Protokół Nr    10  /2019

z posiedzenia Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska
i Komisji Rewizyjnej w dniu 04 lipca 2019 r.

 

Przewodniczył Wojciech Smolnik -Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.

 

Porządek posiedzenia:

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Informacja Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A.
w Kluczborku o sposobie wdrażania i planach realizacji dwóch projektów dofinansowanych z RPO WO z przeznaczeniem na zakup sprzętu medycznego.

3.      Analiza sytuacji finansowej PCZ S.A w Kluczborku w tym rozliczenie realizacji kontraktu za 2018 r oraz program rzeczowo finansowy na 2019 r.

4.      Wolne wnioski.   

5.      Zamknięcie posiedzenia.

 

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1. Mirosław Birecki – Starosta Kluczborski

2. Marcin Kisilica – Prezes PCZ S.A w Kluczborku

 

Ad.1.

Przewodniczący Komisji Zdrowia – Wojciech Smolnik otworzył wspólne posiedzenie dwóch Komisji i przywitał wszystkich zebranych radnych oraz zaproszone osoby. We wspólnym posiedzeniu uczestniczyło 12 radnych. O głos poprosił radny Piotr Pośpiech, który zgłosił wniosek o rozszerzenie porządku obrad o jeden punkt, mianowicie wprowadzenie do porządku pod numerem 2 punktu w brzmieniu: Wstępna informacja o wynikach audytu przeprowadzonego w szpitalu. Reszta punktów z porządku obrad zostałaby przesunięta o jedną pozycję. Głos zabrał Przewodniczący Komisji, który zapytał Prezesa PCZ S.A. czy jest na dzisiaj przygotowany, by omówić wyniki audytu? Pan Prezes odpowiedział, że na dzisiaj nie jest przygotowany do omówienia audytu. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że można zrobić komisję całą poświęconą audytowi w szpitalu, jeżeli jest taka wola radnych. Pod koniec sierpnia można taką komisję zaplanować, wtedy planowane jest również spotkanie z Gminą Kluczbork odnośnie finansowania szpitala. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że swój wniosek podtrzymuje i stwierdził, że nazwał ten punkt jako wstępny, bo ma to być wstępna informacja o wynikach audytu, radni nie znają tych wyników, więc nie ma możliwości, by  omawiać cały zakres wyników audytu. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że zwrócił się z pismem o udostępnienie wyników audytu i ma ten dokument przed sobą oraz kilka pytań co do tego dokumentu. Pan Starosta powiedział, że audyt jest analizowany, są przygotowywane działania naprawcze dla szpitala. Inni radni nie otrzymali jeszcze tego dokumentu, z uwagi na to, że jest on jeszcze niepełny. Głos zabrał radny Lesław Czernik, który powiedział, że takie sformułowanie punktu, daje możliwość wypowiedzi jedynie radnemu Piotrowi Pośpiechowi, bo inni radni nie znają tego dokumentu. Przewodniczący Komisji Wojciech Smolnik poddał pod głosowanie wniosek radnego Piotra Pośpiecha o wprowadzenie do porządku obrad nowego punktu, jako punktu nr 2 w brzmieniu: Wstępna informacja o wynikach audytu przeprowadzonego w szpitalu. Radni w głosowaniu przyjęli powyższy wniosek, 7 głosami za, 4 radnych wstrzymało się od głosu, 1 radny był przeciw. 

 

nowy porządek po wprowadzeniu zmiany:

 

1.      Otwarcie posiedzenia.

2.      Wstępna informacja o wynikach audytu przeprowadzonego w szpitalu.

3.      Informacja Zarządu Powiatu w Kluczborku oraz Zarządu PCZ S.A.
w Kluczborku o sposobie wdrażania i planach realizacji dwóch projektów dofinansowanych z RPO WO z przeznaczeniem na zakup sprzętu medycznego.

4.      Analiza sytuacji finansowej PCZ S.A w Kluczborku w tym rozliczenie realizacji kontraktu za 2018 r oraz program rzeczowo finansowy na 2019 r.

5.      Wolne wnioski.   

6.      Zamknięcie posiedzenia.

 

Ad.2.

Przewodniczący Komisji przeszedł do punktu 2 z porządku, który dotyczył audytu w szpitalu. O głos poprosił radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że dokument jest dość obszerny. Data, która widnieje na dokumencie to 22 marca br., wszyscy, którzy płacą za audyt powinni go już znać. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że otrzymał dokument podpisany za zgodność z oryginałem przez Pana Prezesa PCZ S.A. od strony 1-130. Radny powiedział, że dokument odbierał przed komisją, spakowany i okazało się, że ma 104 strony. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że otrzymał audyt niekompletny. Dokument został podzielony na dwa rozdziały, gdzie są wyodrębnione podrozdziały. Nie ma w nim odniesień do stron, co utrudnia szukanie czegokolwiek w tym dokumencie. W spisie treści jest informacja o audycie prawnym, audycie organizacyjnym i audycie sprzedażowo-produktowym. W dokumencie kończy się treść na audycie prawnym i zaczyna się audyt sprzedażowo-produktowy, a strony idą po kolei. Brakuje jednego podrozdziału o audycie organizacyjnym. Głos zabrał Pan Starosta, który powiedział, że nad tym dokumentem, który otrzymał radny Piotr Pośpiech cały czas trwają prace. Radny Piotr Pośpiech zapytał, czy ten audyt został już zapłacony? Pan Starosta odpowiedział, że nie. Głos zabrał Prezes PCZ S.A., który powiedział, że udostępnienie niepełnego dokumentu, w którym brakuje stron było niezamierzone i niecelowe. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że w kolejnym rozdziale również brakuje podrozdziału o działaniach dot. skrócenia średniego czasu pracy oraz o otwarciu przychodni POZ. Następnie w całości dokumentu, który otrzymał radny Piotr Pośpiech brakuje 3 i 4 rozdziału. W tych rozdziałach są opisane działania strategiczne wewnętrzne w kilku wariantach. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że ta część, której nie otrzymał jest najważniejsza w tym audycie. Radny stwierdził, także że w treści tego audytu, często mylony jest nasz szpital ze szpitalem w Brzegu. Pan Starosta powiedział, że te uwagi co do audytu zostaną przyjęte a ostateczna wersja zostanie przesłana wszystkim radnym. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał, czy audyt przez tą firmę zewnętrzną został zakończony? Pan Starosta powiedział, że nie. Dzisiaj jeszcze było z tą firmą spotkanie. Radny Marcin Michalski zapytał, czy w zleceniu dla tej firmy został określony termin graniczny na wykonanie tego audytu? Pan Starosta powiedział, że firma wywiązała się z umowy w terminie. W między czasie nastąpiła zmiana Prezesa w PCZ S.A., nowy Prezes też musi mieć czas na zapoznanie się z dokumentem. Głos zabrał radny Damian Buła jako Przewodniczący Komisji Rewizyjnej i  złożył wniosek o przesłanie wszystkim radnym wersji audytu takiej jaką otrzymał radny Piotr Pośpiech w formie pdf. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że dokument z audytu został sporządzony w marcu, do końca maja była obecna jeszcze poprzednia Pani Prezes PCZ S.A., audyt nie jest jeszcze zapłacony i nie jest skorygowany. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że jeśli Powiat jest w zwłoce w kwestii zapłaty za audyt, a ta firma wywiązała się w terminie z umowy to niekoniecznie może teraz mieć chęci, by go poprawić. Radny zwrócił się także, do Pana Prezesa PCZ S.A. o przygotowanie stron, których brakowało w dokumencie z audytu, który otrzymał, czyli od strony 105 do 130.  Głos zabrał radny Damian Buła odnośnie swojego złożonego wniosku i powiedział, że każdy z radnych będzie miał możliwość zapoznania się z dokumentem z audytu przed wniesieniem zmian. Jeśli takowe zmiany zostaną wprowadzone to prosi, by były widoczne jako zmiany w dokumencie, który zostanie przesłany. Głos zabrał radny Zdzisław Pelc, który powiedział, że dobrze stało się, że ten audyt nie jest jeszcze zapłacony. Radny Piotr Pośpiech go czytał
 i znalazł błędy, a skoro jest niezapłacony, mamy rękojmię, więc może nie będzie konieczności, by płacić całą kwotę. Pan Starosta powiedział, że dzisiaj było z tą firma spotkanie w tej sprawie, zmiany zostaną naniesione. Dokument jest obszerny i musi zostać dopracowany nim zostanie rozesłany. Na spotkaniu, które zostanie poświęcone tematowi audytu w szpitalu, można zaprosić firmę, która ten audyt przeprowadziła. Kolejno Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie wniosek radnego Damiana Buły o udostępnienie wszystkim radnym projektu audytu w wersji jaką otrzymał radny Piotr Pośpiech. Radni powyższy wniosek przyjęli 6 głosami za, przy 5 przeciw, 1 radny wstrzymał się od głosu.

 

Ad.3.

Kolejno Przewodniczący przeszedł do kolejnego punktu z porządku obrad. Głos zabrał Prezes PCZ S.A. Marcin Kisilica, który powiedział, że pierwszy omawiany projekt dotyczy: „Podniesienie wydajności usług medycznych i poprawa bezpieczeństwa zdrowotnego mieszkańców w zakresie anestezjologii oraz intensywnej terapii poprzez inwestycje w niezbędny sprzęt i wyposażenie w Powiatowym Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku. Projekt realizowany w latach 2018-2020. Obecnie będzie szykowane postępowanie przetargowe w sprawie wyboru dostawcy sprzętu. Całkowity koszt projektu wynosi  1 872 000 zł. a kwota wsparcia 1 591 200 zł. Ten sprzęt będzie w całości pokrywał niedobory PCZ S.A. Drugi projekt jest także realizowany w latach 2018-2020 o tytule: Poprawa wydajności i skuteczności leczenia chorób cywilizacyjnych, poprzez doposażenie
w specjalistyczny sprzęt medyczny Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku. W tym roku powinno zostać przeprowadzone postępowanie przetargowe. Całkowity koszt projektu wynosi 1 821 778 zł., a wnioskowana kwota wsparcia 1 548 511,30 zł. Prezes PCZ S.A. powiedział, że szpital musi inwestować w sprzęt, by móc świadczyć usługi na odpowiednim poziomie. Jest to niezbędne, należy doposażać w nowy sprzęt. Potrzeby
 i rozwój medycyny jest taki, że szpital musi za tym nadążyć. Głos zabrał radny Jarosław Przybył, który zapytał, czy sprzęt był wybierany przez lekarzy? Bo zaszły zmiany w kadrze lekarskiej i radny ma pytanie, czy ten sprzęt, który ma zostać zakupiony będzie odpowiedni dla lekarzy, którzy obecnie pracują w szpitalu? Prezes PCZ S.A. powiedział, że te projekty były opracowywane jeszcze, gdy był inny Prezes szpitala, więc trudno stwierdzić, kto brał udział w wyborze sprzętu medycznego. Prezes PCZ S.A. powiedział, że nowy sprzęt jest planowany na oddział laryngologiczny i chirurgia. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że całość umów została przygotowana przez poprzednie władze. Były jeszcze inne projekty, m.in. jelito grube, dzięki któremu mamy endoskop, łączny koszt. Ok 6 mln zł. na sprzęt i badania. W audycie wskazuje się, że dzięki projektom braki sprzętowe mają zostać skorygowane. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał, czy przy wyborze sprzętu były brane pod uwagę wszystkie oddziały szpitalne? Radny Piotr Pośpiech odpowiedział, że są dwa projekty według naboru. Jeden dotyczy anestezjologii a drugi chorób cywilizacyjnych. Głos zabrał radny Damian Buła, który odniósł się do wypowiedzi co do jakości sprzętu i stwierdził, że na sprzęcie nie wolno oszczędzać. Zawsze powinien być najwyższej jakości, bo chodzi o zdrowie i życie ludzkie. Głos zabrał radny Zdzisław Pelc, który zapytał, skąd szpital weźmie pieniądze na wkład własny ok. 600tys. zł.? Prezes PCZ S.A. odpowiedział, że jest wstępne zapewnienie o pomocy ze strony Powiatu, jeżeli nie to będzie trzeba się posiłkować źródłem zewnętrznym.

 

Ad.4.

Następnie Przewodniczący Komisji przeszedł do kolejnego punktu z porządku obrad. Głos zabrał Prezes PCZ S.A. Marcin Kisilica, który przedstawił rachunek zysków i strat spółki w latach 2012-2018. W roku 2012 rachunek zysków i strat wyniósł jakby 1:1, w skali % można powiedzieć, że przychody pokryły koszty w wysokości 100%. W 2013 roku również porównanie wyniosło 100% i w 2014 roku również. Kolejno w roku 2015 przychody
w kwocie 20 898 298 zł. nie pokryły w całości kosztów 21 509 974 zł, co dało 103%. Następnie w roku 2016 również wyszło 103%, a w roku 2017 przychody wyniosły 22 862 274 zł a koszty działalności 24 646 057 zł, co dało 108%. Rok 2018 wykazał 119% stosunku kosztów do przychodów. Te same dane w ujęciu ogólnym dają na koniec roku 2018 stratę w wysokości 2 787 613 zł. Można określić, że miesięcznie brakuje ok. 200 tys. zł.
Z bieżących przychodów szpital nie jest w stanie pokryć swoich kosztów. Żądania finansowe personelu idą w górę.  Jeżeli ustawodawca nie podejmie działań do zmiany wyceny świadczeń, które pozostały z roku 2015 to sytuacja szpitali będzie bardzo zła. Około 85-90% środków idzie na wynagrodzenia. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że poza presją płacową wychodzi też to, że ustawienie finansowania na bazie 2015 roku było tragicznym posunięciem. Poziom finansowania jest nie wystarczający co można już zobaczyć na bazie lat 2016,2017 i 2018. Kontrakt jako cały nominalnie wzrósł, ale zostały tam wpisane świadczenia pielęgniarek. Pieniądze na leczenie są takie same jak były. Pan Starosta powiedział, że 87% szpitali powiatowych pogorszyło swój wynik finansowy w stosunku do roku poprzedniego. W 2017 roku szpitale w sumie miały 77 mln na minusie, a w 2018 było już 256 mln zł. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że w audycie jest informacja o racjonalizacji zatrudnienia, choć sami audytorzy napisali, że nie ma w PCZ S.A. przerostu zatrudnienia. Radny Piotr Pośpiech zapytał skoro w skutek zawieszenia oddziału odeszło 14 położnych i 4 lekarzy, to ta redukcja zatrudnienia nie jest już potrzebna. Radny Piotr Pośpiech zapytał również, czy prawdą jest, że oddział ginekologiczno-położniczy ma zostać zlikwidowany? Pan Starosta odpowiedział, że czas na znalezienie lekarzy jest do 8 sierpnia, może się coś zmieni. Radny Piotr Pośpiech zapytał jaki jest pomysł na zagospodarowanie budynku po tym oddziale? Pan Starosta odpowiedział, że oddział ginekologiczno-położniczy przynosił ok. 1 mln zł. straty. Minimalna ilość porodów w roku, tak żeby oddział był opłacalny to 600. W roku 2018 w Kluczborku liczba porodów wyniosła około 280, co daje mniej niż jeden poród dziennie. Do tej pory nieudało się pozyskać lekarzy, bo jest ich fizycznie za mało. Neonatologów jest bardzo mało w całej Polsce. Bliskość Olesna powoduje to, że większość pacjentek jedzie do Olesna. Radny Jarosław Przybył powiedział, że gdyby wcześniej w latach 2014-2018 zadbano o odpowiednią kadrę lekarską to liczba urodzeń byłaby na poziomie 400,500,600 to dzisiaj nie byłoby tego problemu. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że nie interesują go inne szpitale, w Prudniku, czy Głubczycach, ważny jest Kluczbork. Należało podjąć walkę o odbudowanie kadry lekarskiej na oddziale ginekologiczno-położniczym. Pan Starosta powiedział, że były spotkania z lekarzami, były próby uruchomienia samej ginekologii, była na to zgoda NFZ, jednak lekarze nie chcieli zostać. Pan Starosta powiedział, że bez zaangażowania innych samorządów będzie ciężko utrzymać szpital. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że patrząc na audyt wielkość interwencji wynosi ok. 1,5 mln zł., gdzie 300 tys. zostanie przekazane przez Powiat dla szpitala ze sprzedaży udziałów Doliny Stobrawa. Jest kilka instrumentów z których można skorzystać, by pomóc szpitalowi. Szpital nie ciągnie za sobą wielomilionowych długów. Wynik finansowy na poziomie ok. 2 mln 700 tys. zł, przy wyniku 3 mln 500 tys. zł w Oleśnie „nie powala z nóg”.  Głos zabrał Przewodniczący Komisji, który zapytał Prezesa PCZ S.A. czy wie,  w którym momencie właściciel szpitala może podjąć decyzję o upadłości? Prezes szpitala odpowiedział, że w tym momencie kapitał zakładowy jest już ujemny, więc taki wniosek mógłby już zostać złożony. Pan Starosta powiedział, że w kwestii szpitala nie chce się z nikim sprzeczać, jest to wspólny interes i powinno być porozumienie ponad podziałami politycznymi. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że „Pan Starosta musi się bardzo postarać”. Pan Starosta odniósł się także do kwestii dostosowania szpitala do wymogów z rozporządzenia w sprawie szczegółowych wymagań jakim powinny odpowiadać pomieszczenia i urządzenia podmiotu wykonującego działalność leczniczą. Poziom informatyzacji szpitala jest na bardzo niskim poziomie. Niektóre sale też nie spełniają wymogów. Jeśli dojdzie do zamknięcia oddziału ginekologiczno-położniczego to w jego miejsce zostaną przeniesione inne odziały. Do NFZ zostało wysłane pismo w sprawie możliwości zwiększenia liczby łóżek w ZOL, bo na ten typ działalności jest duże zapotrzebowanie.  Powstała też wstępna koncepcja budowy łącznika pomiędzy budynkiem chirurgii a oddziałem ginekologiczno-położniczym. Głos zabrał Członek Zarządu Artur Nowak, który zwrócił się do radnych z prośbą o to, by wśród swoich znajomych popytali, czy może ktoś zna jakichś lekarzy, którzy chcieliby pracować w szpitalu w Kluczborku. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał, czy są jakieś plany komercjalizacji świadczeń w szpitalu? Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, że kontrakt z NFZ powoduje, to, że w przypadku komercjalizacji szpital wypadłby z sieci szpitali, następnie przy kontrakcie z NFZ paszporty wszystkich urządzeń medycznych są przedkładane do kontraktu i nie wolno na nich wykonywać zabiegów komercyjnych. Radny Zdzisław Pelc powiedział, że nie można robić zabiegów komercyjnych w szpitalu, bo ustawa na to nie pozwala. Głos zabrał radny Lesław Czernik, który powiedział, że w porządku obrad jest punkt, który mówi o programie rzeczowo-finansowym na 2019 rok i czy Pan Prezes może przedstawić główne zamierzenia na ten rok. Pan Starosta powiedział, że proponuje, by zrobić spotkanie z komisją, gdzie zostanie omówiony audyt oraz zamierzenia na rok 2019 . Radny Zdzisław Pelc poprosił, by Prezes PCZ S.A. opowiedział parę zdań o bieżącej sytuacji szpitala. Pan Prezes PCZ S.A. powiedział, że sytuacja jest zmienna. Około 200 tys. zł miesięcznie brakuje. Za czerwiec jeszcze nie ma danych. Radny Piotr Pośpiech zapytał jaki jest wynik finansowy na koniec maja? Prezes PCZ S.A. powiedział, że ponad 1 mln zł.  Radny Piotr Pośpiech zapytał jakie są zobowiązania krótkoterminowe? Prezes PCZ S.A. powiedział, że na bieżące zobowiązania  brakuje ok. 1,2 - 1,5 mln zł. Radny Piotr Pośpiech zapytał, czy Prezes PCZ S.A. jest zatrudniony na 0,5 etatu, bo wychodzi na to, że na dwa miejsca w Zarządzie szpitala jest tylko 0,5 etatu. Poza tym są trzy stanowiska dyrektorskie. Dyrektor Medyczny, Finansowy, Administracyjny. Radny Pośpiech powiedział, że nie dziwi się, że Dyrektor Medyczny nie chce wejść do Zarządu, bo łączenie stanowiska lekarza i Dyrektora Medycznego jest bardzo trudne. Dyrektorem Finansowym jest główna księgowa. Trzecie stanowisko Dyrektora Administracyjnego, a w Zarządzie jest tylko Prezes PCZ S.A., który odpowiada za spółkę. Inne stanowiska są poza Zarządem i odpowiadają tylko za swój „kawałek” pracy. Należy uzupełnić Zarząd, tak, żeby ludzie wzięli odpowiedzialność za szpital. Radny Damian Buła zapytał, czy stanowisko Dyrektora Administracyjnego było wcześniej i od kiedy Pan Maciej Tomaszczyk jest na tym stanowisku? Prezes PCZ S.A. powiedział, że stanowisko było wcześniej a Pan Tomaszczyk pracuje od 1 czerwca br. Pan Prezes powiedział, że odbyło się spotkanie z projektantami, którzy opracowali wstępną koncepcję łącznika. Będzie to połączenie parterowe z możliwością wyjazdu karetek. Łącznik będzie oszklony, ogrzewany z późniejszą możliwość dobudowania przejścia do laboratorium. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał skąd zostaną pozyskane środki na budowę łącznika? Prezes PCZ S.A. powiedział, że temat budowy łącznika istniał już wcześniej. Jeżeli chodzi o inwestorów jest wstępne zapewnienie z Gminy Kluczbork, która chciałaby pomóc przy wykonaniu takiego łącznika. Fizycznie taki łącznik będzie dla szpitala dużym ułatwieniem i zmniejszy koszty. Radny Damian Buła zapytał, gdzie są garażowane karetki oraz jaki jest koszt ich stacjonowania. Pan Starosta powiedział, że karetki stacjonują na terenie szpitala,  w garażu, który należy do prywatnego przedsiębiorcy. Koszt ok. 40 tys. rocznie. Pan Prezes PCZ S.A. poinformował radnych o problemie z systemem informatycznym w szpitalu. Ten problem występuje od kilku lat. Systemy są przestarzałe, komputery nie mogą podołać. W tym zakresie szpital nie spełnia wymogów. W najbliższym czasie wejdą nowe programy, które w naszym szpitalu nie będą mogły być uruchomione. Systemy wymagają natychmiastowej zmiany. Szacowany koszt wymiany sprzętu na odpowiedni oraz optymalizacja oprogramowania to koszt ok. 3 mln zł. Radny Damian Buła powiedział, że chciałby by kolejna komisja poświęcona szpitalowi odbyła się wspólnie z komisją rewizyjną, a najlepiej żeby wszyscy radni byli obecni. Przewodniczący Komisji Wojciech Smolnik poinformował radnych że w lipcu odbędzie się jeszcze jedna Komisja Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska a w sierpniu dwie. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który powiedział, by nie robić kolejnych Komisji o godzinie 11stej, tylko albo wcześnie rano albo w godzinach późniejszych.  

 

Ad.5.

Nie zgłoszono wolnych wniosków.

 

Ad.6.

Przewodniczący Komisji w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął wspólne posiedzenie Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska oraz Komisji Rewizyjnej.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                    

                                          Przewodniczący Komisji Zdrowia,

                                                       Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska

                                       Wojciech Smolnik

 

 

 

 

                                                 Przewodniczący Komisji Rewizyjnej
                                          Damian Buła

 

 

 

 

Protokołowała:

Małgorzata Gulanowska