Protokół Nr 167/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 26 października 2018 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kluczborskim w 2019 roku.
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Sprawozdanie złożone przez Parafię Rzymskokatolicką p.w.Św.Augustyna z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Powiatowe obchody upamiętniające Bohaterów Powstań Śląskich.
4.Pismo Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość” w Kluczborku dotyczące odstąpienia od należnego odszkodowania z tytułu przejętych działek poprzez dokonanie darowizny części działek nr 81/2 i 213 w ciągu ulicy Jana Pawła II obejmujące ciągi piesze.
5.Pismo Skarbnika Powiatu dotyczące przetargu nieograniczonego pn.,,Udzielenia długoterminowego kredytu w kwocie 4.467.788,00,-zł dla Powiatu Kluczborskiego”-przesunięcie terminu składania ofert lub wniosków do dnia 13 listopada 2018 r.,
6.Wolne wnioski.
-umowa pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w zakresie udzielenia dotacji w ramach Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2018.
-pismo Parafii Rzymskokatolickiej pw.Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chudobie dotyczące wniosku o zwiększenie procentowego zakresu dotacji (przy utrzymaniu tej samej kwoty przyznanej dotacji)na dofinansowanie prac związanych z wykonaniem zadania pn.,,Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego w Wędryni”.
7.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 19.10.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 166/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 19 października 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 537,44 zł związanej z wyposażeniem szkół w podręczniki, materiały edukacyjne lub materiały ćwiczeniowe oraz przeznaczonej na sfinansowanie kosztu zakupu podręczników, materiałów edukacyjnych lub materiałów ćwiczeniowych w przypadku szkół prowadzonych przez osoby prawne inne niż jednostki samorządu terytorialnego lub osoby fizyczne.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 167/722/2018.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 19 października 2018r. w sprawie zmniejszenia dotacji w kwocie 42,46 zł związanej z bieżącą analizą potrzeb finansowych w zakresie realizacji zadań w ramach kwalifikacji wojskowej.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 167/723/2018.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 – Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej, rozdział 85321 – Zespoły do spraw orzekania o niepełnosprawności z: § 4170 kwotę 4.157,00 zł na: § 4300 kwotę 4.157,00 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej oraz punktu nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego w powiecie kluczborskim w 2019 roku.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 167/725/2018.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 754 – Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411 – Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej z § 4050 kwotę 90.000,00 zł na: § 4210 kwotę 90.000,00 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Komendanta Powiatowego Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 167/726/2018.
Do punktu 3 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem złożonym przez Parafię Rzymskokatolicką p.w.Św.Augustyna z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Powiatowe obchody upamiętniające Bohaterów Powstań Śląskich zatwierdzając je jednogłośnie bez wnoszenia uwag.
Do punktu 4 porządku
Kolejną sprawą było pismo Zarządu Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość” w Kluczborku dotyczące odstąpienia od należnego odszkodowania z tytułu przejętych działek poprzez dokonanie darowizny części działek nr 81/2 i 213 w ciągu ulicy Jana Pawła II obejmujące ciągi piesze.
Zarząd zapoznał się z pismem i ponadto stwierdził, że po uzyskaniu zgody ze strony Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość” należy przygotować i uzgodnić projekt podziału działek stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego po drugiej stronie ulicy Jana Pawła w celu ich nieodpłatnego przekazania na rzecz Spółdzielni Mieszkaniowej na potrzeby mieszkańców bloków przylegających do pasa drogowego w ciągu ul.Jana Pawła.
Do punktu 5 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Skarbnika Powiatu dotyczącym przetargu nieograniczonego pn.,,Udzielenia długoterminowego kredytu w kwocie 4.467.788,00,-zł dla Powiatu Kluczborskiego”-przesunięcie terminu składania ofert lub wniosków do dnia 13 listopada 2018 r.,
Zarząd Powiatu postanowił o przedłużeniu terminu składania ofert na ,,Udzielenie długoterminowego kredytu w kwocie 4 467 788,00 zł dla Powiatu Kluczborskiego” do dnia 13 listopada 2018r.
Ponadto zamawiający dopuszcza możliwość warunkowego wpisu do umowy o dodatkowej formie zabezpieczenia kredytu poprzez ustanowienie hipoteki na nieruchomościach stanowiących własność zamawiającego, co należy traktować jako dodatkowy warunek umowny uruchamiany za żądanie banku.
Do punktu 6 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z treścią umowy pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim w zakresie udzielenia dotacji w ramach Programu asystent rodziny i koordynator rodzinnej pieczy zastępczej na rok 2018.
Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jej podpisania.
Zarząd zapoznał się z wnioskiem Parafii Rzymskokatolickiej pw.Najświętszego Serca Pana Jezusa w Chudobie w sprawie zwiększenia procentowego zakresu dotacji na dofinansowanie prac związanych z wykonaniem zadania pn.,,Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego w Wędryni” i postanowił o jego uwzględnieniu.
Ponadto zobowiązał Samodzielne Stanowisko ds.Ochrony Zabytków do przygotowania Aneksu do umowy zawartej w dniu 5.04.2018r. na wykonanie zadania pn.,,Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego w Wędryni” i jednocześnie upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda Wicestarosta do jego podpisania.
Do punktu 7 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 167 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk