Protokół Nr 150/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 12 czerwca 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie przeznaczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego
do sprzedaży w formie przetargu ustnego nieograniczonego,

-w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Wąsiakowi–Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego we wszystkich sprawach dotyczących złożenia wniosku o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Osi II Konkurencyjna gospodarka, Działanie 2.3 Wzmocnienie otoczenia biznesu, Konkurs RPOP.02.03.00-IZ.00-16-001/18.

-w sprawie: upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie długu.

-w sprawie przyznania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. 

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

4.Sprawozdanie z wykonania zadań i związane z tym gospodarowanie środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2017 rok w zakresie realizacji przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej.

5.Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie: ,,Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizacją zadania publicznego o nazwie: Warsztaty emisji głosu dla członków wybranych chórów powiatu kluczborskiego.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót związanych z budową Kanalizacji deszczowej pn.:,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku o długości 2,855 km (0+445-3+300) i rozważenia możliwości zwiększenia środków finansowych na w/w zadanie. 

7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące usunięcia usterek w budynku szpitalnym na dz.nr 91/24 po zalaniu.

8.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące  złożonej oferty na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1313 O na odcinku o długości 0,442 km (od km 0+748 do km 1+190) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Bąków” –w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. 

9.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące  złożonej oferty na zadanie pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej nr 1326 O na odcinku o długości 0,500 km (od km 9+750 do km 10+250 str.lewa)-chodnik w miejscowości Jasienie”.

10.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące złożonej oferty na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+007 do km 4+340 strona lewa) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Chocianowice”. 

11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego pn:,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”.

12.Pismo Kierownika Referatu Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące rozliczenia dotacji celowej przesłane przez Gminę Kluczbork na dofinansowanie imprezy 45 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” im.Mieczysława Godzwona.

13.Decyzja w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajętych pod drogę powiatową nr 1328 O–Lasowic Małe–Bąków.

14.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące zabezpieczenia środków na wkład własny na zadania:

1.Ochrona in situ w zabytkowym założeniu parkowym oraz przeprowadzenie inwentaryzacji dendrologicznej na obszarze gminy Pokój i działania informacyjno-edukacyjne,

2.Inwentaryzacja przyrodnicza parku w Gierałcicach, ochrona in situ w zabytkowym parku w Pokoju oraz działania edukacyjno-promocyjne.

15.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zaplanowanie od roku szkolnego 2018/2019 po jednej godzinie dodatkowej płatnej w tygodniu w klasach od pierwszej do czwartej w cyklu kształcenia 2018-2022 w Technikum Elektrycznym i Technikum Budowlanym na realizację zajęć w ramach innowacji pedagogicznej.

16.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące sprawozdania złożonego przez Grupę inicjatywną ,, Klub Kobiet Aktywnych”.

17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały  Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonani budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu za rok 2017,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia regulaminu ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Bliżej siebie 2 ”, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020,w ramach Osi priorytetowej VIII- Integracja społeczna dla Działania 8.1 Dostęp do wysokiej jakości usług zdrowotnych i społecznych    w zakresie wsparcia rodziny i pieczy zastępczej. 

18.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29.05.2018 r.  

19.Wolne wnioski.

-pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące remontu elewacji budynku oraz remontu podłogi w PĆP, 

-pismo Ministra Edukacji Narodowej dotyczące przystąpienia do projektu obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości.  

-Pismo Komendanta KPP w Kluczborku dotyczące dofinansowania zakupu oznakowanego samochodu służbowego.

20.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 29.05.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 149/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80140-Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego kwota 30.000,-zł.

Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 30.000,-zł. 

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcenia i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/632/2018.

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80116-Szkoły policealne kwota 100.000,-zł.

Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 100.000,-zł

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia.

Do projektu uchwały nie wniesiono zapytań w związku z czym postanowiono jednogłośnie podjąć uchwałę Nr 150/633/2018.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w  dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80195 – Pozostała działalność z: § 4211 kwotę 1.795 zł, § 4301 kwotę 2.992 zł na: § 4111 kwotę    688 zł, § 4121 kwotę  99 zł, § 4171 kwotę  4.000 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 150/634/2018.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przeznaczenia nieruchomości stanowiących własność Powiatu Kluczborskiego do sprzedaży w formie przetargu ustnego nieograniczonego.

W przedmiotowym projekcie uchwały przeznacza się do sprzedaży w drodze przetargu ustnego nieograniczonego nieruchomości niezabudowane stanowiące własność Powiatu Kluczborskiego położone w obrębie Polanowice, oznaczone jako działka  nr 581/83, z k.m. 3 o pow. 0,0075 ha oraz działka nr 581/84 z k.m. 3 o pow. 0,0075 ha.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/635/2018.

Kolejnym projektem uchwały z jakim zapoznał się Zarząd Powiatu był projekt uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa Panu Pawłowi Wąsiakowi–Dyrektorowi Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego we wszystkich sprawach dotyczących złożenia wniosku o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020, Osi II Konkurencyjna gospodarka, Działanie 2.3 Wzmocnienie otoczenia biznesu, Konkurs RPOP.02.03.00-IZ.00-16-001/18.

Powyższy projekt uchwały upoważnia Dyrektora KIP w Kluczborku do podpisywania dokumentów i składania oświadczeń woli w imieniu Powiatu Kluczborskiego związanych ze złożeniem wniosku o dofinansowanie realizacji projektu.

Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił jednogłośnie podjąć uchwałę Nr 150/636/2018.

Kolejno Zarząd Powiatu postanowił o przyjęciu oferty Komunalnego Funduszu Inwestycyjnego Zamkniętego Agio Funds–Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych Warszawa polegającej na przejęciu długu i zobowiązał Kierownika Biura FP do przygotowania stosownych dokumentów.

Ponadto w związku z powyższym Zarząd zobowiązał Starostę Kluczborskiego do ustalenia z Agio Funds-Towarzystwo Funduszy Inwestycyjnych terminu podpisania umowy.

Zarząd postanowił o podjęciu uchwały w sprawie  upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie długu.

Do ww.czynności prawnej (podpisania umowy) zostali upoważnieni: Piotr Pośpiech-Przewodniczący Zarządu oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.

Zarząd podjął jednogłośnie uchwałę Nr 150/637/2018 Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przyznania stypendiów Starosty Kluczborskiego dla uczniów i absolwentów szkół, dla których organem prowadzącym jest Powiat Kluczborski. 

Komisja kwalifikacyjna w dniu 11.06.2018r. przeprowadziła weryfikację formalną 16 wniosków. Po dokonanej weryfikacji 8 wniosków uzyskało pozytywną opinię komisji, 2 wnioski nie spełniły wymagań formalnych, pozostałe wnioski zaopiniowano negatywnie w związku z ograniczonymi środkami finansowymi i mniejszymi osiągnięciami uczniów w stosunku do uczniów, których wnioski zaopiniowano pozytywnie. 

Wysokość przyznanego stypendium wynosi 250,00, zł i zostanie ono wypłacone przez okres od września do czerwca roku szkolnego 2018/2019. 

Zarząd do przedmiotowego projektu uchwały nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć jednogłośnie uchwałę Nr 150/638/2018 w przedmiotowej sprawie.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85410 – Internaty i bursy szkolne z: § 4010 kwotę 65.000 zł na: § 4140 kwotę 5.000 zł, § 4210 kwotę 10.000 zł ,§ 4220 kwotę  50.000 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/639/2018.

Następnym projektem uchwały był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 926–Kultura fizyczna, rozdział 92605–Zadania w zakresie kultury fizycznej z: § 4300 kwotę 2.442 zł na: § 4170 kwotę 2.442 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na wynagrodzenia.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 150/640/2018.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie przystąpienia do zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

Ponadto przygotowana została przez Wydział FP opinia w powyższej sprawie.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować projekt zmiany w studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy Kluczbork.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z przedłożonym przez Starostę sprawozdaniem z wykonania zadań i związanym z tym gospodarowaniem środkami Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym za 2017 rok w zakresie realizacji przez Starostę zadań z zakresu administracji rządowej.

Zarząd po zapoznaniu postanowił o jego zatwierdzeniu.

 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie: ,,Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizacją zadania publicznego o nazwie: Warsztaty emisji głosu dla członków wybranych chórów powiatu kluczborskiego.

Zarząd po rozpatrzeniu wniosku postanowił wyrazić zgodę na dofinansowanie ww. inicjatywy lokalnej w kwocie 2.400,00-zł.

Niniejsza kwota wynika ze zmniejszenia rzeczywistego czasu realizacji nauki ,,emisji głosu” z okresu 2 1 miesiąca w wersji pierwotnej do 1 miesiąca w wersji obecnej oraz przyjęcia pierwotnej stawki godzinowej w kwocie 60.00,-zł.

Ponadto Zarząd uznał, że w ramach wkładu własnego elementem finalnym niniejszej inicjatywy lokalnej powinien zostać zorganizowany wspólny występ chóru.

Zarząd postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.     

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót związanych z budową Kanalizacji deszczowej pn.:,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku o długości 2,855 km (0+445-3+300)
i rozważenia możliwości zwiększenia środków finansowych na w/w zadanie.

Zarząd po zapoznaniu się ze złożonymi ofertami postanowił o wyborze Przedsiębiorstwa Wielobranżowego ,,STAN” oraz o zwiększeniu środków finansowych na w/w zadanie w ramach środków Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym usunięcia usterek w budynku szpitalnym na dz.nr 91/24 po zalaniu.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na usunięcie usterek związanych z naprawą pompy w szybie starej windy, naprawą nieszczelności węzła kanalizacyjnego w pomieszczeniu gospodarczym w ramach środków finansowych Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji.

Ponadto Zarząd postanowił, że montaż zaworu zwrotnego w pomieszczeniu Dializy powinien zostać sfinansowany ze środków Centrum Dializa Sp. z o.o.

 

Do punktu 8 porządku

 

Pan Starosta przedstawił pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące  złożonej oferty na zadanie +pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1313 O na odcinku o długości 0,442 km (od km 0+748 do km 1+190) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Bąków” –w systemie Zaprojektuj i Wybuduj. 

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożoną ofertą postanowił o unieważnieniu przetargu na ww. z uwagi na brak środków finansowych.

Uruchomienie ww. zadania inwestycyjnego nastąpi w terminie późniejszym po ponownym ogłoszeniu przetargu w IV kwartale bieżącego roku.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym  złożonej oferty na zadanie pn.:,,Opracowanie projektu budowlanego na przebudowę drogi powiatowej nr 1326 O na odcinku o długości 0,500 km (od km 9+750 do km 10+250 str.lewa)-chodnik w miejscowości Jasienie”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z ofertą postanowił o unieważnieniu przetargu na ww.zadanie . Ponowny przetarg zostanie ogłoszony na przełomie września lub października bieżącego roku.

 

 

 

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem dotyczącym złożonej oferty na zadanie pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 1328 O na odcinku o długości 0,333 km (od km 4+007 do km 4+340 strona lewa) wraz z opracowaniem projektu budowlanego-chodnik w miejscowości Chocianowice”. 

Pan Starosta poinformował, że złożona została jedna oferta, która przewyższa kwotę jaka została przeznaczona na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia.

Zarząd po zapoznaniu się z ofertą postanowił o unieważnieniu przetargu na ww.zadanie i ponownym jego ogłoszeniu w IV kwartale bieżącego roku.

 

Do punktu 11 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego pn:,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”.

Zarząd po zapoznaniu się z ofertą jaka została złożona stwierdził, że oferta przewyższa kwotę przeznaczoną na realizację zamówienia (466.450,00,-zł).

Kwota przeznaczona na sfinansowanie ww.zamówienia wynosi 448.000,00,-zł.

Zarząd w związku z powyższym postanowił o zwiększeniu kwoty przeznaczonej na sfinansowanie przedmiotowego zamówienia.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Referatu Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym rozliczenia dotacji celowej przekazanej z Gminy Kluczbork na dofinansowanie imprezy 45 Międzynarodowy Wyścig Kolarski Juniorów Młodszych ,,Po Ziemi Kluczborskiej i Oleskiej” im.Mieczysława Godzwona.

Zarząd zapoznał się z ww.sprawozdaniem akceptując je bez wnoszenia uwag.

 

Do punktu 13 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z Decyzją w sprawie ustanowienia   trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajętych pod drogę powiatową nr 1328 O –Lasowic Małe – Bąków.

Do treści przedłożonej Decyzji nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o jej podpisaniu.

 

Do punktu 14 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym zabezpieczenia środków na wkład własny na następujące zadania:

1.Ochrona in situ w zabytkowym założeniu parkowym oraz przeprowadzenie inwentaryzacji dendrologicznej na obszarze gminy Pokój i działania informacyjno-edukacyjne,

2.Inwentaryzacja przyrodnicza parku w Gierałcicach, ochrona in situ w zabytkowym parku w Pokoju oraz działania edukacyjno promocyjne.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o zabezpieczeniu środków finansowych na wkład własny z przeznaczeniem na ww. zadania i ujęciu ich w wieloletniej prognozie finansowej. 

 

Do punktu 15 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zaplanowanie od roku szkolnego 2018/2019 po jednej godzinie dodatkowej  płatnej w tygodniu w klasach od pierwszej do czwartej w cyklu kształcenia 2018-2022 w Technikum Elektrycznym i Technikum Budowlanym na realizację zajęć w ramach innowacji pedagogicznej.

Zarząd po zapoznaniu postanowił, że decyzja w powyższej sprawie zostanie podjęta po przygotowaniu przez Wydział Edukacji i Sportu opinii w tej sprawie.

 

Do punktu 16 porządku

 

Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym sprawozdania złożonego przez Grupę inicjatywną ,,Klub Kobiet Aktywnych”.

Zarząd zapoznał się ze złożonym sprawozdaniem z wykonania zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej o nazwie: ,,Gimnastyka jako antidotum na obniżoną kondycję fizyczną i sprawność umysłową” i postanowił zatwierdzić je bez wnoszenia uwag.

 

Do punktu 17 porządku

 

Zarząd kolejno przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały  Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia sprawozdania z wykonani budżetu wraz ze sprawozdaniem finansowym Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu z tytułu wykonania budżetu za rok 2017,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zatwierdzenia skonsolidowanego sprawozdania finansowego Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia regulaminu ,,Powiatowego programu wyrównywania szans edukacyjnych”,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia do realizacji projektu pod tytułem „Bliżej siebie 2 ”, ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach 

 

 

 

 

 

Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020,w ramach Osi priorytetowej VIII- Integracja społeczna dla Działania 8.1 Dostęp do wysokiej jakości usług zdrowotnych i społecznych    w zakresie wsparcia rodziny i pieczy zastępczej. 

Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił skierować je pod obrady Rady Powiatu.

Do punktu 18 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu  29.05.2018 r.:

1.      Uchwałę Nr XLIV275/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XLIV/276/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XLIV/277/2018 w sprawie zaopiniowania połączenia powiatów: kluczborskiego, namysłowskiego i oleskiego w jeden okręg w wyborach do sejmiku Województwa Opolskiego i określenia dla tego okręgu liczby mandatów-postanowiono przekazać OR.

Do punktu 19 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym remontu elewacji budynku oraz remontu podłogi w PĆP.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił, iż w związku z kończącym się terminem ważności pozwolenia na prowadzenie robót budowlanych przy budynku szkoły zlokalizowanym przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13 wyrazić zgodę na zabezpieczenie środków oraz wykonanie niezbędnych prac związanych z remontem elewacji.

Zarząd ponadto stwierdził, że na dzień dzisiejszy nie jest możliwe wykonanie remontu podłogi w kuchni Pracowni Ćwiczeń Praktycznych ze względu na brak środków finansowych w budżecie powiatu.

Kolejnym pismem z jakim zapoznał się Zarząd było pismo Ministra Edukacji Narodowej dotyczące przystąpienia do projektu obchodów 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości.    

W związku z pismem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 15.05.2018r. dotyczącym możliwości uzyskania wsparcia finansowego na realizację zadań związanych z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę Niepodległości postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umów i ewentualnych aneksów.  

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Komendanta Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku dotyczącym dofinansowania zakupu oznakowanego radiowozu służbowego.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o wprowadzeniu środków na dofinansowanie ww.zakupu oraz wykonanie niezbędnych prac związanych z remontem elewacji w ZSP Nr 1 w Kluczborku.

 

 

Do punktu 20 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 150 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk