Protokół Nr  156/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  2 sierpnia 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 roku.

3.Pismo dotyczące przeprowadzenia postępowania mającego na celu wybór wykonawcy zadania pn.:,,Odmulanie rowów zlokalizowanych w pasach drogowych dróg powiatowych”

4.Pismo prywatnej osoby dotyczące wydzierżawienia działki nr 98 km.14 położonej w Kluczborku.

5.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego (samochód FS Lublin)

6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku funkcyjnego i motywacyjnego dla Pani Jadwigi Stanosek-wicedyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.

7.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Opole w sprawie przystąpienia do współpracy na rzecz realizacji projektu pn.,,Opolska Szkoła Ćwiczeń”-Przywarsztatowe kształcenie studentów i doskonalenie nauczycieli, finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój w ramach Osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.10 Wysoka jakość oświaty.

8.Wolne wnioski.

9.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30 lipca 2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 155/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 roku.

Powyższe sprawozdanie zawiera:

-wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 r.,

-wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 r.,

-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2018 r.,

-wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2018 roku stan na 30.06.2018 roku,

-wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego stan na 30.06.2018 roku.,

-wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 r.,

-stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2018 roku,

-informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego,

-informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym,

-informację o zrealizowanych dochodach i przychodach,   

-informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach.

Zarząd zapoznał się także z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Kluczborskiego.

Zarząd do projektu uchwały nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 156/670/2018.

Przedmiotowe sprawozdanie zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej celem zaopiniowania.

 

Do punktu 3 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem dotyczącym przeprowadzenia postępowania mającego na celu wybór wykonawcy zadania pn.:,,Odmulanie rowów zlokalizowanych w pasach drogowych dróg powiatowych”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił o przeprowadzeniu postępowania w trybie zapytania do Wykonawców, którzy świadczą usługi w powyższym zakresie.

Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w dowolnym powiązaniu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem prywatnej osoby dotyczące wydzierżawienia działki nr 98 km.14 położonej w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w związku z tym, iż zgłosiło się dwóch potencjalnych dzierżawców do wydzierżawienia działki nr 98 km 14 w Kluczborku, zobowiązuje Biuro Funduszy Pomocowych do przygotowania i przeprowadzenia rokowań dotyczących wysokości czynszu dzierżawnego, których celem będzie wyłonienie najkorzystniejszej oferty a tym samym dzierżawcy. Okres dzierżawy przedmiotowej nieruchomości wynosi 2 lata.

Jako podstawę do ogłoszenia rokowań Zarząd ustalił kwotę w wysokości 9.000,-zł, która obowiązywała w ostatnim roku dzierżawy.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego (samochód FS Lublin), który jest wyeksploatowany i powinien zostać przekazany do stacji demontażu pojazdów.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na likwidację środka trwałego, samochodu FS Lublin o numerze inwentarzowym 3-741.

  

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku funkcyjnego i motywacyjnego dla Z-cy dyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił o przyznaniu dodatku funkcyjnego w wysokości 45% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na czas od 01.09.2018 r. do 31.10.2018 r. oraz podwyższeniu wysokości dodatku motywacyjnego do wysokości 30 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na czas od 01.09.2018 r. do 31.10.2018 r.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Opole w sprawie przystąpienia do współpracy na rzecz realizacji projektu pn.,,Opolska Szkoła Ćwiczeń”-Przywarsztatowe kształcenie studentów i doskonalenie nauczycieli, finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój w ramach Osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.10 Wysoka jakość oświaty.

Do treści porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił o jego podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.

 

Do punktu 8 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 9 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 156 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                            

 

        Protokołowała:

 

      Joanna Strzelczyk