Protokół Nr 11/2019

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 29 stycznia 2019 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski–Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-zmieniająca Uchwałę Nr 56/204/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia  11 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zakończenia kadencji dyrektorów szkół i placówek.

4.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych  dla 2 osób na stanowisku kucharz.

5.Pismo PKS w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej z tytułu prawa wieczystego użytkowania gruntów za rok 2019 w kwocie 23852,81,-zł.

6.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Fundację Nowoczesny Konin z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Zabytkowo i klockowo”-warsztaty zabytkowej architektury sakralnej powiatu kluczborskiego dla dzieci.

7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące podziału działek w związku ze zrealizowaniem zadania pn.,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej nr 2128 O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (od 0+011 do 0++879) etap II od km 0+297 do km 0+879”.

8.Sprawozdanie przedłożone przez Gminę Kluczbork z rozliczenia dotacji celowej udzielonej dla Gminnej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kluczborku z przeznaczeniem na zakup instrumentów muzycznych.

9.Pismo Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zasadności dalszego funkcjonowania stanowiska drugiego wicedyrektora w ZSO w Kluczborku.

10.Sprawozdanie finansowo-rzeczowe za rok 2018 z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki.

11.Informacja Burmistrza Wołczyna dotycząca udzielonej dotacji przez Gminę Wołczyn w 2018 roku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w.św.Jacka w Wierzbicy Górnej oraz Parafii Rzymskokatolickiej św.Michała Archanioła w Skałągach.

12.Pismo Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i promocji Powiatu dotyczące uzgodnienia projektu zagospodarowania terenu dla zadania pod nazwą: ,,Przebudowa parkingu przy budynku głównym UM oraz wyrażenia zgody na wykonanie robót i czasowe zajęcie działek.

13.Wolne wnioski.

-upoważnienie dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy w związku z koniecznością wyboru usług w zakresie elektronicznej obsługi Rady Powiatu.

-Upoważnienie dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy na realizację zadania ,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,855 km (0+445-3+300)”

14.Zamknięcie posiedzenia. 

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 18.01.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 10/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały zmieniającej Uchwałę Nr 56/204/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia  11 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku.

W załączniku do uchwały Nr 56/204/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 11 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, zmienionego uchwałą Nr 110/477/2017 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 21 lipca 2017 r., § 5 ust. 2 pkt 11 otrzymuje brzmienie: „Samodzielne stanowisko ds. personalnych   KD”.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z powyższym przystąpiono do głosowania imiennego:

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zakończenia kadencji dyrektorów szkół i placówek.

Z dniem 31.08.2019 r. kończy się kadencja dyrektorów: ZSO w Kluczborku, WOOiDZ w Kluczborku oraz PODN w Kluczborku w związku z czym zachodzi konieczność przeprowadzenia konkursów na ww.stanowiska na okres 5 lat i wyznaczenia składu komisji konkursowej.

Zarząd postanowił wyznaczyć do składu Komisji Konkursowych Panią Rozalię Słoniowską na Przewodniczącą Komisji oraz pracownika Wydziału Edukacji i Sportu i Wydziału Finansowego merytorycznie nadzorującego daną jednostkę oświatową.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym zorganizowania robót publicznych  dla 2 osób na stanowisku kucharz.

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w ZSP Nr 1  w Kluczborku na stanowisku kucharza dla 2 osób.

Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosków Pana Mirosława Bireckiego-Starostę Kluczborskiego i Pana Rafała Neugebauera-Wicestarostę. 

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem PKS w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej z tytułu prawa wieczystego użytkowania gruntów za rok 2019 w kwocie 23852,81,-zł.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na przesunięcie terminu płatności opłaty rocznej z tytułu prawa wieczystego użytkowania gruntów za rok 2019 do końca miesiąca listopada 2019 roku. 

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Fundację Nowoczesny Konin z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Zabytkowo i klockowo”-warsztaty zabytkowej architektury sakralnej powiatu kluczborskiego dla dzieci.

Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił przyjąć sprawozdanie bez uwag.

 

Do punktu 7 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym kosztów podziału działek w związku ze zrealizowanym zadaniem pn.,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej nr 2128 O (ul. Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (od 0+011 do 0++879) etap II od km 0+297 do km 0+879” i zamianą działek ze Spółdzielnią Mieszkaniową ,,Przyszłość”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem i złożonymi ofertami postanowił o wyborze oferty firmy –Usługi Geodezyjne Dariusz Kowaliński-kwota 4 200,00,-zł brutto.

Ponadto Zarząd postanowił o podpisaniu protokołu uzgodnień pomiędzy Spółdzielnią Mieszkaniową ,,Przyszłość” a Powiatem Kluczborskim na przekazanie zasobu nieruchomości będących w wieczystym użytkowaniu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość”.

Do podpisania Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w  osobach: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu oraz Rafał Neugebauer- Wicestarosta.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem przedłożonym przez Gminę Kluczbork z rozliczenia dotacji celowej udzielonej dla Gminnej Szkoły Muzycznej I stopnia w Kluczborku z przeznaczeniem na zakup instrumentów muzycznych.

Zarząd po zapoznaniu się ze sprawozdaniem postanowił o jego zatwierdzeniu bez wnoszenia uwag.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno zapoznano się z informacją Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącą zasadności dalszego funkcjonowania stanowiska drugiego wicedyrektora w ZSO w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z informacją Wydziału Edukacji i Sportu o liczbie stanowisk kierowniczych oraz liczbie etatów wspomagających z uwzględnieniem liczby uczniów i oddziałów uznał, iż utrzymanie stanowiska drugiego wicedyrektora w Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku jest niezasadne.

 

Do punktu 10 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem finansowo-rzeczowym za rok 2018 z realizacji powierzonych zadań przewidzianych dla Powiatowej Biblioteki.

Zarząd zapoznał się z ww.sprawozdaniem przyjmując je bez uwag.

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z informacją Burmistrza Wołczyna dotyczącą udzielonej dotacji przez Gminę Wołczyn w 2018 roku dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w.św.Jacka w Wierzbicy Górnej oraz Parafii Rzymskokatolickiej św.Michała Archanioła w Skałągach.

Udzielono dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w.św.Jacka w Wierzbicy Górnej w kwocie 30.000,00,-zł na wymianę pokrycia dachowego oraz uzupełnienie brakujących elementów więźby dachowej w kościele drewnianym w Wierzbicy Dolnej oraz Parafii Rzymskokatolickiej św.Michała Archanioła w Skałągach w kwocie 6.726,58,-zł na konserwację dachu drewnianego kościoła w Rożnowie (oczyszczenie powierzchni z glonów, mchów, porostów, oraz konserwacji/impregnacji wraz z odgrzybianiem dachu).

Zarząd zapoznał się z przedłożoną informacją przyjmując ją do wiadomości.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym uzgodnienia projektu zagospodarowania terenu dla zadania pod nazwą: ,,Przebudowa parkingu przy budynku głównym UM oraz wyrażenia zgody na wykonanie robót i czasowe zajęcie działek.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił pozytywnie uzgodnić projekt zagospodarowania terenu dla zadania pod nazwą: ,,Przebudowa parkingu przy budynku głównym UM” oraz wyrazić zgodę na wykonanie robót i czasowe zajęcie działek nr 205 k.m.6 obręb Kluczbork oraz nr 204/3 k.m.6 podczas prac związanych z realizacją ww.zadania. Ponadto Zarząd zobowiązuje wykonawcę, aby po przeprowadzeniu robót stan działek został przywrócony do stanu pierwotnego.   

 

Do punktu 13 porządku

 

W związku z koniecznością wyboru usług w zakresie elektronicznej obsługi Rady Powiatu, Zarząd Powiatu upoważnił Pana Mirosława Bireckiego-Starostę Kluczborskiego i Pana Rafała Neugebauera-Wicestarostę do podpisania umowy na realizację w/w usługi.

Zarząd postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach : Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do podpisania umowy na realizację zadania ,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344O na odcinku o długości 2,855 km (0+445-3+300)”.

W przedmiotowej umowie Gmina Wołczyn zobowiązuje się do przekazania Powiatowi Kluczborskiemu pomocy finansowej w formie dotacji celowej na realizację ww.zadania w kwocie 150.000,00,-zł.

  

Do punktu 14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 11 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

 

  Protokołowała:

Joanna Strzelczyk