Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 15 czerwca 2004 r.
PROTOKÓŁ nr 68/2004
z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego
w dniu 15 czerwca 2004 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji oraz Pan Adam Radom – audytor wewnętrzny.
Porządek posiedzenia:
- Otwarcie posiedzenia.
- Sprawy Oświaty:
- wniosek Zespołu Szkół Licealno – Zawodowych w Polanowicach w sprawie utworzenia klasy sportowej;
- wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku w sprawie zmiany siedziby nauczania uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym;
- arkusze organizacji szkół i placówek oświatowych na rok szkolny 2004 / 2005;
- podjęcie uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Alicji Szatanik, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego.
- Sprawy finansowe:
- wyjaśnienia dot. prawidłowego korzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Zespole Szkól Licealno -Technicznych w Kluczborku;
- wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie w sprawie dokonania zmian w planie przydziału środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uchwalonego na 2004 rok;
- protokół z kontroli problemowej w Samodzielnym Publicznym Zakładzie Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w zakresie ustalenia zobowiązań zakładu;
- wniosek Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku w sprawie wprowadzenia zmian do budżetu jednostki;
- podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
- podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków;
- Ponowne rozpatrzenie sprawy nieodpłatnego przekazania działki nr 581 / 75 położonej w Polanowicach na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej Budynku Nr 88 A B w Polanowicach.
- Wniosek burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka.
- Podjęcie uchwał w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
- Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu.
- Wolne wnioski.
Do punktu 1 porządku
Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.
Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 1 czerwca 2004 r. został również przyjęty.
Do punktu 2 porządku
Przewodniczący Zarządu poprosił Panią Naczelnik Wydziału Edukacji, aby omówiła następujące sprawy:
- wniosek Zespołu Szkół Licealno - Zawodowych w Polanowicach w sprawie utworzenia
w w/w szkole klasy sportowej o dyscyplinie - piłka nożna. Jak powiedziała Pani Naczelnik, utworzenie takiej klasy to bardzo ciekawa oferta dla potencjalnych uczniów tej szkoły, która być może sprawi, że większa ich liczba wybierze szkole w Polanowicach. oferta ta jednak wymaga dodatkowych nakładów finansowych nie zaplanowanych przez dyrekcje szkoły, poza tym, taka klasa sportowa wymagać będzie organizowania różnego rodzaju wyjazdów, obozów a to wiąże się z kolei z kosztami. Skarbnik stwierdził, że jego zdaniem, jeżeli Pani Dyrektor w/w szkoły wychodzi z taką inicjatywą, to należałoby jej pomóc gdyż na pewno będzie to trafna decyzja i może być szansą na “przyciągnięcie” większej liczby uczniów do tej szkoły. Starosta dodał, że on jest też za utworzeniem takiej klasy ale może jest jakiś sposób na utworzenie jej bez dodatkowych nakładów finansowych. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji odpowiedziała mu, że jedynym rozwiązaniem jest przeznaczenie godzin które są do dyspozycji dyrektora szkoły na zajęcia sportowe i tym samym nie spowoduje to wzrostu kosztów organizacji pracy. W związku z tym, Starosta zaproponował, aby wyrazić zgodę na utworzenie klasy sportowej ale szkoła ma to zrobić w ramach własnych środków. Członkowie Zarządu jednogłośnie przystali na takie rozwiązanie w związku z tym, ostatecznie postanowiono jak wyżej;
- wniosek Specjalnego Ośrodka Szkolno-wychowawczego w Kluczborku w sprawie zmiany
siedziby nauczania uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym.
Pani Naczelnik Wydziału Edukacji przypomniała zebranym, że Zarząd Powiatu kilka lat wcześniej wyraził zgodę, aby jeden odział zamiejscowy Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku był w Wołczynie. W tej chwili jednak, rodzice dzieci uczących się w Wołczynie oraz nauczyciele chcą, aby dzieci uczyły się w ośrodku w Kluczborku chociażby ze względu na lepsze warunki np. do prowadzenia zajęć terapeutycznych. Ponadto, Pani Dyrektor proponuje w tym celu użycie własnego busa do przewożenia dzieci a Gmina ma obowiązek dokonania zwrotu kosztów za przejazd tych dzieci.
Starosta powiedział, że jeżeli tego chcą rodzice i nauczyciele to należy im to umożliwić , jest tylko kwestia, aby Pani Dyrektor dogadała się z Gminą odnośnie zwrotu kosztów dowozu dzieci. Zarząd Powiatu jednogłośnie przychylił się do tego co powiedział Starosta i jednogłośnie wyrażono zgodę na dokonanie powyższych zmian.
- Pani Naczelnik Wydziału Edukacji omówiła arkusze organizacji na rok szkolny
2004 / 2005 następujących szkól i placówek oświatowych:
- Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku
- Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku
- Zespołu Szkół Licealno - Zawodowych w Polanowicach
- Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku
- Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku
- Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku.
Porównano liczbę etatów przedłożonych do zatwierdzenia przez szkoły z liczbą etatów jaka została zatwierdzona w roku ubiegłym. Zestawienie to przedstawia się następująco:
- Zespół Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku - w ubiegłym roku liczba etatów nauczycieli wynosiła 78,15, w tym roku natomiast nastąpił wzrost do 86,49 etatu czyli wzrost o 8,34 etatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższy arkusz organizacji Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005.
- Zespól Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku – w ubiegłym roku liczba etatów
nauczycieli wynosiła 63 etaty, na ten rok szkolny natomiast zaplanowano 62,35 etaty czyli mniej o 0,65 etatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził arkusz Zespołu Szkół Ponadginazjalnych Nr 1 w Kluczborku na rok szkolny 2004 / 2005.
- Zespół Szkół Licealno - Zawodowych w Polanowicach – w ubiegłym roku liczba etatów
nauczycieli wynosiła 35,88 etaty, w tym roku zaplanowane jest następująca liczba etatów pedagogicznych ogółem (liczba pełnozatrudnionych plus niepełnozatrudnionych
w przeliczeniu na pełne etaty) - 33,7 etatu, w tym: liczba nauczycieli pełnozatrudnionych – 29, liczba etatów nauczycieli niepełnozatrudnionych – 1 + 3,7 z godz. vakatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził arkusz organizacji Zespołu Szkół Licealno -Zawodowych w Polanowicach.
- Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Kluczborku – liczba etatów do
zatwierdzenia na rok szkolny 2004 / 2005 to 59 etaty ( 36 etaty w szkole i 23 etaty
w internacie), w porównaniu do roku ubiegłego gdzie liczba etatów wynosiła 60,95 etatu odnotowuje się spadek o 1,95 etatu. Spowodowane to jest zmniejszeniem liczby zatrudnienia.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził arkusz organizacji Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku.
12,50 etatu. Od 1 stycznia 2005 roku, Pani Dyrektor Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej planuje zwiększenie zatrudnienia o 1 etat logopedy czyli w sumie będzie 13,5 etatu. Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zwiększenie liczby etatów. Zatwierdził 12,5 etatu a jeśli chodzi o dodatkowego logopedę, Zarząd Powiatu zlecił Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wystąpienie do gmin z propozycją zatrudnienia w szkołach i przedszkolach na swoim terenie logopedów. Ma to na celu skrócenie czasu oczekiwania na badanie dzieci w Poradni Psychologicxzno – Pedagogicznej w Kluczborku. Zarząd Powiatu zatwierdził arkusz organizacji Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku bez dodatkowego etatu czyli zatwierdził 12,5 etatu.
- Młodzieżowy Dom Kultury – w ubiegłym roku zatwierdzono 5,89 etatu, na ten rok
zaplanowano 6,88 etatu ( kadra kierownicza – 1 etat, pełnozatrudnieni – 2 etaty i niepełnozatrudnieni – 3,88). Wzrost ten nie będzie skutkował finansowo gdyż średnia liczba godzin zajęć jaka wychodzi na jeden dzień jest taka sama jak w roku ubiegłym.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził arkusz organizacji Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku.
Zarząd Powiatu upoważnił Starostę do podpisania powyższych arkuszy.
d) projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Egzaminacyjnej przeprowadzającej postępowanie egzaminacyjne dla Pani Alicji Szatanik, nauczyciela kontraktowego ubiegającego się o awans na stopień nauczyciela mianowanego (załącznik nr 2 d do niniejszego protokołu). Jednocześnie powołuje się Komisję Egzaminacyjną dla w/w w składzie: Jolanta Krzysztowczyk – przewodnicząca, przedstawiciel powiatu kluczborskiego czyli organu prowadzącego szkolę, Grażyna Cisowska – dyrektor szkoły oraz Elżbieta Cholewka, Mirosława Pyclik i Joanna Kęsik jako eksperci.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 3 porządku
Skarbnik Powiatu zapoznał zebranych z następującymi sprawami:
a) wyjaśnienia dot. prawidłowego korzystania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Zespole Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Skarbnik przypomniał zebranym, że Pani Ewa Zgadzaj – Martyniuk w dniu 25 marca zwróciła się do Starosty Kluczborskiego z wnioskiem w sprawie przeprowadzenia kontroli dot. wykorzystania środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Zespole Szkół Licealno -Technicznych w Kluczborku. Sprawa ta została skierowana do rozpatrzenia przez Zarząd Powiatu , który to na posiedzeniu w dniu 31 marca 2004 roku postanowił, aby Skarbnik Powiatu przygotował wystąpienie do dyrektora Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku w sprawie przedłożenia przez niego rozliczenia kosztów rzekomej wycieczki do Zakopanego wraz z kserokopiami dokumentów księgowych. Pan dyrektor w/w szkoły takie rozliczenie przedłożył lecz jak stwierdził Skarbnik Powiatu, rozliczenie to nie było dostatecznie przekonujące. W związku z tym, aby nie przeciągać sprawy w czasie,
gdyż Pani Ewa Zgadzaj-Martyniuk w dniu 20 maja przysłała ponaglenie, Skarbnik Powiatu postanowił poprosić dyrektora oraz główną księgową z Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku o spotkanie w siedzibie Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Spotkanie to odbyło się w dniu 9 czerwca 2004 r. Obecny na nim był również Pan Adam Radom, audytor wewnętrzny Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Wspólnie starano się ustalić, jak ta wycieczka przebiegała i jak zostały wykorzystane środki oraz czy zasadny jest zarzut Pani Martyniuk, że osoby nie związane ze szkołą skorzystały z tej wycieczki. Skarbnik powiedział, że jego zdaniem, taka forma kontroli była najbardziej celowa. Ze spotkania tego została sporządzona notatka służbowa (załącznik nr 3 a do niniejszego protokołu), w której opisane zostały szczegółowe zasady organizacji i przebieg wycieczki do Zakopanego w dniu 01-04.02.2004r. Po zapoznaniu się z powyższą sprawą, Starosta zaproponował, aby Skarbnik Powiatu udzielił Pani Ewie Zgadzaj-Martyniuk odpowiedzi na pismo z dnia 20 maja br. i poinformował zainteresowaną o przeprowadzeniu kontroli w zakresie prowadzenia gospodarki środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych w Zespole Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Ponadto. Ponadto, Starosta zaproponował, aby Skarbnik Powiatu przygotował projekt pisma do dyrektora w/w szkoły dotyczącego zasad gospodarowania środkami Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych i przedłożenia go na następne posiedzenie Zarządu Powiatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się z propozycjami Starosty w związku z tym postanowiono jak wyżej.
- wniosek Urzędu Miejskiego w Wołczynie w sprawie dokonania zmian w planie
przydziału środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uchwalonego na 2004 r. Wicestarosta wyjaśnił, że zmiana w tym planie polegać ma na rozwiązaniu umowy nr FN.I-PP/305/3/2004 na mocy której przyznano gminie dotacje w wysokości 100.000,00 zł. na zadanie pn. “Kanalizacja wsi Gierałcice wraz z rurociągiem tłocznym i przyłączem Domu Pomocy Społecznej do sieci i oczyszczalni ścieków w Wołczynie i przyznaniu Gminie Wołczyn trzech dotacji na trzy odrębne zadania a mianowicie: kanalizacja wsi Gierałcice – 55.000 zł, wykonanie studium wykonalności dla zadania pn. rozbudowa wysypiska odpadów stałych wraz z zakładem przetwarzania odpadów komunalnych w Wierzbicy Górnej – 25.000 zł. oraz wykonania studium wykonalności dla zadania pn. budowa sieci kanalizacji sanitarnej w Wierzbicy Górnej – etap II – 20.000 zł. Wicestarosta dodał, że Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska Starostwa Powiatowego w Kluczborku poinformował go, że takie zmiany w planie przydziału środków mogą być dokonywane. W związku z tym, Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem, zlecił Skarbnikowi Powiatu przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany w planie środków z Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uchwalonego na 2004 r.
- protokół z kontroli problemowej w Samodzielnym Publicznym Zakładzie
Opieki Zdrowotnej ZOZ w Kluczborku w likwidacji w zakresie ustalenia zobowiązań zakładu – załącznik nr 3c do niniejszego protokołu.
Pan Adam Radom, audytor wewnętrzny Starostwa Powiatowego w Kluczborku omówił powyższy protokół, w którym dokonał on podziału zobowiązań ze względu na ich rodzaj w następujący sposób: zobowiązania wobec pracowników (wynagrodzenia i ich pochodne, z ustawy “203”, z tytułu odpraw, delegacje, odsetki, zajęcia komornicze), zobowiązania wobec zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, zobowiązania publiczno - prawne, zobowiązania wobec dostawców i kontrahentów wraz zajęciami komorniczymi i odsetki, zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek wraz z odsetkami oraz pozostałe zobowiązania. Skarbnik powiedział, że jeśli chodzi o zobowiązania wobec Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych, to jest rzecz, którą niekoniecznie będziemy płacić, gdyż w SP ZOZ-ie już tych pracowników nie ma. Następną omawianą grupą zobowiązań były zobowiązania pozostałe, do których zaliczyć można zobowiązania z tytułu nie zwróconych wpłat wadiów, kaucji i zabezpieczeń w/w zakładu na kwotę 168.096,89 zł. Stanowi to naruszenie ustawy – prawo zamówień publicznych oraz naruszenie dyscypliny finansów publicznych na mocy ustawy o finansach publicznych. Całkowita kwota pozostałych zobowiązań to 181.637,07 zł. W świetle kontroli z roku ubiegłego okazuje się, że wszystkie zakupy dokonywane były w drodze bez przetargowej za co były dyrektor SP ZOZ został ukarany przez rzecznika dyscypliny finansów publicznych. Okazuje się, że firmy startujące do przetargów wpłacały wadia a zakład te pieniądze “konsumował” . Skarbnik dodał, że w tej chwili trwa etap, który jest prowadzony przez głównego księgowego SPZOZ a mianowicie potwierdzanie sald oraz weryfikacja przedawnień. Jest to zadanie bardzo pracochłonne dlatego musi to jeszcze potrwać. Pan Adam Radom stwierdził, że w czasie kontroli otrzymał pismo od firmy Aesculap Chifa Nowy Tomyśl, które wykazuje niezapłacone faktury na kwotę 33.430,55 zł. a w ewidencji zobowiązań wobec tej firmy w dokumentach SP ZOZ figuruje kwota 54.983,13 zł. w związku z tym można spodziewać się dalszych tego typu rozbieżności z saldami innych firm dlatego należy to dokładnie sprawdzić. Z kolei Skarbnik Powiatu dodał, że największym problemem są przedawnienia świadczeń okresowych czyli np. płatnych co miesiąc bo na przykład płatność za m.-c maj z przed trzech lat w m.-cu czerwcu jest już przedawniona ale za m.-c czerwiec jest jeszcze aktualna w związku z tym należy sprawdzać kolejno miesiąc po miesiącu a tych podmiotów jest 195 (dostawców i kontrahentów). Następnie, audytor wewnętrzny przedstawił zebranym wnioski i zalecenia wynikające z powyższego protokołu a mianowicie: dokonać uzgodnienia z dostawcami sald kont zobowiązań oraz dokonać weryfikacji przedawnień zobowiązań. Ponadto, dodał Pan Adam Radom, należałoby zmniejszyć ilość firm wobec których są zobowiązania, poprzez dokonanie zapłaty małych kwot zobowiązań jak również należałoby na bieżąco dokonywać szczegółowej analizy zobowiązań i na jej podstawie opracować program procesu oddłużenia zakładu.
Starosta stwierdził, że Zarząd Powiatu zapoznając się z powyższym protokołem oraz wnioskami i zaleceniami, nie może i nie powinien nad kwotami wadiów i kaucji przejść do porządku dziennego. Dodał, że wadia czy gwarancje należytego wykonania robót to są sumy obce dla SP ZOZ, są to pieniądze podmiotów, które daną rzecz wykonywały więc przywłaszczenie ich jest przestępstwem. Pan Adam Radom powiedział, że jest to sprzeniewierzenie środka publicznego, w związku z tym – dodał Skarbnik Powiatu - należy zawiadomić o tym fakcie rzecznika dyscypliny finansów publicznych oraz prokuraturę.
Następnie Starosta zapoznał zebranych z ustaleniami końcowymi, które przedstawiają się następująco: zobowiązania z tytułu wynagrodzeń (bez odsetek) – 1 927 607,31, zobowiązania z tytułu świadczeń socjalnych – 417 793,02 zł, zobowiązania publiczno-prawne (bez odsetek) – 4 952 179,45 zł, zobowiązania wobec kontrahentów i dostawców (bez odsetek) – 4 687 005,82 zł, zobowiązania z tytułu kredytów, pożyczek (bez odsetek) – 7 633 333,90 zł, pozostałe zobowiązania – 181 637,07 zł oraz odsetki od wszystkich zobowiązań – 1 093 549,64 zł. ogółem, zobowiązania SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji według stanu na dzień 31.03.2004 r. wynoszą 20 893 106,21 zł. – według Pana Adama Radoma, kwota ta będzie jeszcze negocjowana. Skarbnik stwierdził, że całość zadłużenia jest ogromnym obciążeniem dla nas, nawet po odliczeniu od ogólnej kwoty zobowiązań środków, które znajdują się w naszym budżecie, pozostaje kwota 12 800 000 i to jest problem, z którym musimy sobie poradzić. Pan Adam Radom dodał, że dla wyczyszczenia pewnej sytuacji pozwolił sobie na symulację a mianowicie, że w przypadku uregulowania zobowiązań wobec 74 podmiotów które mają zobowiązania poniżej 1000 zł. byłaby to kwota łącznie z odsetkami ok. 30 000 zł. Może to i nie wiele jak na nasz budżet i budżet zakładu ale przynajmniej w tym momencie zeszlibyśmy prawie do 100 podmiotów i w tym momencie “czyścimy” sprawę związaną z kontrahentami i dostawcami natomiast nie pozwala to likwidatorowi na dzień dzisiejszy dokonania ruchu wobec zobowiązań pracowniczych. Skarbnik powiedział, że możemy dużo zrobić aby ten dług zmniejszyć – po pierwsze- należy uporać się z problemem ECO co do którego mamy podjętą uchwałę Rady Powiatu i podpisaną umowę, po załatwieniu tej sprawy zobowiązania powinny zmniejszyć się o 1 047 000 zł. (kwota ta jest uzgodniona z ECO więc nie powinno być żadnych odchyleń); po drugie - możemy rozwiązać temat pożyczki a mianowicie przyjąć jako dodatkowe zabezpieczenie spłaty pożyczki pozostały sprzętu użytkowany przez spółkę i w zamian za tę pożyczkę przejąć go na własność powiatu a pod koniec roku podjąć uchwałę o podniesienie kapitału akcyjnego w spółce i następnie im to przekazać. W świetle tej operacji spadnie należność i zobowiązania SP ZOZ-u z tytułu pożyczki, majątek powiatu księgowo wzrośnie i będziemy mieli następną pulę akcji a to co się nie da w ten sposób zaspokoić (jeśli chodzi o spłatę pożyczki), to pod koniec roku można wystąpić do Rady Powiatu z projektem uchwały o umorzenie pozostałej kwoty. W sprzyjających warunkach kwota zadłużenia mogłyby obniżyć się nawet o 4 000 000 zł. Jak na jeden rok byłoby to bardzo dużo. Najbardziej dramatycznym problemem jak na tę chwilę jest załatwienie spraw pracowniczych. W tym protokole nie zostały ujęte zobowiązania pracownicze wobec osób, które przeszły do pracy w spółce, gdyż ciągle jest nie rozwiązana kwestia interpretacji prawnej tych odpraw.
Skarbnik zasugerował, że cała sprawa związana z postępowaniem przed sądem odnośnie “203” powinna być przez nas monitorowana łącznie z uczestniczeniem w rozprawach i śledzeniem tego, co się dzieje, abyśmy mieli na bieżąco przekazywane informacje. Starosta zaproponował, aby zadanie to zlecić Naczelnikowi Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia Starostwa Powiatowego w Kluczborku z czym Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się.
Skarbnik dodał, że w tej chwili największym naszym “wrogiem” jest bezczynność, gdyż odsetki rosną z dnia na dzień, z kolei wierzyciele także domagają się spłaty zobowiązań.
Ogólna kwota zobowiązań jest co prawda bardzo duża, ale przynajmniej widać sens działań wcześniej podjętych.
Na koniec Starosta powiedział, że sytuacja nie jest najlepsza ale po tej kontroli przynajmniej dowiedzieliśmy się jak tak naprawdę wygląda sytuacja w SP ZOZ-ie i w ten sposób przerwaliśmy pewien zbrodniczy dla budżetu powiatu proces narastania długu.
Reasumując, Zarząd Powiatu podjął następujące decyzje i rozstrzygnięcia w powyższej sprawie: po zapoznaniu się z powyższym protokołem, Zarząd Powiatu przyjął wnioski w nim zawarte jako zalecenia pokontrolne. Ponadto, w związku z ujawnieniem w treści protokółu zobowiązań wynikających z nie zwróconych wadiów i kaucji w latach 1999 – 2002, Zarząd Powiatu postanowił (przy jednym głosie wstrzymującym się) zawiadomić rzecznika dyscypliny finansów publicznych pierwszej instancji RIO w Opolu o ujawnieniu naruszenia dyscypliny przez byłego dyrektora SP ZOZ ZOZ w Kluczborku Pana Janusza Kubowa oraz postanowił skierować sprawę do prokuratury, zobowiązując jednocześnie Radcę Prawnego do przygotowania takiego zgłoszenia. Ponadto, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia monitorowanie sprawy związanej z postępowaniem przed sadem odnośnie “203” łącznie z uczestniczeniem w rozprawach i przekazywaniem na bieżąco informacji.
- wniosek dyrektora powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku
w sprawie zmian w budżecie jednostki. Jak wyjaśnił Skarbnik Powiatu, zmiany dotyczą zwiększenia po stronie dochodów § 083 – wpływy z usług – 2.901 zł, są to dochody osiągnięte przez PODN z tytułu przeprowadzonych kursów i szkoleń dokształcających nauczycieli w powiecie kluczborskim w okresie od II do VI br. oraz zwiększenia po stronie wydatków - § 4210 – zakup materiałów i wyposażenia – 2.901 zł. Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższym wnioskiem i zlecił Skarbnikowi Powiatu przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany w budżecie.
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków- załącznik nr
3e do niniejszego protokołu. Jak wyjaśnił Skarbnik Powiatu, zmiany zawarte w powyższej uchwale dotyczą przesunięcia środków miedzy rozdziałami klasyfikacji budżetowej. Zmiany te są dokonywane w związku z wnioskiem Domu Dziecka w Bogacicy z dnia 19.04.2004 r. który dotyczył dofinansowania remontu dachu kwotą 15.000 zł i był już rozpatrywany przez Zarząd Powiatu.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków – załącznik
nr 3f do niniejszego protokołu. Skarbnik powiedział, że zmiany zawarte w powyższej uchwale dotyczą wniosku Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w sprawie Pani Dominiki Banaś pracującej w Zespole do spraw orzekania o niepełnosprawności, której wynagrodzenie nie powinno obciążać wydatków PCPR-u. Plan finansowy przeznaczony na finansowanie Zespołu do spraw orzekania o niepełnosprawności dopuszcza zmianę objętą niniejszą uchwałą.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 4 porządku
Przewodniczący Zarządu przypomniał zebranym sprawę Wspólnoty Mieszkaniowej Budynku Nr 88 A B w Polanowicach w sprawie nieodpłatnego przekazania na rzecz w/w nieruchomości 581 / 75 poł. w Polanowicach. Po zapoznaniu się z opinią prawną przygotowaną przez radcę prawnego w powyższej sprawie, Skarbnik Powiatu zaproponował, aby wyrazić zgodę na piśmie na nieodpłatne użytkowanie w/w nieruchomości przez Wspólnotę Mieszkaniową Budynku nr 88 A B w Polanowicach. Starosta jak i pozostali członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie poparli propozycję Skarbnika Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej. Przygotowanie pisma wyrażającego zgodę na nieodpłatne użytkowanie w/w działki, Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Zarząd powiatu zapoznał się wstępnie z wnioskiem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka. Ze względu na brak opinii kompetentnego w tej sprawie wydziału, Zarząd Powiatu postanowił odłożyć rozpatrzenie powyższej sprawy na następne posiedzenie Zarządu Powiatu i jednocześnie zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie opinii w powyższej sprawie i przedłożenia jej również na następne posiedzenie Zarządu Powiatu.
Do punktu 6 porządku
Starosta przedstawił zebranym następujące projekty uchwał:
- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr Bk.I.7331 /7-1/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie budynku inwentarskiego dla trzody chlewnej o obsadzie do 50 DJP oraz budowie budynku gospodarczego zlokalizowanej na działce 262 w Gołkowicach, gm. Byczyna.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
- projekt uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-19/04 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na zmianie sposobu użytkowania wiaty na budynek gospodarczy wraz z dobudową ścian osłonowych w granicy działek 24,25, położonych w miejscowości Nowa Bogacica, gm. Kluczbork.
Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.
Do punktu 7 porządku
Przewodniczący Zarządu Powiatu przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu:
- projekt uchwały zmieniający Uchwałę Nr XVIII/133/04 z dnia 29 kwietnia 2004 roku w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących własność powiatu Kluczborskiego,
- projekt uchwały w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa drogowego,
- projekt uchwały w sprawie utworzenia Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do Pracy dla uczniów upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym,
- projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Nr XVII/121/04 z dnia 30 marca 2004 roku dotyczącej zbycia w formie nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Wołczyn,
- projekt uchwały w sprawie wyłączenia Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 – Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku,
- projekt uchwały w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, zatrudnionych w pełnym wymiarze zajęć,
- projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów w roku szkolnym 2004 / 2005 dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych umożliwiających uzyskanie świadectwa dojrzałości / maturalnego,
- projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu przyznawania i przekazywania stypendiów dla studentów w roku akademickim 2004 / 2005,
- projekt uchwały w sprawie zachowania kontroli Społecznej Rady Powiatu Kluczborskiego nad Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku,
- projekt uchwały w sprawie zmiany planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym,
- projekt uchwały w sprawie zmiany Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,
- projekt uchwały zmieniający uchwale Nr XVII/114/2004 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30 marca 2004 roku w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2004 rok,
- projekt uchwały w sprawie przekazania skargi pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu,
- projekt uchwały w sprawie przekazania skargi pana Henryka Fraszka oraz odpowiedzi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Opolu,
- projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Powiatu Kluczborskiego uchwalonego na 2004 rok,
- projekt uchwały w sprawie Programu współpracy Powiatu Kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi w 2004 roku.
Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził powyższe projekty uchwał Rady Powiatu jako materiał na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 24 czerwca 2004 r.. Zatwierdzone zostało również jako materiał na sesję Rady Powiatu w Kluczborku sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 20.04.2004 r. do 01.06.2004 r.
Do punktu 8 porządku
Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie dofinansowania remontu sali gimnastycznej. Starosta powiedział, że Pan dyrektor swój wniosek uzasadnia tym, że remont ten jest konieczny ze względu na powstałe szczeliny parkietu oraz nierówną powierzchnię i związane z tym zapewnienie bezpieczeństwa uczniów w czasie trwania zajęć. Ponadto, dodał Starosta, z bieżącego budżetu szkoła wykonała już pilne remonty na kwotę 27.000,00 zł. i nie posiada już żadnych środków na prace remontowe. Pani Irena Kielar powiedziała, że należałoby im pomóc, gdyż ta sala jest naprawdę w złym stanie i remont ten jest tam niezbędny.
Skarbnik Powiatu z kolei powiedział, że on proponuje, aby szkoła zaczęła remont w oparciu o własne środki a na następną sesję Rady Powiatu on zobowiązuje się przygotować projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie zwiększenia budżetu o kwotę 6000 zł. i o tyle mu dofinansujemy ten remont. Zarząd Powiatu jednogłośnie przychylił się do propozycji Skarbnika Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej.
Pani Irena Kielar oraz Wicestarosta ponownie poruszyli sprawę dofinansowania wyjazdu na obóz szkoleniowy dziewcząt sekcji piłki siatkowej z Uczniowskiego Klubu Sportowego działającego przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku.
Jak powiedziała Pani Irena Kielar, klub ten dostał już częściowe dofinansowanie m.in. z Ministerstwa, z Kuratorium Oświaty jednak jeszcze nie wystarczy na pokrycie kosztów wyjazdu a szkoda zmarnować taką okazję gdyż może to być dużą szansą dla tego Klubu Sportowego. Skarbnik zaproponował następujące rozwiązanie - aby Młodzieżowy Dom Kultury w ramach rozdziału 92605 – w ramach kwoty 36.000 zł. przeznaczonej na sport szkolny - dofinansował kwotą 1.000 zł wyjazd na obóz szkoleniowy dziewcząt sekcji piłki siatkowej. Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się na takie rozwiązanie w związku z tym postanowiono jak wyżej.
Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym informację likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej ZOZ Kluczbork o przebiegu likwidacji – załącznik nr 8 do niniejszego protokołu. Szczególną uwagę Starosta zwrócił na stan zatrudnienia, który w miesiącu czerwcu przedstawia się następująco: likwidator, główny księgowy, płace - 2, kasa – 1, inwentaryzacja – 1, kadry i sekretariat – 2, archiwistka – 0,5, magazynier żywieniowy – 1, pracownik gospodarczy – 1, informatyk na umowie PFRON – 1, 5 osób przywróconych do pracy przez Sąd.
Pan Adam Radom stwierdził, że w sytuacji zaniechania przez zakład działalności głównej stan zatrudnienia jest stanowczo za duży. Skarbnik dodał, że w tej sytuacji 4 osoby plus likwidator w zupełności wystarczy. W razie potrzeby można zatrudnić kogoś do pomocy na umowę zlecenie na okres np. 2 miesięcy i zapłacić tej osobie za te dwa miesiące pracy a nie płacić cały czas. Ponadto, Skarbnik zaproponował, aby po zredukowaniu tam zatrudnienia, przenieść Panią Likwidator wraz z pozostałymi pracownikami do budynku Starostwa Powiatowego w Kluczborku tym bardziej że i tak wkrótce SP ZOZ w Kluczborku w likwidacji będzie musiał opuścić zajmowany budynek.
Zarząd Powiatu zapoznał się z powyższą informacją Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku o przebiegu likwidacji bez podejmowania na razie wiążących decyzji.
W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.
Protokołowała
Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu
1. Stanisław Rakoczy ...............................................
2. Mieczysław Czapliński ...............................................
3. Irena Kielar ................................................
4. Otylia Skoczylas .................................................
5. Stanisław Stenzel ................................................
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Wollna Tatiana |
Data wprowadzenia: | 2004-08-18 12:14:25 |
Opublikował: | Piekiełek Jan |
Data publikacji: | 2004-08-19 11:58:43 |
Ostatnia zmiana: | 2004-08-19 11:58:43 |
Ilość wyświetleń: | 2373 |