Protokół Nr  10 /2019

Wspólne posiedzenie Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska, Komisji Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 27 sierpnia 2019 r.

       

Przewodniczył radny Robert Wietrzyk- Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa.

 

 

Porządek posiedzenia:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Analiza materiałów na IX Sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

3.      Wolne wnioski.   

4.      Zamknięcie posiedzenia

 

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

  1. Mirosław Birecki – Starosta Kluczborski
  2. Magdalena Żmuda – Lewald  - Skarbnik Powiatu
  3. Anna Szczygieł - Naczelnik Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek        Organizacyjnych Powiatu.
  4. Adam Radom- Sekretarz Powiatu.
  5. Rozalia Słoniowska- Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu
  6. Marta Zamorowska – Kierownik Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
  7. Wiesław Szczerba – Dyrektor ZDP w Kluczborku
  8. Ryszard Okaj – Przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

 

 

Ad.1

Wspólne Posiedzenie Komisji otworzył Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa– Robert Wietrzyk, który przedstawił proponowany porządek obrad. We wspólnym posiedzeniu uczestniczyło 15 radnych. Przewodniczący poddał pod głosowanie proponowany porządek posiedzenia. Radni porządek przyjęli, 14 głosów za, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

Ad.2

Przewodniczący przedstawił radnym drugi punkt z porządku obrad, czyli przedstawienie materiałów na IX Sesję Rady Powiatu w Kluczborku.  Pierwszy projekt uchwały dotyczył zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2019. Głos zabrała Skarbnik Powiatu, która powiedziała, że zmiany w uchwale zmieniającej budżet mają związek z decyzjami Wojewody. 7.448,78 zł- zwiększenie dochodów ze środków budżetu Województwa Opolskiego z przeznaczeniem na zakup sprzętu informatycznego wraz z oprogramowaniem, niezbędnym do prowadzenia spraw ochrony gruntów rolnych oraz zakładania i aktualizowania operatów ewidencji gruntów, zostanie zwiększony również fundusz wsparcia straży pożarnej, zostanie tam zakupiony agregat sprężarkowy za 67 tys. zł., gdzie 10 tys. dokłada Powiat, 37 tys. zł. jest z  Funduszu Wsparcia, a 20 tys. zł. zostanie przekazane od Komendanta Głównego Straży Pożarnej. Następnie w związku z decyzją Wojewody zostają zwiększone dochody o 17.234,00 zł z przeznaczeniem na wyposażenie szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe w kwocie 9.674,00 zł oraz na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego z tytułu odpłatności za kursy zawodowe w wysokości 7.560,00 zł. Następnie Pani Skarbnik powiedziała, że DPS w Kluczborku otrzymał odszkodowanie za zalanie w wysokości 3 774,36 zł. Następnie zgodnie z decyzją Ministra Rodziny, Pracy, Polityki Społecznej, Powiatowy Urząd Pracy w Kluczborku otrzymał 53 400 zł. z tytułu przyznania nagrody z Funduszu Pracy dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy. Następnie budżet zostaje zwiększony o kwotę 151.500,00 zł w związku z dotacją Wojewody Opolskiego z przeznaczeniem na wypłatę dodatku w wysokości świadczenia wychowawczego wraz z kosztami obsługi.Kolejno Pani Skarbnik odniosła się do zmian w planie wydatków, zwiększone zostały dochody, za tym idą zmiany wydatków, a także przeniesienie wydatków na wniosek Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w związku z przesunięciem realizacji części zadania pn. E-usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego z roku 2019 na rok 2020, zwiększenie wydatków o kwotę 7.448,78 zł na zakup sprzętu informatycznego wraz z oprogramowaniem w ramach dofinansowania ze środków budżetu Województwa Opolskiego niezbędnego do prowadzenia spraw ochrony gruntów rolnych oraz zakładaniai aktualizowania operatów ewidencji gruntów, Komenda Straży Pożarnej w związku
z zakupem agregatu sprężarkowego zwiększa swój budżet. Pani Skarbnik powiedziała, że trzeba było przenieść środki między paragrafami- 43.950,00 zł , w związku z zaciągnięciem pożyczki krótkoterminowej. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zapytał na jakich warunkach został zaciągnięty kredyt, jakie jest oprocentowanie, jakie są warunki związane z prowizją i jaka jest wartość tego kredytu. Pani Skarbnik powiedziała, że kredyt został zaciągnięty na pokrycie bieżącego deficytu, w wysokości 4 395 000 zł, marża za udzielenie kredytu wynosi 1%, oprocentowanie wynosi 1,99%, kredyt jest odnawialny, krótkoterminowy do końca roku. Łącznie obecnie jest 11 395 000 zł kredytu krótkoterminowego. Środki te były niezbędne na prolongowane składki ZUS. W sierpniu przypadał dość spora rata, 2,5 mln zł. Składki były to zapłaty za kwiecień, marzec i maj. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że w czerwcu składał interpelację i pytał o wysokość zobowiązań publicznoprawnych i w odpowiedzi było napisane że nie ma żadnych zobowiązań, a teraz Pani Skarbnik mówi, że kredyt został przeznaczony na pokrycie zobowiązań z marca, kwietnia i maja. Pani Skarbnik powiedziała, że te zobowiązania w tym czasie były, jednak nie były one jeszcze wymagalne, a o takie zobowiązania było zapytanie w interpelacji. ZUS przesunął terminy płatności za tamte zobowiązania i następnie rozłożył je na raty. W październiku będzie ostatnia rata do zapłaty. Do wniosku o pożyczkę z Ministerstwa Finansów były potrzebne także zaświadczenia o niezaleganiu odnośnie wszystkich jednostek i takie zaświadczenia zostały przez ZUS wydane. Radny Piotr Pośpiech zapytał ile wynoszą zobowiązania na dzień dzisiejszy wobec ZUS? Pani Skarbnik odpowiedziała, że we wrześniu jest ok. 550 tys. zł. do zapłaty, a ostatnia rata w październiku wynosi ok. 5 tys. zł. Bieżący ZUS jest płacony w terminie. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał jaki jest koszt tej prolongaty? Pani Skarbnik powiedziała, że opłata prolongacyjna wyniosła ok. 50 tys. zł. Głos zabrał Starosta Kluczborski, który powiedział, że została przewidziana sytuacja, że mogą wystąpić problemy z zapłatą składek ZUS, o czym ZUS został odpowiednio wcześniej poinformowany. Radny Piotr Pośpiech zapytał jaka jest łączna wartość zadłużenia w rachunku bieżącym? Pani Skarbnik odpowiedziała, że 11 395 000 zł., z czego wykorzystanych jest ok. 7,5 mln zł. Przewodniczący projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2019 poddał pod zaopiniowanie Komisji. Radni pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt, 9 głosów za, 6 radnych wstrzymało się od głosu. Następnie Przewodniczący przedstawił radnym kolejny projekt dotyczący zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i pozytywnie go zaopiniowali, 9 głosów za, 6 radnych wstrzymało się od głosu. Kolejno przewodniczący przedstawił następny projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych na terenie Powiatu Kluczborskiego, których właścicielem zarządzającym jest Powiat kluczborski, udostępnionych dla operatorów publicznego transportu zbiorowego i przewoźników drogowych oraz ustalenia warunków i zasad korzystania z tych obiektów. Glos zabrał Starosta Kluczborski, który powiedział, że uchwała ta ma związek z dość głośnym tematem, a mianowicie zamknięciem przejścia koło PKP. Gmina Kluczbork zwróciła się do PKS z prośbą o uruchomienie linii. Zostanie utworzona linia regularna, od ulicy Fabrycznej do Gotartowa. Obecnie planowanych jest 9 kursów dziennie. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zapytał, kto będzie pokrywał koszt tego połączenia, bo na pewno będzie to linia deficytowa, jaki będzie koszt biletu, oraz na jakich zasadach i kto będzie rozliczał koszty? Pan Starosta odpowiedział, ze koszty związane z tą linią zostaną pokryte przez Gminę Kluczbork. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że nie wiadomo na jakich zasadach będzie to rozliczane, nie ma żadnych dokumentów z których to może wynikać. Pan Starosta powiedział, że wrześniu Gmina Kluczbork będzie wynajmować usługę transportową, a od października zostanie otwarta linia regularna. Radny Piotr Pośpiech zapytał, jaka jest cena wynajmu we wrześniu? Pan Starosta odpowiedział, że 150 zł. dziennie. Przewodniczący Komisji poddał powyższy projekt pod zaopiniowanie. Radni w głosowaniu pozytywnie go zaopiniowali, 14 głosów za, 1 radny wstrzymał się od głosu. Kolejny omawiany projekt uchwały był w sprawie nadania imienia Technikum nr 3 w Kluczborku i Branżowej Szkole I stopnia Nr 1 w Kluczborku. Radni pozytywnie powyższy projekt zaopiniowali, jednogłośnie. Następny projekt uchwały był w sprawie ustalenia planu sieci publicznych szkół ponadpodstawowych oraz szkół specjalnych prowadzonych przez Powiat Kluczborski z uwzględnieniem szkół ponadpodstawowych i specjalnych mających siedzibę na terenie powiatu kluczborskiego prowadzonych przez inne organy prowadzące na okres od dnia 1 września 2019 r. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie, pozytywnie go zaopiniowali. Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił radnym kolejny projekt, w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Głos zabrał Starosta Kluczborski, który stwierdził, że omówi ten punkt wspólnie z punktem 2.8. z porządku sesji. Pan Starosta powiedział, że obecnie jest podpisana umowa z Powiatem odnośnie diagnostyki obrazowej, a jeśli dopełnimy formalności przekazania aportem do spółki nieruchomości to nowa umowa zostanie podpisana już ze szpitalem. Jeśli chodzi o wniesieniu aportu do spółki, to ma to na celu wzmocnienie kapitału PCZ S.A. Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że uchwała o wniesieniu aportu do spółki to istotna uchwała. Radny dodał, że nie wiadomo, czy wartość, która widnieje w uchwale 11 075 400 zł to wartość po aktualnej wycenie, czy po aktualizacji. Nikt nie widział operatu szacunkowego. Kolejno radny Piotr Pośpiech powiedział, że to jest wielka wartość, która zostanie aportem wniesiona do szpitala, a obecnie nie wiadomo jaka jest kondycja spółki PCZ S.A. Znamy stratę spółki na koniec 2018 r. i na tym wiedza w tym temacie się kończy. Radny powiedział, że rozumie mechanizm wniesienia takiej wartości do spółki, bo strata powyżej 50% wartości kapitału zakładowego spółki obliguje właściciela do wypowiedzenia się odnośnie dalszych losów spółki. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że nie wiadomo czy jest to zabezpieczenie spółki na miesiąc czy na dłuższą perspektywę. Należałoby tutaj pokazać również plany na przyszłość, prognozy finansowe oraz przekazać informację czy ten ruch z podniesieniem kapitału zakładowego ma jakiś sens. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że parę lat temu dokonano przekształceń szpitala. Autorem uchwał finansowych w tym temacie jest radny Piotr Pośpiech i uchwały te „obroniły się we wszystkich sądach”. Wtedy wnoszony aport był na poziomie miliona zł. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że obecnie oczekuje się, że zostanie wniesiony ostatni majątek aportem do spółki, a wynik finansowy szpitala jest nieznany. Radny powiedział, że „wyposażenie spółki w ten majątek nie jest złym pomysłem”. Następnie radny stwierdził, że ten ruch „może być wykonany w pełnej wiedzy i przeświadczeniu o tym, że stanowi on dopełnienie jakiegoś sensownego rozwiązania problemów, które na ten szpital nie do końca z winy osób zarządzających tym Powiatem spadły, może z wyjątkiem zamknięcia tych dwóch oddziałów”. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który powiedział, że co miesiąc szpitalowi w obecnej sytuacji brakuje ok. 200 tys. zł. , strata cały czas narasta. Co do wartości nieruchomości, która ma zostać aportem wniesiona do spółki, to został sporządzony operat szacunkowy i  na taką kwotę nieruchomość została wyceniona. Pan Starosta powiedział, że od lutego 2018 r. szukano pediatry na oddział i go nie znaleziono. 28 listopada 2018 r. przyszedł email od Prezes PCZ S.A. z informacją o tym, że musi zostać złożony wniosek o zawieszenie oddziału. Ilość porodów z roku na rok była coraz mniejsza, a oddział posypał się już w 2018 r. Starosta powiedział, że obecnie priorytetem jest ustabilizowanie sytuacji finansowej szpitala, zabezpieczenie odpowiedniej ilości lekarzy. W planach jest przeniesienie do budynku, gdzie był oddział ginekologiczno-położniczy poradnie, żeby podnieść komfort pacjentów. W przyszłości jest myśl również o budowie łącznika, jednak wszystko uzależnione jest od finansów. Wyceny świadczeń medycznych są wciąż niewystarczające. Głos zabrał Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa, który przypomniał, że obecnie omawiany jest punkt 2.6 z porządku sesji, który jest w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Radni pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały. Następnie Przewodniczący przeszedł do omówienia kolejnego projektu uchwały w sprawie w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego - jako Partnera do projektu pn: „Termomodernizacja budynków oświatowych Gminy Kluczbork (Publiczna Szkoła Podstawowa Nr 2 i Powiatu Kluczborskiego (Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego- od 01.09.2019 r. Zespół Szkół Nr 2 Centrum Kształcenia Ustawicznego). Głos zabrał Starosta Kluczborski, który powiedział, że dach w szkole na ul. Byczyńskiej wymaga remontu, szacowany koszt prac w szkole przy dachu i sali gimnastycznej ok. 1 mln 200 tys. zł, dofinansowanie może wynieść ok. 800 tys. zł. W partnerstwie będzie to łatwiejsze. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie. Radni pozytywnie powyższy projekt zaopiniowali. Kolejno Przewodniczący przeszedł do projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie przez Powiat Kluczborski wkładów niepieniężnych (aportem) do spółki Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku i objęcie akcji. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że aby przegłosować projekt uchwały w sprawie aportu, należy najpierw znać kondycję finansową spółki, należy wiedzieć jaki jest wynik finansowy, jaki wpływ na kondycję szpitala ma zamknięcie oddziału. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że jeśli chodzi o zamknięty oddział, to problem był ze znalezieniem neonatologa. Na przełomie roku można było usłyszeć dużo zapewnień, że po audycie wszystko się wyjaśni. Głos zabrał Starosta Kluczborski, który powiedział, że audyt otrzymali wszyscy radni i jest w nim jasno napisane, że sytuacja „nie była kolorowa”. Starosta Kluczborski, powiedział że jego zdaniem błędem było kiedyś wzięcie kredytu przez spółkę PCZ S.A. w kwocie 2,5 mln zł.  i wpłacenie go do budżetu Powiatu. Obecnie w szpitalu jest nowy Prezes, atmosfera się poprawia, prowadzone są rozmowy z lekarzami, szpital należy umocnić kapitałowo. Zmiany będą, ale obecnie potrzebny jest spokój. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że jeśli ktoś chce dowiedzieć się czegoś więcej o zadłużeniu szpitala, to powinien przeczytać audyt na stronie 42.  Radny Piotr Pośpiech zgłosił wniosek formalny o odłożenie głosowania w sprawie uchwały o aporcie, na czas kiedy wszyscy dostaniemy potrzebne w tej kwestie informacje, dokumenty. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że punkt 2.8 powinien zostać usunięty z porządku najbliższej sesji. Starosta Kluczborski powiedział, że ta uchwała to pierwszy krok, by pokazać, że Radzie Powiatu zależy na szpitalu. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał, czy po przekazaniu tej nieruchomości na rzecz szpitala, w rękach Powiatu Kluczborskiego zostanie jeszcze jakaś nieprzekazana część, czy od razu trzeba przekazywać nieruchomość o tak dużej wartości? Pan Starosta odpowiedział, że nie ma mniejszej działki. Głos zabrał radny Andrzej Olech, który poprosił radnego Piotra Pośpiecha o rozwinięcie wątku w którym stwierdził, że pomysł podniesienia kapitału zakładowego nie jest zły. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że  pomysł nie wydaje się zły pod warunkiem, że dostarczona zostanie wystarczająca wiedza w tym zakresie. Należy spojrzeć na perspektywy wyjścia z obecnej sytuacji. Radny Andrzej Olech powiedział, że obawy są i zawsze będą, sytuacja w kraju odnośnie służby zdrowia jest dość zmienna i dynamiczna. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał, czy przesunięcie tego projektu uchwały w czasie spowoduje jakieś negatywne skutki? Pan Starosta odpowiedział, że wiele rozwiązań powinno być szybciej zastosowane, by nie dopuścić do takiej straty szpitala. Obecnie nie ma innej możliwości, sytuacja Powiatu również jest trudna. Pojawia się również temat zapłaty podatku VAT przez PCZ S.A. ale w tym temacie zostanie sporządzone zapytanie do Urzędu Skarbowego z prośbą o interpretację. Głos zabrał radny Wojciech Smolnik, który powiedział, że szpital jest bardzo ważną instytucją w naszym powiecie, znajduje się w trudnej sytuacji finansowej, ale wszystkim zależy na tym, aby funkcjonował jak najlepiej. W marcu został opracowany audyt, ale w wersji roboczej. Następnie w szpitalu doszło do zmiany Prezesa. Nowy Prezes jest od niedawna, a jest wiele rzeczy, które wymagają pilnych interwencji w szpitalu, np. problem informatyzacji. Należy wziąć się do roboty i ratować szpital. Przewodniczący poddał pod głosowanie wniosek formalny radnego Piotra Pośpiecha o wycofanie tego projektu uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie przez Powiat Kluczborski wkładów niepieniężnych (aportem) do spółki Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku i objęcie akacji oraz o możliwy powrót do tej uchwały po uzyskaniu wszelkich niezbędnych danych. Radni w głosowaniu odrzucili wniosek radnego Piotra Pośpiecha, 6 radnych było za wnioskiem radnego, 9 radnych przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu. Następnie Przewodniczący poddał pod zaopiniowanie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie przez Powiat Kluczborski wkładów niepieniężnych (aportem) do spółki Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku i objęcie akcji. Radni pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt, 9 głosów za, 3 przeciw, 3 radnych wstrzymało się od głosu. Kolejno Przewodniczący przedstawił radnym następny projekt uchwały
w sprawie rozpatrzenia skargi Pana Z.W. na Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku. Głos zabrał Przewodniczący Komisji, Skarg, Wniosków i Petycji Ryszard Okaj, który powiedział, że sprawa dotyczyła dofinansowania do zakupu akumulatorów do wózków dla osób niepełnosprawnych. Państwo W. nie uzyskali wymaganej liczby punktów, by w pierwszej turze dofinansowania takowe otrzymać. Znalazł się sponsor, który zakupił niezbędne akumulatory. Przewodniczący poddał projekt uchwały pod głosowanie i radni pozytywnie zaopiniowali powyższy projekt uchwały, 15 głosów za, 0 przeciw, nikt nie wstrzymał się od głosu. Przewodniczący Posiedzenia zapytał radnych, czy mają jakieś zapytania odnośnie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 13.06.2019 r. do 09.08.2019 r. Głos zabrał Starosta Kluczborski, który poinformował radnych, że dnia 1 sierpnia br. został w Ministerstwie Finansów złożony wniosek o pożyczkę z budżetu państwa. Procedura jest w toku. Każdy z radnych otrzymał również raport o stanie gospodarki finansowej Powiatu Kluczborskiego, które stanowi podsumowanie działań w Powiecie Kluczborskim. Radny Damian Buła zapytał, jaką kwotę zaoszczędzi Powiat Kluczborski, poprzez zaciągnięcie pożyczki z Ministerstwa Finansów. Pan Starosta odpowiedział, że ta pożyczka spłaci kredyty objęte subrogacją i jednocześnie pozwoli na spłatę deficytu, który jest w tym roku przewidywany. Deficyt powstał poprzez nie wykonanie dochodów majątkowych w roku poprzednim i wiele faktur na dużą kwotę zostało przesuniętych na ten rok do płacenia. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że w skali 20lat oszczędności będą na poziomie 2 mln zł.

 

Ad.3

Głos zabrał radny Jakub Goliński, który powiedział, że zawiązał się Komitet Społeczny Rolnicy Gminy Kluczbork, który skupia kilkudziesięciu rolników, którzy są zaniepokojeni skutkami suszy. Radny Jakub Goliński zgłosił wniosek skierowany do Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia o przygotowanie informacji na temat faktycznej sytuacji rolników w związku z suszą w powiecie kluczborskim. Następnie głos zabrał radny Damian Buła, który stwierdził, że problem tkwi w tym, że jest zbyt mało stacji pomiaru opadów. Radny powiedział, że Gminy powinny dołożyć rolnikom pieniądze do budowy takich stacji. Następnie głos zabrał radny Jakub Goliński, który zwrócił do Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu Pani Rozalii Słoniowskiej z pytaniem, ile jest utworzonych oddziałów klas pierwszych w szkołach? Pani Naczelnik odpowiedziała, że 28. Jeżeli chodzi o absolwentów gimnazjum to zostało utworzonych 13 klas, 432 osoby zostały przyjęte. Natomiast po szkole podstawowej utworzono 15 oddziałów i przyjęto 461 osób. 26 osób jest z Białorusi i Ukrainy. Łącznie od września wraz ze starszymi klasami będzie utworzonych 77 oddziałów. Radny Jakub Goliński zwrócił się z prośbą do Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu o przygotowanie na posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny informacji w zakresie porównania liczby godzin nauczycielskich  między arkuszem organizacji jednostek oświatowych na rok 2019/2020 a aneksem nr 1. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że skoro liczba oddziałów wzrosła względem roku poprzedniego to należy wycofać nauczycielom wypowiedzenia. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji i Sportu powiedziała, że w ZSO w Kluczborku umowa została rozwiązana z 7 nauczycielami, w ZSLT został zwolniony 1 nauczyciel, a w SOSW 2 osoby. W WODiDZ  3 osoby były zatrudnione w ramach robót publicznych i od września te umowy nie będą kontynuowane. Na koniec głos zabrała Pani Skarbnik, która powiedziała, że WIBOR odnośnie pożyczki krótkoterminowej jest jednomiesięczny a nie trzymiesięczny.

 

Ad.4

Przewodniczący obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął wspólne posiedzenie komisji  Rady Powiatu  w Kluczborku.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                             Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa
                                                                                                   Robert Wietrzyk

 

 

 

Przewodniczący Komisji Zdrowia,
Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska
Wojciech Smolnik

 

 

 

Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny

                                                                                               Lesław Czernik

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Protokołowała :

Małgorzata Gulanowska