Protokół Nr 36/2019

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 28 sierpnia 2019 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.08.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 35/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2019 roku,

-w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Byczyna,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo MDK w Kluczborku dotyczące przyznania dodatkowego uprawnienia dla osoby zastępującej Dyrektora w zakresie pełnomocnictwa z dnia 03.07.2015r.

4.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące przyznania środków finansowych w wysokości 2.800,-zł na wykonanie nakazu Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego dot. czynności remontowo-malarskich w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych przy ZSP Nr 1 w Kluczborku.

5.Odpowiedź MDK w Kluczborku dotyczącą faktury nr 01/08/2019/R z dnia 19.08.2019r. 

6.Pismo dotyczące wypowiedzenia umowy najmu lokalu użytkowego zawartej na poczet Polskiego Radia –Regionalna Rozgłośnia w Opolu Radio Opole.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zastępstwa Dyrektora MDK w Kluczborku (Aneks Nr 1 do umowy o pracę z dnia 1 września 2015 r.)

8.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zwolnienia części pomieszczeń mieszkalnych Internatu SOSW zajmowanych przez dzieci z Ukrainy na potrzeby wychowanków Ośrodka.

9.Umowa użyczenia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a PCZ S.A w Kluczborku dotycząca użyczenia sprzętu: zestaw laryngoskop światłowodowy Macintosh MEGA LED-3 szt, rękojeść duża światłowodowa LED-3 szt., Lifepak 15-1 szt., torba do defibrylatora-1 szt., akumulator litowo-jonowy do Lifepak 1 S-1 szt., elektrody dla dorosłych-5 szt., elektrody pediatryczne-2 szt., aparat wielofunkcyjny ETIUS ULIM wraz z oprzyrządowaniem-1 szt.

10.Wolne wnioski.

Pełnomocnictwa: dla Dyrektora Centrum Kształcenia Zawodowego w Kluczborku, Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 w Kluczborku, Dyrektora Zespołu Szkół Nr 2 CKU w Kluczborku do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w dotychczasowym zakresie zawartym we wcześniejszym Pełnomocnictwie (zmiana nazwy jednostki oświatowej)

11.Zamknięcie posiedzenia.

  

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2019 roku.

Powyższe sprawozdanie zawiera:

-wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2019 r.

-wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2019 r. ,

-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej  wykonywanych przez powiat za I półrocze 2019 r.,

-wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2019 roku.

-wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2019 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego,

–wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2019 r.,

-stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych,

-Informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego,

-Informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym,

-Informację o dokonanych w I półroczu 2019 roku umorzeniach i ulgach w spłatach,

-Informację o zrealizowanych dochodach i przychodach–część opisowa,

-Informacja o zrealizowanych wydatkach i rozchodach–część opisowa.

Ponadto Zarząd zapoznał się z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej oraz stanem realizacji przedsięwzięć o których mowa w art.226 ust.3 ustawy o finansach publicznych.

Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę nr 36/126/2019.

Przedmiotowe sprawozdanie zostało przedłożone Radzie Powiatu oraz przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej celem zaopiniowania.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Byczyna.

Przedmiotowy projekt uchwały został przygotowany w związku z wnioskiem Burmistrza Byczyny o ponowne wydanie opinii w sprawie zaliczenia istniejącej drogi na terenie Gminy Byczyna oznaczonej numerami działek 345 k.m.1, 111/2 k.m.1, 340 k.m.1, do kategorii dróg gminnych ze względu na nieujęcie we wcześniejszym wniosku działek 111/2 k.m.1, oraz 340 k.m.1. 

 Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 36/127/2019.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

W przedmiotowym projekcie dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 750 – Administracja publiczna, rozdział 75045 – Kwalifikacja wojskowa z: § 4120 kwotę  51,00 zł, § 4170 kwotę 282,00 zł na:

§ 4210 kwotę  333,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 36/128/2019.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem MDK w Kluczborku dotyczącym przyznania dodatkowego uprawnienia dla osoby zastępującej Dyrektora w zakresie pełnomocnictwa z dnia 03.07.2015r.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem MDK w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na rozszerzenie udzielonego pełnomocnictwa dla osoby zastępującej Dyrektora w zakresie zatrudniania i zwalniania oraz podpisywania innych dokumentów dotyczących tych umów w związku z czasową nieobecnością Dyrektora Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku.

  

Do punktu 4 porządku

  

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące przyznania środków finansowych w wysokości 2.800,-zł na wykonanie nakazu Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego dot. czynności remontowo-malarskich w Pracowni Ćwiczeń Praktycznych przy ZSP Nr 1 w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił, aby Dyrektor w ramach posiadanych kompetencji dokonał przesunięcia środków finansowych w wysokości 2.800,00,-zł w budżecie jednostki na 2019 rok.

  

Do punktu 5 porządku

  

Następnie zapoznano się z odpowiedzią  MDK w Kluczborku dotyczącą faktury nr 01/08/2019/R z dnia 19.08.2019 r. i wykonanego malowania klatki schodowej.

Zarząd po zapoznaniu się z wyjaśnieniami Dyrektora MDK w Kluczborku postanowił upoważnić Starostę Kluczborskiego do przygotowania zawiadomienia do Rzecznika Dyscypliny Finansowej w powyższej sprawie.

 

Do punktu 6 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem Radia Opole oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych dotyczącą wypowiedzenia umowy najmu lokalu użytkowego zawartej na poczet Polskiego Radia –Regionalna Rozgłośnia w Opolu Radio Opole.

Zarząd zapoznał się i przyjął do wiadomości wypowiedzenie umowy najmu lokalu użytkowego przy ulicy Jagiellońskiej zajmowanego przez Polskie Radio –Regionalna Rozgłośnia w Opolu Radio Opole S.A przy ul.Jagiellońskiej 1.

 

Do punktu 7 porządku

  

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zastępstwa za Dyrektora MDK w Kluczborku.

W związku z powyższym Zarząd postanowił o wprowadzeniu zmian do umowy o pracę zawartej pomiędzy MDK w Kluczborku a nauczycielką zastępującą Dyrektora oraz postanowił upoważnić Starostę Kluczborskiego do podpisania Aneksu do umowy o pracę z dnia 1 września 2015 r. dla ww.nauczyciela. 

  

Do punktu 8 porządku

  

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym zwolnienia części pomieszczeń mieszkalnych Internatu SOSW zajmowanych przez dzieci z Ukrainy na potrzeby wychowanków Ośrodka.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zwolnienia części pomieszczeń mieszkalnych Internatu SOSW zajmowanych przez wychowanków Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku, postanowił zobowiązać Dyrektora WODiDZ, aby nie dokonywał kwaterowania od dnia 1 września 2019 r. swoich wychowanków  w części pokoi znajdujących się na I piętrze budynku Internatu SOSW w Kluczborku (w prawym skrzydle ).

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z treścią Umowy użyczenia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a PCZ S.A w Kluczborku dotyczącą użyczenia sprzętu: zestaw laryngoskop światłowodowy Macintosh MEGA LED-3 szt, rękojeść duża światłowodowa LED-3 szt., Lifepak 15-1 szt., torba do defibrylatora-1 szt., akumulator litowo-jonowy do Lifepak 1 S-1 szt., elektrody dla dorosłych-5 szt., elektrody pediatryczne-2 szt., aparat wielofunkcyjny ETIUS ULIM wraz

z oprzyrządowaniem-1 szt.

Do treści Umowy nie wniesiono zapytań w związku z czym Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania umowy.  

  

Do punktu 10 porządku

 

W związku ze zmianą nazw jednostek oświatowych z dniem 1 września 2019 r. Zarząd postanowił o podpisaniu nowego Pełnomocnictw dla: Dyrektora Centrum Kształcenia Zawodowego w Kluczborku, Dyrektora Zespołu Szkół Nr 1 w Kluczborku, Dyrektora Zespołu Szkół Nr 2 CKU w Kluczborku do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w dotychczasowym zakresie zawartym we wcześniejszym Pełnomocnictwie.

 

Do punktu 11 porządku

  

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 36 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

 

 

 

   Protokołowała:

 

 Joanna Strzelczyk