Protokół Nr 166/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 19 października 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.      

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przydzielenia dodatkowych godzin j.polskiego dla uczniów przybywających z zagranicy.

4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.

5.Pismo Remost S.J. dotyczące wydłużenia terminu realizacji zadania: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)-w systemie Zaprojektuj i Wybuduj.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące awarii dźwigu szpitalnego.

7.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 32.D.2018 w trybie zapytania o cenę pn.,,Wykonanie robót związanych z wprowadzeniem stałej zmiany organizacji ruchu na DP 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany w m.Lasowice”.

8.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18.10.2018 r.

9.Wolne wnioski.  

10.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 10.10.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 165/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 855 – Rodzina rozdział 85504 – Wspieranie rodziny z: § 4010 kwotę 44,93 zł, § 4110 kwotę 7,69 zł, § 4120 kwotę 1,10 zł na: § 4210 kwotę 53,72 zł rozdział 85508 – Rodziny zastępcze z § 4170 kwotę 12.000,00 zł na: § 4300 kwotę 12.000,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 166/718/2018.

Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 11 października 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 85.720,00 zł związanej z realizacją dodatku wychowawczego, o którym mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.

Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 166/719/2018.

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany do niniejszej uchwały wprowadza się na podstawie Informacji z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Opolu z dnia 10 października 2018r. w sprawie kwoty dotacji w wysokości 5.650,00, -zł związanej z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rady powiatu zarządzonych na dzień 21 października 2018r.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 166/720/2018. 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.   

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 600–Transport i łączność, rozdział 60014–Drogi publiczne powiatowe z: § 4010 kwotę 13.500,00 zł, § 4110 kwotę   3.500,00 zł § 4120 kwotę 600,00 zł na:

§ 4260 kwotę  7.600,00 zł, § 4300 kwotę  10.000,00 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 166/721/2018.     

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przydzielenia dodatkowych godzin języka polskiego dla uczniów przybywających z zagranicy w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na przydzielenie ww.dodatkowych godzin  z języka polskiego.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” i postanowił
o przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.

Jednocześnie Zarząd określił, aby ww.zadanie zostało przeprowadzone z podziałem na II części czyli wydzielenie osobno zadania pn.:,,Dostawa 35 sztuk fabrycznie nowych, kierunkowych, elektronicznych tablic w technologii LED”, nie żądać zabezpieczenia, natomiast wadium określić  w wysokości 3000,-zł na każdą z części zamówienia. 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Remost S.J. dotyczącym wydłużenia terminu realizacji zadania: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)-w systemie Zaprojektuj i Wybuduj.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Remost S.J. oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych i Dyrektora ZDP w Kluczborku wyraził zgodę na przedłużenie terminu realizacji ww. zadania do dnia 30.11.2018r.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania Aneksu.  

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym naprawy dźwigu szpitalnego w budynku tzw.,,Starej Chirurgii” i postanowił zlecić w trybie pilnym naprawę dźwigu szpitalnego zlokalizowanego w budynku-tzw.Stara Chirurgia.

Zgodnie z oferowanymi warunkami pierwsza płatność w związku z wykonanym remontem dźwigu windy będzie w wysokości do zabezpieczonej kwoty 14.230,54,-zł, natomiast pozostała kwota należności zostanie uregulowana  w miesiącu styczniu 2019 r.   

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 32.D.2018 w trybie zapytania o cenę pn.:,,Wykonanie robót związanych z wprowadzeniem stałej zmiany organizacji ruchu na DP 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany w m.Lasowice”  i wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania finansowego na 2019 r.

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na realizację ww.zadania i zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do wystąpienia z wnioskiem o przesunięcie terminu wykonania decyzji na zadanie określone powyżej co najmniej do 30.11.2018r. 

Ponadto w warunkach umowy powinien zostać zawarty zapis o terminie płatności za wykonanie robót minimum 30 dni od daty odbioru robót na ww.zadaniu.

 

Do punktu 8 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu  18 października 2018 r.:

1.Uchwałę Nr XLIX/309/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

2.Uchwałę Nr XLIX/310/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu.

3.Uchwałę Nr XLIX/311/2018 w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu poprzez przejęcie wierzytelności-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura FP.

4.Uchwałę Nr XLIX/312/2018 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018 r.
-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu.

5.Uchwałę Nr XLIX/313/2018 zmieniającą uchwałę w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej , drogi Nr 2295 O ulica Sienkiewicza w obrębie miasta Wołczyn-postanowiono o przekazaniu Kierownikowi Biura FP oraz Dyrektorowi ZDP w Kluczborku.

6.Uchwałę Nr XLIX/314/2018 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2019 r.-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu. 

7.Uchwałę Nr XLIX/315/2018 w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.

 

Do punktu 9 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 10 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 166 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                       

                                  

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk