Protokół Nr 10/2019
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 18 stycznia 2019 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
3.Skorygowane sprawozdanie Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej”
4.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące utworzenia etatu drugiego Wicedyrektora.
5.Pismo Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu dotyczące odstąpienia od zapłaty naliczonych odsetek w wysokości 308,04,-zł.
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie akceptacji projektu aneksu nr 1 do umowy dzierżawy nr 2AN.2018 z dnia 1 października 2018 r. zawartej z trwałym zarządcą nieruchomości–Zarządem Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Inspekcją Weterynaryjną Powiatowego Lekarza Weterynarii w Kluczborku.
7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie przebudowy kanalizacji deszczowej oraz remontu uszkodzonej pochylni zewnętrznej w budynku szpitalnym tzw. ,,Stara Chirurgia”.
8.Pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczące naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
9.Pismo Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczące zorganizowania robót publicznych dla 4 osób.
10.Projekt umowy dotyczącej przeprowadzenia audytu w PCZ S.A w Kluczborku.
11.Analiza zasadności zatrudniania drugiego Wicedyrektora w ZSO w Kluczborku.
12.Zatwierdzenie planu zamówień publicznych na rok 2019.
13.Wolne wnioski
14.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.01.2019 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 9/2019 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80110-Gimnazja kwota -40.000,00,-zł, rozdział 80120-Licea Ogólnokształcące-86.046,36,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80195-Pozostała działalność- kwota 126.046,36,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków w realizowanych projektach z udziałem środków unijnych.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego:
Głosowanie:
Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.
Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się.
Zarząd podjął uchwałę Nr 10/45/2019.
Do punktu 3 porządku
Następnie zapoznano się ze skorygowanym sprawozdaniem Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej”. Zarząd do sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jego zatwierdzeniu.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym utworzenia etatu drugiego Wicedyrektora z dniem 1.09.2019r oraz zwiększenia zatrudnienia pedagoga szkolnego z 1 etatu na cały etat.
Dyrektor ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku motywuje swoją prośbę tym, że w roku szkolnym 2019/2020 zwiększona zostanie liczba oddziałów z 17 na 22, a w szkołach dla dorosłych
z 5 na 7 oddziałów.
Ponadto Zarząd zapoznał się z opinią Wydziału Edukacji i Sportu, która jest opinią negatywną.
Zarząd w związku z powyższym postanowił nie wyrażać zgody na utworzenie stanowiska drugiego etatu Wicedyrektora oraz na zatrudnienie pedagoga szkolnego w ZSP Nr 2 CKU
w Kluczborku w pełnym wymiarze czasu pracy.
Do punktu 5 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu dotyczącym odstąpienia przez Powiat Kluczborskiego od zapłaty naliczonych odsetek w wysokości 308,04,-zł w związku z umieszczeniem dziecka z Powiatu Kluczborskiego w rodzinie zastępczej na terenie Miasta Opole i rozliczeniem płatności pomiędzy Miastem Opole i Powiatem Kluczborskim.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na odstąpienie od zapłaty odsetek w ww.kwocie.
Do punktu 6 porządku
Zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie akceptacji projektu aneksu nr 1 do umowy dzierżawy nr 2AN.2018 z dnia 1 października 2018 r. zawartej z trwałym zarządcą nieruchomości–Zarządem Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Inspekcją Weterynaryjną Powiatowego Lekarza Weterynarii w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz projektem Aneksu postanowił, wyrazić zgodę na podpisanie ww.Aneksu wprowadzającego zapis do umowy mówiący o tym, iż w przypadku sprzedaży lokalu przez Wydzierżawiającego nieruchomości będącej przedmiotem umowy Dzierżawcy będzie przysługiwać prawo pierwokupu.
Do punktu 7 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu oraz pismem Stacji Dializ DaVita w sprawie przebudowy kanalizacji deszczowej w związku z sezonowym zalewaniem piwnic wodą opadową oraz remontu uszkodzonej pochylni zewnętrznej w budynku szpitalnym tzw. ,,Stara Chirurgia”. Zarząd po zapoznaniu się z pismami postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przeanalizowania zgodnie z sugestią DaVita Sp. z o.o - Stacja Dializ celowości wykonania studzienek z pompą pływakową na tzw.,,czujnik”, zlokalizowanych na podeście, przy tylnych drzwiach i w pomieszczeniach SUW w Stacji Dializ.
Ponadto Zarząd zlecił przygotowanie kosztorysu wykonania studzienek z pompą pływakową.
Do punktu 8 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczącym naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.
Uczestnicząca w posiedzeniu Zarządu Naczelnik Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu poinformowała, że zgodnie z art.30a ust.4 ustawy Karta Nauczyciela w terminie do dnia 10 lutego roku kalendarzowego następującego po roku, który podlegał analizie, organ prowadzący szkołę sporządza sprawozdanie z wysokości średnich wynagrodzeń, które w terminie 7 dni od jego sporządzenia przedkłada Regionalnej Izbie Obrachunkowej, a także organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego, dyrektorom szkół prowadzonych przez tę jednostkę oraz związkom zawodowym zrzeszającym nauczycieli.
Z przeprowadzonej analizy wydatków poniesionych w 2018 roku na wynagrodzenia nauczycieli wynika, że w naszym powiecie wypłacono wynagrodzenia wyższe niż średnie wynagrodzenia, o których mowa w art.30 ust.3 Karty Nauczyciela na wszystkich stopniach awansu zawodowego: nauczyciela stażysty, kontraktowego, mianowanego oraz dyplomowanego.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Obsługi Finasowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu do przygotowania i przedłożenia sprawozdania Regionalnej Izbie Obrachunkowej, Radzie Powiatu, Dyrektorom Szkół, Związkom Zawodowym Zrzeszającym Nauczycieli oraz Komisji Oświaty.
Do punktu 9 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora DPS w Gierałcicach dotyczącym zorganizowania robót publicznych dla 4 osób.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w DPS w Gierałcicach na stanowisku: robotnik gospodarczy -1 osoba, opiekunka-1 osoba, pokojowa -2 osoby, począwszy od miesiąca lutego 2019 r. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku Pana Mirosława Bireckiego- Starostę Kluczborskiego i Pana Rafała Neugebauera-Wicestarostę.
Do punktu 10 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem umowy dotyczącej przeprowadzenia audytu w PCZ S.A w Kluczborku i postanowił o jego przeprowadzeniu.
Jednocześnie Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Neugebauer-Wicestarosta do jej podpisania.
Do punktu 11 porządku
Na wniosek Wicestarosty Zarząd postanowił o przeprowadzeniu analizy zasadności zatrudniania drugiego Wicedyrektora w ZSO w Kluczborku.
Do punktu 12 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z planem zamówień publicznych na rok 2019.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił o zatwierdzeniu przedłożonego planu. Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych do opublikowania planu na stronie internetowej powiatu w BIP.
Do punktu 13 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 14 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 9 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Mirosław Birecki……………………………
2.Rafał Neugebauer……………………………
3.Artur Nowak ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk