PROTOKÓŁ nr 67/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 01 czerwca 2004 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu oraz Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy Wydziału Edukacji:
  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie wyrażenia

    zgody na zwiększenie liczby godzin w szkolnych planach nauczania na naukę drugiego

    języka obcego o dwie godziny na cykl trzyletni;

  2. zestawienie liczby etatów pracowników administracji i obsługi w szkołach i placówkach

    oświatowych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2004 / 2005;

  3. analiza wykonania budżetu jednostek oświatowych za 2003 rok;
  4. zestawienie porównawcze liczby uczniów wg typów szkół zatwierdzonych przez Zarząd

    Powiatu i wg wyniku ankiet;

  5. zbiorcze zestawienie oraz analiza wyboru przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych;
  6. informacja dot. kosztów utworzenia jednostki administracji oświatowej w powiecie

    kluczborskim;

  7. aneks nr 10 Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku wprowadzający zmianę

    do arkusza organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2003 / 2004;

  8. wyrażenia zgody na wynajem sal lekcyjnych w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1

w Kluczborku dla P.P.U.H. “KrisMark” w Kluczborku;

i) wyjaśnienia w sprawie utworzenia niepublicznej szkoły policealnej.

  1. Sprawy finansowe:
  1. zmiany w planie finansowym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2004 rok;
  2. projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem

Geodezyjnym i Kartograficznym na 2005 rok.

  1. Wniosek Wspólnoty Mieszkaniowej Budynku Nr 88 A B w Polanowicach w sprawie

    nieodpłatnego przekazania na rzecz w/w wspólnoty działki nr 581 / 75 położonej

    w Polanowicach.

  2. Opinia Wydziału Ochrony Ludności i Spraw Obronnych na temat wniosku Opolskiej

    Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w sprawie włączenia się

    w realizację programu “Gambit Opolski” oraz udzielenia wsparcia finansowego.

  3. Wniosek Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu zmiany

    miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi

    Ligota Dolna, Ligota Górna i Ligota Zamecka.

  4. Podjęcia decyzji w sprawie dzierżawy nieruchomości zabudowanej budynkami

    warsztatów szkolnych obejmujących działkę nr 581 / 91 położoną w Polanowicach.

  5. Wniosek Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania

    obozu szkoleniowego dziewcząt sekcji piłki siatkowej.

  6. Podjecie uchwał w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
  7. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu.

11. Wolne wnioski.

 

 

Do punktu 1 porządku

 

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 18 maja 2004 r. został również przyjęty.

 

Do punktu 2 porządku

 

Starosta oraz Naczelnik Wydziału Edukacji przedstawili następujące sprawy:

  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie wyrażenia

zgody na zwiększenie liczby godzin w szkolnych planach nauczania na naukę drugiego języka obcego o dwie godziny na cykl trzyletni. Jak wynika z opinii Wydziału Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku a przytoczonej przez Przewodniczącego Zarządu, cztery godziny są dodane z godzin do dyspozycji dyrektora, gdyż nauka języka obcego odbywa się

w wymiarze sześciu godzin w cyklu nauczania. Takie dysponowanie godzinami świadczy

o ekonomicznym podejściu do planowania godzin na nowy rok szkolny. Ponadto, dodał Starosta, środki na nauczanie drugiego języka obcego w gimnazjum pochodzą z Gminy Kluczbork i są przekazywane do powiatu na podstawie porozumienia.

Starosta zaproponował, aby powyższy wniosek zaopiniować pozytywnie i poddał go pod głosowanie. Członkowie Zarządu jednogłośnie postanowili o wyrażeniu zgody na zwiększenie liczby godzin na nauczanie języków obcych w Gimnazjum Nr 1 w Kluczborku.

b) zestawienie liczby etatów pracowników administracji i obsługi w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji wyjaśniła,

że w wyniku podjętych działań przez dyrektorów jednostek oświatowych, zredukowano

o 21,625 liczbę etatów pracowników niepedagogicznych tj. z 135,25 do 113,625. Ponadto, Pani Naczelnik dodała, że wpłynęły dwa wnioski: dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku i dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o uwzględnienie zwiększonej liczby etatów – w ZSP Nr 2 CKU o 11,25

i w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej o 0,375. W ZSP Nr 2 CKU, jak wynika z tabeli (załącznik nr 2b do protokołu) zwiększenie wynosi 2,25 etatu, ale w związku z decyzją

o wyłączeniu ODZ z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU, podział tych etatów będzie przedstawiał się następująco: ZSP Nr 2 CKU – 11,5 etatu, WODiDZ (ODZ) – 11,75 etatu. W poradni Psychologiczno-Pedagogicznej zwiększenie liczby etatów wynosi 0,375

i jak powiedziała Pani Naczelnik Wydziału Edukacji, dyrektor w/w placówki zapewnia,

że posiada pokrycie finansowe na to zwiększenie.

Starosta zaproponował, aby Zarząd Powiatu przyjął powyższe zestawienie oraz, aby zlecić Wydziałowi Edukacji prace nad dojściem do docelowej, zakładanej liczby etatów pracowników administracji i obsługi w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego na rok szkolny 2004 / 2005. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie pozytywnie zaopiniowali propozycję Starosty, w związku z tym, powyższe zestawienie zostało przyjęte i postanowiono jak wyżej.

  1. analiza wykonania budżetu jednostek oświatowych za 2003 rok. Pani Naczelnik

    Wydziału Edukacji powiedziała, że pomijając wydatki na remonty i inwestycje, całość utrzymania naszych szkół i placówek oświatowych mieści się w subwencji i dochodach własnych tych jednostek. Natomiast, chcąc stwarzać dobre warunki dla uczniów naszych szkół, należy zaplanować również środki na polepszanie tychże warunków, planując dodatkowe nakłady na ten cel. Szczególnie należy zwrócić uwagę na planowanie środków związanych z wkładem własnym powiatu, który powinien być uwzględniony przy planowaniu remontów i inwestycji z udziałem środków pozabudżetowych np. ze środków unijnych lub

    z 1% rezerwy MENiS.

    Ponadto, Pani Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdziła, że wydatki w 2003 roku na wynagrodzenia pracowników niepedagogicznych w szkołach i placówkach naszego powiatu zostały pomniejszone na 2004 rok o 25% w każdej jednostce. Analiza wykonania wydatków za 2004 rok, po ograniczeniu zatrudnienia tych pracowników, pokaże na ile to pomniejszenie wpłynie na wydatki na wynagrodzenia tej grupy pracowników, a zarazem na wykonanie budżetu w części oświatowej powiatu. Pani Naczelnik zaproponowała (biorąc pod uwagę powyższe), naliczanie wynagrodzeń dla pracowników niepedagogicznych wzorem wynagrodzeń nauczycieli wg średniego wynagrodzenia tej grupy pracowników pomnożonego przez liczbę etatów w danej jednostce, powiększonego o planowany procent podwyżki

    w ustawie budżetowej na dany rok. Racjonalizacja zatrudnienia pracowników administracji

    i obsługi w szkołach i placówkach pozwoli na efektywne wykorzystanie zatrudnionych pracowników i jednocześnie ujednolici wynagrodzenia tej grupy pracowników we wszystkich jednostkach, gdyż obecnie są one zróżnicowane. Przeprowadzanie szczegółowych analiz wykonania budżetu w części oświatowej pozwoli również na udoskonalenie planowania podziału subwencji na poszczególne jednostki naszego powiatu.

    Starosta zaproponował, aby powyższą analizę przyjąć co spotkało się z ogólną akceptacją wszystkich członków Zarządu Powiatu.

  2. zestawienie porównawcze liczby uczniów wg typów szkół zatwierdzonych przez Zarząd

    Powiatu i wg wyniku ankiet. Jak wynika z zestawienia porównawczego opracowanego przez Wydział Edukacji na podstawie ankiet “Plany edukacyjne gimnazjalisty – 2004” gdzie badaniu poddano uczniów trzecich klas gimnazjów a przyszłych uczniów szkół ponadgimnazjalnych z gminy Kluczbork, Byczyna, Wołczyn i Lasowice Wielkie, liczba uczniów zatwierdzona przez Zarząd Powiatu do Liceum Ogólnokształcącego to 364 osoby, jak wynika z ankiet chętnych jest 333 osoby; w przypadku Liceum Profilowanego, liczba osób zatwierdzona to 210, natomiast chętnych – 178; Technikum – zatwierdzona liczba uczniów to 270, z ankiet natomiast wynika, że chętnych jest 223; w Zasadniczej Szkole Zawodowej Zarząd Powiatu zatwierdził 150 miejsc, natomiast chętnych jest 118 osób.

    Skarbnik powiedział, że nasza oferta jeśli chodzi o nabór do szkół, jest bardzo bogata, jesteśmy w stanie przyjąć nie tylko wszystkich uczniów z terenu naszego powiatu ale

    i uczniów z innych terenów. Jednak, dodał Skarbnik, liczba uczniów z roku na rok spada,

    płace nauczycieli rosną, rosną również koszty utrzymania szkół a stałych kosztów nie da się zmniejszyć. Starosta stwierdził, że należy przyjrzeć się demografii i zastanowić nad finansowaniem oświaty bo z każdym rokiem będzie coraz trudniej.

    Pani Naczelnik Wydziału Edukacji dodała, że powyższe zestawienie jest jak gdyby przygotowaniem w przyszłości do planowania np. środków w budżecie na 2005 rok.

    Starosta zaproponował, aby przyjąć powyższe zestawienie i członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie je przyjęli.

  3. zbiorcze zestawienie wyboru przez uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Pani Naczelnik

    Wydziału Edukacji omówiła powyższe zestawienie (załącznik nr 2e do protokołu). Powiedziała, że jak wynika z powyższego zestawienia, zwiększyła się liczba uczniów wybierających technikum kosztem liceum profilowanego jak również zwiększyła się liczba uczniów, którzy chcą kontynuować naukę w zasadniczej szkole zawodowej. Analizując kryteria wyboru poszczególnych szkół, daje się zauważyć zmianę w myśleniu uczniów

    o swojej przyszłej szkole ponadgimnazjalnej. Obecnie, gimnazjaliści zwracają większą uwagę na to, aby szkoła dawała możliwość realizacji i ich uzdolnień, dobrego przygotowania na studia a także kierują się dobrą opinią o szkole oraz poziomem kształcenia.

    Wszyscy członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie powyższe zestawienie przyjęli.

  4. informacja na temat kosztów utworzenia i funkcjonowania jednostki obsługi

    ekonomiczno-administracyjnej szkół i placówek oświatowych w powiecie kluczborskim.

    Jak wynika z powyższej informacji opracowanej przez Wydział Edukacji Starostwa Powiatowego w Kluczborku i omówionej przez Panią Naczelnik powyższego wydziału, liczba zatrudnionych pracowników administracji i obsługi wynosi ogółem 113,625 etatów, z czego:

    w księgowości – 21 etatów, w administracji – 26,5 etatu i w obsłudze – 66,125 etatów. Szacunkowy koszt zatrudnienia tych pracowników w powiecie wynosi rocznie 2.402,126 zł.

    Wykonanie wynagrodzeń administracji i obsługi za 2003 rok – to kwota 2.893,507, gdy liczba etatów pracowników niepedagogicznych wynosiła 134 etaty.

    Przewodniczący Zarządu zaproponował, aby powyższą informację przyjąć co spotkało się

    z ogólną akceptacją pozostałych członków Zarządu Powiatu.

  5. aneks nr 10 Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku wprowadzający zmianę do

    arkusza organizacji pracy szkoły w roku 2003 / 2004. Powodem zmian organizacyjnych jest wprowadzenie nauczania indywidualnego w Gimnazjum. Przydzielone godziny w liczbie 10 tygodniowo, są minimalną liczbą określoną w obowiązującym rozporządzeniu o sposobie organizacji nauczania indywidualnego ustaloną dla tej grupy wiekowej.

    Zarząd Powiatu zatwierdził powyższy aneks nr 10 Zespołu Szkół Ogólnokształcących

    w Kluczborku i upoważnił Starostę do jego podpisania.

  6. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w sprawie wyrażenia

    zgody na wynajem sali lekcyjnej na zajęcia dla P.P.U.H. “KrisMark” Krzysztof Drab

    z siedzibą w Kluczborku, ul. Katowicka 27. Pani Naczelnik Wydziału Edukacji stwierdziła,

    że jest to osoba fizyczna zakładająca placówkę niepubliczną dotyczącą doskonalenia a nie kształcenia. Jako osoba fizyczna ma takie prawo a my musimy ją wpisać do ewidencji placówek doskonalących niepublicznych. Czynsz za wynajem sali został ustalony na 10,00 zł. brutto za jedną godzinę zajęć. Umowa obejmować będzie okres do 3 lat.

    Przewodniczący Zarządu Powiatu powiedział, że nie ma nic przeciwko temu, aby szkoła zarabiała pieniądze ale czy ustalona stawka 10,00 zł. za jedną godzinę zajęć nie jest stawką za niską chociaż jest to sprawa szkoły, ale mimo to zaproponował, aby Wydział Edukacji zwrócił się do w/w szkoły z prośbą o szczegółową kalkulację kosztów wynajmu sali lekcyjnej

    a tymczasem, Zarząd Powiatu jednogłośnie opowiedział się za wyrażeniem zgody na wynajem sali lekcyjnej dla P.P.U.H. “KrisMark” z Kluczborka.

  7. wyjaśnienia w sprawie utworzenia niepublicznej szkoły policealnej. Pani Naczelnik

Wydziału Edukacji powiedziała, że wyjaśnienia te dotyczą szkoły policealnej o nazwie: Elitarna Szkoła Służb Ochrony i Biznesu “Cobra” z siedzibą w Kluczborku przy ulicy Byczyńskiej 7 (w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku). Szkoła miałaby funkcjonować od września i kształcić w zawodzie technik ochrony fizycznej i mienia.

W dniu 31 marca br. został złożony w Starostwie Powiatowym w Kluczborku przez w/w wniosek o zgłoszenie do ewidencji niepublicznej placówki oświatowej o uprawnieniach szkoły publicznej. W związku z brakami formalnymi we wniosku, szkoła została zobowiązana do ich uzupełnienia w określonym terminie jednak szkoła tego nie zrobiła. Jednocześnie w/w szkoła zwróciła się z prośbą o nadanie jej uprawnień szkoły publicznej. Kuratorium Oświaty nie wydało jednak pozytywnej opinii w sprawie uzyskania przez szkołę uprawnień szkoły publicznej z powodu uchybień stwierdzonych w przedłożonej dokumentacji, m.in. nie przedłożenia umowy najmu pomieszczeń dydaktycznych. W związku z tym, szkoła ponownie prosi o wyrażenie zgody na wynajęcie pomieszczeń w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku.

Wicestarosta zaproponował, aby wyrazić zgodę na wynajem tych pomieszczeń, na co Zarząd Powiatu jednogłośnie zgodził się.

Do punktu 3 porządku

 

Skarbnik Powiatu zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

  1. zmiana w planie finansowym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym

    i Kartograficznym na 2004 rok w zakresie zwiększenia wysokości wydatków związanych

    z uzyskaniem większego niż planowano stanu środków funduszu na początku br.

    Skarbnik Powiatu powiedział, że zmiana planu dotyczy jednego zakresu tzn. wprowadzenia prawidłowej kwoty stanu funduszu na początku roku. Fundusz planujemy pod koniec poprzedniego roku budżetowego i prognozujemy, jakie to saldo będzie. Natomiast jakie to saldo w rzeczywistości będzie, pokazuje dopiero dzień 31 grudnia. Ponadto, dodał Skarbnik, z powyższym planem od 1 stycznia roku bieżącego jest pewien problem, gdyż został on wyłączony jako element administracji państwowej z uchwały budżetowej powiatu. Zachowano nad nim kontrolę czynnika społecznego jakim jest Rada Powiatu i ona ten plan odrębną uchwałą od uchwały budżetowej zatwierdza, nie mniej jednak każda zmiana wymaga dochowania procedury tzn. wystąpienia z proponowaną zmianą do Marszałka Województwa, który robi zbiorcze zestawienie wszystkich funduszy powiatowych i występuje do Ministerstwa i dopiero Minister zatwierdza zmiany. Rada Powiatu w tym wszystkim zachowuje kontrolę w takim zakresie, że odrębną uchwałą taką zmianę również wprowadza. W tej chwili zostało nam więcej niż planowaliśmy - powiedział Skarbnik, i te pieniądze zostaną przeznaczone na cele, do którego fundusz został powołany.

    Zarząd Powiatu jednogłośnie zatwierdził zmianę w planie finansowym Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym;

  2. projekt rocznego planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem

Geodezyjnym i Kartograficznym na 2005 rok. Skarbnik powiedział, że jest to całkowicie rutynowe działanie, ponieważ prace nad budżetem państwa nad funduszami celowymi

i centralnymi rozpoczynają się w okresie kwiecień – maj - czerwiec natomiast my mamy obowiązek złożenia w czerwcu swoich projektów planu do Marszałka Województwa.

Aby móc to zrobić w sposób poprawny, potrzebna jest akceptacja Zarządu Powiatu czyli zatwierdzenie planu funduszu. Skarbnik stwierdził, że nie ma żadnych uwag do projektu sporządzonego przez Pana Naczelnika Wydziału Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomościami w związku z tym, Zarząd Powiatu jednogłośnie przyjął powyższy plan finansowy Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym

na 2005 rok.

Do punktu 4 porządku

 

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Wspólnoty Mieszkaniowej Budynku

nr 88 A B w Polanowicach, która zwróciła się z prośbą o nieodpłatne przekazanie na rzecz w/w wspólnoty mieszkaniowej działki nr 581 / 75 położonej w Polanowicach. Prośbę swą uzasadniają tym, że działka ta znajduje się obok ich nieruchomości. Poza tym, jest ona nie zagospodarowana, porośnięta chwastami a po przejęciu jej przez wspólnotę, zostanie ona należycie przez mieszkańców zagospodarowana. Jak wynika z opinii Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu a przytoczonej przez Przewodniczącego Zarządu Powiatu, teren w/w działki stanowi parking o utwardzonej nawierzchni oraz nie zagospodarowany pas zieleni stanowiący porosty chwastów i krzewów. Działka ta uległa podziałowi w wyniku czego powstały działki: 581/85 i 581/86.Wartość rynkowa działek na poziomie cen 2002 roku wynosi: dz. nr 581/85 – 9.863,00 zł, dz. nr 581/86 – 7.890,00 zł. Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w swojej opinii pisze dalej, że nie ma podstaw prawnych do nieodpłatnego przekazania działki na rzecz wspólnoty mieszkaniowej. Można ewentualnie zaproponować zainteresowanej stronie sprzedaż działek w formie negocjacji cenowych lub wydzierżawienie na podstawie umowy zawierającej warunki i terminy użytkowania działek.

Wicestarosta stwierdził, że Wspólnota Mieszkaniowa polega na tym, że tworzy ją ogół właścicieli, nie ma samoistnego właściciela, jest ich kilku, w tej sytuacji, działkę trzeba by było dać jednemu z nich a tak nie można zrobić.

Starosta zaproponował, aby w tej sytuacji poprosić Radcę Prawnego o szczegółową

i wyczerpującą opinię prawną w powyższej sprawie. Gdy taka opinia będzie sporządzona, Zarząd Powiatu ponownie powróci do rozpatrzenia wniosku. Zarząd Powiatu jednogłośnie przychylił się do propozycji Starosty.

 

Do punktu 5 porządku

Starosta zapoznał członków Zarządu z opinią Wydziału Ochrony Ludności i Spraw Obronnych w sprawie wniosku Opolskiej Wojewódzkiej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w Opolu w sprawie wzięcia aktywnego udziału w realizacji programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie opolskim “Gambit Opolski” oraz jego wsparcia finansowego. Jak wynika z opinii Naczelnika w/w Wydziału, na terenie województwa opolskiego istnieje duża potrzeba utworzenia takiego programu. Jego działanie poprawi poczucie bezpieczeństwa wszystkich użytkowników dróg naszego województwa oraz powiatu kluczborskiego. Skutki programu będą zauważalne dopiero za kilka lat, a za kilka lat wzrośnie też zdecydowanie ruch na drogach powiatu. Program ten usprawni system monitorowania i analizowania oraz wychwytywania niebezpiecznych miejsc, gdzie najczęściej dochodzi do kolizji drogowych. Zdaniem Naczelnika Wydziału Ochrony Ludności i Spraw Obronnych, pomoc finansowa przy tworzeniu programu będzie miała istotny wpływ na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie opolskim a tym samym

w powiecie kluczborskim. Starosta zaproponował, aby Wydział Ochrony Ludności i Spraw Obronnych przygotował odpowiedź, że Zarząd Powiatu w Kluczborku pozytywnie opiniuje

i popiera inicjatywę utworzenia tego programu jednak nasze przystąpienie warunkujemy aktywnym udziałem pozostałych samorządów województwa opolskiego. Po podzieleniu całego kosztu utworzenia programu (czyli kwoty 92.556,87 zł), wynika, że gdyby wszystkie samorządy województwa opolskiego wzięły w tym programie aktywny udział, to koszt uczestnictwa każdego samorządu wynosiłby około 900 zł i to jest warunek naszego przystąpienia do programu oraz jego wsparcia finansowego.

 

 

Do punktu 6 porządku

 

Przewodniczący Zarządu Powiatu zapoznał zebranych z wnioskiem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Górna, Ligota Dolna i Ligota Zamecka obejmujący: teren położony w rejonie ulic Jagiellońskiej i Krakusa w Kluczborku; teren działki ewidencyjnej nr 25 / 7 przy ulicy Kossaka w Kluczborku; teren działki ewidencyjnej

nr 27/12 i 27/13 przy ulicy Kossaka w Kluczborku; teren położony w rejonie ulic Jagiellońskiej i Ligonia w Kluczborku oraz teren działki ewidencyjnej nr 246/2 przy ulicy Matejki w Kluczborku. Żaden z członków Zarządu Powiatu nie wniósł żadnych zastrzeżeń

co do projektu zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczborka oraz wsi Ligota Górna, Ligota Dolna i Ligota Zamecka w związku z tym powyższy projekt zaopiniowano jednogłośnie pozytywnie.

 

Do punktu 7 porządku

 

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku w sprawie podjęcia stosownych decyzji na temat dzierżawy nieruchomości zabudowanej budynkami warsztatów szkolnych składających się

z pomieszczeń warsztatowych i pomocniczych oraz czynnej stacji kontroli technicznej pojazdów samochodowych o łącznej powierzchni użytkowej 1550 m2 w Polanowicach, obejmującej działkę nr 581/91. Odbył się już drugi przetarg na dzierżawę tej nieruchomości ale podobnie jak i pierwszy, nie został rozstrzygnięty ze względu na brak zainteresowania ze strony oferentów, zgłaszają się natomiast zainteresowani kupnem tej nieruchomości

w związku z tym, naczelnik w/w wydziału zwraca się z prośbą do Zarządu Powiatu o podjęcie decyzji co do dalszego postępowania z w/w nieruchomością. Wszyscy członkowie Zarządu Powiatu jednomyślnie stwierdzili, że przed podjęciem decyzji chcieliby pojechać na miejsce, aby dokładnie obejrzeć ten teren oraz budynki tam stojące. W związku z tym, Przewodniczący Zarządu Powiatu zaproponował, aby odłożyć podjęcie decyzji do momentu przeprowadzenia wizji lokalnej w terenie z udziałem członków Zarządu Powiatu oraz Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu Starostwa Powiatowego w Kluczborku. Propozycja ta spotkała się z ogólną akceptacją ze strony członków Zarządu Powiatu w związku z tym postanowiono jak wyżej.

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił zebranym wniosek Uczniowskiego Klubu Sportowego działającego przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w sprawie dofinansowania obozu szkoleniowego dziewcząt sekcji piłki siatkowej. Pełny koszt obozu wynosi 750 zł w tym dofinansowanie ze strony Kuratorium Oświaty lub MENiS wynosi średnio 260 zł. na osobę. Przewidywana liczb osób do wzięcia udziału w obozie to 14 osób. Wicestarosta powiedział, że szkoła powinna była złożyć wcześniej wniosek do budżetu o dofinansowanie takiej imprezy a gdyby nawet nie pojechali, to środki te zostałyby przeznaczone na inny cel. Z kolei Starosta stwierdził, że w tej chwili nie mamy pieniędzy w związku z tym nie możemy im pomóc więc proponuje powyższy wniosek zaopiniować negatywnie. Członkowie Zarządu Powiatu jednogłośnie negatywnie zaopiniowali powyższy wniosek.

Do punktu 9 porządku

 

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał:

  1. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla

    inwestycji polegającej na budowie wiaty gospodarczej na maszyny rolnicze przewidzianej do realizacji w miejscowości Szum na działce ewidencyjnej nr 334 / 46 k.m. 3, gm. Wołczyn. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

  2. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-20/04 o warunkach

    zabudowy dla inwestycji polegającej na dobudowie do budynku mieszkalnego jednorodzinnego kotłowni i garażu w granicy działek nr 247 / 43 położonej

    w miejscowości Kuniów, gmina Kluczbork.

    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

  3. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-18/04 o warunkach

    zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego, przyłącza wody i energii elektrycznej oraz przydomowej oczyszczalni ścieków na płynne nieczystości z przykanalikiem kanalizacji w granicy działek nr 253 / 1, 254 / 1 położonej

    w miejscowości Kujakowice Górne, gm. Kluczbork.

    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

  4. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla

    inwestycji polegającej na dobudowie garażu do istniejącego budynku gospodarczego oraz zbiornika wybieralnego na ścieki sanitarne o poj. do 10 m3 na działce 52 / 6 k.m. 4

    w miejscowości Chudoba, gm. Lasowice Wielkie.

    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

  5. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-17/04 o warunkach

    zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie zespolu 12 garaży w granicy działki nr 7 / 7 k.m. 5 położonej w miejscowości Gotartow, gm. Kluczbork.

    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

  6. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla

    inwestycji polegającej na budowie silosu na zboże na działce ewidencyjnej nr 69 / 3, k.m. 1 położonej w miejscowości Skałągi, gm. Wołczyn.

    Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

  7. w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GM-7331-21/04 o warunkach

zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie wiaty garażowej w granicy działki nr 875 / 72 k.m. 5 położonej w miejscowości Krasków, gm. Kluczbork.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął powyższą uchwałę.

 

Do punktu 10 porządku

 

Przewodniczący Zarządu Powiatu omówił następujące projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku:

  1. w sprawie ustalenia wysokości stawek opłat za zajęcie pasa ruchu drogowego;
  2. w sprawie utworzenia Szkoły Specjalnej Przysposabiającej do pracy dla uczniów

    upośledzonych w stopniu umiarkowanym i znacznym;

  3. w sprawie zmiany Uchwały Nr XVII/121/04 z dnia 30 marca 2004 roku dotyczącej zbycia

w formie nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Gminy Wołczyn.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował powyższe projekty uchwał i zatwierdził je jako materiały na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

 

Do punktu 11 porządku

Brak wolnych wniosków.

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

 

Protokołowała

Danuta Oziembłowska Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar ................................................

4. Otylia Skoczylas .................................................

5. Stanisław Stenzel ................................................