Protokół Nr 12/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 7 lutego 2019 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-zmieniająca uchwałę w sprawie powołania członków Grupy Sterującej w związku
z realizacją projektu pn.:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” przez Powiat Kluczborski jako Lidera wraz
z Partnerami,
-w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Annie Turczyńskiej-Głównemu Specjaliście ds.Personalnych, do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.
-w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej dla drogi nr 100701 O położonej na terenie gminy Kluczbork.
3.Skorygowane sprawozdanie złożone przez UKS ,,Mickiewicz” Kluczbork z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Udział drużyn młodzieżowych UKS Mickiewicz
w rozgrywkach siatkarskich w roku 2018”.
4.Sprawozdanie złożone przez ULKS Sportowy w Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”.
5.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Kluczborskie stowarzyszenie ,,Zawsze Razem” z wykonania zadania pod tytułem: ,,Od juniora do seniora”,
6.Skorygowane sprawozdanie złożone przez ZHR Okręg Górnośląski z zadania publicznego pod tytułem: ,,ZHR dla Niepodległości”
7.Pismo dotyczące realizacji zadań związanych z doradztwem metodycznym i doskonaleniem zawodowym-sprawozdanie PODN w Kluczborku.
8.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego na zakup drzwi 3 szt.oraz baterii czerpalnych do toalet 4 szt.
9.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika w ramach robót publicznych na stanowisku pomoc gospodarczo-kuchenna.
10.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu do budżetu ZSL-T w Kluczborku o kwotę z odszkodowań z UNIQA TU S.A w wysokości 5.505,99,-zł.
11.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące przejęcia na majątek gminy Wołczyn drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie.
12.Pismo RIO w Opolu dotyczące unieważnienia uchwały Rady Powiatu Nr III/32/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
13.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Klub Jeździecki DERA z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Zawody Jeździeckie”.
14.Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca podpisania protokołu uzgodnień pomiędzy Powiatem Kluczborski a Spółdzielnią Mieszkaniową ,,Przyszłość” w sprawie odstąpienia przez Spółdzielnię Mieszkaniową od odszkodowania z tytułu przejętych przez Powiat działek o nr: 81/20, 84/17 i 98/33 k.m.5 obręb Kluczbork –realizacja zadania pn.,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej
nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku),
15.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zmiany nazwy zespołów szkół.
16.Sprawozdanie merytoryczne oraz informacja o wykorzystaniu przekazanych środków z realizacji programów psycho–korekcyjnych realizowanych przez PPP w Kluczborku 17.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na wykonanie prac w pasie drogi powiatowej Nr 2291 O –ulica Dworcowa Wołczyn w związku z budową przyłącza światłowodowego do budynku zakładu Lasaffre Polska S.A (pismo nr FP.710.1.1.2019.MW z dnia 06.02.2019r.)
18.Sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus” z wykonania zadania publicznego pn.:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego”,
19.Pismo Wiceprzewodniczącego Komisji Skarg, wniosków i petycji dotyczące anonimowej skargi przesłanej przez RIO w Opolu dotyczącej braku gospodarności w zarządzaniu PCZ SA w Kluczborku przez byłego Starostę Kluczborskiego.
20.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące niezapłacenia przez PCZ S.A w Kluczborku należności za zobowiązania wobec szkoły.
21.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kluczborku,
22.Wolne wnioski.
23.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.01.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 11/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania członków Grupy Sterującej w związku z realizacją projektu pn.:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” przez Powiat Kluczborski jako Lidera wraz z Partnerami.
Projekt przedmiotowej uchwały został przygotowany w związku z koniecznością zmiany w składzie Grupy Sterującej.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę Nr 12/47/2019.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Annie Turczyńskiej-Głównemu Specjaliście ds.Personalnych, do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.
Projekt przedmiotowej uchwały został przygotowany w związku ze zmianą na stanowisku ds.personalnych.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego.
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
W wyniku głosowania podjęto uchwałę Nr 12/48/2019.
Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej dla drogi nr 100701 O położonej na terenie gminy Kluczbork.
Burmistrz Miasta Kluczborka zwrócił się z wnioskiem dotyczącym wyrażenia opinii w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej nr 1000701 O (o przebiegu: droga krajowa nr 45 w miejscowości Kuniów-droga krajowa nr 42 w miejscowości Ligota Dolna) w celu zaliczenia jej do dróg krajowych.
Ponadto Zarząd zapoznał się z pozytywną opinią ZDP w Kluczborku w powyższej sprawie.
W związku z powyższym Zarząd nie wniósł uwag do przedłożonego projektu uchwały i przystąpił do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
W wyniku głosowania podjęto uchwałę Nr 12/49/2019.
Do punktu 3 porządku
Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez UKS ,,Mickiewicz” Kluczbork z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Udział drużyn młodzieżowych UKS Mickiewicz w rozgrywkach siatkarskich w roku 2018”. Do sprawozdania Zarząd nie wniósł uwag i postanowił je zatwierdzić.
Do punktu 4 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze sprawozdaniem złożonym przez ULKS Sportowy w Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój
i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”.
Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jego przyjęciu.
Do punktu 5 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Kluczborskie Stowarzyszenie ,,Zawsze Razem” z wykonania zadania pod tytułem:
,,Od juniora do seniora”. Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił je zatwierdzić.
Do punktu 6 porządku
Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez ZHR Okręg Górnośląski z zadania publicznego pod tytułem: ,,ZHR dla Niepodległości”.
Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z Zarząd postanowił je zatwierdzić.
Do punktu 7 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze sprawozdaniem PODN w Kluczborku dotyczącym realizacji zadań związanych z doradztwem metodycznym i doskonaleniem zawodowym. Zarząd po zapoznaniu się ze złożonym sprawozdaniem przyjął je bez uwag.
Do punktu 8 porządku
Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego na zakup drzwi 3 szt.oraz baterii czerpalnych do toalet 4 szt. w internacie przy ul.M.Konipnickiej 11.
Zarząd zapoznał się z pismem i postanowił wyrazić zgodę na wnioskowane zakupy w ramach posiadanego planu finansowego jednostki.
Do punktu 9 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika w ramach robót publicznych na stanowisku pomoc gospodarczo-kuchenna.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika robót publicznych w wymiarze 1 etatu na stanowisku pomoc gospodarczo-kuchenna
(efektywność wynikająca z umowy zawartej z PUP w Kluczborku) w ramach własnych środków budżetowych jednostki.
Do punktu 10 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczącym zwiększenia planu do budżetu ZSL-T w Kluczborku o kwotę z odszkodowań
z UNIQA TU S.A w wysokości 5.505,99,-zł.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że zwiększenie planu budżetu ZSL-T w Kluczborku o ww.kwotę zostanie ujęte w uchwale budżetowej na najbliższej sesji Rady Powiatu.
Do punktu 11 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym przejęcia na majątek gminy Wołczyn drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie.
Zarząd Powiatu wyraził wstępnie zgodę na propozycję Burmistrza Wołczyna dotyczącą przejęcia przez Gminę Wołczyn drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie.Zarząd postanowił zobowiązać Dyrektora ZDP w Kluczborku do dokonania analizy wysokości kosztów prac projektowych oraz wstępnego określenia zakresu robót.
Do punktu 12 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem RIO w Opolu dotyczącym unieważnienia uchwały Rady Powiatu Nr III/32/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.
Do punktu 13 porządku
Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Klub Jeździecki DERA z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Zawody Jeździeckie”.
Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił je przyjąć.
Do punktu 14 porządku
Zapoznano się z informacją Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącą podpisania protokołu uzgodnień pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Spółdzielnią Mieszkaniową ,,Przyszłość” –realizacja zadania pn.,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku).
Zarząd postanowił, że protokół zostanie podpisany po podziale geodezyjnym działek nr 81/2 i 213 k.m.5 obręb Kluczbork, które zostaną przekazane bezpłatnie Spółdzielni w zamian za rezygnację z odszkodowania.
Do punktu 15 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zmiany nazwy zespołów szkół z Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na Zespół Szkół Nr 1 w Kluczborku oraz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku na Zespół Szkół Nr 2 CKU w Kluczborku.
Zmiany nazwy ww.szkół związane są z reformą ustroju szkolnego i wprowadzeniem nowego typu szkół-szkół ponadpodstawowych.
Zmiana nazwy zespołów nie jest jego przekształceniem i nie powoduje zmian organizacyjnych zespołów.
Zarząd w związku z powyższym postanowił zaakceptować proponowane zmiany nazw zobowiązując jednocześnie Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania stosownych projektów uchwał.
Do punktu 16 porządku
Zarząd kolejno zapoznał się ze sprawozdaniem merytorycznym oraz informacją o wykorzystaniu przekazanych środków z realizacji programów psycho–korekcyjnych realizowanych przez PPP w Kluczborku przyjmując ją bez uwag.
Do punktu 17 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na wykonanie prac w pasie drogi powiatowej Nr 2291 O –ulica Dworcowa Wołczyn w związku z budową przyłącza światłowodowego do budynku zakładu Lasaffre Polska S.A.
Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę Przedsiębiorstwu Radiotel Usługi Teletechniczne na wykonanie prac w pasie drogi powiatowej Nr 2291 O–ulica Dworcowa Wołczyn w związku z budową przyłącza światłowodowego do budynku zakładu Lasaffre Polska S.A. uwzględniając zgodę Firmy Remost w związku z pięcioletnim okresem gwarancji. Zarząd postanowił zobowiązać Przedsiębiorstwo Radiotel Usługi Teletechniczne, aby po przeprowadzeniu robót stan drogi został przywrócony do stanu pierwotnego.
Do punktu 18 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus” z wykonania zadania publicznego pn.:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego”.
Zarząd do sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił przyjąć je bez uwag.
Do punktu 19 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się ze stanowiskiem Komisji skarg, wniosków i petycji dotyczącym anonimowej skargi przesłanej przez RIO w Opolu dotyczącej braku gospodarności w zarządzaniu PCZ SA w Kluczborku przez byłego Starostę Kluczborskiego.
Zarząd po zapoznaniu się z przedmiotowym wnioskiem Komisji Nr OR-R.0012.5.1.2019.MG z dnia 05.02.2019 r. postanowił udzielić odpowiedzi Przewodniczącemu Rady Powiatu w powyższej sprawie, iż przeprowadzenie audytu zostało już zlecone w spółce.
Do punktu 20 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym kwoty zaległości jakie ma PCZ S.A w Kluczborku wobec szkoły.
Ponadto Zarząd zapoznał się z pismem Prezesa PCZ S.A w Kluczborku w sprawie przedłużenia terminów zapłaty zobowiązań, ewentualnego rozłożenia na raty oraz wstrzymania się z dochodzeniem należności na drodze sądowej lub egzekucyjnej przez ZSP Nr1 w Kluczborku oraz informacją W związku z powyższym Zarząd postanowił wyrazić zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek i innych należności wynikających z opóźnienia płatności dla ZSP Nr 1 w Kluczborku.
Ponadto Zarząd zwrócił się z prośbą do Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku o wstrzymanie się z dochodzeniem należności na drodze sądowej lub egzekucyjnej.
Do punktu 21 porządku
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu postanowił zatwierdzić przedłożony projekt uchwały i skierować go pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 22 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 23 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 12 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Mirosław Birecki……………………………
2.Rafał Neugebauer……………………………
3.Artur Nowak ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk