środki przeznaczyć na częściowe pokrycie kosztów referendum, gdyż Urząd Pracy jest zabezpieczony finansowo w budżecie i funkcjonuje a to są środki dla powiatu a my natomiast nie mamy wyjścia, musimy sfinansować referendum, choć jeszcze drugie tyle będzie nam brakować dlatego Skarbnik zaproponował, aby pozostałą, brakującą cześć kosztów pokryć z rezerwy budżetowej i zobowiązał się na sesję Rady Powiatu taki projekt uchwały przygotować, jeżeli taka będzie oczywiście wola Zarządu Powiatu. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się na takie rozwiązanie w związku z tym, postanowiono jak wyżej. Poza tym , Skarbnik zaproponował aby oddzielić tę sprawę odrębnym projektem uchwały od pozostałych spraw, które będą omówione w dalszej części posiedzenia Zarządu i będą wymagały również skierowania na sesję Rady Powiatu. Zarząd Powiatu również i na tę propozycję zgodził się jednogłośnie.
c) informacja Ministerstwa Finansów dot. zwiększenia części oświatowej subwencji ogólnej dla Powiatu Kluczborskiego na rok 2004 o kwotę 14.711,00 zł. ze środków rezerwy części oświatowej subwencji ogólnej dla jednostek samorządu terytorialnego z przeznaczeniem na dofinansowanie remontów mających na celu usunięcie zagrożeń dla zdrowia i bezpieczeństwa uczniów i pracowników szkół i placówek oświatowych. Skarbnik wyjaśnił, że jest to kwota o którą wnioskowaliśmy do Ministerstwa i dotyczy ona w całości zadania remontowego co do którego Rada Powiatu wypowiedziała się na jednej z ostatnich sesji, chodzi o adaptację mieszkania w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku na salę do rewalidacji. My na zasadzie takiej jak to zwykle bywa z 1% rezerwą, musielibyśmy u siebie zabezpieczyć 50% kosztów remontowych. Pokazaliśmy to w zadaniach remontowych i Ministerstwo Finansów dołożyło nam kolejne 50% a więc jest szansa, że w jeszcze w tym roku remont zostanie wykonany. Całość wymaga wprowadzenia do budżetu, dlatego Zarząd Powiatu zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownej uchwały Rady Powiatu i przedłożenia na sesję Rady Powiatu.
d) wniosek Poradnio Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku w sprawie wprowadzenia zmian do planu finansowego jednostki po stronie dochodów i wydatków w dziale 85406. Skarbnik wyjaśnił, że takich jak ten wniosków będzie więcej w trakcie roku, co ma związek ze zmianą przepisów dot. braku możliwości księgowania pieniędzy jako zwrot wydatków. Wszystkie środki, które jednostka otrzymuje czy ze zwrotu rozmów telefonicznych, czy ze zwrotu z Urzędu Pracy, z tytułu refundacji, muszą trafiać na dochody budżetowe a nie na zwrot wydatków jak to miało miejsce do tej pory i tutaj w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej uzbierała się w sumie kwota 3757,00 zł. plus zwrot kosztów zastępstwa procesowego w wysokości 60,00 zł. czyli razem 3817,00 zł. zakwalifikowanych jako wpływy z różnych dochodów i te środki Poradnia chce przeznaczyć na koszty jednostki a w szczególności na wynagrodzenia osobowe i składki na ubezpieczenia społeczne. Wprowadzenie tych zmian czyli jak gdyby zwrot środków z powrotem do planu wydatków musi dokonać się w “drodze uchwały”. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem, postanowił jednogłośnie o skierowaniu przedmiotowego wniosku na sesję Rady Powiatu w celu wprowadzenia powyższych zmian do budżetu.
e) wniosek Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach w sprawie dokonania zmian w planie finansowym jednostki po stronie dochodów i wydatków oraz przeniesienie środków między rozdziałami. Skarbnik wyjaśnił, że szkoła zwraca się z wnioskiem o zwiększenie dochodów z tytułu sprzedaży mienia własnego w kwocie 16.000 zł. i sprzedaży usług w kwocie 28.000 zł. łącznie 44.000 zł. i przeznaczenie tych środków na wydatki bieżące jednostek. Dodatkowo – dodał Skarbnik – dyrekcja szkoły zwraca się o przesunięcie między rozdziałami na kwotę 25.000 zł. W pierwszej części wniosek również musi stać się przedmiotem obrad Rady Powiatu. Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił, aby przedmiotowy wniosek skierować na najbliższą sesję Rady Powiatu i zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownego projektu uchwały.
f) wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie utworzenia w jednostce środka inwestycyjnego. Skarbnik wyjaśnił, że ośrodek wnioskuje aby w ramach wydatków bieżących przenieść kwotę 5.000 zł. na zakupy inwestycyjne i zrealizować tym samym zakup za te pieniądze przenośnego sprzętu komputerowego wraz z oprogramowaniem. Sprzęt ten zostanie wykorzystany w trakcie kursów oraz szkoleń organizowanych przez ośrodek dla nauczycieli powiatu kluczborskiego zarówno w siedzibie ośrodka jak i w terenie tj. w placówkach oświatowych. Skarbnik przypomniał, że Pani dyrektor zmieniła swój poprzedni wniosek, który na jednym z poprzednich posiedzeń Zarządu Powiatu został odrzucony, gdyż kwota była większa a poza tym, Pani dyrektor prosiła wówczas aby w ramach środków otrzymanych od innych jednostek samorządu, przeznaczyć część tej kwoty na wydatki inwestycyjne czego robić nie wolno. Natomiast taka zmiana, kiedy budżet jest już uchwalony, te dotacje zostały wprowadzone i my wiemy, że w sumie 43.000 zł. to są środki pochodzące z dotacji od innych samorządów a 73.000 zł. to są nasze środki z budżetu, to my możemy w ramach naszych środków kwotę 5.000 zł. wydzielić na wydatki inwestycyjne. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem, postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w celu wprowadzenie powyższych zmian do budżetu i zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownego projektu uchwały Rady Powiatu.
g) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach w sprawie wprowadzenia planu środka specjalnego w roku 2004. Skarbnik wyjaśnił, że szkoła zwraca się o ustanowienie planu środka specjalnego w następujących kwotach: stan środków na początek roku - 285,05 zł; przychody uzyskane – 200 zł i to wszystko na wydatki się przeznacza czyli kwotę 285 zł. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem postanowił o jego skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w celu wprowadzenia powyższych zmian do budżetu i zobowiązał Skarbnika do przygotowania stosownego projektu uchwały Rady Powiatu.
h) wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie wprowadzenia planu na rok 2004. Skarbnik wyjaśnił, że w powyższej szkole “działają” dwa środki specjalne – pierwszy to darowizny, które powstają na mocy ustawy wtedy, gdy pojawiają się darowane pieniądze pozabudżetowe i darczyńca określa na co chce je przeznaczyć (883 zł.) oraz drugi środek specjalny – działa na podstawie uchwały Rady Powiatu i jest powołany do rozliczenia egzaminów eksternistycznych (4.065 zł.). Zarząd Powiatu postanowił o skierowaniu przedmiotowego wniosku na najbliższą sesję Rady Powiatu w celu wprowadzenie powyższych zmian do budżetu i zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownego projektu uchwały Rady Powiatu.
i) wniosek Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach dot. planu przychodów i wydatków środka specjalnego na 2004 r. a mianowicie: przychody (środki BO na 1.01.2004 r. – 1580,19 zł, otrzymane środki od Holendrów – 4613,40 zł, otrzymane środki od BS Wołczyn – 200 zł, otrzymane środki od osób fizycznych – 1896,00 zł oraz otrzymane środki od Zakładu Energetycznego – 1000,00 zł.) na kwotę 9289,59 zł. oraz wydatki: (zakup środków chemicznych – 2.500 zł, usługi bankowe – 500,00 zł. oraz remont pokoi – 6290,00 zł.) na kwotę 9290,00 zł. .Skarbnik stwierdził, że należy “wstawić’ plan na ten środek specjalny i przekazać go jednostce. Również ten wniosek Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o skierowaniu na najbliższą sesję Rady Powiatu w celu wprowadzenia powyższych zmian do budżetu i zobowiązał jednocześnie Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownego projektu uchwały.
Do punktu 4 porządku
Wicestarosta zapoznał zebranych z projektem umowy Nr 3384/2004 z Energetyką Cieplną Opolszczyzny S.A. w Opolu dot. sprzedaży ciepła do budynku oddziału “Nowej chirurgii” w Kluczborku, ul. M.C. Skłodowskiej oraz kartą zgłoszenia zasilania powyższego obiektu. Umowa ta rekomendowana jest datą zawarcia jako 8 czerwca 2004 r. a jej przedmiotem jest sprzedaż i dostarczanie ciepła zamówionego przez odbiorcę na cele centralnego ogrzewania w sezonie grzewczym do obiektu nowej chirurgii w Kluczborku. Wicestarosta stwierdził, że w związku z tym, iż chciałby się dokładnie zapoznać z treścią niniejszej umowy gdyż jest ona bardzo obszerna i szczegółowa oraz dlatego, iż należy zastanowić się nad tym kto faktycznie ma być stroną w tej umowie i dlaczego jako data zawarcia umowy figuruje data 8 czerwca br., proponuje, aby odłożyć decyzję co do jej podpisania do czasu następnego posiedzenia Zarządu Powiatu. Pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie przystali na takie rozwiązanie w związku z tym postanowiono jak wyżej.
Do punktu 5 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem pana Jana Urbańskiego zam. Byczyna, ul. Wąska 1 w sprawie sprzedaży warsztatów szkolnych w Polanowicach. W/w pisze we wniosku, że nie jest zainteresowany dzierżawą w/w obiektu ze względu na zły stan obiektu oraz wysokie koszty dzierżawy. Wicestarosta przypomniał zebranym, że na poprzednim posiedzeniu, Zarząd Powiatu podjął decyzję o ogłoszeniu po raz trzeci przetargu ofertowego na dzierżawę warsztatów szkolnych w Polanowicach i zapytał pozostałych członków Zarządu Powiatu, co w tej sytuacji zrobić bo dobrze by było to sprzedać ale z drugiej strony może poczekać jeszcze do czasu rozstrzygnięcia przetargu ofertowego. Jeżeli okaże się on bezskuteczny, to wtedy, jeżeli nadal będą zainteresowani kupnem powyższego obiektu, to Zarząd Powiatu zastanowi się nad jego sprzedażą. Pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie zgodzili się z propozycją takiego rozstrzygnięcia powyższej sprawy w związku z tym postanowiono jak wyżej zobowiązując jednocześnie Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku do przygotowania projektu odpowiedzi jak wyżej
.
Do punktu 6 porządku
Wicestarosta zapoznał zebranych z projektem uchwały w sprawie rozwiązania umowy – zlecenia z Panem dr Januszem Kluczyńskim na opiniowanie wniosków osób ubiegających się do Zakładu Opiekuńczo – Leczniczego w Wołczynie. Wicestarosta przypomniał zebranym, że do tej pory kierowaniem osób do ZOL-u zajmował się “nasz” Wydział Ochrony i Promocji Zdrowia. W związku z tym, mieliśmy podpisaną stosowną umowę z Panem dr Januszem Kluczyńskim, który opiniował te wszystkie wnioski. W tej chwili, Pani dyrektor Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku – Pani Renata Jażdż-Zaleska wystąpiła do nas z pismem, aby od 15 lipca br. kierowaniem do ZOL-u zajął się szpital powiatowy a konkretnie spółka. Takie umocowanie prawne istnieje więc mogą to bez problemu przejąć, ponadto, dodał Wicestarosta, za tym przejęciem “stoi” również to, że niekiedy w szpitalu przebywają osoby, które tam bardzo długo “zalegają” a ten czas mogłyby spędzić już w ZOL-u zamiast w szpitalu i spółka będzie kierowała tam takich właśnie pacjentów. Następnie Wicestarosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w powyższej sprawie, którą członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie podjęli.
Do punktu 7 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym uchwałę Nr 67 z dnia 9 lipca 2004 r. podjętą przez Związek Kombatantów Rzeczypospolitej Polskiej i Byłych Więźniów Politycznych Zarząd Miejsko-Gminny w Kluczborku w sprawie ufundowania tablicy pamiątkowej dla upamiętnienia 60 rocznicy zakończenia II wojny światowej. Koszt tej tablicy powinien być
pokryty z pieniędzy społecznych miasta a jej treść, gabaryty, szata graficzna oraz miejsce jej umieszczenia, związek uzgodni z władzami miasta.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą uchwałą.
Do punktu 8 porządku
Wicestarosta zapoznał zebranych z wnioskiem Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na utworzenie specjalistycznego pododdziału dla osób chorych na chorobę Alzhaimera w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku. Pan Mieczysław Czapliński przytoczył uzasadnienie powyższej prośby Pani dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku a mianowicie, że z taką propozycją wyszła Pani dyrektor placówki w związku ze zmianą ustawy i nowymi warunkami odpłatności za pobyt w DPS. W konsekwencji tych zmian pojawił się problem wykorzystania wszystkich miejsc w DPS. Ponadto Pani dyrektor DPS zapewnia, że propozycja ta jest przemyślana i merytorycznie uzasadniona i daje szansę na poprawę sytuacji finansowej placówki oraz jej dalsze funkcjonowanie przy czym pododdział utworzony będzie w ramach obecnej bazy lokalowej i przy wykorzystaniu doświadczeń i umiejętności zatrudnionego personelu. Jeśli chodzi o zmianę ustawy oraz nowe warunki odpłatności za pobyt w DPS – wyjaśnił Wicestarosta – to w tej chwili wygląda to tak, że za pobyt w DPS powinien płacić ten, który tam przebywa, jeżeli nie stać go na to, wtedy pomaga mu rodzina a jeżeli i rodzina nie zapłaci za jego pobyt to wtedy gmina, z której dana osoba pochodzi. W tej chwili jest tam mało osób a koszty stałe niestety nie zmieniają się. Skarbnik Powiatu dodał, że rozmawiał z Panią dyrektor DPS w Kluczborku na ten temat i ona stwierdziła, że jest szansa, że jeżeli taki pododdział zostanie tam w placówce utworzony, wszystkie miejsca będą zapełnione takimi właśnie ludźmi gdyż taka osoba chora na chorobą Alzhaimera wymaga całodobowej opieki i rodzina jest bardziej skłonna takich chorych umieszczać w domu opieki. Pani Irena Kielar zaproponowała, aby wyrazić zgodę na utworzenie takiego pododdziału w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku co spotkało się z ogólną aprobatą pozostałych członków Zarządu w związku z tym ostatecznie wyrażono zgodę na utworzenie specjalistycznego pododdziału dla osób chorych na chorobę Alzhaimera w Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
Pan Mieczysław Czapliński przedstawił zebranym aneks nr 3 do Umowy nr DDM/0004/99 z dnia 8 czerwca 1999 r. – zmieniającego zasady współpracy pomiędzy Polską Wytwórnią Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie a Powiatem Kluczborskim. Wicestarosta wyjaśnił, że 15 lipca br. do Starostwa wpłynęło pismo z PWPW S.A. w Warszawie informujące o podpisaniu przez nich w dniu 14 maja 2004 r. z Ministerstwem Infrastruktury aneksu nr 4 do umowy nr DMM/0057/98, który wprowadza centralną personalizację dowodów rejestracyjnych i systemu pojazd. Jest on wynikiem zawartego w dniu 8 kwietnia 2004 r. porozumienia Ministrów Infrastruktury i Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie tworzenia systemu Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców a także współpracy przy budowie i eksploatacji systemów teleinformatycznych centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców oraz systemów do centralnej personalizacji praw jazdy i dowodów rejestracyjnych. Na tej podstawie – dodał Wicestarosta - otrzymaliśmy do podpisu 2 egz. stosownego aneksu nr 3 do umowy nr DDM/0004/99 z dnia 8 czerwca 1999 r. – zmieniającego zasady współpracy pomiędzy Polską Wytwórnia Papierów Wartościowych S.A. w Warszawie a Powiatem Kluczborskim, w imieniu którego działa Zarząd Powiatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie postanowił o podpisaniu powyższego aneksu nr 3 do umowy nr DDM/0004/99 z dnia 8 czerwca 1999 r. i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do jego podpisania.
Do punktu 10 porządku
Pan Mieczysław Czapliński przedstawił zebranym następujące projekty uchwał:
- w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GK.I.7331/18/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku garażowo-gospodarczego przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 642/60 k.m. 3 w miejscowości Chocianowice gm. Lasowice Wielkie.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.- w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr BK.I.7331/10-1/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie jednorodzinnego budynku mieszkalnego z urządzeniami
towarzyszącymi (przyłączami do sieci: wodociągowej, kanalizacyjnej i energii elektrycznej) zlokalizowanej na działce nr 713/7 w Byczynie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
- w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr BK.I.7331/9-1/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania budynku na budynek usług agroturystycznych, odnowy biologicznej, usług sportowo-rekreacyjnych oraz prowadzenie konferencji szkoleniowych wraz z wymianą i przebudową kotłowni zlokalizowanej na działce nr 188/2 w Proślicach, gm. Byczyna. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 11 porządku
Wicestarosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał Rady Powiatu:
- w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów w roku szkolnym 2004 / 2005 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości/maturalnego;
- w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w roku akademickim 2004 / 2005.
Zarząd Powiatu zatwierdził powyższe projekty uchwał Rady Powiatu jako materiał na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
Do punktu 12 porządku
Brak wolnych wniosków.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Wicestarosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
_______________
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński .............................................
3. Irena Kielar ...............................................
4. Otylia Skoczylas ...............................................
5. Stanisław Stenzel ...............................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wollna Tatiana |
Data wprowadzenia: | 2004-08-18 12:37:32 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2004-08-19 11:59:02 |
Ostatnia zmiana: | 2004-08-19 11:59:02 |
Ilość wyświetleń: | 2163 |