Protokół Nr 158/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  23 sierpnia 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz oraz główny specjalista
z Wydziału Finansowego- Pani Anida Bieniaszewska.

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1. Otwarcie posiedzenia.

2. Projekt uchwały Zarządu Powiatu:

-w sprawie wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Kluczbork (w związku z wnioskiem Burmistrza Miasta Kluczborka (droga: Gotartów – Kujakowice Dolne – Kujakowice Górne).

3.Ponowne rozpatrzenie wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących  w Kluczborku, w sprawie wyrażenia zgody na:

- dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka polskiego dla uczniów z Ukrainy i Białorusi;

- wprowadzenia 3 dodatkowych obowiązkowych godzin informatyki rozszerzonej dla grupy zainteresowanych uczniów klas matematyczno – fizycznych;

- utrzymania podziału na grupy języka angielskiego w klasie 3 CL.

4. Wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania finansowego na 2019 rok w związku z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Ręczne ścinanie i karczowanie średniej gęstości krzaków, podszycia oraz odrostów pni drzew wraz z rozdrobnieniem i wywozem odpadów”.

5. Wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie przejęcia przez Gminę Wołczyn drogi powiatowej nr 22950 – ulicy Sienkiewicza w Wołczynie.

6. Wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na aneksowanie terminu realizacji umowy z firmą Netkoncept na zadanie pn.: „Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”.

7. Wniosek Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu -w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie umów dzierżawy na okres 10 lat na rzecz PCZ S.A. w Kluczborku oraz na okres kolejnych 3 lat na rzecz Regionalnej Rozgłośni w Opolu „Radio Opole”:

- ustalenie stawek czynszu zawarcia przedmiotowych umów;

- projekty umów dzierżawy

zatwierdzenie materiałów na sesję:

-projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie:

-wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.

-wyrażenia zgody na zawarcie  umowy dzierżawy na okres 10 lat nieruchomości zabudowanych budynkami szpitalnymi stanowiącymi własność Powiatu Kluczborskiego na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku

8.Aneks do Porozumienia z Powiatem Kędzierzyńsko – Kozielskim dotyczące ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego.

9. Wolne wnioski.

-dotyczy nieodpłatnego przekazania działek zasobu nieruchomości stanowiących własność Gminy Kluczbork oraz Spółdzielni Mieszkaniowej ,,Przyszłość na rzecz Powiatu Kluczborskiego,

-pismo Orange polska S.A dotyczące dostępu do nieruchomości szpitalnych znajdujących się w Kluczborku przy ulicy Marii Skłodowskiej – Curie 23, stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego, będących  w dzierżawie Powiatowego Centrum Zdrowia S.A., w celu zapewnienia telekomunikacji poprzez światłowodową instalację telekomunikacyjną, realizowaną w standardzie FTTH,

-pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na stanowiskach:

-3 etaty: robotnik gospodarczy – sprzątaczka – obsługa internatu przy ulicy Kilińskiego 19 obsługa stołówki.

 -pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych  WODiDZ w Kluczborku  dla  5 pracowników na stanowiskach nauczyciel wychowawca.

-pismo Prezesa Zarządu PKS w Kluczborku dotyczące wyznaczenia osób, które będą reprezentowały Powiat Kluczborski przy podpisywaniu Aneksów do umów na świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w związku z koniecznością zmiany rozkładów jazdy na liniach, które są realizowane w ramach obowiązujących umów.

10. Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 9.08.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 157/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

  

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie  wydania opinii dotyczącej zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych publicznych na terenie gminy Kluczbork.

Zarząd po zapoznaniu się z projektem postanowił o wydaniu pozytywnej opinii zaliczenia drogi: Gotartów-Kujakowice Dolne-Kujakowice Górne stanowiącej własność Gminy Kluczbork do kategorii dróg gminnych publicznych.

W związku z powyższym podjęto uchwałę Nr 158/678/2018 w przedmiotowej sprawie. 

 

Do punktu 3 porządku

  

Kolejno Zarząd przystąpił do ponownego rozpatrzenia wniosku Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, w sprawie wyrażenia zgody na:

-dodatkowe zajęcia przygotowujące do egzaminu maturalnego z języka polskiego dla uczniów z Ukrainy i Białorusi;

-wprowadzenia 3 dodatkowych obowiązkowych godzin informatyki rozszerzonej dla grupy zainteresowanych uczniów klas matematyczno – fizycznych;

-utrzymania podziału na grupy języka angielskiego w klasie 3 CL.

Zarząd Powiatu po szczegółowej analizie oraz wyjaśnieniach członka Zarządu Jakuba Golińskiego postanowił nie wyrazić zgody na uruchomienie dodatkowych zajęć z języka polskiego, w wymiarze 2 godzin tygodniowo, dla dwóch grup uczniów z Ukrainy i Białorusi z klas maturalnych.

Jednocześnie, Zarząd Powiatu pozytywnie zaopiniował uruchomienie 3 dodatkowych obowiązkowych godzin informatyki rozszerzonej dla grupy zainteresowanych uczniów klas matematyczno – fizycznych oraz utrzymanie podziału na grupy w klasie 3 CL na zajęciach
z języka angielskiego.

  

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z wnioskiem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zaciągnięcie zobowiązania finansowego na 2019 rok w związku z przeprowadzeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na zadanie pn.: „Ręczne ścinanie
i karczowanie średniej gęstości krzaków, podszycia oraz odrostów pni drzew wraz
z rozdrobnieniem i wywozem odpadów”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się wyraził zgodę na zaciągnięcie zobowiązania finansowego na 2019 rok na sfinansowanie powyższego zamówienia w wysokości 46.080,45 zł.

Jednocześnie, Zarząd Powiatu uznał, że Dyrektor ZDP w Kluczborku może tego dokonać na podstawie Uchwały Nr 125/550/2017 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 30 listopada 2017 r. w sprawie przekazania upoważnienia dla kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja
w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z wnioskiem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku w sprawie przejęcia przez Gminę Wołczyn drogi powiatowej nr 22950 – ulicy Sienkiewicza w Wołczynie.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na przekazanie w całości ulicy Sienkiewicza w Wołczynie na rzecz Gminy Wołczyn, z uwagi na konieczność scalenia drogi powiatowej z drogą będącą w zarządzie Gminy Wołczyn, położoną pomiędzy przejazdem kolejowym a oczyszczalnią ścieków.

Jednocześnie, jako jedyny warunek tej transakcji, Zarząd Powiatu zadeklarował przejęcie na rzecz Powiatu, odcinka ulicy Fabrycznej w Wołczynie od drogi krajowej nr 42 do ulicy Opolskiej.

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką Zarząd zapoznał się było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na aneksowanie terminu realizacji umowy z firmą Netkoncept na zadanie pn.: „Opracowanie
i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”.

Zarząd Powiatu postanowił wyrazić zgodę na aneksowanie umowy dot. terminu realizacji powyższego zadania z firmą Netkoncept– z „31.10.2018 r.” na „15.01.2019 r.”

  

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym umowy dzierżawy na okres 10 lat na rzecz PCZ S.A w Kluczborku oraz umowy dzierżawy na okres kolejnych 3 lat na rzecz Polskiego Radia-Regionalna Rozgłośnia w Opolu Radio Opole.

Zarząd Powiatu wyraził zgodę na zawarcie umów dzierżawy na okres 10 lat na rzecz Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku oraz na okres kolejnych 3 lat na rzecz Regionalnej Rozgłośni w Opolu „Radio Opole”.

Jednocześnie, postanowiono o pozostawieniu stawek czynszu zarówno dla Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku jak i dla Regionalnej Rozgłośni w Opolu „Radio Opole”, na dotychczasowym poziomie, warunki zawarcia przedmiotowych umów, również pozostawiono bez zmian.  

Ponadto, Zarząd Powiatu postanowił zatwierdzić projekty uchwał Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie powyższych umów i postanowił o ich przekazaniu na najbliższą sesję Rady.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Aneksu do Porozumienia z Powiatem Kędzierzyńsko – Kozielskim dotyczącym ponoszenia wydatków na utrzymanie dziecka
w rodzinie zastępczej na terenie Powiatu Kluczborskiego.

Do treści aneksu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił o jego podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.

 

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno głos zabrał Pan Sekretarz, który poinformował, że w dniu 27 sierpnia uprawomocni się decyzja dotycząca przejęcia działek na realizacje inwestycji drogowej pod nazwą ,,Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (od 0+011 do 0+879) etap II od km 0+297 do km 0+879”)

Przejęte działki pod ww.inwestycje staną się tym samym jak wyjaśnił pan Sekretarz naszą własnością.

Podmiotom, które oddają działki na rzecz inwestora czyli powiatu przysługuje prawo odszkodowania.

Jak poinformował Pan Sekretarz w tym przypadku tymi podmiotami jest Gmina Kluczbork oraz Spółdzielnia Mieszkaniowa ,,Przyszłość”.

Jednakże art.12 ustęp 7 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych ustawy o gospodarce nieruchomościami pozwala na wystąpienie z prośbą o ich nieodpłatne przejęcie.

W związku z powyższym przygotowane zostały w tej sprawie pisma wraz z protokołami uzgodnień skierowane do Spółdzielni Mieszkaniowej oraz do Gminy Kluczbork.       

Zarząd po zapoznaniu się postanowił o wystąpieniu do dotychczasowych właścicieli działek gruntowych - Gminy Kluczbork i Spółdzielni Mieszkaniowej „Przyszłość” w Kluczborku,                      o nieodpłatne przejęcie przez Powiat Kluczborski działek, w związku z realizacją inwestycji drogowej pod nazwą: „Rozbudowa z przebudową drogi powiatowej – ul. Jana Pawła II w Kluczborku – budowa drogi rowerowej”.  

Kolejna sprawą było pismo Orange polska S.A dotyczące dostępu do nieruchomości szpitalnych znajdujących się w Kluczborku przy ulicy Marii Skłodowskiej – Curie 23, stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego, będących  w dzierżawie Powiatowego

Centrum Zdrowia S.A., w celu zapewnienia telekomunikacji poprzez światłowodową instalację telekomunikacyjną, realizowaną w standardzie FTTH.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił, że nie ma możliwości realizacji powyższej inwestycji wykorzystując istniejące sieci kanalizacji technicznej, ze względu na obecny stan techniczny, wypełnienie oraz przyszłe potrzeby szpitala.

Jednocześnie, Zarząd Powiatu uznał, że nie ma żadnych uwag co do realizacji wyżej wymienionej inwestycji poprzez wybudowanie nowej kanalizacji, mikrokanalizacji lub bezpośrednie ułożenie kabla w ziemi.

Następnie Zarząd  zapoznał się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym zorganizowania robót publicznych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na stanowiskach:

-3 etaty: robotnik gospodarczy – sprzątaczka – obsługa internatu przy ulicy Kilińskiego
–obsługa stołówki.

Zarząd Powiatu po analizie postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie pracowników
w ramach robót publicznych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na w/w stanowiskach pracy.

Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku o organizację robót publicznych: Pana Piotra Pośpiecha - Starostę Kluczborskiego oraz Pana Jakuba Golińskiego - Członka Zarządu Powiatu.

Następnym pismem z jakim zapoznali się członkowie Zarządu było pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych
w WODiDZ w Kluczborku  dla  5 pracowników na stanowiskach nauczyciel wychowawca.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na zatrudnienie 5 pracowników w ramach robót publicznych w Wojewódzkim Ośrodku Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku na w/w stanowiskach pracy.

Jednocześnie Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku o organizację robót publicznych dla bezrobotnych: Pana Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Pana Jakuba Golińskiego - Członka Zarządu Powiatu.

Pan Starosta przedstawił pismo Prezesa Zarządu PKS w Kluczborku dotyczące wyznaczenia osób, które będą reprezentowały Powiat Kluczborski przy podpisywaniu Aneksów do umów na świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego w związku z koniecznością zmiany rozkładów jazdy na liniach, które są realizowane w ramach obowiązujących umów.

W związku z powyższym Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda do podpisania przedmiotowych Aneksów.  

Na zakończenie Pan Sekretarz poinformował,  że dnia 27 sierpnia 2018 roku z uwagi na zły stan techniczny przepustu zlokalizowanego w km 13+036 DP 1317O, w osadzie Miskowe, (Gm. Lasowice Wielkie), w trybie awaryjnym zostanie zamknięty odcinek drogi powiatowej nr 1317 O położony w bezpośrednim sąsiedztwie przepustu.

Nieprzejezdny będzie odcinek drogi powiatowej nr 1317 O, łączący Lasowice Wielkie (PD 1330 O) z Szumiradem (DW 494).
Informacja ta także została umieszczona na stronie powiatu kluczborskiego.

  

Do punktu 10 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 158 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk