Protokół Nr 156/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 2 sierpnia 2018 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 roku.
3.Pismo dotyczące przeprowadzenia postępowania mającego na celu wybór wykonawcy zadania pn.:,,Odmulanie rowów zlokalizowanych w pasach drogowych dróg powiatowych”
4.Pismo prywatnej osoby dotyczące wydzierżawienia działki nr 98 km.14 położonej w Kluczborku.
5.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego (samochód FS Lublin)
6.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku funkcyjnego i motywacyjnego dla Pani Jadwigi Stanosek-wicedyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.
7.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Opole w sprawie przystąpienia do współpracy na rzecz realizacji projektu pn.,,Opolska Szkoła Ćwiczeń”-Przywarsztatowe kształcenie studentów i doskonalenie nauczycieli, finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój w ramach Osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.10 Wysoka jakość oświaty.
8.Wolne wnioski.
9.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30 lipca 2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 155/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przedstawienia Radzie Powiatu w Kluczborku oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej informacji o przebiegu wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 roku.
Powyższe sprawozdanie zawiera:
-wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 r.,
-wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 r.,
-wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za I półrocze 2018 r.,
-wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2018 roku stan na 30.06.2018 roku,
-wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego stan na 30.06.2018 roku.,
-wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za I półrocze 2018 r.,
-stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 30.06.2018 roku,
-informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego,
-informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym,
-informację o zrealizowanych dochodach i przychodach,
-informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach.
Zarząd zapoznał się także z informacją o kształtowaniu się wieloletniej prognozy finansowej Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd do projektu uchwały nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 156/670/2018.
Przedmiotowe sprawozdanie zostało przesłane do Regionalnej Izby Obrachunkowej celem zaopiniowania.
Do punktu 3 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem dotyczącym przeprowadzenia postępowania mającego na celu wybór wykonawcy zadania pn.:,,Odmulanie rowów zlokalizowanych w pasach drogowych dróg powiatowych”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się postanowił o przeprowadzeniu postępowania w trybie zapytania do Wykonawców, którzy świadczą usługi w powyższym zakresie.
Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w dowolnym powiązaniu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.
Do punktu 4 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem prywatnej osoby dotyczące wydzierżawienia działki nr 98 km.14 położonej w Kluczborku.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w związku z tym, iż zgłosiło się dwóch potencjalnych dzierżawców do wydzierżawienia działki nr 98 km 14 w Kluczborku, zobowiązuje Biuro Funduszy Pomocowych do przygotowania i przeprowadzenia rokowań dotyczących wysokości czynszu dzierżawnego, których celem będzie wyłonienie najkorzystniejszej oferty a tym samym dzierżawcy. Okres dzierżawy przedmiotowej nieruchomości wynosi 2 lata.
Jako podstawę do ogłoszenia rokowań Zarząd ustalił kwotę w wysokości 9.000,-zł, która obowiązywała w ostatnim roku dzierżawy.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na likwidację środka trwałego (samochód FS Lublin), który jest wyeksploatowany i powinien zostać przekazany do stacji demontażu pojazdów.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na likwidację środka trwałego, samochodu FS Lublin o numerze inwentarzowym 3-741.
Do punktu 6 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku funkcyjnego i motywacyjnego dla Z-cy dyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił o przyznaniu dodatku funkcyjnego w wysokości 45% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na czas od 01.09.2018 r. do 31.10.2018 r. oraz podwyższeniu wysokości dodatku motywacyjnego do wysokości 30 % pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na czas od 01.09.2018 r. do 31.10.2018 r.
Do punktu 7 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Miastem Opole w sprawie przystąpienia do współpracy na rzecz realizacji projektu pn.,,Opolska Szkoła Ćwiczeń”-Przywarsztatowe kształcenie studentów i doskonalenie nauczycieli, finansowanego przez Europejski Fundusz Społeczny Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój w ramach Osi priorytetowej II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji Działania 2.10 Wysoka jakość oświaty.
Do treści porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił o jego podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.
Do punktu 8 porządku
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 9 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 156 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk