Protokół Nr 32/2019

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 23 lipca 2019 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie w sprawie powołania zespołu do spraw monitorowania realizacji programu postępowania naprawczego w Powiecie Kluczborskim.  

-w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2020”,

-w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Byczyna

-w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu pożyczki z budżetu państwa.

-w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność powiatu kluczborskiego.

3.Pismo dotyczące kontroli sanitarnej w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

4.Pismo Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczące ,,Analizy ryzyka wystąpienia zagrożeń w gospodarce finansowej jednostek samorządu terytorialnego województwa opolskiego za 2018 r. z uwzględnieniem art.243 ustawy o finansach publicznych”

5.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące udostępnienia od 1.09.2019r. połowy pomieszczeń na I kondygnacji w budynku internatu dla wychowanków SOSW (pomieszczenia po uczniach z Ukrainy i Białorusi)  

6.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące sfinansowania remontu podłogi w 2 pomieszczeniach mieszkalnych w budynku internatu oraz zakupu 8 tapczanów do w/w pomieszczeń.

7.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku zwiększenia środków finansowych na wymianę płynu solarnego, wymiany lamp oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego.

8.Pismo Dyrektora PCZ S.A w Kluczborku dotyczące zawieszonego Oddziału Ginekologiczno-Położniczego.

9.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych na stanowisku sprzątaczka.

10.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące wystąpienia do właścicieli działek 774/41, 728/45 oraz 878/45 k.m.4 obręb Kuniów-Szumirad o nieodpłatne przekazanie ich na rzecz Powiatu Kluczborskiego.

11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące zakupu fantomu na egzamin zawodowy dla ZSP Nr 2.

12.Upoważnienie do podpisania Aneksów do Porozumień z dnia 30 maja 2019r.

Nr OR.032.3.2019.MC, OR.032.4.2019.MC oraz OR.032.5.2019.MC zawartych pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim. Aneksy dotyczą zmiany terminu przekazania dotacji celowych (szczepionki przeciwko meningokokom, koszty dystrybutora wody pitnej dla PPP w Kluczborku, pomoc dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie)

13.Pismo Głównego Specjalisty ds.Personalnych dotyczące stanu zatrudnienia oraz wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych powiatu.

14.Sprawozdanie za II kwartał 2019 r.(F-01) przedłożone przez PKS w Kluczborku.

15.Wolne wnioski.

-pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące naboru uczniów do szkół Powiatu Kluczborskiego.

16.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu  15.07.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 31/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

  

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powołania zespołu do spraw monitorowania realizacji programu postępowania naprawczego w Powiecie Kluczborskim.  

W celu skutecznego monitorowania realizacji programu postępowania naprawczego w Powiecie Kluczborskim powołuje się zespół, który będzie monitorował program postepowania naprawczego w zakresie przyjętych założeń czyli:

-koordynowanie działań w zakresie określania stanu realizacji przyjętych założeń programu i ewentualnego wnioskowania o zmiany,

-udzielanie Zarządowi Powiatu informacji na temat stanu realizacji programu w poszczególnych obszarach.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę nr 32/104/2019.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przeprowadzenia konsultacji dotyczących „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na rok 2020”.

Czas rozpoczęcia konsultacji został określony na dzień 05.08.2019 roku a czas ich zakończenia na dzień 02.09.2019 roku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę nr 32/105/2019.

Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Byczyna.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Byczyny postanowił pozytywnie zaopiniować zaliczenie drogi znajdującej się w obrębie miejscowości Ciecierzyn (działki: 345 oraz 341 k.m. 1 do kategorii dróg gminnych publicznych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę nr 32/106/2019.

Kolejno zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na zaciągnięciu pożyczki z budżetu państwa. Kwota pożyczki to  62.473.000,00,-zł.

W dniu 16.05.2019 r. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła uchwałę Nr VI/61/2019 w sprawie zaciągnięcia przez Powiat Kluczborski pożyczki długoterminowej z budżetu państwa.

Zarząd realizując przedmiotową uchwałę podjął decyzję o dokonaniu czynności prawnej oraz upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu Powiatu oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do złożenia i podpisania stosownego wniosku w ramach tego wszelkich oświadczeń, umowy oraz ewentualnych aneksów.

Powyższa pożyczka przeznaczona będzie na sfinansowanie planowanego deficytu jednostki samorządu terytorialnego oraz spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu pożyczek i kredytów.

W związku z powyższym Zarząd postanowił o przygotowaniu wszelkich niezbędnych dokumentów związanych ze złożeniem ww.wniosku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę nr 32/107/2019.

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność powiatu kluczborskiego.

Zarząd po zapoznaniu się z projektem uchwały nie wniósł do niego uwag w związku z czym przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę nr 32/108/2019.

   

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem dotyczącym kontroli sanitarnej w ZSP Nr 1 w Kluczborku przeprowadzonej przez Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Opolu.

Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych wnioskowanych pismem z dnia 02.07.2019r.

 

Do punktu 4 porządku

  

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z corocznym opracowaniem Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu dotyczącym ,,Analizy ryzyka wystąpienia zagrożeń w gospodarce finansowej jednostek samorządu terytorialnego województwa opolskiego za 2018 r.

z uwzględnieniem art.243 ustawy o finansach publicznych” przyjmując je do wiadomości.

 

Do punktu 5 porządku

  

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym udostępnienia od 1.09.2019r. połowy pomieszczeń na I kondygnacji w budynku internatu dla wychowanków SOSW (pomieszczenia po uczniach z Ukrainy i Białorusi).

Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że powróci do sprawy po ostatecznym zamknięciu naboru.  

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym sfinansowania remontu podłogi w 2 pomieszczeniach mieszkalnych w budynku internatu oraz zakupu 8 tapczanów do w/w pomieszczeń.

Zarząd po zapoznaniu stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości sfinansowania w/w remontów ze względu na brak wolnych środków finansowych.

 

Do punktu 7 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków finansowych na wymianę płynu solarnego, wymiany lamp oświetlenia awaryjnego i ewakuacyjnego. Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości zwiększenia środków finansowych na w/w cel. W przypadku wolnych środków Zarząd powróci do sprawy.

  

Do punktu 8 porządku

 

Następnie zapoznano się i przyjęto do wiadomości pismo Dyrektora PCZ S.A w Kluczborku dotyczące zawieszonego Oddziału Ginekologiczno-Położniczego.

Powyższe pismo zawiera między innymi informacje o: ilości porodów w latach 2015-2018, kosztach oddziału Ginekologiczno-położniczego z pododdziałem noworodków, stracie w działalności oddziału, obecnym stanie zatrudnienia na oddziale oraz informację o planowanych działaniach związanych z wykorzystaniem budynku w przypadku zamknięcia oddziału.   

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczącym zorganizowania robót publicznych na stanowisku sprzątaczka.

Zarząd po zapoznaniu się wyraził zgodę na zorganizowanie robót publicznych na w/w stanowisku i w związku z tym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu do podpisania wniosku.

 

Do punktu 10 porządku

  

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura FP dotyczącym wystąpienia do właścicieli działek 774/41, 728/45 oraz 878/45 k.m.4 obręb Kuniów-Szumirad o nieodpłatne przekazanie ich na rzecz Powiatu Kluczborskiego.

W powyższej sprawie wystąpiono do właścicieli działek nr 774/41 i 728/45 k.m.4 obręb Kuniów znajdujących się w pasie drogi powiatowej nr 1317 O o nazwie Kuniów –Szumirad o nieodpłatne przekazanie ich na rzecz Powiatu Kluczborskiego oraz zgodę na wydzielenie części działki nr 878/45 k.m 4 obręb Kuniów wraz z rezygnacją z należnego odszkodowania.

W odpowiedzi otrzymano pismo właściciela działki 878/45 k.m.4 oraz 774/41 k.m.4 o możliwości wykupu ww.działki w kwocie 3000,-zł.

W przypadku zgody przez Zarząd właścicielka działki będzie skłonna wyrazić zgodę na podział działki 878/45 k.m4 oraz rezygnację z należnego jej odszkodowania.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił, że ostateczną decyzję podejmie po przeprowadzeniu negocjacji jeśli chodzi o  nabycie działki nr 774/41 k.m.4.

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym zakupu fantomu na egzamin zawodowy dla ZSP Nr 2.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do zwrócenia się z pismem do Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku o przygotowanie propozycji ofert zakupu fantoma, który będzie wykorzystany na zajęciach oraz podczas przeprowadzania egzaminów zawodowych na kierunkach: opiekunka środowiskowa, opiekun medyczny oraz opiekun DPS.

 

Do punktu 12 porządku

  

Kolejno zapoznano się z treścią Aneksów do Porozumień z dnia 30 maja 2019r. Nr OR.032.3.2019.MC, OR.032.4.2019.MC oraz OR.032.5.2019.MC zawartych pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim. Aneksy dotyczą zmiany terminu przekazania dotacji celowych (szczepionki przeciwko meningokokom, koszty dystrybutora wody pitnej dla PPP w Kluczborku, pomoc dla osób dotkniętych przemocą w rodzinie). Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Artur Nowak-członek Zarządu do ich podpisania.

 

Do punktu 13 porządku

 

Zarząd zapoznał się i przeanalizował informację Głównego Specjalisty ds.Personalnych dotyczącą stanu zatrudnienia oraz wynagrodzeń w jednostkach organizacyjnych powiatu kluczborskiego.

  

Do punktu 14 porządku

  

Kolejno zapoznano się ze sprawozdaniem za II kwartał 2019 r.(F-01) przedłożonym przez PKS w Kluczborku. Zarząd zapoznał się i przyjął przedmiotowe sprawozdanie i postanowił o przekazaniu go Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu.

 

Do punktu 15 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym podsumowania wyników naboru uczniów do szkół Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd po szczegółowym zapoznaniu przyjął ostateczne wyniki naboru zatwierdzając je.

  

Do punktu 16 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 32 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

 

 

 

  Protokołowała:

 

Joanna Strzelczyk