Protokół Nr 5/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 17 grudnia 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Mirosław Birecki.
W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski

-w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej dla dróg położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie.

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

3.Pismo RIO w Opolu dotyczące unieważnienia uchwały Nr XLIX/311/2018 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18.10.2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu poprzez przejęcie wierzytelności.

4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

5.Pismo Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej w Kluczborku dotyczące wsparcia finansowego w wymianie agregatu sprężarkowego do napełniania butli aparatów ochronnych dróg oddechowych,

6.Sprawozdanie Ochotniczej Straży Pożarnej w Nasalach z wykonania powierzonego zadania wraz z rozliczeniem środków z udzielonej dotacji.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020.

8.Sprawozdanie z akcji szczepień przeciwko meningokokom grupy C.

9.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork z wykonania zadania publicznego pn.,,14-ty Dzień Inwalidy i Emeryta” i ,,Rejonowe Ognisko Integracyjne Emerytów”.

10.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące podjęcia działań zmierzających do usunięcia zakrzaczenia, kruszywa  z pasa drogowego drogi powiatowej nr 1325 O, 1344 O, 1337 O, śmieci na drodze 1336 O oraz uzupełnienia poboczy na drodze 1337 O,

11.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące przeanalizowania planu dochodów,

12.Pismo Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotyczące zatrudnienia osoby na stanowisku psychologa w pełnym wymiarze czasu pracy na okres od 01.01.2019 r.-15.03.2019 r.

13.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości znaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 2128 O - ulica Jana Pawła II w Kluczborku.

14.Umowa Dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom w Kluczborku,

15.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące odszkodowania dla PKP S.A.

16.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski

17.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 7.12.2018 r.  

18.Wolne wnioski.

-decyzja Zarządu Powiatu dotycząca przeprowadzenia audytu w Starostwie Powiatowym.

19.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 7.12.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 4/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku 

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przyznawania nagród Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół i placówek oświatowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.

Nowy projekt uchwały zakłada wydłużenie czasu składania przez dyrektorów szkół i placówek oświatowych wniosków o przyznanie nagrody Starosty Kluczborskiego do 20 czerwca. Przesunięty zostaje także termin uroczystej gali, na której odbywa się wręczenie nagród z końca czerwca na koniec września.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki- Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Podjęto uchwałę Nr 5/18/2018.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej dla dróg położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie.

W przedmiotowym projekcie pozytywnie opiniuje się pozbawienie kategorii dróg gminnych dla następujących dróg położonych na terenie gminy Lasowice Wielkie: droga nr 101402 O od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 494 do skrzyżowania z drogą wewnętrzną, działka numer 86 k.m. 3 obręb Chudoba o długości 0,121km, droga  nr  101410 O  działki  numer  136  k.m.  4  oraz  61 k.m. 6 obręb Chudoba, o długości 2, 282 km, droga nr 101437 O na całym odcinku o długości 2,726 km.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki- Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Podjęto uchwałę Nr 5/19/2018. 

Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321 –Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4170 kwotę 1.600,00 zł   na: § 4210 kwotę  1.600,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Podjęto uchwałę Nr 5/20/2018.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 600 – Transport i łączność, rozdział 60014 – Drogi publiczne powiatowe z: § 4010 kwotę 27.000,00 zł, § 4110 kwotę 13.000,00 zł na: § 4210 kwotę 40.000,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Podjęto uchwałę Nr 5/21/2018.

Następnym projektem z jakim zapoznał się Zarząd był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80130 – Szkoły zawodowe z: § 4260 kwotę 10.000,00 zł na: § 4010 kwotę 10.000,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym przystąpiono do głosowania imiennego.

Głosowanie:

Za podjęciem uchwały głosowali: Mirosław Birecki-Przewodniczący Zarządu, Rafał Neugebauer-Wicestarosta, Artur Nowak-członek Zarządu.  

Nie stwierdzono głosów przeciw i wstrzymujących się. 

Podjęto uchwałę Nr 5/22/2018.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem RIO w Opolu dotyczącym unieważnienia uchwały Nr XLIX/311/2018 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18.10.2018 r. w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu poprzez przejęcie wierzytelności.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w sprawie przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd po zapoznaniu się i analizie pozytywnie zaopiniował wysokości dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

 

Do punktu 5 porządku

 

 Zarząd zapoznał się z pismem Komendanta Powiatowej Straży Pożarnej w Kluczborku dotyczącym wsparcia finansowego w wymianie agregatu sprężarkowego do napełniania butli aparatów ochronnych dróg oddechowych w wysokości 10.000,-zł i postanowił, że obecnie nie ma możliwości przydzielenia ww.dotacji.

Zarząd ponownie przeanalizuje jej przyznanie na etapie realizacji budżetu 2019 r.

 

Do punktu 6 porządku 

 

Kolejno zapoznano się ze sprawozdaniem Ochotniczej Straży Pożarnej w Nasalach z wykonania powierzonego zadania wraz z rozliczeniem środków z udzielonej dotacji.

Zarząd po zapoznaniu się ze sprawozdaniem postanowił o jego zatwierdzeniu.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd zapoznał się wstępnie z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych w roku szkolnym 2019/2020.

Zarząd Powiatu postanowił, że informacja w powyższej sprawie zostanie zatwierdzona na kolejnym posiedzeniu Zarządu.   

 

Do punktu 8 porządku 

 

Następnie zapoznano się ze sprawozdaniem z akcji szczepień przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich – rocznik 2012 w powiecie kluczborskim w 2018 roku.

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem i postanowił przyjąć je bez uwag.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork z wykonania zadania publicznego pn.,,14-ty Dzień Inwalidy i Emeryta” i ,,Rejonowe Ognisko Integracyjne Emerytów”. Zarząd po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić je bez uwag.

 

Do punktu 10 porządku 

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym podjęcia działań zmierzających do usunięcia zakrzaczenia, kruszywa  z pasa drogowego drogi powiatowej nr 1325 O, 1344 O, 1337 O, śmieci na drodze 1336 O oraz uzupełnienia poboczy na drodze 1337 O.

Po zapoznaniu się Zarząd stwierdził, że wnioskowane prace będą  przeprowadzane w ramach bieżącego utrzymania dróg.   

Zarząd jednocześnie zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do przygotowania odpowiedzi dla Burmistrza Wołczyna w powyższej sprawie.

 

Do punktu 11 porządku 

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym przeanalizowania planu dochodów i dostosowania go do realnego wykonania.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił nie dokonywać zmiany planu dochodów ZSP Nr 1 w Kluczborku w budżecie na 2019 rok.

 

Do punktu 12 porządku 

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku dotyczącym zatrudnienia osoby na stanowisku psychologa w pełnym wymiarze czasu pracy na okres od 01.01.2019 r.-15.03.2019 r.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora PPP w Kluczborku postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie na stanowisku psychologa na ww.okres czasu w ramach planu finansowego jednostki.

  

Do punktu 13 porządku 

 

W związku z wnioskiem Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku o ustanowienie trwałego zarządu do nieruchomości stanowiącej drogę publiczną powiatową DP nr 2128 O ul.Jana Pawła II w Kluczborku Zarząd postanowił o podpisaniu Decyzji w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 2128 O - ulica Jana Pawła II w Kluczborku.

 

Do punktu 14 porządku 

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym umowy dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom Sp.z.o.o w Kluczborku.

Zarząd po wstępnym zapoznaniu się postanowił, że decyzja w powyższej sprawie zostanie podjęta w późniejszym terminie po przeprowadzeniu rozmów z Prezesem Spółki  Wodociągi i Kanalizacja Hydrokom w Kluczborku.

 

Do punktu 15 porządku 

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura FP dotyczącym ustalenia wysokości odszkodowania dla PKP S.A z tytułu wygaśnięcia prawa użytkowania wieczystego gruntu za nieruchomości wydzielone – które z mocy prawa przeszły na własność powiatu kluczborskiego –pod drogi powiatowe tj.dz.nr 29/3 k.m.2, 169/4 i 169/7 k.m.12 obręb Kluczbork PKP S.A.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w związku ze zmianą składu Zarządu Powiatu w Kluczborku kadencji 2018-2023 na dzień dzisiejszy nie jest w stanie na tym etapie podpisać protokołu z rokowań.

Zarząd powróci do sprawy po szczegółowym zapoznaniu się ze sprawą.  

Jednocześnie Zarząd zobowiązał Kierownika Biura FP do przygotowania odpowiedzi dla PKP S.A.

 

Do punktu 16 porządku 

 

Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznawania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski.

Zarząd zatwierdził przedłożony projekt uchwały i postanowił o skierowaniu go pod obrady Rady Powiatu.   

 

Do punktu 17 porządku 

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu  7 grudnia 2018 r.:

 

1.      Uchwałę Nr II/6/2018 w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rolnictwa-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

2.      Uchwałę Nr II/7/2018 w sprawie powołania Komisji, Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

3.      Uchwałę Nr II/8/2018 w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

4.      Uchwałę Nr II/9/2018 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

5.      Uchwałę Nr II/10/2018 w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

6.      Uchwałę Nr II/11/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

7.      Uchwałę Nr II/12/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

8.      Uchwałę Nr II/13/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

9.      Uchwałę Nr II/14/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

10.  Uchwałę Nr II/15/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

11.  Uchwałę Nr II/16/2018 w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

12.  Uchwałę Nr II/17/2018 w sprawie powołania Sekretarza Komisji Rewizyjnej-postanowiono o przekazaniu do Biura Zarządu i Rady Powiatu,

13.  Uchwałę Nr II/18/2018 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącego Zarządu Powiatu w Kluczborku-postanowiono przekazać Głównemu Specjaliście ds.Kadr

14.  Uchwałę Nr II/19/2018 w sprawie projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2018-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

15.  Uchwałę Nr II/20/2018 w sprawie projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

16.  Uchwałę Nr II/21/2018 w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Kluczborku Nr XLV/283/2018 z dnia 21 czerwca 2018r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

17.  Uchwałę Nr II/22/2018 w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura FP.

18.  Uchwałę Nr II/23/2018 w sprawie projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018r.-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu oraz Dyrektorowi PCPR w Kluczborku.

19.  Uchwałę Nr II/24/2018 w sprawie projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie Powiatu Kluczborskiego na 2019r.-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi OLZ

 

Do punktu 18 porządku 

 

Zarząd postanowił o przeprowadzeniu audytu w Starostwie Powiatowym w Kluczborku z uwzględnieniem jednostek powiatu w zakresie:

,,Zarzadzanie długiem Powiatu Kluczborskiego z uwzględnieniem: uwarunkowania zewnętrzne i wewnętrzne determinujące zarządzanie długiem Powiatu Kluczborskiego, analizę poziomu i struktury długu Powiatu Kluczborskiego, prognozę wielkości długu Powiatu Kluczborskiego, strategię zarzadzania długiem, transfer całości bądź części długu i ryzyka z nim związanego na rzecz innych podmiotów  w dniach 18.12.2018r. do 14.02.2019 r.

Do podpisania umów z wybranym audytorem Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Mirosław Birecki-Starosta Kluczborski oraz Rafał Naugebauer-Wicestarosta.    

 

Do punktu 19 porządku 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 5 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Mirosław Birecki……………………………

 

                                                           2.Rafał Neugebauer……………………………

 

 

                                                           3.Artur Nowak   ………………………………

 

 

 

   Protokołowała:

 

Joanna Strzelczyk