Protokół Nr II/2018 z sesji Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 07 grudnia 2018 r.
Protokół Nr II/2018
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 07 grudnia 2018 r.
II sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1200 Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Olech. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników jednostek, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych na dzisiejszej sesji jest 19 radnych.
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:
1.Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.
2.Zatwierdzenie porządku obrad.
3.Zatwierdzenie protokołów z sesji XLIX poprzedniej kadencji i z I sesji obecnej kadencji.
4.Podjęcie uchwał w sprawach:
a/powołania Komisji Budżetu i Rolnictwa,
b/powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny,
c/powołania Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska,
d/powołania Komisji Rewizyjnej,
e/powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
f/powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa,
-zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
g/powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny,
-zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji ,
h/powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska,
-zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
i/powołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
-zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji ,
j/powołania Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
-zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji,
k/powołania zastępcy Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej,
l/powołania sekretarza Komisji Rewizyjnej,
ł/w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku
m/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2018,
n/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
o/ w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego bądź pożyczki długoterminowej
p/w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność powiatu kluczborskiego
r/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany Uchwały w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018 rok.
s/projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2019 rok,
5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 4.10.2018r. do 20.11.2018r.
6. Wolne wnioski.
7. Zamknięcie obrad.
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, przyjęli powyższy porządek.
Do punktu 3 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił protokół z sesji XLIX poprzedniej kadencji oraz z I sesji obecnej kadencji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższych protokołów w związku z czym Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie. Rada Powiatu jednogłośnie, 19 głosami za, zatwierdziła protokoły z sesji XLIX poprzedniej kadencji i I sesji obecnej kadencji .
Do punktu 4a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rolnictwa. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Budżetu i Rolnictwa w następującym składzie:
1. Buła Damian
2. Neugebauer Rafał
3. Nowak Artur
4. Pośpiech Piotr
5. Sitek Maciej
6. Wietrzyk Robert
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/6/2018 w sprawie powołania Komisji Budżetu i Rolnictwa.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4b porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny. Przewodniczący Rady poinformował,
że zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny w następującym składzie:
1. Czernik Lesław
2. Durecka Magdalena
3. Goliński Jakub
4. Neugebauer Rafał
5. Olech Andrzej
6. Sitek Maciej
7. Wietrzyk Robert
8. Wróbel Teresa
9. Zając Celina
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/7/2018 w sprawie powołania Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki i Rozwoju Rodziny.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4c porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska w następującym składzie:
1. Butra Andrzej
2. Durecka Magdalena
3. Goliński Jakub
4. Michalski Marcin
5. Nowak Artur
6. Olech Andrzej
7. Pelc Zdzisław
8. Pośpiech Piotr
9. Przybył Jarosław
10. Smolnik Wojciech
11. Wróbel Teresa
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/8/2018 w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4d porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Komisji Rewizyjnej. O głos poprosiła radna Celina Zając, która złożyła swoją rezygnację z propozycji członkostwa w Komisji Rewizyjnej, gdyż jako Wiceprzewodnicząca Rady Powiatu nie może do ww. komisji należeć. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie z § 34 ustęp 1 Statutu Powiatu Kluczborskiego Komisja Rewizyjna składa się z 6 członków i następnie Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej w następującym składzie sześcioosobowym:
1. Buła Damian
2. Czernik Lesław
3. Michalski Marcin
4. Okaj Ryszard
5. Panicz Przemysław
6. Przybył Jarosław
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/9/2018 w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej.
Do punktu 4e porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Przewodniczący Rady poinformował, że zgodnie ze Statutem Powiatu Kluczborskiego składy komisji zostały przygotowane na wniosek radnych w związku z czym przystępujemy do powołania Komisji Skarg, Wniosków i Petycji w następującym składzie:
1. Okaj Ryszard
2. Panicz Przemysław
3. Pelc Zdzisław
4. Smolnik Wojciech
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, podjęli Uchwałę Nr II/10/2018 w sprawie powołania Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4f porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego powyższej komisji. Przewodniczący Rady zgłosił pierwszego kandydata radnego Roberta Wietrzyka, który wyraził zgodę na kandydowanie. Kolejno radny Jakub Goliński zgłosił kandydaturę radnego Piotra Pośpiecha. Radny Piotr Pośpiech wyraził zgodę. Więcej kandydatów nie zgłoszono i Przewodniczący Rady zamknął listę kandydatów i przystąpił do głosowania nad pierwszym kandydatem na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa, radnym Robertem Wietrzykiem. Radny otrzymał 10 głosów za, 5 głosów przeciw, 4 radnych wstrzymało się od głosu. Następnie przystąpiono do głosowania nad kandydaturą radnego Piotra Pośpiecha na Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa.
Radny Piotr Pośpiech otrzymał 7 głosów za, 9 głosów przeciw, 3 radnych wstrzymało się od głosu.
W wyniku głosowania Przewodniczącym Komisji Budżetu i Rolnictwa został radny Robert Wietrzyk i Rada Powiatu podjęła Uchwałę Nr II/11/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Budżetu i Rolnictwa.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4g porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny i poprosił o zgłaszanie kandydatów
na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Robert Wietrzyk zgłosił kandydaturę radnego Lesława Czernika. Radny Lesław Czernik wyraził zgodę na kandydowanie. Kolejno radny Piotr Pośpiech zgłosił kandydaturę radnego Jakuba Golińskiego. Radny wyraził zgodę. Innych kandydatur nie zgłoszono i Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad pierwszą kandydatura Pana Lesława Czernika.
Radny otrzymał 12 głosów za, 5 przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu.
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad kandydaturą Pana Jakuba Golińskiego. Radny otrzymał 7 głosów za, 9 przeciw, 3 radnych wstrzymało się od głosu.
W wyniku głosowania na Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny został wybrany radny Lesław Czernik, w związku w tym, Rada Powiatu
w Kluczborku podjęła Uchwałę Nr II/12/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny .
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4h porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia,
Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Maciej Sitek zgłosił kandydaturę radnego Wojciecha Smolnika. Radny Wojciech Smolnik wyraził zgodę na kandydowanie. Następnie radny Piotr Pośpiech zgłosił kandydaturę radnej Magdaleny Dureckiej. Radna wyraziła zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad pierwszym kandydatem radnym Wojciechem Smolnikiem.
W wyniku głosowania radny otrzymał 12 głosów za, 5 przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu. Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad kandydaturą Pani Magdaleny Dureckiej. Radna otrzymała 7 głosów za, 10 przeciw, 2 radnych wstrzymało się od głosu. W wyniku głosowania na Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska wybrany został Pan Wojciech Smolnik i w związku z tym Rada Powiatu w Kluczborku podjęła Uchwałę Nr II/13/2018 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Zdrowia, Bezpieczeństwa Publicznego i Ochrony Środowiska.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4i porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przystąpił do powołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji i poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego powyższej komisji. Radny Jarosław Przybył zgłosił kandydaturę pana Ryszarda Okaja. Radny Ryszard Okaj wyraził zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania. Radni 14 głosami za przy 5 głosach wstrzymujących się,
0 przeciw, przyjęli powyższą kandydaturę i podjęli Uchwałę Nr II/14/2014 w sprawie powołania Przewodniczącego Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4j porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady poinformował, że 29 ust. 5 Statutu Powiatu Kluczborskiego Rada Powiatu powołuje i odwołuje przewodniczącego oraz pozostałych członków komisji rewizyjnej w liczbie 6 w tym zastępcę przewodniczącego i sekretarza komisji zwykłą większością głosów. Kolejno Przewodniczący rady poprosił o zgłaszanie kandydatów na Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Radna Celina Zając zgłosiła kandydaturę radnego Damiana Buły. Więcej kandydatur nie zgłoszono. Radny wyraził zgodę na kandydowanie.
Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Radni 16 głosami za, przy 3 głosach wstrzymujących się, 0 przeciw przyjęli powyższą kandydaturę i podjęli Uchwałę Nr II/15/2018 w sprawie powołania Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4k porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej. Radny Andrzej Butra zgłosił kandydaturę radnego Przemysława Panicza. Radny wyraził zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnego Przemysława Panicza na zastępcę Przewodniczącego Komisji Rewizyjnej.
Radni 18 głosami za przy 1 głosie wstrzymującym się, 0 przeciw, przyjęli powyższą kandydaturę i podjęli Uchwałę Nr II/16/2014 w sprawie powołania Zastępcy Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4l porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady poprosił o zgłaszanie kandydatur na Sekretarza Komisji Rewizyjnej. Radny Damian Buła zgłosił kandydaturę radnego Marcina Michalskiego. Radny wyraził zgodę na kandydowanie. Innych kandydatur nie zgłoszono. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad powołaniem radnego Marcina Michalskiego na Sekretarza Komisji Rewizyjnej.
Radni 19 głosami za, 0 wstrzymujących się, 0 przeciw, podjęli Uchwałę Nr II/17/2014 w sprawie powołania Sekretarza Komisji Rewizyjnej.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4ł porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku, gdyż ustalenie wynagrodzenia Starosty należy do kompetencji Rady Powiatu. W niniejszym projekcie proponuje się wynagrodzenie zasadnicze starosty w kwocie 4800 zł. a dodatek funkcyjny w kwocie 2100 zł. Dodatek za wieloletnią pracę jest uzależniony od indywidualnego stażu pracy i w przypadku Starosty wynosi obecnie 15 % wynagrodzenia zasadniczego. Staroście przysługuje również dodatek specjalny, zaproponowana jego wysokość to 40% łącznie wynagrodzenia zasadniczego i dodatku funkcyjnego. Głos w tej sprawie zabrał radny Zdzisław Pelc pytając, czy proponowane wynagrodzenie jest zbliżone do wynagrodzenia poprzedniego Starosty. Odpowiedzi udzielił Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że ze względu na krótszy staż pracy proponowane wynagrodzenie jest niższe. Głos zabrał radny Marcin Michalski, który zapytał, czy proponowany dodatek funkcyjny jest maksymalny. Odpowiedzi udzielił Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że jest to dodatek maksymalny.
Radni 19 głosami, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się podjęli Uchwałę Nr II/18/2014 w sprawie ustalenia wynagrodzenia Przewodniczącemu Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4m porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2018. Przedkładany projekt uchwały jest jedenastą zmianą uchwały budżetowej powiatu kluczborskiego na 2018 rok dokonywaną w bieżącym roku.
O głos poprosił radny Marcin Michalski, który stwierdził, że nie było możliwości pracy nad budżetem i proponowanym projektem uchwały i zaproponował, by komisję mogły „zgłębić temat”. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który poprosił Skarbnik Powiatu o wyjaśnienie niezrozumiałych kwestii. Skarbnik Powiatu wyjaśniła, że wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, Zwiększenie o 11.700,00 zł – zwiększenie dochodów bieżących z tytułu zwiększenia dotacji celowej na podstawie Decyzji Wojewody Opolskiego
z przeznaczeniem na działania związane z usuwaniem skutków klęsk żywiołowych dla Komendy Państwowej Powiatowej Straży Pożarnej w Kluczborku z przeznaczeniem na zakup paliwa, następnie 30.000,00 zł – zwiększenie dochodów bieżących z tytułu części oświatowej subwencji ogólnej otrzymanej zgodnie z pismem z Ministerstwa Finansów z przeznaczeniem na wydatki rzeczowe w dwóch placówkach oświatowych w ZSP nr 2 na ul. Byczyńskiej w kwocie 15.000 zł oraz w Zespole Szkół Licealno-Technicznych również 15.000 zł.
16.252,80 zł – zwiększenie dochodów bieżących z tytułu zwiększenia dotacji na 2018 rok na podstawie Decyzji Wojewody Opolskiego stanowiących zwrot wydatków wykonanych
w 2017 roku dotyczących zadań z zakresu gospodarki nieruchomościami Skarbu Państwa, w części obsługi administracyjnej, które zostały objęte przy planowaniu wydatków na rok 2017 jednolitym katalogiem zadań.
1.056,91 zł – zwiększenie dochodów bieżących na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, środki otrzymane z darowizny.
36.000,00 zł – zwiększenie dochodów bieżących na podstawie pisma z Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w sprawie przyznania środków z Funduszu Pracy na finansowanie w 2018 roku kosztów nagród specjalnych oraz składek na ubezpieczenia społeczne dla pracowników Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.
Zwiększenia 400,00 – zwiększenie wydatków majątkowych z tytułu wniesienia wkładu pieniężnego do Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku Spółka z o.o.
w celu uzupełnienia kwoty, za którą zostaną objęte przez Powiat Kluczborski udziały na podstawie uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku. Pięć kolejnych autobusów zostało przekazanych do PKS w Kluczborku i aby móc zamknąć ilość wkładów, trzeba wnieść tą sumę 400 zł. Następnie podobnie jest w przypadku PCZ w Kluczborku, kwota 20,37 zł – zwiększenie wydatków majątkowych z tytułu wniesienia wkładu pieniężnego do Powiatowego Centrum Zdrowia SA w Kluczborku w celu uzupełnienia kwoty, za którą zostaną objęte przez Powiat Kluczborski udziały na podstawie uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku.
Radni jednogłośnie 19 głosami za podjęli Uchwałę Nr II/19/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2018.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4n porządku obrad
Kolejnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiana WPF jest skutkiem zmiany w uchwale budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2018 r.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie 19 głosami
za podjęli uchwałę Nr II/20/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4o porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Kluczborku nr XLV/283/2018 z dnia 21 czerwca 2018r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. O głos poprosił Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że proponowany projekt jest modyfikacją uchwały Rady Powiatu z lipca 2018 r. i w tym projekcie chodzi o kredyt w wysokości 4.467.788,00 zł i poprzez dodanie dodatkowego terminu „pożyczki”, umożliwiamy zabezpieczenie zamknięcia roku budżetowego. Starosta stwierdził, że do zamknięcia roku budżetowego brakuje około 4,5 mln zł. Ta uchwała powoduje, że zwiększamy możliwości wśród instytucji, które złożą oferty na kredyt bądź też właśnie pożyczkę. Obecnie termin składania ofert jest do 14 grudnia 2018 r.
O głos poprosił radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że kierunek w którym idzie Zarząd Powiatu jest właściwy, lecz do proponowanego projektu uchwały radny Piotr Pośpiech ma uwagi formalne. Radny Piotr Pośpiech stwierdził, że to nie jest modyfikacja uchwały z czerwca 2018 r. , dlatego, że w paragrafie 5 , jest zapis o tym, że uchwała z czerwca 2018 r. traci moc. Radny Piotr Pośpiech powiedział, że zostanie podjęta nowa uchwała ,a w oparciu o tą uchwałę z czerwca br. zostało ogłoszone postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego.
Poprzedni Zarząd Powiatu przesunął termin składania ofert z 29 listopada do 14 grudnia br. po to, by można było kontynuować rozmowy z bankiem. Radny Piotr Pośpiech poinformował, że poprzednia uchwała z czerwca br. została zaopiniowana przez Regionalną Izbę Obrachunkową i w oparciu o nią toczy się całe postępowanie. Radny Piotr Pośpiech stwierdził, że obecny projekt uchyla uchwałę z czerwca br. i na 7 dni przed końcem składania ofert ma pojawić się nowa uchwała w sprawie zaciągnięcia kredytu, która nie będzie miała opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej, co u oferentów można wywołać skutki odwrotne od zamierzonych. Radny Piotr Pośpiech, stwierdził również, że w projekcie w paragrafie 2 także powinien widnieć zapis „bądź pożyczki długoterminowej”. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który z uwagi na wątpliwości zaproponował wycofanie uchwały. Głos zabrał radny Zdzisław Pelc pytając jakie będą teraz konsekwencję wycofania projektu uchwały. Odpowiedzi udzielił Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że postępowanie przetargowe toczy się na podstawie uchwały z czerwca br. i dotyczy kredytu, więc bank będzie mógł złożyć ofertę. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech wyjaśniając, że pozostanie w mocy uchwała Rady Powiatu z 21 czerwca 2018 r. i każdy bank będzie mógł złożyć ofertę i odpada pożyczka. Radny Piotr Pośpiech poprosił by wyjaśnić kwestię formalne, czy należy w tej sytuacji procedować zmiany porządku obrad, albo głosowanie tej uchwały negatywnie.
Przewodniczący Rady ogłosił 10 minut przerwy.
Po wznowieniu obrad Przewodniczący Rady zgłosił wniosek o wycofanie projektu uchwały 4o i w miejsce tej uchwały zostanie wprowadzony nowy, poprawiony projekt. O głos poprosił radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że jeśli jest to nowy projekt uchwały to nie został on przyjęty przez Zarząd Powiatu. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który stwierdził, że zostanie niezwłocznie zwołany Zarząd. Przewodniczący Rady Powiatu ogłosił 10 minut przerwy.
Po przerwie głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że odnosząc się do uchwały z czerwca 2018 r. zostały wprowadzone zmiany, mianowicie dopisana została pożyczka długoterminowa, oraz zabezpieczenie hipoteczne. Następnie Przewodniczący Rady zgłosił wniosek o wycofanie projektu 4o i w jego miejscu zgłoszenie nowego projektu. Przystąpiono do głosowania w sprawie wycofania projektu uchwały. Radni przyjęli wniosek jednogłośnie, 19 głosami za. Następnie Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad wnioskiem o wprowadzenie do porządku w miejsce wycofanego, nowego projektu. Radni przyjęli wniosek jednogłośnie, 19 głosami za. Przewodniczący Rady przystąpił do głosowania nad przyjęciem projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu
w Kluczborku nr XLV/283/2018 z dnia 21 czerwca 2018r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Radni 15 głosami za, 0 przeciw, 4 wstrzymujące się podjęli uchwałę
Nr II/21/2018 w sprawie w sprawie zmiany uchwały Rady Powiatu w Kluczborku
Nr XLV/283/2018 z dnia 21 czerwca 2018r. w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4p porządku obrad
Kolejno przedstawiony został projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego. Do projektu została zgłoszona autopoprawka. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że proponowana autopoprawka dotyczy zniesienia zapisu o udziałach . Zmiana ta jest sugestią ze strony banku.
Radni 19 głosami za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się, przyjęli autopoprawkę do projektu w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność powiatu kluczborskiego. Następnie Przewodniczący Rady przeprowadził głosowanie nad projektem uchwały wraz z autopoprawką.
Radni 15 głosami za, 0 przeciw, przy 4 wstrzymujących się głosach podjęli Uchwałę
Nr II/22/2018 w sprawie wyrażenia zgody na ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego.
Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który podziękował radnym za współpracę. Następnie głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który poprosił, by zwrócić uwagę przy uchwale o kredycie długoterminowym, że nie ma ona opinii RIO. Odpowiedział Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że RIO stwierdziła, że nie potrzebna jest opinia odnośnie tej uchwały.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4r porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018 rok. Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku mając na uwadze potrzeby osób niepełnosprawnych, proponuje wprowadzenie zmian w podziale środków finansowych w obrębie art. 35 a ustawy, w którym wyszczególnione są zadania powiatu dotyczące rehabilitacji społecznej osób niepełnosprawnych, polegających na zmniejszeniu kwoty określonej w załączniku do Uchwały dotyczącej dofinansowania do likwidacji barier funkcjonalnych, dofinansowania sportu, kultury, rekreacji i turystyki osób niepełnosprawnych, zadań z zakresu zatrudniania i rehabilitacji zawodowej osób niepełnosprawnych, a także zwiększeniu dofinansowania do zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz turnusy rehabilitacyjne przyznawane osobom niepełnosprawnym na podstawie odrębnych przepisów. Dzięki powstałym oszczędnościom
w zakresie rehabilitacji zawodowej, a także w zakresie rehabilitacji społecznej wynikającym z rezygnacji z przyznanego dofinansowania w łącznej kwocie 9 643,83 zł (rehabilitacja zawodowa – 226,95 zł; likwidacja barier funkcjonalnych – 9 400,68 zł; sport, kultura, rekreacja i turystyka – 16,20 zł) możliwe będzie zwiększenie środków na udzielenie dofinansowań z przeznaczeniem na zaopatrzenie w sprzęt rehabilitacyjny, przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz turnusy rehabilitacyjne.
Powyższe zmiany są zgodne z planem finansowym środków PFRON przekazanych do dyspozycji Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie 19 głosami za podjęli Uchwałę Nr II/23/2018 zmieniającą uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018 rok.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 4s porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił kolejny projekt uchwały w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2019 rok.
Radni nie wnieśli uwag do przedłożonego projektu.
Radni jednogłośnie, 19 głosami za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się, podjęli Uchwałę
Nr II/24/2018 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2019 rok.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 5 porządku obrad
Kolejny punkt z porządku obrad dotyczył sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu za okres od 04/10/2018r. do 20.11.2018 r. O głos poprosił radny Lesław Czernik, który odniósł się do kontroli w WODIDZ w Kluczborku i zapytał jak została rozwiązana sytuacja dotycząca uczniów z Ukrainy. Odpowiedzi udzielił Starosta Mirosław Birecki, który poinformował,
że Dyrektor jednostki ma wprowadzić pewne zmiany do regulaminu , tak żeby był zbieżny,
ze statutem. Starosta poinformowała, że obecnie nie są przewidziane decyzje polegające na wyrzuceniu kogokolwiek. Po niektórych uczniów przyjechali rodzice, część została
w internacie. Sytuacja jest monitorowana na bieżąco przez Zarząd Powiatu.
Radni jednogłośnie przyjęli pkt.5 19 głosami za, 0 przeciw, 0 wstrzymujących się.
Głosowanie imienne stanowi załącznik do protokołu.
Do punktu 6 porządku obrad
Przewodniczący Rady poinformował Przewodniczących Komisji, by po zakończeniu Sesji udali się do Biura Rady, oraz przypomniał radnym o terminie składania oświadczeń majątkowych do 21 grudnia br. Przewodniczący poinformował także o tym, że jeden
z radnych musi zostać oddelegowany do Komisji Bezpieczeństwa i Porządku i jeśli ktoś jest chętny to Przewodniczący prosi o zgłoszenie się do Biura Rady. Następnie o głos poprosiła radna Celina Zając, która poprosiła o uwzględnienie w przyszłym porządku obrad zapytań
i interpelacji radnych. Radna Celina Zając stwierdziła, że na ogół są to proste zapytania, wymagające prostej, krótkiej odpowiedzi i taki punkt mógłby ponownie znaleźć się
w porządku obrad. Starosta Mirosław Birecki odpowiedział, że jeśli będzie to zgodne ze Statutem to nie będzie przeciwskazań. O głos poprosił Sekretarz Powiatu Adam Radom, który poinformował, że w poprzednim Statucie Powiatu Kluczborskiego taki zapis był, jednak w nowo przyjętym Statucie zapis dotyczący interpelacji został pominięty, ponieważ ustawodawca wprowadził inne regulacje odnośnie składania interpelacji, które obecnie mogą być składane tylko w formie pisemnej z konieczną umieszczania takich interpelacji na BIP. Sekretarz Adam Radom podkreślił, że interpelacje przyjęły całkiem inną regulację prawną, ale jeśli będzie taka możliwość prawna, by przywrócić ten punkt do porządku obrad to nic nie będzie stało na przeszkodzie, by obecna Rada Powiatu dokonała zmian w Statucie. Ta kwestia zostanie sprawdzona i na kolejnej Sesji Rady Powiatu radni uzyskają wyjaśnienie. Następnie o głos poprosił radny Andrzej Butra, który zaproponował by przy ustalaniu godziny kolejnych Sesji wziąć pod uwagę godzinę 14stą, 15stą, byłoby to ułatwienie dla wielu radnych. O głos poprosił również radny Lesław Czernik, który odniósł się do ul. Dworcowej w Wołczynie i zapytał czy ta droga została odebrana i czy protokół z odbioru przewidywał jakąś naprawę nawierzchni. Obecnie na wspomnianej ulicy tworzą się zastoje wody, m.in. przy przejściach dla pieszych, przy parkingach. Radny Lesław Czernik stwierdził, że przy opadach deszczu ulica Dworcowa wygląda jak „płynąca rzeka”. Głos zabrał radny Piotr Pośpiech, który stwierdził, że droga jest jeszcze na gwarancji. Następnie głos zabrała radna Celina Zając, która poinformowała radnych, że przygotowała pisemny wniosek z pytaniami w jakich przypadkach i jak długo może pełnić funkcję dyrektor DPS-u swoją funkcję z powierzenia oraz radna Celina Zając we wniosku uwzględniła także prośbę o uruchomienie procedur w sprawie ogłoszenia konkursu na stanowisko Dyrektora DPS-u w Gierałcicach. Głos zabrał Starosta Mirosław Birecki, który poinformował, że zlecona jest kontrola w DPS w Gierałcicach prowadzona przez PCPR w Kluczborku. Dodatkowo zlecono jest audyt finansowy, w celu sprawdzenia funkcjonowania jednostki. Planowane jest również spotkanie z panią Dyrektor DPS-u w Gierałcicach i omówienie bieżącej sytuacji a na wniosek radnej Celiny Zając zostanie udzielona pisemna odpowiedź.
Do punktu 7 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13: 40 zamknął II sesję Rady Powiatu
w Kluczborku.
Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Olech
Protokołowała:
Małgorzata Gulanowska
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2018-12-27 14:52:29 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2018-12-28 12:40:04 |
Ostatnia zmiana: | 2019-10-01 11:47:53 |
Ilość wyświetleń: | 895 |