Protokół Nr 25/2019

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  13 czerwca 2019 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, Sekretarz, Skarbnik Powiatu oraz naczelnicy wydziałów według potrzeb.

W posiedzeniu uczestniczył także Dyrektor ZDP w Kluczborku.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków, 

-projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

-projekt uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.

3.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczące odpowiedzi z 28.05.2019 r. w sprawie modernizacji zabezpieczeń p-poż w budynku ZSO.

4.Pismo ZDP w Kluczborku dotyczące przejęcia na własność Powiatu Kluczborskiego niżej wymienionych nieruchomości stanowiących część drogi powiatowej nr 1317 O.

5.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Krapkowickim dotyczące umieszczenia małoletniego dziecka w rodzinie zastępczej w Powiecie Krapkowickim.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyznaczenia 2 osób do przeprowadzenia kontroli wybranych i niezbędnych zadań publicznych w ramach ustaw i zawartych przez powiat kluczborski umów z tym związanych. (pomoc prawna, pożytek publiczny). 

7.Opinia Wojewody Opolskiego dotycząca programu naprawczego.

8.Rozliczenie dotacji celowej dotyczące współorganizacji przez Powiat Kluczborski i Gminę Kluczbork 46 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” im.Mieczysława Godzwona.

9.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zmiany we wstępnej opinii na temat rozpatrywanych przebiegów projektowanej drogi S 11.

10.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wykazu dróg, które powinny w układzie komunikacyjnym powiatu kluczborskiego pełnić funkcję dróg gminnych.

11.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zatrudnienia 4 osób na stanowisku pomocy nauczyciela.

12.Pismo Dyrektora Oddziału Banku Spółdzielczego w Wołczynie dotyczące wniosku o udzielenie kredytu w kwocie 4.395,000,00,-zł na pokrycie deficytu budżetu.

13.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące awarii sieci kanalizacyjnej przy budynku WODiDZ w Kluczborku przy ul.M.Konopnickiej 11 (kosztorysy)

14.Pismo prywatnej osoby dotyczące prośby o przejęcie na własność Powiatu działki 771/54 k.m.2 obręb Szum stanowiącej ich własność znajdującej się w pasie drogi powiatowej nr 1325 O.

15.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące zbycia pozyskanych materiałów (płytek chodnikowych, kostka brukowa) z rozbudowy z przebudowa drogi powiatowej Nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku-Budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km. 

16.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.05.2019 r.  

17.Wolne wnioski.

-Pismo Gminy Wołczyn dotyczące przebudowy zatoki autobusowej oraz miejsc postojowych w miejscowości Krzywiczyny-droga powiatowa 1337 O.

18.Zamknięcie posiedzenia.

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30.05.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 24/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80152 – Pozostała działalność z: § 4210 kwotę 46,00 zł, § 4260 kwotę 413,00 zł, § 4270 kwotę 7,00 zł, § 4300 kwotę 346,00 zł, § 4430 kwotę 2,00 zł, § 4520 kwotę 15,00 zł na: § 4010 kwotę 829,00 zł.

W dziale 801 – Oświata i wychowanie w rozdziale 80195 – Pozostała działalność z:

§4301 kwotę 6 000,00 zł na: § 4011 kwotę 3 500,00 zł, §4111 kwotę 1 500,00 zł, §4121 kwotę 1 000,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kluczborku celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

W związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 25/91/2019

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie 280,000,00,-zł, rozdział 80130-Szkoły zawodowe.

Zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 280,000,00,-zł , rozdział Branżowe szkoły I i II stopnia.  

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespoły Szkoły Ponadgimnazjalnej nr 2 w Kluczborku celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

W związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 25/92/2019.

Kolejnym projektem był projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność z: § 4421 kwotę 6.786,86 zł na: § 4171 kwotę 6.786,86 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

W związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 25/93/2019.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

W związku z powyższym Zarząd podjął uchwałę Nr 25/94/2019.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z ponownym pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym odpowiedzi  z 28.05.2019 r. w sprawie modernizacji zabezpieczeń p-poż w budynku ZSO.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że podtrzymuje swoje stanowisko z dnia 29 kwietnia 2019 r. (Nr rozstrzygnięcia OR-Z.0022.13.2019.4-JS), w którym stwierdził, że na chwilę obecną nie ma możliwości sfinansowania przeprowadzenia modernizacji zabezpieczeń przeciwpożarowych, jedynie w ramach środków własnych jednostki lub w podziale na etapy .

Zarząd Powiatu ponadto postanowił zobowiązać Dyrektora ZSO do przygotowania nowej umowy najmu lokalu nr 2 znajdującego się przy ZSO w Kluczborku ul.Mickiewicza 10.

Stawka za wynajem przedmiotowego lokalu powinna zostać ustalona na poziomie cen obowiązujących na rynku nieruchomości.

W przypadku nie przyjęcia przez wynajmującego proponowanych warunków umowa najmu powinna być rozwiązana.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejną sprawą było pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące przejęcia na własność Powiatu Kluczborskiego nieruchomości stanowiących część drogi powiatowej nr 1317 O.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych do wystąpienia z pismem do właścicieli działek nr: 774/41 k.m.4, 728/45 k.m.4, 878/45 k.m.4 z propozycją nieodpłatnego przekazania ww.działek na rzecz Powiatu Kluczborskiego.

  

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Krapkowickim dotyczącego umieszczenia małoletniego dziecka w rodzinie zastępczej w Powiecie Krapkowickim.

Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono

o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyznaczenia 2 osób do przeprowadzenia kontroli wybranych i niezbędnych zadań publicznych w ramach ustaw i zawartych przez powiat kluczborski umów z tym związanych. (pomoc prawna, pożytek publiczny).

Zarząd Powiatu postanowił o upoważnieniu dwóch pracowników Biura FP do przeprowadzania kontroli zadań publicznych w ramach ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie oraz ustawy z dnia 5 sierpnia 2015 r. o nieodpłatnej pomocy prawnej, nieodpłatnym poradnictwie obywatelskim oraz edukacji prawnej.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z opinią Wojewody Opolskiego dotyczącą programu naprawczego przyjmując ją do wiadomości.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z rozliczeniem dotacji celowej dotyczącym współorganizacji przez Powiat Kluczborski i Gminę Kluczbork 46 Międzynarodowego Wyścigu Kolarskiego Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” im.Mieczysława Godzwona.

Zarząd po zapoznaniu zatwierdził przedłożone rozliczenie nie wnosząc uwag.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym zmiany we wstępnej opinii na temat rozpatrywanych przebiegów projektowanej drogi S 11.

Zarząd Powiatu zapoznał się z wariantami przebiegu drogi S 11 i uwarunkowaniami tych koncepcji wobec dróg powiatowych.

Zarząd poparł propozycje zmian do projektu określone przez Dyrektora ZDP w Kluczborku i postanowił, aby wystąpić do projektanta o uwzględnienie następujących propozycji:

-włączenia DP 1328 O do DK 11 w miejscowości Bąków w obrębie wiaduktu WS33 w km 42+877,61,

-zmienić funkcję projektowanych dróg zlokalizowanych w obrębie obecnego włączenia DP 1328 O  do DK 11 w następujący sposób: projektowane przedłużenie drogi powiatowej nr 1328O w kierunku Kolonii Ciarka (Olesno) powinno stanowić drogę dojazdową do pól uprawnych i lasu (w przypadku takiej potrzeby), projektowana droga dojazdowa do pól (dł. 500 m, kierunek Kluczbork) powinna stanowić przedłużenie drogi powiatowej nr 1328 O i zapewnić poprzez projektowany odcinek DK 11 połączenie DP 1314 O,

-odcinek drogi przebiegającej po lewej stronie S 11 na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową 1310 O(km ok.38+210 wg wariantu 1) do węzła Kluczbork Południe w całości zaprojektować jako drogę o jezdni o szerokości 6,00 m. 

 

Do punktu 10 porządku

 

Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wykazu dróg, które powinny w układzie komunikacyjnym powiatu kluczborskiego pełnić funkcję dróg gminnych.

Zarząd Powiatu zapoznał się z propozycjami Dyrektora ZDP w Kluczborku w zakresie przekazania gminom dróg powiatowych, które nie spełniają warunków jakie określa ustawodawca dla dróg powiatowych.

Zarząd postanowił wystąpić do Gminy Kluczbork z propozycją przekazania ul.Waryńskiego, ul.Grunwaldzkiej, ul.Mickiewicza i ul.Moniuszki oraz pozostałych proponowanych dróg.

Wystapienie do pozostałych gmin powiatu kluczborskiego powinno określać drogi do przekazania zgodnie z wykazem przedłożonym przez Dyrektora ZDP w Kluczborku.

 

Do punktu 11 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące zatrudnienia 4 osób na stanowisku pomocy nauczyciela.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie w SOSW w Kluczborku czterech osób na stanowisku pomocy nauczyciela w ramach robót publicznych. Liczba zatrudnionych osób w ramach robót publicznych powinna zostać zachowana na poziomie dotychczasowym. 

Do podpisania wniosku o roboty publiczne Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Oddziału Banku Spółdzielczego w Wołczynie dotyczącym wniosku o udzielenie kredytu w kwocie 4.395,000,00,-zł na pokrycie deficytu budżetu przyjmując je do wiadomości.

 

Do punktu 13 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym awarii sieci kanalizacyjnej przy budynku WODiDZ w Kluczborku przy ul.M.Konopnickiej 11 (kosztorysy).

Zarząd po zapoznaniu się z pismem i stwierdził, że ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu naprawa awarii sieci kanalizacyjnej przy budynku WODiDZ w Kluczborku powinna zostać wykonana w ramach środków własnych jednostki.

 

Do punktu 14 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem prywatnej osoby w sprawie prośby o przejęcie na własność Powiatu działki 771/54 k.m.2 obręb Szum stanowiącej ich własność znajdującej się w pasie drogi powiatowej nr 1325 O. Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem w powyższej sprawie i pozostawił sprawę bez rozpatrzenia, gdyż wnioskodawca zrezygnował z proponowanego wniosku uzasadniając to faktem objęcia ww.działki umową dzierżawy do 2023 r.

 

Do punktu 15 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym zbycia pozyskanych materiałów (płytek chodnikowych, kostka brukowa) z rozbudowy i przebudowy drogi powiatowej Nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku-Budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km. 

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zaproponowaną przez Dyrektora ZDP w Kluczborku formę zagospodarowania pozyskanego materiału budowlanego t.j.: kostki brukowej betonowej gr.8,00 cm w ilości 266 m2 oraz płytki chodnikowej 50*50*7 w ilości 3280 szt.

Zarząd postanowił, aby ok 50% materiału pozostawić do dyspozycji ZDP w Kluczborku a pozostały materiał zbyć w proponowanych cenach t.j.:
-płytki chodnikowe-netto 2,00,zł/szt, brutto 2,46,-zł/szt

-kostka brukowa-netto 12,00,zł/m2, brutto 14,76,-zł (wartość netto-3192,00,-zł VAT-734,16,-zł, brutto-3926,16,-zł).

 

Do punktu 16 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu  30.05.2019r.:

1.Uchwałę Nr VII/70/2019 z dnia 30.05.2019 r. w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w drodze sprzedaży wszystkich tj.938 udziałów przysługujących Powiatowi Kluczborskiemu w Spółce Dolina Stobrawy Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 17 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Gminy Wołczyn dotyczącym przebudowy zatoki autobusowej oraz miejsc postojowych w miejscowości Krzywiczyny-droga powiatowa 1337 O.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem dotyczącym przebudowy zatoki autobusowej oraz miejsc postojowych w miejscowości Krzywiczyny-droga powiatowa 1337O (gr.pow.Wołczyn) od km 8+708,00 km 8+795,00” postanowił o realizacji ww. przedsięwzięcia po udzieleniu przez Gminę Wołczyn wsparcia finansowego w formie dotacji w wysokości 150.000,-zł.

 

Do punktu 18 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 25 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                 

                                                             Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

  Protokołowała:

 

Joanna Strzelczyk