PROTOKÓŁ nr 70/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 13 lipca 2004 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło trzech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Sekretarz Powiatu, Skarbnik Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

Porządek posiedzenia:

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy Oświaty:
  1. dokumentacja z przeprowadzonego postępowania egzaminacyjnego nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego;
  2. propozycja podziału środków na doskonalenie i dokształcanie nauczycieli;
  3. zestawienie dot. naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2004 / 2005;
  4. wniosek o wyznaczenie przedstawicieli organu prowadzącego do składu komisji przeprowadzającej konkurs na stanowisko dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku;
  5. projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej;
  6. arkusze organizacji pracy Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku i Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych - RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2004 / 2005;
  7. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie utworzenia 8 klasy w zawodzie sprzedawca.
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie dofinansowania wyposażenia pracowni komputerowych i projektowych;
  2. wyliczenie średniego wynagrodzenia nauczycieli w powiecie kluczborskim za okres kwiecień – czerwiec 2004 r.;
  3. zestawienie porównawcze etatów nauczycielskich w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego;
  4. informacja Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w sprawie zwiększenia dotacji celowej;
  5. rozliczenie środków niezbędnych na realizację zadania własnego powiatu polegającego na finansowaniu rodzin zastępczych z terenu powiatu kluczborskiego;
  6. projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 55/131/2004 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 09 lutego 2004 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego;
  7. projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
  1. Wniosek Izby Celnej we Wrocławiu w sprawie sfinansowania wykonania oraz montażu wielojęzycznych tablic informacyjnych.
  2. Informacja Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia o toczącym się przed sądem postępowaniu odnośnie “203”.
  3. Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
  1. wniosek Zespołu Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach w sprawie podjęcia decyzji dot. dzierżawy warsztatów szkolnych;
  2. projekt umowy użyczenia na nieodpłatne użytkowanie przez Wspólnotę Mieszkaniową Budynku Nr 88 A, B w Polanowicach dz. nr 581/85 i 581/86 poł. w Polanowicach.
  1. Aneks do umowy z dnia 07 sierpnia 2004 r. zawartej ze S.C. “ROT” Recycling Odpady Technologie z Gliwic na opracowanie “Programu Ochrony Środowiska wraz z planem gospodarki odpadami dla powiatu kluczborskiego”
  2. Podjęcie uchwał w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
  3. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24 czerwca 2004 r.
  4. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 29 czerwca 2004 r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym następujące sprawy:

a) dokumentacja z przeprowadzonego postępowania egzaminacyjnego nauczycieli ubiegających się o awans zawodowy na stopień nauczyciela mianowanego. Starosta przedstawił zebranym nazwiska nauczycieli, których ta dokumentacja dotyczy a mianowicie: Alicja Szatanik - SOSW w Kluczborku, Krzysztof Kachel – ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, Roman Lewandowski – ZSO w Kluczborku, Joanna Nizwald-Bugajak – ZSO w Kluczborku, Agnieszka Baran – ZSP Nr 1 w Kluczborku, Patrycja Michnik – ZSP Nr 1 w Kluczborku, Jadwiga Pocheć – ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku, Andrzej Bugajak – ZSO w Kluczborku, Gracjan Wośko – ZSO Nr 2 CKU (ODZ)) w Kluczborku oraz Jolanta

Miszograj – ZSL-Z w Polanowicach. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że dokumentacja ta zawiera: zaświadczenie Komisji podpisane przez Przewodniczącego o zdaniu egzaminu na stopień nauczyciela mianowanego, kserokopię uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej, oświadczenie członków Komisji o obowiązku ochrony danych osobowych i przestrzegania tajemnicy państwowej, oświadczenia członków Komisji o bezstronności w rozpatrywaniu wniosku, arkusz analizy formalnej, protokół z posiedzenia komisji egzaminacyjnej czyli egzaminu, zawierający uzyskaną przez nauczyciela punktację wraz z uzasadnieniem a także kartę indywidualnej oceny spełnienia wymagań niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego. Zgodnie z procedurą awansu zawodowego nauczycieli - dodała Pani Naczelnik, dokumentacja ta po zapoznaniu się i przyjęciu przez Zarząd Powiatu, powinna zostać przekazana do Wydziału Edukacji.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższą dokumentację, która następnie zostanie przekazana do Wydziału Edukacji.

b) propozycja podziału środków na wspieranie doskonalenia zawodowego nauczycieli w tym na organizację systemu doradztwa metodycznego, form kształcenia i doskonalenia zawodowego dofinansowywanych ze środków wyodrębnionych w budżecie Powiatu Kluczborskiego na 2005 rok. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że w budżecie, zgodnie z art. 70 a ust. 1 Karty Nauczyciela, podział środków na doskonalenie stanowi 1 % odpisu z planowanych kwot od wynagrodzeń nauczycieli. Na początku była to kwota 112.000 zł. jednak ze względu na to, że 10 nauczycieli zdało egzamin na stopień nauczyciela mianowanego, kwota ta musiała wzrosnąć do około 120.000 zł. Propozycja podziału powyższych środków – stwierdziła Pani Naczelnik – aby mogła być uzgodniona z dyrektorami szkół, musi najpierw zostać przyjęta i zaopiniowana przez Zarząd Powiatu a następnie zostanie przygotowany projekt uchwały Zarządu Powiatu w tej sprawie. W związku z tym, że Powiatowy Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli został założony w trakcie trwania roku budżetowego (zaczął działalność od 1 lutego br.) trudno było znaleźć pieniądze w budżecie tylko i wyłącznie na niego w związku z tym, 70.000 zł. ze 112.000 zł. zostało przekazane do PODN z doskonalenia na doradztwo i doskonalenie nauczycieli.

Na przyszły rok budżetowy czyli rok 2005, Pani Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała dwa warianty podziału tych środków do wyboru a mianowicie albo 50 % ze 120.000 zł. i wtedy jest 60.000 zł. na PODN (pozostała kwota z porozumień i ze środków, które otrzymamy z dotacji) lub około 33 % ale wtedy musiałaby nastąpić dopłata z tzw. zadań pozaszkolnych powiatu, z którego finansujemy w tej chwili Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną oraz Młodzieżowy Dom Kultury, wówczas jest to te zaproponowane 33 % a pozostałe 17 % w tej sytuacji przeznaczylibyśmy na dofinansowanie kosztów obniżenia wymiaru godzin zajęć i dodatków funkcyjnych doradców metodycznych zatrudnionych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego. Ponieważ jeden doradca metodyczny “na zniżce” zatrudniony w szkole kosztuje miesięcznie około 1.000 zł. więc to i tak nie jest duża kwota jeżeli dofinansujemy w części obniżenie godzin zajęć i dodatek funkcyjny. Następnie Pani Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała 37 % na organizację doskonalenia zawodowego nauczycieli, dofinansowanie kształcenia nauczycieli oraz szkolenie rad pedagogicznych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego oraz 3 % tych środków zaproponowała pozostawić (tak jak to co roku jest robione) do dyspozycji Starosty Kluczborskiego jako dofinansowanie szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze. Uzasadniając swoją wypowiedź, Pani Krzysztowczyk stwierdziła, że przyjmując kwotę 120.000 jako odpis na doskonalenie zawodowe nauczycieli, wysokość środków na poszczególne zadania wynosić będzie odpowiednio: PODN – 50 % - 60.000 zł. lub 40.000 zł. przy proponowanym podziale – 33 %; szkoły i placówki – 47 % - 56.000 zł. w tym : 10 %, tj. 12.000 zł. lub 32.000 zł. tj. 27 % na doradców w szkołach i 37 % tj. 44.400 zł. na dofinansowanie doskonalenia nauczycieli oraz Starosta Kluczborski – 3 % - 3.600 zł. Ponadto dodała, że w przypadku gdy środki na zadania pozaszkolne wynikające z “Metryczki subwencji oświatowej na 2005 r.” wzrosną o 5 % w porównaniu do roku 2004 a wydatki na Poradnię Psychologiczno-Pedagogiczną i Młodzieżowy Dom Kultury wzrosną tylko o 3 % (wynagrodzenia), wówczas możliwe jest finansowanie PODN z tych właśnie pieniędzy. Następnie Pani Naczelnik przedstawiła zebranym symulację kosztów: na rok bieżący – zadania pozaszkolne powiatowe – kwota w “Metryczce” to 1.013,169 zł. podzielona została w budżecie powiatu następująco: PPP – 627.978 zł., MDK - 362.329 zł. co razem daje kwotę 990.329 zł. (w tym 30.000 zł. na remonty i inwestycje oraz po 15.000 zł. na PPP i MDK). Pozostała różnica to 22.840 zł oraz na 2005 rok symulacja kosztów przedstawia się następująco: zadania pozaszkolne powiatowe – kwota z 5 % podwyżką to 1.063,827 zł., proponowany podział : 623.827 zł. – PPP, 360.000 zł. – MDK oraz 80.000 zł. - PODN co daje razem kwotę 1.063,827 zł. Przy takim podziale środków przeznaczonych na tzw. zadania pozaszkolne powiatowe możliwe jest zmniejszenie kwoty dofinansowania PODN ze środków na doskonalenie o 20.000 zł. które mogą być dodane do środków na doskonalenie w szkołach, szczególnie na dofinansowanie zniżek doradców. Ponadto, dodała Pani Naczelnik, podział środków przeznaczonych na doskonalenie w szkołach i placówkach (56.000 lub 76.000 zł) będzie dokonany tak jak w latach ubiegłych czyli wg procentowego udziału w ogólnej kwocie środków na doskonalenie. Następnie pani Naczelnik Wydziału Edukacji omówiła szczegółowo projekt planu dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na rok 2005, który obejmować będzie m.in. studia podyplomowe jako kształcenie kierunkowe (co najmniej 350 godzin w maksymalnej kwocie 500 zł.), przygotowanie pedagogiczne (co najmniej 280 godzin – w kwocie 300 zł.) oraz studia podyplomowe jako przygotowanie do pracy w szkołach i placówkach specjalnych (co najmniej 280 godzin – 300 zł.), uzupełniające studia magisterskie (2-letnie w maksymalnej kwocie 500 zł.), krótkie formy doskonalenia (w kwocie średnio 100 zł.) oraz szkolenie rad pedagogicznych – WDN (30 zł. na osobę). Omówiła również procedurę składania wniosków przez dyrektorów szkół i placówek z której wynika , że dyrektor szkoły lub placówki opracowuje na dany rok budżetowy wniosek przygotowany na podstawie wieloletniego planu doskonalenia zawodowego nauczycieli danej szkoły lub placówki do 30 listopada danego roku oraz to, że organ prowadzący opracowuje na każdy rok budżetowy plan dofinansowania form doskonalenia zawodowego nauczycieli na podstawie wniosków złożonych przez dyrektorów, a także omówiła priorytetowe kierunki doskonalenia nauczycieli w szkołach i placówkach powiatu kluczborskiego opracowane na podstawie planów doskonalenia z poszczególnych jednostek i takimi priorytetowymi kierunkami doskonalenia nauczycieli są: doskonalenie warsztatu i metod pracy nauczycieli, pomiar dydaktyczny (wewnętrzne mierzenie jakości pracy szkoły) a także uzyskiwanie nowych kwalifikacji przez nauczycieli i doskonalenie uzupełniające. Na koniec Pani Krzysztowczyk przestawiła propozycje swojego wydziału dotyczące doskonalenia dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego a mianowicie: szkolenie z zakresu obsługi zbiorczego arkusza organizacji roku szkolnego (przy zakupie programu komputerowego), szkolenie w zakresie nowej ustawy o systemie informacji oświatowej, szkolenie w zakresie sprawozdawczości GUS, szkolenie w zakresie sprawowania nadzoru pedagogicznego , szkolenie w zakresie zamówień publicznych oraz szkolenie w zakresie zarządzania ZFŚS w szkołach i placówkach. Podsumowując wypowiedź Pani Naczelnik Wydziału Edukacji Skarbnik stwierdził, że cały powyższy dokument został bardzo dokładnie opracowany ale nie wiadomo, czy na gruncie naboru i ilości środków jakimi będziemy dysponować w budżecie, będzie nas na to wszystko stać i czy te proponowane 120.000 zł. będziemy mogli rzeczywiście dzielić bo podział tych środków czy sposób ich naliczenia nie budzi żadnych wątpliwości bo jest bardzo dobrze przygotowany. Następnie Starosta poddał pod dyskusję sprawę, który wariant z podanych propozycji podziału środków wybrać. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała, aby wybrać wariant drugi, również i Pani Irena Kielar zaproponowała aby wybrać ten wariant. Pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie przychylili się tej propozycji w związku z tym postanowiono na dofinansowanie organizacji doradztwa metodycznego dla nauczycieli w ramach działalności PODN przyznać 33 % środków na doskonalenie; na dofinansowanie kosztów obniżenia wymiaru godzin zajęć i dodatków funkcyjnych doradców metodycznych zatrudnionych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego – 27 % środków na doskonalenie; na dofinansowanie organizacji doskonalenia zawodowego nauczycieli, dofinansowanie kształcenia nauczycieli oraz szkolenie rad pedagogicznych w szkołach i placówkach Powiatu Kluczborskiego – 37 % środków na doskonalenie oraz 3 % środków na doskonalenie przeznaczyć na dofinansowanie szkoleń, seminariów oraz konferencji szkoleniowych dla nauczycieli, w tym nauczycieli zajmujących stanowiska kierownicze czyli są to środki do dyspozycji Starosty.

c) zestawienie dot. naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych powiatu kluczborskiego w roku szkolnym 2004 / 2005. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji omówiła to zestawienie w rozbiciu na poszczególne grupy: pierwsza grupa to liczba podań złożonych do wszystkich typów szkół – 1.840 w tym do Liceum Ogólnokształcącego – 654, Liceum Profilowanego – 637, Technikum – 386 i do Zasadniczej Szkoły Zawodowej – 163. Druga grupa to liczba przyjętych – 950, w tym do Liceum Ogólnokształcącego – 345, Liceum Profilowanego – 231, Technikum – 230 i do Zasadniczej Szkoły Zawodowej – 144. Jeśli chodzi o “rozbicie” na poszczególne gminy, sytuacja dot. liczby uczniów przyjętych przedstawia się następująco: Kluczbork – 524, Byczyna – 124, Wołczyn – 196, Lasowice – 36 a także spoza powiatu – 70. Na ten rok szkolny zaplanowana liczba oddziałów to 33,5 w tym w Liceum Ogólnokształcącym – 12 oddziałów, Liceum Profilowanym – 8 oddziałów, Technikum – 8,5 oddziału oraz w Zasadniczej Szkole Zawodowej – 5 oddziałów. Starosta stwierdził, że najbardziej niepokojące jest to że z naszego powiatu przyjęto 880 uczniów na 992 absolwentów gimnazjów co stanowi 88,71 %. Z kolei 112 uczniów z gimnazjów naszego powiatu znalazło miejsce poza powiatem lub jeszcze nie zgłosiło się do szkół. Pani Naczelnik dodała, że 14 uczniów zapisanych jest do STO w Kluczborku ale mimo to, powiedział Starosta prawie 100 uczniów “uciekło” poza teren naszego powiatu , przybyło co prawda 70 ale do naliczenia subwencji nam i tak będzie brakować. Pani Otylia Skoczylas – członek Zarządu Powiatu stwierdziła, że to jest rzecz bardzo dziwna, dlaczego tylu uczniów z terenu naszego powiatu wybiera szkoły w innych miastach. Skarbnik powiedział, że przypuszcza, że przyczyną tego jest to, że uczniowie ci chcą się kształcić w zawodach w których my nie uczymy. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że przeprowadzane były badania aspiracji zawodowej gimnazjalistów z których wynika, że w dalszym ciągu wybieranie zawodu kierowane jest modą i dlatego obowiązkowo w każdej szkole powinien być szkolny doradca zawodowy, który będzie współpracował z Powiatowym Urzędem Pracy i będzie uświadamiał dzieci i ich rodziców jaki zawód najlepiej wybrać. Należy więc przede wszystkim nauczyć dzieci i rodziców wyboru zawodu bo tego nie ma w tej chwili. Z drugiej strony jednak, dodała Pani Naczelnik, może faktycznie nie oferujemy niczego, co mogłoby przyciągnąć tę młodzież do naszych szkół. Przewodniczący Zarządu powiedział, że drugi nabór tzw. uzupełniający do szkół należy ogłosić do następujących szkół: II Liceum Ogólnokształcące w ZSLT w klasie z językiem niemieckim i angielskim – 6 miejsc; Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 1 w ZSP Nr 1 w klasie w zawodzie “kucharz małej gastronomii” – 9 miejsc; Technikum Nr 2 w ZSP Nr 2 w klasie ‘technik budownictwa” - 4 miejsca; Zasadnicza Szkoła Zawodowa Nr 2 w ZSP Nr 2 w klasie w zawodzie “sprzedawca” – 3 miejsca, w wielozawodowej – 1 miejsce; Liceum Ogólnokształcące w ZSLZ w Polanowicach – 3 miejsca; Technikum w ZSP – RCKU w Bogdańczowicach w zawodzie “technik rolnik” – 13 miejsc, “technik ekonomista” – 7 miejsc. Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższą informację.

d) wyznaczenia trzech osób – przedstawicieli organu prowadzącego do składu komisji przeprowadzającej konkurs na kandydata na stanowisko dyrektora nowo utworzonego Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku. Starosta zaproponował następujące osoby do składu powyższej komisji konkursowej: Pana Mieczysława Czaplińskiego – Wicestarostę Kluczborskiego, Panią Irenę Kielar – członka Zarządu Powiatu oraz Panią Jolantę Krzysztowczyk - Naczelnika Wydziału Edukacji. Pani Krzysztowczyk dodała, że powyższy konkurs odbędzie się 28 lipca br. Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował powyższy skład komisji konkursowej.

e) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Konkursowej. Jak powiedział Starosta, na mocy tej uchwały powołuje się Komisję Konkursową do przeprowadzenia konkursu na stanowisko dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w następującym składzie: Mieczysław Czapliński, Irena Kielar oraz Jolanta Krzysztowczyk jako przedstawiciele organu prowadzącego wyznaczeni przez Zarząd Powiatu, a ponadto – Beata Sokół, Krzysztof Szyndrowski oraz Bogusław Kucia - przedstawiciele organu nadzoru pedagogicznego czyli Kuratorium Oświaty w Opolu; Jadwiga Pocheć i Krzysztof Wośko - przedstawiciele Rady Pedagogicznej; Marian Siwak – przedstawiciel związku zawodowego Komisji Zakładowej Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ “Solidarność” pracowników Oświaty i Ewa Sygulla – przedstawiciel związku zawodowego Związku Nauczycielstwa Polskiego, Zarząd Oddziału w Kluczborku. W związku z tym iż nikt z zebranych nie wniósł uwag co do składu powyższej Komisji Konkursowej, Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

f) arkusze organizacji pracy Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych - RCKU w Bogdańczowicach na rok szkolny 2004 / 2005. Starosta przedstawił zebranym powyższe arkusze zwracając szczególną uwagę na liczbę etatów pedagogicznych ogółem czyli liczbę pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych w przeliczeniu na pełne etaty która w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku do zatwierdzenia na rok szkolny 2004 / 2005 wynosi 43,9 a w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych – RCKU w Bogdańczowicach – 28,6. W związku z tym, że członkowie Zarządu Powiatu nie wnieśli żadnych uwag do powyższych arkuszy organizacji w/w szkół, jednogłośnie postanowiono o ich zatwierdzeniu i jednoczesnym upoważnieniu Starosty do ich podpisania.

g) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w prawie wyrażenia zgody na utworzenie 8 klasy w zawodzie sprzedawca. Starosta zapoznał zebranych z uzasadnieniem dyrektora w/w szkoły, który swoją prośbę motywuje m.in. tym iż posiada wykwalifikowaną kadrę do nauczania przedmiotów zawodowych oraz odpowiednią bazę - w zawodzie sprzedawca. Ponadto, za zwiększeniem naboru do 8 klasy I przemawia fakt połączenia dwóch klas III Liceum Profilowanego – profil leśnictwo i technologia drewna (19 uczniów) i elektrotechnicznego (17 uczniów) w jedną klasę o dwóch profilach z podziałem na grupy przy przedmiotach prozawodowych. Ostatecznie, liczba oddziałów w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku nie ulegnie zmianie i wynosić będzie 30. Starosta powiedział, że jemu osobiście nie podoba się takie postępowanie Pana Dyrektora Cieplika, bo jeżeli nie miałoby być w powyższej szkole klasy w zawodzie sprzedawca to dlaczego taka ma zostać utworzona. Ponadto, dodał Starosta, w Zespole Szkół Ponadginazjalnych RCKU w Bogdańczowicach są wolne miejsca w zawodzie sprzedawca i ewentualnie tam mogą uczniowie złożyć podania o przyjęcie do szkoły. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła, że nie było ogłoszonego naboru konkretnie w zawodzie sprzedawca tylko uczniowie, gdy składają podania o przyjęcie do klasy wielozawodowej piszą zawód - sprzedawca i w tym przypadku widocznie było tylu chętnych do nauki w zawodzie sprzedawca, że postanowiono utworzyć 8 klasę tylko w zawodzie sprzedawca. Starosta stwierdził, że przez takie działania, wkrótce staniemy przed poważnym problemem nagłego zamykania szkół i dodał, że jeżeli chodzi o decyzję w powyższej sprawie, na dzień dzisiejszy, proponuje nie wyrazić zgody na utworzenie 8 klasy I w zawodzie sprzedawca w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku a chętni do nauki w tym zawodzie mogą zgłaszać się do Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się z decyzją Starosty w związku z tym postanowiono jak wyżej.

Do punktu 3 porządku

Skarbnik Powiatu zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

a) wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku w sprawie dofinansowania wyposażenia pracowni komputerowych i projektowych. Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że wniosek ten bierze się stąd, że szkoła ta otrzymała sprzęt komputerowy w ramach programu unowocześniania pracowni internetowych oraz w ramach konkursu “Innowacyjna Szkoła Zawodowa”. Szkoła otrzymała 15.000 euro za trzy projekty a mianowicie: projekt “Innowacyjna Szkoła Zawodowa”, “Pracownia komputerowa dla szkół” z Europejskiego Funduszu Społecznego oraz projekt “Wyposażenie w sprzęt komputerowy Centrów Kształcenia Praktycznego” z Europejskiego Funduszu Społecznego. Skarbnik stwierdził, że dobrze się stało, ze szkoła ta wzięła udział w konkursie i w ten sposób pozyskali środki dla szkoły. Ponadto, dodał Skarbnik, wniosek dotyczy skalkulowanych kosztów wyposażenia pomieszczeń na tę pracownię. Koszt pierwszej pracowni wyszacowano na 7.350 zł., drugiej na 3.500 zł. a trzeciej na 6.750 zł. co łącznie daje kwotę 17.600 zł. Skarbnik przypomniał, że na jednym z wcześniejszych posiedzeń Zarządu Powiatu, rozpatrywany był wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie przyznania środków na przystosowanie pomieszczenia na pracownię komputerową. Wniosek ten został negatywnie zaopiniowany, jednak, jak stwierdził Skarbnik, po zastanowieniu się nad wnioskiem SOSW jak i teraz z kolei nad wnioskiem ZSP Nr 2 CKU, doszedł on do wniosku, że szkoły naprawdę mają mało środków do dyspozycji natomiast my musimy patrzeć również na sytuację jaką mamy w budżecie. Na dzień dzisiejszy zmiana jaka została wprowadzona na sesji o przesunięciu środków z “drogi” na “wyposażenie szpitala” spowodowała, że na wydatki inwestycyjne i remontowe w placówkach oświatowych i opieki społecznej oraz uzbrojenie terenu czyli na cele związane z emisją obligacji mamy w sumie około 2.000,000 zł. Droga z “sapardu” jest poniżej tych kosztów na wskutek czego zabraknie nam około 200.000 zł. aby wydatki na cele związane z emisją obligacji były zgodne z przychodami z emisji obligacji w tym roku które wynoszą 2.000,000 zł. i musimy do końca roku pokazać, jaką mamy sytuację bo będziemy mieli zarzut, że pieniądze z emisji obligacji nie zostały wykorzystane zgodnie z celem a to z kolei w ustawie o obligacjach obwarowane jest poważnymi sankcjami w związku z tym, nie wolno nam do tego dopuścić. Jak gdyby z tych “drobnych” zadań pieniędzy nie mamy, stwierdził Skarbnik, ale należałoby je do końca roku uzbierać aby można pokazać, jako że są one wydatkami zgodnymi z celem, bo jeżeli my faktycznie dofinansujemy wyposażenie pracowni to będzie to cel emisyjny bardzo ogólnie zapisany aby była swoboda w działaniu, bo gdybyśmy nazwali zadania to już nic więcej nie będzie można zrobić. I tu mam problem – dodał Skarbnik - bo można było odpowiedzieć “nie” ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku tak jak to się stało w przypadku SOSW, ale musimy pamiętać że mamy drugi problem związany z obligacjami. Za tę kwotę (około 200.000 zł.) można pokryć te dwa wnioski o dofinansowanie przygotowania pracowni komputerowej, można również pokryć różne zadania dot. dróg, ponadto pokazaliśmy już remont dachu w Domu Dziecka w Bogacicy. Należy wrócić do kwestii SOSW i na dzisiaj Skarbnik Powiatu zaproponował, aby wstępnie pozytywnie zaopiniować potrzebę wykonania wyposażenia pracowni komputerowych i projektowych jednakże przygotowanie zmian w budżecie umożliwiających sfinansowanie wydatków związanych z wyposażeniem pracowni komputerowych i projektowych nastąpi w terminie późniejszym, nie wcześniej niż pod koniec miesiąca sierpnia br. abyśmy sobie jeszcze te sprawy ułożyli jeżeli zajdzie potrzeba zrobienia zmian uchwałą Rady Powiatu to w końcu sierpnia na sesji zrobimy to, pokażemy w budżecie i damy szkole te pieniądze. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji powiedziała, że ona proponuje aby uwzględnić w takim razie wszystkie 5 szkół, które będą również w przyszłości tworzyć podobne pracownie komputerowe (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 i Nr 2 w Kluczborku, Zespół Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku, Zespół Szkół Licealno – Zawodowych w Polanowicach oraz Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach). Skarbnik odpowiedział, że chociażby i po to właśnie jest ten czas potrzebny i że należy zwrócić się do tych szkół, aby przygotowali kalkulacje kosztów realizacji projektów.

Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował propozycje przedstawione przez Skarbnika Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej.

b) wyliczenie średniego wynagrodzenia nauczycieli w powiecie kluczborskim za okres kwiecień – czerwiec 2004 r. – załącznik nr 3b do niniejszego protokołu. Jak powiedział Skarbnik, z informacji przygotowanej przez Panią Naczelnik Wydziału Edukacji wynika, że stażysta kontraktowy i mianowany nie osiągają w pełni średnich określonych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, z kolei dyplomowany osiąga tę średnią nawet nieznacznie ja przekraczając, przy czym dane są za dwa kwartały bieżącego roku. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że następna tego typu informacja dla Zarządu Powiatu będzie bardziej szczegółowa gdyż poprosiła wspólnie z Panią Naczelnik Wydziału Finansowego Starostwa Powiatowego w Kluczborku dyrektorów szkół i placówek oświatowych o rozdzielenie jeszcze wynagrodzeń nauczycieli administracji i obsługi. Ponadto, dodała Pani Naczelnik, trudno jest przekonać księgowych do liczenia innego niż oni są przygotowani do wyliczeń sprawozdań finansowych ponieważ zupełnie inne dane potrzebne są do sprawozdania dot. średniego wynagrodzenia (1/12 trzynastki, 1/12 nagrody czy 1/12 odprawy) bo to się liczy na miesiąc aby było wiadomo jaki jest miesięczny koszt a wykonanie to jest zupełnie coś innego bo w wykonaniu “wrzuca się” całą trzynastkę, wszystkie nagrody bez podziału na 12 miesięcy i dlatego to są zupełnie inne kwoty i jak gdyby trzeba by było prowadzić dwie sprawozdawczości – po to aby obliczyć średnie i po to, aby prowadzić finansową sprawozdawczość księgową. Skarbnik stwierdził, że służby finansowo-księgowe są zobligowane przepisami finansowymi czy przepisami o rachunkowości, i to w ten sposób robią. Na koniec Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że nastąpi wzrost średniego wynagrodzenia nauczycieli dyplomowanych i mianowanych w związku ze zdaniem przez nich egzaminu na awans zawodowy a co za tym idzie wzrosną również koszty.

W związku z tym, że nikt z zebranych nie miał żadnych pytań odnośnie powyższego materiału, Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższą informację.

c) zestawienie porównawcze etatów nauczycielskich w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Ta informacja została również przygotowana przez Panią Naczelnik Wydziału Edukacji i przedstawia wzrost kosztów wynagrodzeń nauczycieli związanych z awansem zawodowym przy czym to zestawienie nie obejmuje jeszcze nauczycieli, którzy zdali egzamin na nauczyciela mianowanego w ostatnim czasie. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że koszty wynagrodzeń w porównaniu do całości subwencji są niestety bardzo wysokie. Miesięczny wzrost kosztów wynagrodzeń w związku ze wzrostem lub zmniejszeniem liczby etatów na poszczególnych stopniach awansu zawodowego wynosi 16.829,84 zł. – jest to kwota łącznie z pochodnymi pracownika bez pochodnych pracodawcy.

W związku z tym, że nikt z obecnych nie miał żadnych pytań co do powyższego zestawienia, Zarząd powiatu jednogłośnie przyjął powyższą informację.

d) informacja Opolskiego Urzędu wojewódzkiego, Wydział Finansów i Budżetu dot. zwiększenia dotacji celowej przekazywanej z budżetu Wojewody na 2004 r. w dziale 853 – pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej w rozdziale 85334 – pomoc dla repatriantów § 2110 – dotacje celowe przekazane z budżetu państwa na zadania bieżące z zakresu administracji rządowej oraz inne zadania realizowane przez powiat o kwotę 34.434 zł. Jak wyjaśnił Skarbnik Powiatu, powyższe środki pochodzące z rezerwy celowej budżetu państwa przeznaczone są na pokrycie kosztów przejazdu, zagospodarowanie oraz bieżące utrzymanie repatriantów – państwa Renkas, którzy osiedlili się w Nasalach. Są to środki z dotacji – dodał Skarbnik – które Zarząd Powiatu wyjątkowo nie może wprowadzić do budżetu gdyż taki rozdział u nas w budżecie nie występuje, musimy z tym zaczekać na najbliższą sesję Rady Powiatu z czego na pewno powyższa rodzina zadowolona nie będzie gdyż to jeszcze trochę potrwa a oni czekają na te pieniądze. Poza tym, jest jeszcze jeden problem, otóż nie otrzymaliśmy nie wiadomo dlaczego decyzji z Ministerstwa Finansów odnośnie przyznania pomocy dla repatriantów. Zwróciliśmy się już do Ministerstwa z prośbą o przesłanie nam powyższej decyzji gdyż ona jest dla nas podstawą administracyjną uznania ich za repatriantów natomiast to są środki finansowe dlatego Skarbnik zapoznał z powyższą informacją Zarząd Powiatu i poprosił skierowanie wniosku na najbliższą sesję w celu wprowadzeniu powyższych środków do budżetu. Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższą informacją jednogłośnie postanowił o skierowaniu powyższego wniosku na najbliższą sesję Rady Powiatu w celu wprowadzenia powyższych środków do budżetu.

e) rozliczenie środków niezbędnych na realizację zadania własnego powiatu, polegającego na finansowaniu rodzin zastępczych z terenu powiatu kluczborskiego. Powyższe rozliczenie środków zostało przygotowane przez Skarbnika Powiatu na podstawie danych przesłanych przez Panią dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Jak powiedział Skarbnik, plan wydatków wg stanu na dzień 30.06.2004 r. po zmianach wynosi: łącznie w rozdziale – 1.016,575 zł. z czego wypłacamy bezpośrednio rodzinom na co miesięczne zasiłki na kontynuacje nauki i pogotowie rodzinne – 988.146 zł. w dotacjach celowych dla powiatu częstochowskiego i gliwickiego mamy zapisaną kwotę 28.529 zł. Na następną sesję Rady Powiatu “czeka” jeszcze dziecko z utworzonej rodziny zastępczej w powiecie opolskim i to są kolejne pieniądze, które dotacją będziemy musieli przekazywać. Na dzień dzisiejszy wynika z rozliczenia, że brakowałoby nam na pełną realizację kosztów rodzin zastępczych 242.076 zł. Są to bardzo duże pieniądze przy czym prowadzenie rodzin zastępczych od roku bieżącego jest zadaniem własnym powiatu w związku z tym nie mamy do kogo zwrócić się o dodatkowe środki na ten cel, musimy sobie sami poradzić. Ruch jaki możemy zrobić w tym przedmiocie dotyczy usamodzielnienia się wychowanków, które zgodnie z przepisami możemy w tym roku wypłacić lub w przyszłym, jest to kwota 56.735 zł. i tyle możemy zaoszczędzić. Powyższe dane są sporządzone na dzień 30 czerwca 2004 r. – dodał Skarbnik – a ilość rodzin zastępczych może w każdej chwili się zwiększyć. W każdym bądź razie, stwierdził Skarbnik, do końca roku będzie nam brakowało na rodziny zastępcze około 200.000 zł. i to jest informacja prawie pewna a temat jest drażliwy, gdyż to są ludzie, dzieci oni czekają na te pieniądze i chcą je otrzymać do 10-go każdego miesiąca. Ponadto w tym roku otrzymujemy dotacje na Domy Dziecka, a nie wiadomo czy w przyszłym roku takie będziemy otrzymywać. Pan Stanisław Stenzel powiedział, że nie tylko liczba rodzin zastępczych będzie się zwiększać ale na pewno i wysokość środków należnych im co Skarbnik Powiatu potwierdził.

Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższą informację.

f) projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały nr 55/131/2004 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 09 lutego 2004 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego w wysokości 2.000.000 zł. Skarbnik Powiatu wyjaśnił, że przedłożony projekt uchwały zmienia kwotę 2.000.000 zł. na kwotę 3.000.000 zł. i jeżeli Zarząd Powiatu podejmie niniejszą uchwałę, to jak powiedział Skarbnik, będziemy występować do banku o zwiększenie tego limitu. Jesteśmy już po emisji obydwu serii obligacji jakie na ten rok przypadały, mamy na dzień dzisiejszy dostępnych środków na koncie 832.790 zł czyli jak na środek miesiąca nie jest to źle ale jesteśmy cały czas w kredycie. Poza tym, jutro odbierana jest droga w Kujakowicach i trzeba będzie zapłacić natychmiast prawie 400.000 zł. Połowa tej kwoty wróci do nas dopiero w październiku czyli mamy do wydania dużo pieniędzy i jesteśmy blisko “dna” na rachunku bankowym łącznie z przyznanym limitem kredytowym. Ta sytuacja oczywiście na przełomie miesięcy zawsze się zmienia bo sama subwencja wpływa na poziomie 1.600,000 zł. plus pozostałe dwie części subwencji tak więc te pieniądze na rachunku u nas się pojawią , zawsze pod koniec miesiąca jest na plus ale natychmiast trzeba wypłacić wynagrodzenia, ubezpieczenia społeczne do 5-go każdego miesiąca to znowu jesteśmy poniżej. Są miesiące wakacyjne, stwierdził Skarbnik, dlatego warto wystąpić do banku i zabiegać o podwyższenie tego limitu aby nie było zachwiania związanego z płynnością w budżecie. Następnie Skarbnik Powiatu zapoznał zebranych z analizą płynności budżetu powiatu za okres od 01 stycznia 2004 r. do 31 maja 2004 r. aby jak stwierdził, wszyscy mieli świadomość z czego taka sytuacja wynika i tak - wpływy ogółem (dochody z tytułu subwencji, dotacji, udziałów w podatkach, odsetek; dochody własne jednostek oraz przychody z kredytu w rachunku bieżącym) łącznie dawało to kwotę 20.092.283,80 zł. jakie mieliśmy do dyspozycji przez ten okres. Natomiast wypływy ogółem (wydatki i rozchody) łącznie 20.049.673,97 zł. Jeśli chodzi o rozliczenie środków z podziałem na źródła – wpływy dotyczące oświaty (otrzymana subwencja, dotacja z gminy na gimnazja, dotacja z gminy na działalność PODN otrzymanej na podstawie porozumień oraz dochody własne jednostek) – łącznie 10.608.891.33 zł. W rozliczanym okresie na utrzymanie jednostek oświatowych przeznaczono kwotę 10.315.125 zł. co stanowi 97 % ogólnych wpływów na ten cel do budżetu. Pozostała różnica w kwocie 293.766.33 zł. którą wykorzystano na pokrycie innych wydatków w budżecie. Natomiast wykonanie wydatków za pięć miesięcy w stosunku do planu wynosi 51 % jest spowodowane pokryciem z tegorocznego budżetu niewymagalnych zobowiązań roku 2003 z tytułu składek na ubezpieczenie społeczne oraz podatku od osób fizycznych w kwocie 392.660,00 zł. wypłatą rocznego wynagrodzenia za 2003 r. które stanowi 100 % wykonania oraz przekazaniem środków na Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalny do wysokości 75 %. Jeśli chodzi o pozostałe jednostki, sytuacja jest nieco inna gdyż część z tych jednostek finansowana jest nie z dotacji czy subwencji ale z pozostałych dochodów własnych i po tych 5 miesiącach sytuacja wygląda tak, że występuje nam brak na 1.310.683,31 zł. i kwota ta zwiększa się z miesiąca na miesiąc. Ponadto, dodatkowo wydatkowane były środki na spłatę kredytów w wysokości 940.463,19 zł. Przyczyną tego jest to, że nie mamy wykonanych dochodów, nie ma planu sprzedaży. Kwota 1.310.683,31 zł. obejmuje również spłatę zobowiązań niewymagalnych z 2003 r. z tytułu składek na ubezpieczenia społeczne i podatku od osób fizycznych za m-c grudzień w wysokości 464.521 zł. bo zobowiązania niewymagalne jakie zostały do zapłacenia w tym roku z roku poprzedniego w oświacie wyniosły 392.000 zł. ale w pozostałych jednostkach było jeszcze 464.000 zł. czyli łącznie trzeba było w styczniu natychmiast wydać 857.000 zł. jako zobowiązania niewymagalne z ubiegłego roku. Sumując powyższe, Skarbnik stwierdził, iż w budżecie powstał deficyt środków pieniężnych na finansowaniu zadań własnych powiatu i spłat kredytów. Na koniec Skarbnik powiedział, iż zapoznając z powyższym zebranych chciał, aby wszyscy byli świadomi w jakim celu występujemy do banku o zwiększenie kredytu. W związku z brakiem pytań w powyższej sprawie, Przewodniczący Zarządu Powiatu poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr 55/131/2004 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 09 lutego 2004 r. w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego, którą Zarząd Powiatu podjął jednogłośnie.

g) projekt uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu. Skarbnik wyjaśnił, że niniejsza uchwała jest realizacją rozstrzygnięcia z poprzedniego Zarządu Powiatu a dotyczy zakupu urządzeń dla Stacji Kontroli Pojazdów w Polanowicach. Aby ta stacja nadal mogła działać, musimy wydać 5.490 zł. na zakup potrzebnych urządzeń. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

Do punktu 4 porządku

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z wnioskiem Izby Celnej we Wrocławiu w sprawie sfinansowania wykonania i montażu wielojęzycznych tablic informacyjnych. Starosta powiedział, że w/w swój wniosek uzasadniają tym, że w związku z wejściem Polski do Unii Europejskiej powstała możliwość objęcia towarów kierowanych ostatecznie do odbiorcy polskiego w większości procedur celnych również w jednostkach administracji innych krajów członkowskich UE. Powyższe wymaga zdecydowanych działań zmierzających do zachęcenia podmiotów gospodarczych do dokonywania czynności związanych z obsługą celną w polskich jednostkach administracji celnej zarówno ze względów gospodarczych jak i społecznych. W celu oznaczenia dojazdu do siedziby w/w placówek, dodał Starosta, należałoby wykonać plansze wielojęzyczne oraz umieścić je na poboczu dróg dojazdowych .lecz w związku z tym, że to przedsięwzięcie jest kosztowne, Izba Celna zwraca się do nas o sfinansowanie tego zadania. Pani Irena Kielar powiedziała, że jej zdaniem to Izbie Celnej powinno zależeć na tym, aby takie tablice zostały postawione wiec powinni sami sfinansować ich wykonanie oraz montaż. Starosta zaproponował, aby powyższy wniosek zaopiniować negatywnie ze względu na brak środków w budżecie powiatu co spotkało się z jednogłośną akceptacją członków Zarządu Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej.

 

 

Do punktu 5 porządku

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie postępowania jakie toczy się przed sądem odnośnie “203”. Jak informuje Naczelnik w/w wydziału, 29 czerwca br. o godz. 9°° odbyła się w Sądzie Okręgowym w Opolu rozprawa z powództwa SP ZOZ w Kluczborku przeciw Skarbowi Państwa dotyczące szkody poniesionej przez powoda z tytułu wypłacenia przyrostu wynagrodzeń wynikających z tzw. ustawy “203”. Ze względu na konieczność wypowiedzenia się w tej sprawie przypozwanego Marszałka Sejmu, sprawę odroczono do 24 sierpnia 2004 r. .

Do punktu 6 porządku

Starosta zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

a) wniosek Zespołu Szkół Licealno – Zawodowych w Polanowicach w sprawie podjęcia odpowiedniej decyzji w sprawie dzierżawy warsztatów szkolnych. Jak powiedział Starosta, szkoła swój wniosek uzasadnia tym, iż dwukrotny przetarg na wydzierżawienie pomieszczeń warsztatów szkolnych wraz ze Stacją Kontroli Pojazdów nie wzbudził zainteresowania a dalsze użytkowanie obiektu doprowadzi do dalszego niszczenia obiektu natomiast szkoła nie posiada środków w budżecie na bieżące remonty zabezpieczające obiekt warsztatów przed niszczeniem. Skarbnik Powiatu zaproponował, aby na dzień dzisiejszy szkoła nadal prowadziła Stację Kontroli Pojazdów a tymczasem jeszcze raz czyli po raz trzeci ogłosić przetarg ofertowy z wydłużonym terminem składania ofert np. do 15 września, być może po wakacjach ludzie zaczną myśleć o założeniu jakiegoś interesu i znajdzie się chętny na wydzierżawienie tego obiektu. Co prawda już dwa przetargi nie doszły do skutku, ale można spróbować po raz trzeci. Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował propozycję Skarbnika Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej.

b) projekt umowy użyczenia na nieodpłatne użytkowanie przez Wspólnotę Mieszkaniową Budynku Nr 88 A,B w Polanowicach nieruchomości gruntowej niezabudowanej o nr 581/85 i 581/86 poł. w Polanowicach – załącznik nr 6b do niniejszego protokołu. Starosta przypomniał, że na jednym z poprzednich posiedzeń, Zarząd Powiatu postanowił o wyrażeniu zgody na nieodpłatne użytkowanie w/w nieruchomości przez Wspólnotę Mieszkaniową Budynku Nr 88 A,B w Polanowicach. Nieruchomość te stanowią niezagospodarowane tereny zielone oraz parking. Niniejsza umowa ma zostać zawarta na okres 3 lat. Zarząd Powiatu jednogłośnie zaakceptował powyższą umowę użyczenia i upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do jej podpisania.

Do punktu 7 porządku

Starosta przedstawił zebranym aneks do umowy z dnia 7 sierpnia 2003 r. zawartej ze S.C. “ROT” Recycling Odpady Technologie z Gliwic o przedłużenie terminu realizacji umowy dot. opracowania “Programu ochrony środowiska wraz z planem gospodarki odpadami dla powiatu kluczborskiego”. Skarbnik Powiatu powiedział, że rozmawiał o tej sprawie z Panem Białaszczykiem, Naczelnikiem Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa Starostwa Powiatowego w Kluczborku , i okazuje się, że w/w spółka “ROT” zawarła umowy na wykonanie podobnych opracowań z kilkoma innymi powiatami i nie może zdążyć w terminie opracować powyższy program. Raz już otrzymała w listopadzie ubiegłego roku za zgodą Zarządu Powiatu aneks i przedłużony został termin . Teraz występują po raz kolejny o przedłużenie terminu gdyż w przeciwnym razie skutkuje to dla nich karami umownymi. Skarbnik Powiatu stwierdził, że Zarząd Powiatu nie powinien akceptować powyższego aneksu gdyż w/w otrzymali już jedną szansę a w tej chwili proponuje liczyć z całą surowością terminy i naliczać za ich przekroczenie kary umowne. Starosta jak i pozostali członkowie Zarządu Powiatu w pełni poparli zdanie Skarbnika Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej.

Do punktu 8 porządku

Starosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał:

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy określającej zasady podziału nieruchomości stanowiącej działkę nr 56/3 k. m. 2 w miejscowości Lasowice Małe, gm. Lasowice Wielkie.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie wiaty magazynowej na sprzęt rolniczy przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 70/2 k. M. 4 w miejscowości Lasowice Małe, gm.

Lasowice Wielkie.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie dachu budynku mieszkalnego jednorodzinnego, zmianie architektury elewacji oraz adaptacji strychu na część mieszkalną na działce ewidencyjnej nr 261/28 położonej w miejscowości Jasienie – Przysiółek Wawrzyńcowski, gm. Lasowice Wielkie.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie stacji nadawczej UKF Radia Maryja z wieżą H=75m., przewidzianej do realizacji na działkach ewidencyjnych nr 27/6, 21/4 i 14/3, ark. m. 6 w miejscowości Wierzbica Górna, gm. Wołczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na zalesieniu gruntu rolnego o pow. Ok. 1 ha, przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 436/4 k. M. 1 w miejscowości Wąsice, gm. Wolczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku gospodarczo-biurowego “Rybaczówka” przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 255/1 k. m. 1 w miejscowości Brynica, gm. Wołczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie stawu hodowlanego ziemnego typu karpiowego o powierzchni ok. 0,15 ha i produkcji nieprzekraczającej 4 t ryb z 1 ha pow. użytkowej stawu, przewidzianej do realizacji na działkach ewidencyjnych nr 795/73 i 797/73 k. m. 1 w miejscowości Szum, gm. Wołczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na częściowej nadbudowie budynku mieszkalnego, częściowej przebudowie dachu oraz wykonania zewnętrznej klatki schodowej o konstrukcji drewnianej przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 692/95 k. m. 1 w miejscowości Szum, gm. Wołczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-24/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego, przydomowej oczyszczalni ekologicznej ścieków płynnych, przykanalik sanitarny na terenie nieruchomości nr 39 k. m. 1 położonej w miejscowości Unieszów, gm. Kluczbork.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-25/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie istniejącego budynku gospodarczego położonego na działce nr 935/99 k. m. 1 położonej w miejscowości Krasków, gm. Kluczbork.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

Do punktu 9 porządku

Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił następujące uchwały Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 24 czerwca 2004 r. Omówiono sposób ich realizacji następująco:

  • projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 rok – przekazano Skarbnikowi Powiatu;
  • projekt uchwały w sprawie przekazania skargi pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu – przekazano Radcy Prawnemu;
  • projekt uchwały w sprawie przekazania skargi pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu – przekazano Radcy Prawnemu;
  • projekt uchwały w sprawie zachowania kontroli Społecznej Rady Powiatu Kluczborskiego nad Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku – przekazano do Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia, Skarbnikowi Powiatu oraz do Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku;
  • projekt uchwały w sprawie Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2004 roku przekazano do Wydziału Współpracy Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki oraz Skarbnikowi Powiatu;
  • projekt uchwały w sprawie utworzenia Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym – przekazano do Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie wyłączenia Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku – przekazano do Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć – przekazano do Wydziału Edukacji;
  • projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów w roku szkolnym 2004 / 2005 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości / maturalnego – przekazano do Wydziału Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu;
  • projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w roku akademickim 2004 / 2005 – przekazano do Wydziału Edukacji oraz Skarbnikowi Powiatu;
  • projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVII/121/04 z dnia 30 marca 2004 roku dotyczącej zbycia w formie nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Wołczyn – przekazano do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;
  • uchwała zmieniający Uchwałę Nr XVIII/133/04 z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność powiatu Kluczborskiego – przekazano do Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu;
  • projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego – przekazano do Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku;
  • projekt uchwały zmieniający uchwałę Nr XVII/114/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004 roku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2004 rok – przekazano do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku oraz Skarbnikowi Powiatu.

Do punktu 10 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

 

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

 

 

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

_____________

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar ................................................

4. Otylia Skoczylas .................................................

5. Stanisław Stenzel ................................................