Protokół I/2018 z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa w dniu 19 grudnia 2018 r.
Protokół Nr 1/2018
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 19 grudnia 2018 r.
Przewodniczył Robert Wietrzyk-Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa
Porządek posiedzenia:
1. Otwarcie posiedzenia.
2. Wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji
3. Analiza projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2019 rok/ przygotowanie przez komisję opinii do projektu budżetu powiatu kluczborskiego na 2019 rok
4. Przygotowanie Planu Pracy komisji na 2019 rok.
5. Wolne wnioski.
6. Zamknięcie posiedzenia.
Lista obecności w załączeniu.
Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:
- Mirosław Birecki – Starosta Kluczborski
- Wanda Słabosz - Skarbnik Powiatu
- Mieczysław Czapliński – Naczelnik Wydziału Rolnictwa, Leśnictwa i Ochrony Środowiska
- Lesław Czernik - Przewodniczący Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny.
- Wojciech Smolnik - Przewodniczący Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
Ad.1.
Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa – radny Robert Wietrzyk - przywitał wszystkich zebranych radnych na dzisiejszym posiedzeniu oraz zaproszonych gości. Następnie Przewodniczący Komisji przedstawił porządek dzisiejszych obrad. W głosowaniu jednogłośnie radni przyjęli proponowany porządek komisji, 5 głosami za.
Ad.2.
Przewodniczący Komisji przeszedł do 2 pkt. z porządku obrad- wybór Zastępcy Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa. Przewodniczący zaproponował kandydaturę radnego Piotra Pośpiecha. Radny Piotr Pośpiech nie wyraził zgody. Przewodniczący Komisji Robert Wietrzyk poprosił o konsultację prawną, by sprawdzić, który z pozostałych członków zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego mógłby zostać kandydatem na stanowisko zastępcy przewodniczącego. Dwóch członków komisji należy do Zarządu Powiatu, kolejny członek komisji jest w Prezydium Rady, a kolejny członek komisji jest Przewodniczącym Komisji Rewizyjnej. Zastępca Wybór zastępcy przewodniczącego został przełożony na kolejne posiedzenie komisji.
Ad.3.
Przewodniczący Komisji przedstawił kolejny punkt z porządku obrad. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który poinformował radnych o wprowadzeniu autopoprawki do projektu budżetu na 2019 rok i o konkretne wyjaśnienie poprosił Skarbnik Powiatu panią Wandę Słabosz. Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że autopoprawka związana jest z wprowadzaniem do budżetu na 2019 r. projektu z Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości, dotacji z Wołczyna na ścieżkę w Gierałcicach, oraz remont chodnika w Chocianowicach. Jako, że
w KIP zwiększyły się środki o prawie 1 mln 700 tys. zł. , zrobiły się większe wydatki bieżące i z automatu trzeba było doliczyć rezerwę ogólna i kryzysową. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który wyjaśnił kwestię chodnika w Chocianowicach. Mianowicie, pierwsza myśl Wójta była taka, żeby zrobić jeden chodnik z jego częściową dotacją, ale z uwagi na sytuację finansową Powiatu, plan chodnika został podzielony na 3 dokumentacje. W tym roku były ogłaszane przetargi na inne chodniki, Bąków, Jasienie, Chocianowice. Przetargi zostały unieważnione, z uwagi na „szaleństwo cenowe”. W przeliczeniu na metr kwadratowy była to cena około 600zł w Bąkowie, gdzie wcześniej ceny były w granicach 130-160 zł. Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa poprosił Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny o przedstawienie opinii Komisji na temat projektu budżetu na rok 2019. Przewodniczący Lesław Czernik przedstawił pozytywną opinię Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny. Przewodniczący Komisji Robert Wietrzyk poprosił Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska o przedstawienia opinii Komisji. Przewodniczący Wojciech Smolnik przedstawił pozytywną opinię Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska odnośnie projektu budżetu na 2019 rok.
Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który poinformował radnych o potrzebie zwołania Wspólnego Posiedzenia Komisji, w dniu 21.12.2018 r., tak żeby radni zapoznali się
z przygotowanymi materiałami na najbliższą Sesję Rady Powiatu, która planowana jest na 27.12.2018 r. Przewodniczący Komisji Budżetu i Rolnictwa zaproponował, by przyszłe komisje odbywały się w poniedziałki, lub wtorki. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zapytał, czy nie ma innych planowanych zmian do projektu budżetu na 2019 rok. Odpowiedzi udzielił Starosta Mirosław Birecki, który stwierdził, że Zarząd Powiatu nie chce wprowadzać autopoprawek na siłę. Oszczędności będę szukane w przyszłym roku, w trakcie realizacji budżetu. Obecnie Zarząd Powiatu czeka na opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej co do przedstawionego projektu budżetu na 2019 r. Główny problem dotyczy dochodów z majątku, kwota około 1mln 800 tys. zł. Głos zabrał Piotr Pośpiech, który stwierdził, że można przedstawić RIO różne możliwości, m.in. sprzedaż udziałów w jednej ze spółek, można pokazać dochody możliwe do uzyskania ze Skarbu Państwa. Radny Piotr Pośpiech odniósł się również do sprzecznych informacji, mianowicie, że będzie plan naprawczy, a w budżecie nie widać takich zmian, oraz zapytał, czy Gala Plastrów Miodu będzie organizowana. Starosta Mirosław Birecki odpowiedział, że Gala Plastrów Miodu jest głównie galą charytatywną i obędzie się w planowanym terminie na początku marca 2019 r. i nawet gdyby Referat Promocji Powiatu został zlikwidowany, to nie znaczy, że przy programie naprawczym na promocję Powiatu ma być przeznaczona kwota 0 zł. Starosta Mirosław Birecki poinformował, że nikogo do tej pory z pracowników nie zwolnił i nie ma takiego zamiaru. Cześć osób odchodzi z własnej woli do innej pracy, bądź na emeryturę. Na wolne stanowiska nie będą zatrudniane nowe osoby, tylko będą przesunięcia z wydziałów, bądź część pracy zostanie podzielona na inne osoby, z dodatkowym wynagrodzeniem. Starosta Mirosław Birecki, stwierdził, że woli, gdy jest mniejsza kadra pracowników, ale za to są to docenieni pracownicy z lepszym wynagrodzeniem.
Przewodniczący poddał pod głosowanie projekt budżetu na 2019 rok. Radni jednogłośnie zaopiniowali powyższy projekt, 5 głosów za.
Ad.4.
Przewodniczący Komisji Robert Wietrzyk poprosił radnych o propozycje do planu pracy na 2019 rok. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który zgłosił propozycję do planu pracy, by na pierwszym posiedzenie w Nowym Roku została sporządzona opinia odnośnie wszystkich projektów, które zostały przez Powiat pozyskane i potwierdzone umowami z instytucją finansującą, projekty obecne, które trwają, projekty przyszłe na 2019 rok i na kolejne lata
z uwzględnieniem wartości projektu oraz z opisem co zostanie dzięki tym projektom wykonane. Drugim wnioskiem do planu pracy na 2019 złożonym przez pana Piotra Pośpiecha jest prośba by co kwartał na komisję budżetu i rolnictwa była przygotowywana krótka informacja o stanie realizacji projektu niskiej emisji spalin. Jest to duży projekt, którego Powiat Kluczborski jest liderem, obejmujący 14 samorządów. Z pozyskaniem tego typu informacji, nie powinno być problemu, bo te informacje biuro projektów przygotowuje dla grupy sterującej. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który przekazał informację o tym, że wpłynęła oferta na kredyt na około 4,5 mln złotych z Funduszu Komunalnego i rok 2018 zostanie zamknięty. Dodatkowo Pan Starosta poinformował, o tym, że PCZ S.A podpisał umowę konsorcjum, 9 szpitali. Szpital w Kluczborku będzie procedował zakup albo leasing karetek. Na karetki i obsługę lekarską tych karetek będą pieniądze z NFZ, co oznacza, że kontrakt szpitala z 22 mln zł. może urosnąć nawet do 25 mln zł. Dwie karetki, podstawowa
i specjalistyczna będą stacjonować w Kluczborku, jedna w Byczynie, jedna będzie zapasowa, Wołczyn też będzie obsługiwany ale już przez przez inny podmiot. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że nareszcie jest jeden rejon operacyjny oraz, że trudnością jest zbudowanie dobrego zespołu ludzi do karetek. Głos zabrał Przewodniczący Komisji, który stwierdził, że propozycje do planu pracy na rok 2019 zgłoszone przez radnego Piotra Pośpiecha zostaną w planie pracy uwzględnione i będzie się on przedstawiał następująco:
1. Analiza sytuacji finansowej Szpitala Powiatowego w Kluczborku- posiedzenie wspólne z Komisją Zdrowia.
2. Zapoznanie z planowaną na rok 2019 realizacją projektów zewnętrznych przez Powiat Kluczborski wraz z jednostkami organizacyjnymi ( zadania, wartość projektu).
3. Analiza finansowa PKS Kluczbork za rok 2018. Perspektywy rozwoju firmy w najbliższych latach.
4. Informacje z realizacji projektów zewnętrznych realizowanych przez Powiat Kluczborski oraz jednostki organizacyjne powiatu ( projekty będące w trakcie realizacji).
5. Finansowanie Oświaty. Sytuacja ekonomiczna szkół powiatu kluczborskiego
6. Analiza realizacji projektu „ Niska emisja”- stopień zaawansowania projektu ( informacje kwartalne- marzec, czerwiec, wrzesień, grudzień 2019r.)
7. Analiza wykonania budżetu za 2018r.
8. Zarząd dróg powiatowych –Koszty funkcjonowania jednostki.
9. Kontrola wykonania budżetu za pierwsze półrocze 2019r.
10. Szkody łowieckie- Zakres problemów występujących w powiecie kluczborskim.
11. Opiniowanie projektu budżetu na rok 2020
Przewodniczący Komisji poddał przygotowany plan pracy pod głosowanie.
Radni jednogłośnie przyjęli powyższy plan pracy, 5 głosami za.
Ad.5.
Nie wniesiono wolnych wniosków
Ad.6
Przewodniczący obrad w związku z wyczerpaniem porządku obrad podziękował wszystkim za udział w dzisiejszym posiedzeniu i zamknął posiedzenie Komisji Budżetu i Rolnictwa.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Komisji
Budżetu i Rolnictwa
Robert Wietrzyk
Protokołowała:
Małgorzata Gulanowska
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2018-12-27 14:59:23 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2018-12-28 10:28:38 |
Ostatnia zmiana: | 2018-12-28 10:28:42 |
Ilość wyświetleń: | 872 |