PROTOKÓŁ nr 61/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 31 marca 2004r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Naczelnik Wydziału Edukacji.

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.

2. Sprawy Oświaty:

  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach dotyczący przedłużenia zatrudnienia na stanowisku kierownika Kształcenia Zawodowego P. Danuty Błoch oraz kierownika Rolniczego Centrum Kształcenia Ustawicznego P. Mirosława Krzyształowicza, w załączeniu opinia Wydziału Edukacji,
  2. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia z realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin, w załączeniu opinia Wydziału Edukacji,
  3. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku dot. organizacji indywidualnego nauczania dla uczennicy Eweliny Wróbel, w załączeniu opinia Wydziału Edukacji,
  4. wniosek Wydziału Edukacji dotyczący zatwierdzenia planu pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek P. Ewy Zgadzaj-Martyniuk Radnej Gminy Kluczbork w sprawie przeprowadzenia kontroli w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dot. wykorzystania środków z ZFŚS,
  2. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku dot. obiektu przy Pl. Niepodległości 5,
  3. sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za 2003 rok wraz z informacją opisową,
  4. podjęcie uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego.
  1. Informacja Likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie przekazania cesją kontraktu na świadczenie usług zdrowotnych w zakresie ratownictwa medycznego i transportu sanitarnego na rzecz firmy FALCK Sp. z o. o.
  2. Wniosek Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie wszystkich pomieszczeń na rzecz Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej.
  3. Wniosek P. Janusza Kluczyńskiego w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości – budynek pralni przy Szpitalu.
  4. Wniosek Naczelnika Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu dot. pomieszczenia pralni Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
  5. Pismo dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku dot. budowy chodnika we wsi Ligota Dolna.
  6. Pismo Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Opolu dot. zgłoszenia nowych przedsięwzięć do dofinansowania z Funduszu Spójności w latach 2004-2006.
  7. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
  8. Podjęcie uchwały w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
  9. Wolne wnioski.

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 22 marca 2004r. został również przyjęty.

Do punktu 2 porządku

Starosta omówił następujące sprawy:

  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum

Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie przedłużenia zatrudnienia na stanowisku kierownika Kształcenia Zawodowego P. Danuty Błoch oraz przedłużenia zatrudnienia na stanowisku kierownika Rolniczego Centrum Kształcenia Ustawicznego P. Mirosława Krzyształowicza.

Naczelnik Wydziału Edukacji zaproponowała:

  • zatrudnienie pani Danuty Błoch na stanowisku kierownika kształcenia zawodowego w obowiązkowym wymiarze 9 godzin tygodniowo a pana Mirosława Krzyształowicza – na stanowisku kierownika RCKU w wymiarze obowiązkowym 9 godzin tygodniowo z powierzeniem na 2 lata,

lub

  • zatrudnienie pani Danuty Błoch na stanowisku kierownika kształcenia zawodowego w obowiązkowym wymiarze 8 godzin tygodniowo a pana Mirosława Krzyształowicza – na stanowisku kierownika RCKU w wymiarze obowiązkowym 8 godzin tygodniowo z powierzeniem na 1 rok szkolny.

Zarząd Powiatu przyjął następujące rozstrzygnięcie: zatrudnienie Pani Danuty Błoch na stanowisku kierownika kształcenia zawodowego w obowiązkowym wymiarze 9 godzin tygodniowo a Pana Mirosława Krzyształowicza na stanowisku kierownika Rolniczego Centrum Kształcenia Ustawicznego w wymiarze obowiązkowym 9 godzin tygodniowo

z powierzeniem na 1 rok.

  1. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum

    Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie zwolnienia w roku szkolnym 2004/2005 z realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin, wynoszącego 4 godziny (pensum).

    Naczelnik Wydziału Edukacji negatywnie zaopiniowała przedmiotowy wniosek, ponieważ we wniosku brak jest szczegółowego uzasadnienia, które byłoby podstawą do zwolnienia z obowiązkowego pensum.

    Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zwolnienie P. Jana Sadowskiego dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach z realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin w roku szkolnym 2004/2005.

  2. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku

    w sprawie pozytywnego zaopiniowania organizacji indywidualnego nauczania dla uczennicy Eweliny Wróbel w oparciu o orzeczenie nr 20/I/2003/04 (zał. nr2c) indywidualnego nauczania. Uczennica obecnie uczęszcza do klasy drugiej Technikum Ekonomicznego.

    Naczelnik Wydziału Edukacji pozytywnie zaopiniowała wniosek i zawnioskowała o zatwierdzenie 12 godzin tygodniowego wymiaru zajęć nauczania indywidualnego.

    Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował organizację indywidualnego nauczania dla uczennicy klasy drugiej Technikum Nr 3 – Eweliny Wróbel.

    Zarząd Powiatu zatwierdził 12 godzin tygodniowego wymiaru zajęć nauczania indywidualnego.

  3. wniosek Naczelnika Wydziału Edukacji dotyczący zatwierdzenia planu pracy

Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku. Przedłożony plan pracy spełnia wymogi określone w rozporządzeniu w sprawie zasad i trybu tworzenia, przekształcania i likwidowania oraz organizacji i sposobu działania placówek doskonalenia nauczycieli... W myśl cytowanego rozporządzenia plan pracy winien być przedstawiony do zatwierdzenia do 31 października roku poprzedzającego, ponieważ PODN funkcjonuje od 1 lutego 2004r. dlatego plan ten opracowany został na czas luty – grudzień 2004r.

Zarząd Powiatu zatwierdził plan pracy Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku na rok 2004.

 

Do punktu 3 porządku

 

Skarbnik zapoznał członków zarządu z następującymi sprawami:

  1. wnioskiem P. Ewy Zgadzaj-Martyniuk – radna gminy Kluczbork w sprawie

    przeprowadzenia kontroli w Zespole Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku dotyczącej wykorzystania środków z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

    Zarząd Powiatu zlecił Skarbnikowi przygotowanie wystąpienia do dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku w sprawie przedłożenia rozliczenia kosztów wycieczki do Zakopanego, która odbyła się w miesiącu lutym 2004r.

  2. wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku

    informujący, że przeprowadzeniem przetargu na stołówkę zajmie się administrator obiektu i od dnia 1 lipca wydzierżawi stołówkę nowemu podmiotowi.

    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przeprowadzenie przez administratora obiektu przetargu ofertowego na dzierżawę stołówki – I piętro.

    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na prowadzenie działalności gastronomicznej w stołówce do czasu wydzierżawienia nowemu podmiotowi.

    Zarząd Powiatu zobowiązał dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 do przedłożenia na piśmie informacji dot. liczby uczniów (z podziałem na grupy) odbywających praktyczną naukę zawodu w internacie Ośrodka Dokształcania Zawodowego w Kluczborku oraz liczbę uczniów mających jeszcze zajęcia w stołówce przy Pl. Niepodległości w Kluczborku.

  3. Sprawozdanie z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2003 rok – zał. nr 3c.

Sprawozdanie zawiera:

  • wykonanie planu dochodów budżetu powiatu kluczborskiego za 2003r.
  • wykonanie planu wydatków budżetu powiatu kluczborskiego za 2003r,
  • wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za 2003r.
  • wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2003r.
  • zmiany w planie budżetu Powiatu Kluczborskiego dokonane w 2003r,
  • wykonanie planu dochodów i przychodów budżetu w 2003 roku – opis,
  • wykonanie planu wydatków i rozchodów budżetu w 2003 roku opis,
  • zestawienie wydatków majątkowych budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2003 rok,
  • zestawienie wydatków remontowych budżetu Powiatu kluczborskiego za 2003 rok,
  • zestawienie planu przychodów i wydatków środków specjalnych za 2003 rok,
  • zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków gospodarstw pomocniczych za 2003 rok,
  • zestawienie wykonania planu przychodów i wydatków funduszy celowych za 2003 rok,
  • informację o dokonanych umorzeniach i ulgach w spłatach.

Zarząd Powiatu przyjął sprawozdanie z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego

za 2003 rok.

  1. projekt uchwały w sprawie zmiany układu wykonawczego budżetu Powiatu

Kluczborskiego na 2004 rok – zał. nr 3d.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

Do punktu 4 porządku

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z informacją likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w sprawie przekazania cesją kontraktu na świadczenia usług zdrowotnych w zakresie ratownictwa medycznego i transportu sanitarnego na rzecz firmy FALCK Sp. z o.o

Z uwagi na potrzebę utrzymania na zadowalającym poziomie zakresu usług związanych z ratownictwem medycznym i transportem sanitarnym oraz na drastycznie pogarszającą się sytuacją finansową zakładu, zagrażającą pogorszeniem poziomu świadczenia powyższych usług Likwidator SPZOZ ZOZ w Kluczborku zmuszony został do podjęcia odpowiednich działań.

W dniu 24.02.2004r. SPZOZ został poinformowany o zajęciu wszystkich kont bankowych przez komornika i zablokowaniu wszystkich środków finansowych należnych SPZOZ- owi.

Do chwili obecnej komornik, pomimo otrzymania list płac oraz pisma wzywającego do zwolnienia środków na prowadzenie bieżącej działalności, nie dokonał zwrotu ani zwolnienia żadnych środków.

Bark środków finansowych zagroził niemożnością zakupu paliwa w wystarczającej ilości dla Działu Pomocy Doraźnej.

W tym stanie rzeczy stało się pilne zrealizowanie wniosku złożonego 11.02.2004r. do Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ o wyrażenie zgody na cesję kontraktu SPZOZ na rzecz firmy FALCK Sp. z o.o Warszawa.

W dniu 18.03.2004r. podpisano z NFZ odpowiednie aneksy do umowy. Od dnia 01.04.2004r. usługi medyczne z zakresu ratownictwa medycznego oraz transportu sanitarnego będą wykonywane przez firmę FALCK.

Firma ta zatrudni obsadę zespołów ratunkowych osobami spełniającymi zawodowe wymogi, które złożyły wniosek o zatrudnienie. Ponadto firma zwróciła się o wynajem od SPZOZ karetki marki “Mercedes” Sprinter oraz od Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku ambulansu Mercedes Benz 210D.

Zarząd Powiatu zapoznał się z informacją likwidatora SPZOZ ZOZ w Kluczborku w sprawie przekazania cesją kontraktu na świadczenie usług zdrowotnych w zakresie ratownictwa medycznego i transportu sanitarnego na rzecz firmy FALCK Sp. z o.o.

Do punktu 5 porządku

 

Starosta przedstawił wniosek Likwidatora Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie wszystkich pomieszczeń na rzecz Niepublicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej utworzonego przez Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na wydzierżawienie tylko tych pomieszczeń w których będzie prowadzona działalność spółki Powiatowe Centrum Zdrowia w Kluczborku.

 

Do punktu 6 – 7 porządku

Starosta zapoznał zebranych z wnioskiem Pana Janusza Kluczyńskiego zam. Kluczbork ul. Poniatowskiego 22 w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Kluczborku przy ul. Skłodowskiej 23 – budynku pralni przy Szpitalu. Wnioskodawca zamierza przeznaczyć nieruchomość na działalność medyczną – Przychodnię Specjalistyczną Pulmonologiczną.

Naczelnik Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu w przedmiotowej sprawie proponuje dokonanie podziału geodezyjnego działki, dokonanie wyceny przez rzeczoznawcę nieruchomości a następnie przystąpienie do procedury przetargowej.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował wniosek P. Janusza Kluczyńskiego w sprawie sprzedaży nieruchomości zabudowanej położonej w Kluczborku przy ul. Skłodowskiej 23 – budynek pralni przy Szpitalu.

Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przeprowadzenie podziału geodezyjnego działki oraz dokonanie wyceny nieruchomości.

Do punktu 7 porządku

Starosta omówił przedstawił opinię Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku do wniosku Rady Sołeckiej wsi Ligota Dolna. Wniosek dotyczy budowy chodnika w ciągu drogi powiatowej ul. Wołczyńskiej.

Wnioskowany odcinek drogi Nr 1319 O przebiegający przez Ligotę Dolną posiada parametry:

  • szerokość nawierzchni jezdni – 5 m.
  • pobocza obustronne szerokości – 0,6 m.
  • brak odwodnienia przydrożnego

Wobec powyższego budowa chodnika jest ściśle związana z budową kanalizacji deszczowej na tym odcinku ulicy.

Całkowity koszt wykonania chodnika wraz z kanalizacją deszczową i opracowaniem dokumentacji technicznej wynosi około 550 000 zł – 600 000 zł.

Zarząd Powiatu nie widzi możliwości wykonania chodnika we wsi Ligota Dolna na odcinku ul. Wołczyńskiej od posesji nr 52 do posesji nr 68. Przedmiotowe zadanie nie zostało ujęte

w wieloletnim planie inwestycyjnym a więc nie zaplanowano również środków na ten cel.

Ze względu na bardzo duży koszt inwestycji trudno w chwili obecnej przewidzieć termin jej realizacji. Zobowiązano Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do udzielenia odpowiedzi na wniosek Rady Sołeckiej wsi Ligota Dolna.

Do punktu 9 porządku

Starosta omówił pismo Zarządu Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska

i Gospodarki Wodnej w Opolu informujące, że Zarząd przystępuje do aktualizacji “Listy potencjalnych przedsięwzięć przewidzianych do finansowania z Funduszu Spójności w latach 2004 – 2006”. W związku z tym wnioskuje o rozważenie zgłoszenia nowych przedsięwzięć do dofinansowania z Funduszu Spójności.

Zgłaszane przedsięwzięcia powinny spełniać “Kryteria wyboru projektów do dofinansowania z Funduszu Spójności” a ponadto być zgodne z Krajowym Programem Oczyszczania Ścieków Komunalnych oraz “Programem ochrony środowiska województwa opolskiego na lata 2007-2010 wraz z Planem Gospodarki Odpadami w Województwie Opolskim”.

Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikom: Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa, Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu oraz Wydziału Integracji Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki dokonanie oceny przedsięwzięć a następnie poinformowanie Zarządu czy są jakieś przedsięwzięcia, które można by dofinansować z Funduszu Spójności w latach 2004-2006.

Do punktu 10 porządku

Przewodniczący Zarządu zapoznał zebranych z projektem uchwały Rady Powiatu w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, zatrudnionych w pełny wymiarze zajęć – zał. nr 10.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli nie wymienionych w art. 42 ust. 3 ustawy Karta Nauczyciela, zatrudnionych w pełny wymiarze zajęć.

Do punktu 11 porządku

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał:

  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie budynku mieszkalnego obejmującej zmianę konstrukcji dachu i pokrycia dachowego, dobudowę ganku wejściowego oraz rozbudowę i nadbudowę części budynku gospodarczego z przeznaczeniem na mieszkanie, przewidzianej do realizacji we wsi Szum, na działce ewidencyjnej nr 551/243 k.m. 1 gmina Wołczyn,
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie dachu budynku mieszkalnego przewidzianej do realizacji we wsi Szum na działce ewidencyjnej nr 847/221 k.m. 1 gmina Wołczyn,
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji nr GK-7331/9/2004 o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na dobudowie kotłowni i składu opału do istniejącego budynku położonej na działce ewidencyjnej nr 334/57 k.m. 4 w miejscowości Chocianowice gmina Lasowice Wielkie.

Następnie Starosta poddał pod głosowanie w/w projekty uchwał. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwały.

Do punktu 12 porządku

a) Starosta zapoznał członków Zarządu z wnioskiem Pani Renaty Jażdż – Zaleskiej w sprawie przedłużenia urlopu bezpłatnego od dnia 01.04.2004r. do dnia 26.11.2004r.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na przedłużenie urlopu bezpłatnego od 01.04.2004r. do dnia 26.11.2004r. dla Pani Renaty Jażdż –Zaleskiej.

b) Wicestarosta zapoznał członków zarządu z projektem uchwały w sprawie przyjęcia umowy dot. rozwiązania problemu zadłużenia SP ZOZ ZOZ w Kluczborku w likwidacji wobec ECO S.A. w Opolu. Wicestarosta poddał pod głosowanie projekt uchwały. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

c) Wicestarosta poinformował, że Burmistrz Miasta Kluczborka zamierza wprowadzić odpłatność za parkowanie samochodów na ulicach miejskich oraz odpłatność za parkowanie przed blokiem.

Aby przedsięwzięcie mogło w pełni zafunkcjonować Burmistrz Kluczborka wnioskuje o wprowadzenie odpłatności za parkowanie samochodów na ulicach będących w zarządzie powiatu kluczborskiego.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z wnioskiem negatywnie zaopiniował wprowadzenie odpłatności za parkowanie samochodów na ulicach będących w zarządzie powiatu kluczborskiego.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Tatiana Wollna Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar ................................................

4. Otylia Skoczylas .................................................

5. Stanisław Stenzel ................................................