Protokół Nr 12/2019

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 7 lutego 2019 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-zmieniająca uchwałę w sprawie powołania członków Grupy Sterującej w związku

z realizacją projektu pn.:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” przez Powiat Kluczborski jako Lidera wraz
z Partnerami,

-w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Annie Turczyńskiej-Głównemu Specjaliście ds.Personalnych, do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.

-w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej dla drogi nr 100701 O położonej na terenie gminy Kluczbork.

3.Skorygowane sprawozdanie złożone przez UKS ,,Mickiewicz” Kluczbork z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Udział drużyn młodzieżowych UKS Mickiewicz
w rozgrywkach siatkarskich w roku 2018”.

4.Sprawozdanie złożone przez ULKS Sportowy w Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”.

5.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Kluczborskie stowarzyszenie ,,Zawsze Razem” z wykonania zadania pod tytułem: ,,Od juniora do seniora”,

6.Skorygowane sprawozdanie złożone przez ZHR Okręg Górnośląski z zadania publicznego pod tytułem: ,,ZHR dla Niepodległości”  

7.Pismo dotyczące realizacji zadań związanych z doradztwem metodycznym i doskonaleniem zawodowym-sprawozdanie PODN w Kluczborku.

8.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego na zakup drzwi 3 szt.oraz baterii czerpalnych do toalet 4 szt.

9.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika w ramach robót publicznych na stanowisku pomoc gospodarczo-kuchenna.

10.Pismo Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu do budżetu ZSL-T w Kluczborku o kwotę z odszkodowań z UNIQA TU S.A w wysokości 5.505,99,-zł.

11.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące przejęcia na majątek gminy Wołczyn drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie.

12.Pismo RIO w Opolu dotyczące unieważnienia uchwały Rady Powiatu Nr III/32/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej.

13.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Klub Jeździecki DERA z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Zawody Jeździeckie”.

14.Informacja Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotycząca podpisania protokołu uzgodnień pomiędzy Powiatem Kluczborski a Spółdzielnią Mieszkaniową ,,Przyszłość” w sprawie odstąpienia przez Spółdzielnię Mieszkaniową od odszkodowania z tytułu przejętych przez Powiat działek o nr: 81/20, 84/17 i 98/33 k.m.5 obręb Kluczbork –realizacja zadania pn.,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej
nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku),

15.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zmiany nazwy zespołów szkół.

16.Sprawozdanie merytoryczne oraz informacja o wykorzystaniu przekazanych środków z realizacji programów psycho–korekcyjnych realizowanych przez PPP w Kluczborku 17.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na wykonanie prac w pasie drogi powiatowej Nr 2291 O –ulica Dworcowa Wołczyn w związku z budową przyłącza światłowodowego do budynku zakładu Lasaffre Polska S.A (pismo nr FP.710.1.1.2019.MW z dnia 06.02.2019r.)

18.Sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus” z wykonania zadania publicznego pn.:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego”,

19.Pismo Wiceprzewodniczącego Komisji Skarg, wniosków i petycji dotyczące anonimowej skargi przesłanej przez RIO w Opolu dotyczącej braku gospodarności w zarządzaniu PCZ SA w Kluczborku przez byłego Starostę Kluczborskiego.

20.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące niezapłacenia przez PCZ S.A w Kluczborku należności za zobowiązania wobec szkoły.

21.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kluczborku,

22.Wolne wnioski.

23.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.01.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 11/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie powołania członków Grupy Sterującej w związku z realizacją projektu pn.:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” przez Powiat Kluczborski jako Lidera wraz z Partnerami.

Projekt przedmiotowej uchwały został przygotowany w związku z koniecznością zmiany w składzie Grupy Sterującej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Zarząd podjął uchwałę Nr 12/47/2019.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie udzielenia upoważnienia Pani Annie Turczyńskiej-Głównemu Specjaliście ds.Personalnych, do składania oświadczeń woli związanych z prowadzeniem bieżącej działalności powiatu.

Projekt przedmiotowej uchwały został przygotowany w związku ze zmianą na stanowisku ds.personalnych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd przystąpił do głosowania imiennego.

 

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

W wyniku głosowania podjęto uchwałę Nr 12/48/2019.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej dla drogi nr 100701 O położonej na terenie gminy Kluczbork.

Burmistrz Miasta Kluczborka zwrócił się z wnioskiem dotyczącym wyrażenia opinii w sprawie pozbawienia kategorii drogi gminnej nr 1000701 O (o przebiegu: droga krajowa nr 45 w miejscowości Kuniów-droga krajowa nr 42 w miejscowości Ligota Dolna) w celu zaliczenia jej do dróg krajowych.

Ponadto Zarząd zapoznał się z pozytywną opinią ZDP w Kluczborku w powyższej sprawie.

W związku z powyższym Zarząd nie wniósł uwag do przedłożonego projektu uchwały i przystąpił do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

W wyniku głosowania podjęto uchwałę Nr 12/49/2019.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez UKS ,,Mickiewicz” Kluczbork z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Udział drużyn młodzieżowych UKS Mickiewicz w rozgrywkach siatkarskich w roku 2018”. Do sprawozdania Zarząd nie wniósł uwag i postanowił je zatwierdzić.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze sprawozdaniem złożonym przez ULKS Sportowy w Bogdańczowicach z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój
i upowszechnianie kultury fizycznej i sportu a zwłaszcza piłki nożnej wśród dziewcząt”.

Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jego przyjęciu.

Do punktu 5 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Kluczborskie Stowarzyszenie ,,Zawsze Razem” z wykonania zadania pod tytułem:
,,Od juniora do seniora”. Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił je zatwierdzić.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez ZHR Okręg Górnośląski z zadania publicznego pod tytułem: ,,ZHR dla Niepodległości”.

Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z Zarząd postanowił je zatwierdzić.

  

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze sprawozdaniem PODN w Kluczborku dotyczącym realizacji zadań związanych z doradztwem metodycznym i doskonaleniem zawodowym. Zarząd po zapoznaniu się ze złożonym sprawozdaniem przyjął je bez uwag.

 

Do punktu 8 porządku

 

Następnie Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zwiększenia planu finansowego na zakup drzwi 3 szt.oraz baterii czerpalnych do toalet 4 szt. w internacie przy ul.M.Konipnickiej 11.

Zarząd zapoznał się z pismem i postanowił wyrazić zgodę na wnioskowane zakupy w ramach posiadanego planu finansowego jednostki.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie pracownika w ramach robót publicznych na stanowisku pomoc gospodarczo-kuchenna.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracownika  robót publicznych w wymiarze 1 etatu na stanowisku pomoc gospodarczo-kuchenna
(efektywność wynikająca z umowy zawartej z PUP w Kluczborku) w ramach własnych środków budżetowych jednostki.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSLT w Kluczborku dotyczącym zwiększenia planu do budżetu ZSL-T w Kluczborku o kwotę z odszkodowań
z UNIQA TU S.A w wysokości 5.505,99,-zł.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że zwiększenie planu budżetu ZSL-T w Kluczborku o ww.kwotę zostanie ujęte w uchwale budżetowej  na najbliższej sesji Rady Powiatu.

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym przejęcia na majątek gminy Wołczyn drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie.

Zarząd Powiatu wyraził wstępnie zgodę na propozycję Burmistrza Wołczyna dotyczącą przejęcia przez Gminę Wołczyn drogi powiatowej nr 2295 O ul.Sienkiewicza w Wołczynie.Zarząd postanowił zobowiązać Dyrektora ZDP w Kluczborku do dokonania analizy wysokości kosztów prac projektowych oraz wstępnego określenia zakresu robót.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem RIO w Opolu dotyczącym unieważnienia uchwały Rady Powiatu Nr III/32/2018 z dnia 27 grudnia 2018r. w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej. 

 

Do punktu 13 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Klub Jeździecki DERA z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Zawody Jeździeckie”.

Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił je przyjąć.

Do punktu 14 porządku

 

Zapoznano się z informacją Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącą podpisania protokołu uzgodnień pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Spółdzielnią Mieszkaniową ,,Przyszłość” –realizacja zadania pn.,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku).

Zarząd  postanowił, że protokół zostanie podpisany po podziale geodezyjnym działek nr 81/2 i 213 k.m.5 obręb Kluczbork, które zostaną przekazane bezpłatnie Spółdzielni w zamian za rezygnację z odszkodowania.

 

Do punktu 15 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zmiany nazwy zespołów szkół z Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku na Zespół Szkół Nr 1 w Kluczborku oraz z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku na Zespół Szkół Nr 2 CKU w Kluczborku.  

Zmiany nazwy ww.szkół związane są z reformą ustroju szkolnego i wprowadzeniem nowego typu szkół-szkół ponadpodstawowych.

Zmiana nazwy zespołów nie jest jego przekształceniem i nie powoduje zmian organizacyjnych zespołów.

Zarząd w związku z powyższym postanowił zaakceptować proponowane zmiany nazw zobowiązując jednocześnie Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przygotowania stosownych projektów uchwał.

 

Do punktu 16 porządku

 

Zarząd kolejno zapoznał się ze sprawozdaniem merytorycznym oraz informacją o wykorzystaniu przekazanych środków z realizacji programów psycho–korekcyjnych realizowanych przez PPP w Kluczborku przyjmując ją bez uwag.

 

Do punktu 17 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na wykonanie prac w pasie drogi powiatowej Nr 2291 O –ulica Dworcowa Wołczyn w związku z budową przyłącza światłowodowego do budynku zakładu Lasaffre Polska S.A.

Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę Przedsiębiorstwu Radiotel Usługi Teletechniczne na wykonanie prac w pasie drogi powiatowej Nr 2291 O–ulica Dworcowa Wołczyn w związku z budową przyłącza światłowodowego do budynku zakładu Lasaffre Polska S.A. uwzględniając zgodę Firmy Remost w związku z pięcioletnim okresem gwarancji. Zarząd postanowił zobowiązać Przedsiębiorstwo Radiotel Usługi Teletechniczne, aby po przeprowadzeniu robót stan drogi został przywrócony do stanu pierwotnego.   

 

Do punktu 18 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było sprawozdanie Stowarzyszenia Rozwoju Kultury i Profilaktyki ,,Emaus” z wykonania zadania publicznego pn.:,,Działalność i funkcjonowanie Kluczborskiego Ogniska Muzycznego”.

Zarząd do sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił przyjąć je bez uwag.

 

Do punktu 19 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się ze stanowiskiem Komisji skarg, wniosków i petycji dotyczącym anonimowej skargi przesłanej przez RIO w Opolu dotyczącej braku gospodarności w zarządzaniu PCZ SA w Kluczborku przez byłego Starostę Kluczborskiego.

Zarząd po zapoznaniu się z przedmiotowym wnioskiem Komisji Nr OR-R.0012.5.1.2019.MG z  dnia 05.02.2019 r. postanowił udzielić odpowiedzi Przewodniczącemu Rady Powiatu w powyższej sprawie, iż przeprowadzenie audytu zostało już zlecone w spółce.

  

Do punktu 20 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym kwoty zaległości jakie ma PCZ S.A w Kluczborku wobec szkoły.

Ponadto Zarząd zapoznał się  z pismem Prezesa PCZ S.A w Kluczborku w sprawie przedłużenia terminów zapłaty zobowiązań, ewentualnego rozłożenia na raty oraz wstrzymania się z dochodzeniem należności na drodze sądowej lub egzekucyjnej przez ZSP Nr1 w Kluczborku oraz informacją W związku z powyższym Zarząd postanowił wyrazić zgodę na odstąpienie od naliczania odsetek i innych należności wynikających z opóźnienia płatności dla ZSP Nr 1 w Kluczborku.

Ponadto Zarząd zwrócił się z prośbą do Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku o wstrzymanie się z dochodzeniem należności na drodze  sądowej lub egzekucyjnej.  

 

Do punktu 21 porządku

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie nadania Statutu Domowi Pomocy Społecznej w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu postanowił zatwierdzić przedłożony projekt uchwały i skierować go pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 22 porządku

 

Innych spraw nie poruszano. 

 

Do punktu 23 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 12 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

 

 

 

 

  Protokołowała:

 

Joanna Strzelczyk