Protokół Nr 166/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 19 października 2018 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące przydzielenia dodatkowych godzin j.polskiego dla uczniów przybywających z zagranicy.
4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.
5.Pismo Remost S.J. dotyczące wydłużenia terminu realizacji zadania: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)-w systemie Zaprojektuj i Wybuduj.
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące awarii dźwigu szpitalnego.
7.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 32.D.2018 w trybie zapytania o cenę pn.,,Wykonanie robót związanych z wprowadzeniem stałej zmiany organizacji ruchu na DP 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany w m.Lasowice”.
8.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 18.10.2018 r.
9.Wolne wnioski.
10.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 10.10.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 165/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków. Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 855 – Rodzina rozdział 85504 – Wspieranie rodziny z: § 4010 kwotę 44,93 zł, § 4110 kwotę 7,69 zł, § 4120 kwotę 1,10 zł na: § 4210 kwotę 53,72 zł rozdział 85508 – Rodziny zastępcze z § 4170 kwotę 12.000,00 zł na: § 4300 kwotę 12.000,00 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 166/718/2018.
Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 11 października 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji w kwocie 85.720,00 zł związanej z realizacją dodatku wychowawczego, o którym mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej.
Do przedłożonego projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 166/719/2018.
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Zmiany do niniejszej uchwały wprowadza się na podstawie Informacji z Krajowego Biura Wyborczego Delegatura w Opolu z dnia 10 października 2018r. w sprawie kwoty dotacji w wysokości 5.650,00, -zł związanej z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów do rady powiatu zarządzonych na dzień 21 października 2018r.
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 166/720/2018.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 600–Transport i łączność, rozdział 60014–Drogi publiczne powiatowe z: § 4010 kwotę 13.500,00 zł, § 4110 kwotę 3.500,00 zł § 4120 kwotę 600,00 zł na:
§ 4260 kwotę 7.600,00 zł, § 4300 kwotę 10.000,00 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w celu zabezpieczenia realizacji wydatków bieżących.
Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 166/721/2018.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przydzielenia dodatkowych godzin języka polskiego dla uczniów przybywających z zagranicy w ZSP Nr 1 w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na przydzielenie ww.dodatkowych godzin z języka polskiego.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” i postanowił
o przeprowadzeniu postępowania w trybie przetargu nieograniczonego na zadanie pn.:,,Wdrożenie systemu dynamicznej informacji pasażerskiej wraz z dostawą tablic kierunkowych” w ramach realizacji projektu pn:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego”.
Jednocześnie Zarząd określił, aby ww.zadanie zostało przeprowadzone z podziałem na II części czyli wydzielenie osobno zadania pn.:,,Dostawa 35 sztuk fabrycznie nowych, kierunkowych, elektronicznych tablic w technologii LED”, nie żądać zabezpieczenia, natomiast wadium określić w wysokości 3000,-zł na każdą z części zamówienia.
Do punktu 5 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Remost S.J. dotyczącym wydłużenia terminu realizacji zadania: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)-w systemie Zaprojektuj i Wybuduj.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem Remost S.J. oraz opinią Kierownika Biura Funduszy Pomocowych i Dyrektora ZDP w Kluczborku wyraził zgodę na przedłużenie terminu realizacji ww. zadania do dnia 30.11.2018r.
Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania Aneksu.
Do punktu 6 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym naprawy dźwigu szpitalnego w budynku tzw.,,Starej Chirurgii” i postanowił zlecić w trybie pilnym naprawę dźwigu szpitalnego zlokalizowanego w budynku-tzw.Stara Chirurgia.
Zgodnie z oferowanymi warunkami pierwsza płatność w związku z wykonanym remontem dźwigu windy będzie w wysokości do zabezpieczonej kwoty 14.230,54,-zł, natomiast pozostała kwota należności zostanie uregulowana w miesiącu styczniu 2019 r.
Do punktu 7 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego nr 32.D.2018 w trybie zapytania o cenę pn.:,,Wykonanie robót związanych z wprowadzeniem stałej zmiany organizacji ruchu na DP 1340 O Stare Budkowice-Bierdzany w m.Lasowice” i wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania finansowego na 2019 r.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na realizację ww.zadania i zobowiązał Dyrektora ZDP w Kluczborku do wystąpienia z wnioskiem o przesunięcie terminu wykonania decyzji na zadanie określone powyżej co najmniej do 30.11.2018r.
Ponadto w warunkach umowy powinien zostać zawarty zapis o terminie płatności za wykonanie robót minimum 30 dni od daty odbioru robót na ww.zadaniu.
Do punktu 8 porządku
Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 18 października 2018 r.:
1.Uchwałę Nr XLIX/309/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok- postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.
2.Uchwałę Nr XLIX/310/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu.
3.Uchwałę Nr XLIX/311/2018 w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu poprzez przejęcie wierzytelności-postanowiono o przekazaniu Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura FP.
4.Uchwałę Nr XLIX/312/2018 zmieniająca uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2018 r.
-postanowiono przekazać Dyrektorowi PCPR oraz Skarbnikowi Powiatu.
5.Uchwałę Nr XLIX/313/2018 zmieniającą uchwałę w sprawie pozbawienia kategorii drogi powiatowej , drogi Nr 2295 O ulica Sienkiewicza w obrębie miasta Wołczyn-postanowiono o przekazaniu Kierownikowi Biura FP oraz Dyrektorowi ZDP w Kluczborku.
6.Uchwałę Nr XLIX/314/2018 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2019 r.-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu.
7.Uchwałę Nr XLIX/315/2018 w sprawie uchwalenia Statutu Powiatu Kluczborskiego-postanowiono o przekazaniu Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
Do punktu 9 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 10 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 166 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk