PROTOKÓŁ nr 58/2004

z posiedzenia Zarządu Powiatu Kluczborskiego

w dniu 04 marca 2004r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Stanisław Rakoczy. W posiedzeniu uczestniczyło czterech członków Zarządu. Ponadto udział wzięli: Skarbnik Powiatu, Sekretarz Powiatu, Mirosława Pyclik – główny specjalista w Wydziale Edukacji, Ryszard Grüner.

 

 

Porządek posiedzenia:

 

 

  1. Otwarcie posiedzenia.
  2. Sprawy Oświaty:
  1. podjęcie uchwały w sprawie organizacji roku szkolnego 2004/2005 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych,
  1. Sprawy finansowe:
  1. wniosek Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie zwiększenia kwoty wydatków w planie finansowym,
  2. wniosek dyrektora Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kluczborku w sprawie zawarcia porozumienia z Gminą Kluczbork w sprawie powierzenia Gminie Kluczbork zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Publicznej Powiatu kluczborskiego,
  3. porozumienie dot. przekazania na rzecz Gminy Kluczbork dotacji celowej,
  4. podjęcie uchwały w sprawie upoważnienia do prowadzenia rozliczeń podatku od towarów i usług VAT.
  1. Sprawy Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu:
  1. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie Firmie Handlowo-Usługowej “BADERA” pawilonu przy ul. Waryńskiego w Kluczborku,
  2. wniosek Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż zbędnego sprzętu i pojazdów,
  3. wniosek Pani Elżbiety Błażek w sprawie zmniejszenia lub umorzenia dopłaty kosztów eksploatacyjnych za wynajmowany lokal mieszkalny
  1. Wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych RCKU w Bogdańczowicach dotyczący sprzedaży autobusu marki “Jelcz “
  2. Sprawy Wydziału Integracji Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki:
  1. umowa dot. współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli na 2004 rok,
  2. porozumienia w sprawie współpracy w zakresie powołania i funkcjonowania Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej działającego przy Starostwie Powiatowym w Kluczborku.
  1. Podjęcie uchwał w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy.
  2. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku
  3. Wolne wnioski.

 

 

Do punktu 1 porządku

 

Porządek posiedzenia został przyjęty przez obecnych członków Zarządu.

Protokół z posiedzenia Zarządu, które odbyło się w dniu 26 lutego 2004r. został również przyjęty.

 

Do punktu 2 porządku

  1. Przewodniczący Zarządu omówił projekt uchwały w sprawie organizacji roku

szkolnego 2004/2005 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych – zał. nr 2a.

W projekcie uchwały ustala się między innymi liczbę etatów pracowników niepedagogicznych w szkołach i placówkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego.

Etaty te zostały ustalone na podstawie rozstrzygnięć Zarządu Powiatu z dnia 26 lutego 2004r. oraz uzgodnień z poszczególnymi dyrektorami szkół i placówek.

Starosta poddał pod głosowanie projekt uchwały w sprawie organizacji roku

szkolnego 2004/2005 w prowadzonych przez Powiat Kluczborski szkołach i placówkach oświatowych.

Zarząd Powiatu podjął uchwałę czterema głosami przy jednym wstrzymującym się.

 

 

Do punktu 3 porządku

 

Skarbnik zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

  1. wnioskiem Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku w sprawie zwiększenia

    w planie finansowym wydatków w rozdziale 85407 – wynagrodzenia administracji i obsługi o kwotę 22.577 zł.

    W projekcie zmian dotyczących liczby etatów pracowników administracji i obsługi przewidziano zmniejszenie liczby etatów z 5 do 3,5. Mając powyższe na uwadze dyrektor MDK dokonał analizy stanu zatrudnienia w poszukiwaniu rozwiązań organizacyjnych, które nie powodowałyby konieczności zwolnienia z pracy obecnie zatrudnionych.

    W związku z przejściem na emeryturę dwóch osób zaistniała możliwość przesunięcia osoby obecnie zatrudnionej na stanowisku referenta ds. administracyjno gospodarczych na stanowisko woźnej (0,5 etatu) oraz sprzątaczki (0,5 etatu). Zgodnie z kodeksem pracy dyrektor Michałkiewicz zwrócił się do Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku

    Z informacją o takim zamiarze. W odpowiedzi związek zawodowy nie wyraził na to zgody.

    Dla właściwego funkcjonowania placówki niezbędne jest stanowisko sprzątaczki (1 etat), konserwatora/palacza (1etat), woźnej (0,5 etatu), oznacza to, ze przy zachowaniu 1 etatu księgowej i 1 etatu referenta ds. administracyjno-gospodarczych placówka będzie zatrudniała w administracji i obsłudze łącznie w wymiarze 4,5 etatu.

    W planie finansowym placówki na rok 2004 kwota na wynagrodzenia administracji i obsługi wynosi 82.500 zł. W roku kalendarzowym 2003, w którym rzeczywisty stan zatrudnienia obejmował 4,5 etatu na ten cel wydatkowano 95.773 zł. Dodając do tej kwoty 3% podwyżki (2.873 zł) oraz odprawę emerytalną sprzątaczki (6.431 zł) uzyskujemy kwotę 105.077 zł.

    Odejmując od tego przyznana kwotę 82.500 zł otrzymujemy kwotę 22 577 zł, brakującą na wynagrodzenia administracji i obsługi w placówce.

    Pani Irena Kielar stwierdziła, że Pani Elżbieta Ścieranka pełni związkową funkcję – jest członkiem Zarządu Sekcji Administracji i Obsługi przy tut. Oddziale Związku Nauczycielstwa Polskiego. Ponadto jest dobrym pracownikiem z dwudziestoletnim stażem. Dlatego też nie powinno się zmieniać stanowiska pracy Pani Elżbiecie Ścieranka.

    Zarząd Powiatu nie wyraził zgody na zwiększenie dla Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku wydatków w rozdziale 85407 – wynagrodzenia administracji i obsługi o kwotę 22.577 zł. Zarząd Powiatu proponuje pozostawić liczbę etatów na określonych i uzgodnionych wcześniej zasadach.

  2. wnioskiem dyrektora Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kluczborku

    w sprawie powierzenia Gminie Kluczbork zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki Publicznej Powiatu Kluczborskiego.

    Od 2002 roku starostwo Powiatowe przekazuje na rzecz Miejskiej i gminnej Biblioteki Publicznej w Kluczborku dotację przeznaczona na dofinansowanie kosztów bieżących działalności biblioteki. Aby Biblioteka mogła realizować zadania publicznej biblioteki powiatowej dla powiatu kluczborskiego niezbędne jest zawarcie porozumienia z Gminą Kluczbork.

    Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Integracji Europejskiej, Kultury, Sportu i Turystyki przygotowanie wystąpienia do Gminy Kluczbork z propozycją podpisania porozumienia w sprawie powierzenia i finansowania przez Gminę Kluczbork zadań przewidzianych dla Biblioteki Publicznej Powiatu Kluczborskiego od 2005 roku.

    Wystąpienie należy przekazać wraz z projektem uchwały.

  3. porozumieniem Nr FN.I-PP/3052/3/2004. Zgodnie z Uchwałą Nr XV/105/2004

    Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 stycznia 2004r. w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2004 rok, przekazuje się na rzecz Gminy Kluczbork z przeznaczeniem dla Miejskiej i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kluczborku, dotację celową w kwocie 16.000.00 zł, przeznaczoną na dofinansowanie bieżącej działalności biblioteki – zał. nr 3c. Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia Nr FN.I-PP/3052/3/2004 dot. przekazania na rzecz Gminy Kluczbork dotacji celowej w kwocie 16.000,00 zł z przeznaczeniem na dofinansowanie bieżącej działalności biblioteki. Upoważniono Starostę oraz Wicestarostę do podpisania porozumienia.

  4. projektem uchwały w sprawie upoważnienia do prowadzenia rozliczeń podatku od

towarów i usług VAT – zał. nr 3d. Zarząd Powiatu upoważnił: Skarbnika Powiatu – Piotra Pośpiech oraz Naczelnika Wydziału Finansowego – Wandę Słabosz do czynności związanych z prowadzeniem rozliczeń podatku od towarów i usług VAT powiatu kluczborskiego

z Urzędem Skarbowym. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

Do punktu 4 porządku

Przewodniczący Zarząd zapoznał zebranych z następującymi sprawami:

  1. wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku

    w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie Firmie Handlowo –Usługowej “Badera” pawilonu przy ul. Waryńskiego w Kluczborku.

    Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował przedmiotowy wniosek.

    Zarząd Powiatu zlecił Naczelnikowi Wydziału Gospodarki Mieniem Powiatu przygotowanie projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na wydzierżawienie Firmie Handlowo-Usługowej “BADERA” pawilonu znajdującego się

    w Kluczborku przy ul. Waryńskiego na okres 10 lat.

  2. wnioskiem dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku

    w sprawie wyrażenia zgody na sprzedaż zbędnego sprzętu i pojazdów – zał. nr 4b.

    Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sprzedaż zbędnego sprzętu i pojazdów będących w zasobie Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.

  3. Wnioskiem Pani Elżbiety Błażek zam. Kluczbork ul. M.C.Skłodowskiej 6/10 w sprawie

zmniejszenia lub umorzenia dopłaty w wysokości 81,18 zł do kosztów eksploatacyjnych za wynajmowany lokal mieszkalny.

Powiat Kluczborski przejmując budynek po Pogotowiu Ratunkowym w dniu 7 października 2003r. z nieczynną instalacją c.o. z powodu awarii pieca c.o. stanął przed faktem szybkiego uruchomienia kotłowni gazowej w celu zapewnienia ciepła w sezonie grzewczym dla najemców budynku. Niestety po oddaniu do użytku nowej kotłowni wystąpiły w układzie grzejnym nieprawidłowości skutkiem czego było niedogrzanie lokalu mieszkalnego Pani Błażek, co zainteresowana kilkakrotnie zgłaszała zarówno ustnie jak i pisemnie.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na umorzenie Pani Elżbiecie Błażek należności w kwocie 81,18 zł.

Do punktu 5 porządku

 

Starosta przedstawił wniosek dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Rolnicze Centrum Kształcenia Ustawicznego w Bogdańczowicach w sprawie sprzedaży autobusu marki “Jelcz PR – 110” nr rej. ODB 4991. Pan Mirosław Olechowski złożył ofertę kupna przedmiotowego autobusu za kwotę 4000 zł.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na sprzedaż autobusu marki “Jelcz PR – 110” nr rej. ODB 4991 za kwotę 4000 zł.

 

Do punktu 6 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące sprawy:

a) umowę dotyczącą współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego

Województwa Opolskiego w Brukseli – zał. nr 6a.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu umowy dotyczącej współpracy w zakresie funkcjonowania Biura Informacyjnego Województwa Opolskiego w Brukseli.

Zarząd upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania umowy.

b) porozumienie w sprawie rozszerzenia zadań Powiatowego Biura Integracji Europejskiej oraz przemianowania na Powiatowe Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej - zał. nr 6b.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia w sprawie rozszerzenia zadań Powiatowego Biura Integracji Europejskiej oraz przemianowania na Powiatowe Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej.

Zarząd upoważnił Starostę oraz Wicestarostę do podpisania porozumienia.

  • porozumienie w sprawie określenia zasad funkcjonowania Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej oraz współpracy wszystkich stron porozumienia - -zał. nr 6b.

Zarząd Powiatu postanowił o podpisaniu porozumienia w sprawie określenia zasad funkcjonowania Powiatowego Centrum Informacji Europejskiej i Gospodarczej oraz współpracy wszystkich stron porozumienia. Zarząd upoważnił Starostę oraz Wicestarostę

do podpisania porozumienia.

 

 

 

 

Do punktu 7 porządku

Starosta przedstawił następujące projekty uchwał:

  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na przebudowie stodoły na oborę o obsadzie do 50 DJP w systemie ściółkowym wraz z rozbudową na działce ewidencyjnej nr 443/50 k.m. 1 położonej w miejscowości Wędrynia Gmina Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wolnostojącego, jednorodzinnego, budynku gospodarczo-garażowego, zbiornika wybieralnego na ścieki sanitarne oraz przyłączy: wodociągowego, kanalizacji i energetycznego – w zabudowie zagrodowej na działce ewidencyjnej nr 495/1 k.m. 7, położonej w miejscowości Skałągi, Gmina Wołczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego jednorodzinnego z urządzeniami towarzyszącymi na działce nr 134/2, położonej w Byczynie przy ul. Stawowej. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na adaptacji wraz z rozbudową budynku gospodarczego na stolarnię wraz z budową szamba w miejscowości Biskupice, Gmina Byczyna. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie istniejącego budynku mieszkalnego na działce ewidencyjnej nr 253/5 k.m.4 w miejscowości Chocianowice, Gmina Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegasjącej na rozbudowie systemu antenowego stacji bazowej PTK Centertel na działce nr 583/2 w Polanowicach, Gmina Byczyna. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie budynku mieszkalnego wraz z przebudową dachu, przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 28/3 k.m. 2 we wsi Trzebiszyn, Gmina Lasowice Wielkie. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku mieszkalnego wolnostojącego jednorodzinnego, zbiornika wybieralnego na ścieki sanitarne oraz przyłączy: wodociągowego, kanalizacji i energetycznego w zabudowie zagrodowej na działce ewidencyjnej nr 628 k.m. 18, położonej w miejscowości Szymonków, gmina Wołczyn. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku gospodarczego jednokondygnacyjnego dachem dwuspadowym – w zabudowie zagrodowej przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 412/3 k.m. 11 w miejscowości Szymonków, Gmina Wołczyn. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na nadbudowie zmianie konstrukcji dachu wolnostojącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego oraz rozbudowie budynku gospodarczego przewidzianej do realizacji na działce ewidencyjnej nr 576/3 k.m. 2 w miejscowości Wąsice, Gmina Wołczyn.

Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na rozbudowie strażnicy Ochotniczej Straży Pożarnej (budowa trzech boksów garażowych wraz z częścią magazynową i dyżurką oraz modernizacja istniejącej i budowa wewnętrznej instalacji elektrycznej), położonej na działce nr 16/31 w miejscowości Kuniów, Gmina Kluczbork. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku gospodarczego położonego na działce 578/161 w miejscowości Krasków, Gmina Kluczbork. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.
  • w sprawie uzgodnienia projektu decyzji o warunkach zabudowy dla inwestycji polegającej na budowie budynku jednorodzinnego oraz zbiornika na ścieki, przykanalika sanitarnego, przyłącza wody i energii elektrycznej, położonej na działce nr 127 k.m. 3 w miejscowości Smardy Dolne, Gmina Kluczbork. Zarząd Powiatu jednogłośnie podjął uchwałę.

 

 

 

Do punktu 8 porządku

Przewodniczący Zarządu przedstawił następujące projekty uchwał Rady Powiatu

w Kluczborku:

  • w sprawie nieodpłatnego przekazania nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego,
  • zmieniającą uchwałę Nr VIII/46/99 w sprawie przyjęcia do prowadzenia zadań z zakresu Gminy Kluczbork.

Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował w/w projekty uchwał.

Do punktu 9 porządku

Burmistrz Miasta Byczyny – Ryszard Grüner zaproponował wspólną realizację chodnika w ciągu drogi powiatowej Bispupice – Skałągi. W chwili obecnej jest tam jezdnia, przy jezdni jest szpaler drzew. Przy drodze znajduje się Publiczna Szkoła Podstawowa w Biskupicach, do której uczęszczają uczniowie z Biskupic, Kochłowic, Sarnowa, Paruszowic, Dobiercic i Chudoby ze względu na brak chodnika nie ma możliwości bezpiecznego przejścia. Ponadto przy drodze znajduje się również kościół rzymsko-katolicki.

Rady Sołeckie wsi Kochłowice i Biskupice przeznaczyły swoje środki budżetowe za 2003

i 2004 rok na opracowanie dokumentacji geodezyjnej.

Burmistrz zaproponował Zarządowi opracowanie projektu technicznego, gdy będzie opracowana dokumentacja wspólną realizację zadania.

Zarząd Powiatu postanowił, że sprawa zostanie przekazana do opracowania dyrektorowi Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Po opracowaniu dokumentacji będzie można stwierdzić jaki będzie koszt budowy chodnika i wtedy sprawa może ponownie zostać omówiona na posiedzeniu Zarządu.

Burmistrz Byczyny Ryszard Grüner poinformował, że w przypadku gdyby powiat zamierzał zlikwidować bądź też zreorganizować Zespół Szkół Licealno-Zawodowych w Polanowicach to Gmina Byczyna mogłaby przejąć prowadzenie placówki.

Jest sprawą prestiżową dla Gminy aby na jej terenie była szkoła średnia.

 

 

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia, Starosta zamknął posiedzenie Zarządu Powiatu. Na tym protokół zakończono.

Protokołowała

Tatiana Wollna Zarząd Powiatu

 

1. Stanisław Rakoczy ...............................................

2. Mieczysław Czapliński ...............................................

3. Irena Kielar ................................................

4. Otylia Skoczylas .................................................

5. Stanisław Stenzel ................................................