Protokół Nr 144/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 20 kwietnia 2018 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego,   

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

4.Sprawozdanie z realizacji Uchwały Nr XXIII/155/2016 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 września 2016 r. w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2017 rok”

5.Kwartalna informacja z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2018 r.

6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące procedury pozbawienia kategorii drogi powiatowej z jednoczesnym wyłączeniem z użytkowania dla działek nr 565 k.m.8 obręb Komorzno, 544 k.m.12 obręb Krzywiczyny oraz 1114 k.m.9 Szymonków-obszar leśny wchodzących w skład drogi powiatowej nr 1356 O o nazwie Komorzno-Szymonków.  

7.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Zgorzeleckim w sprawie umieszczenia dzieci z Powiatu Zgorzeleckiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Kluczborskim.

8.Bilans z wykonania budżetu powiatu za 2017 rok.

9.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie: ,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego” w ramach projektu pn: ,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”,

10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie: ,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”-zakup sprzętu w ramach projektu pn:,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”,

11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące Umowy dzierżawy na rzecz Polskiej Grupy Medycznej Sp.z.o.o nieruchomości będącej w ,,korzystaniu” Powiatu Kluczborskiego na podstawie umowy leasingu.

12.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące realizacji zaleceń nałożonych przez Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i PIP w Opolu i zwiększenia środków finansowych celem wykonania niezbędnych robót wskazanych w decyzjach po przeprowadzeniu kontroli.

13.Wolne wnioski:

-pismo członka Zarządu dotyczące postępowania przetargowego na zadanie pn: ,,Przejęcie długoterminowych zobowiązań finansowych Powiatu Kluczborskiego”

-upoważnienie dla członków Zarządu Powiatu do podpisania umowy pomiędzy powiatem kluczborskim a Curulis Sp.z o.o Poznań na przeprowadzenie procedury subrogacji wybranego zadłużenia.

14.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 10.04.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 143/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejnym projektem uchwały był projekt w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.

Ustawa o finansach publicznych zezwala jednostce samorządu terytorialnego na zaciąganie kredytów i pożyczek oraz emisje papierów wartościowych zarówno w celu sfinansowania deficytu budżetowego jak i w wypadku powstania przejściowych trudności finansowych w toku wykonywania budżetu. Ostatni z wymienionych celów kredytowania został określony w art. 89 ust. 1, pkt. 1 ustawy i dotyczy deficytu budżetu j.s.t. występującego w ciągu roku. Zaciągnięte zobowiązanie ma charakter krótkoterminowy, ponieważ podlega spłacie w tym samym roku, w którym zostało zaciągnięte, czyli nie później niż do 31 grudnia.

W uchwale budżetowej na 2018 rok zawarto w § 10 upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 7.000.000,00 zł.
Obecnie wystąpiła konieczność dokonania zapłaty zobowiązań co spowodowało kumulację płatności. W związku z powyższym zaistniała konieczność podniesienia limitu do 10.000.000,00 zł. Wobec powyższego Zarząd Powiatu w Kluczborku został właściwie umocowany do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono jednogłośnie 3 głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się podjął uchwałę Nr 144/612/2018.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80152-Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w gimnazjach i klasach dotychczasowego gimnazjum prowadzonych w innych typach szkół, liceach ogólnokształcących, technikach, branżowych szkołach w kwocie 21.500,-zł.

Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 17.000,-zł, 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe kwota 4.500,-zł

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 144/613/2018.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80120 – Licea Ogólnokształcące z: § 4040 kwotę 1.400 zł na: § 4260 kwotę  1.400 zł, rozdział 80130 – Szkoły zawodowe z: § 4040 kwotę 32.800 zł na: § 4440 kwotę 32.800 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków bieżących w tym na zakup fantoma niezbędnego do przeprowadzenie egzaminu zawodowego dla opiekunek środowiskowych.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił o podjęciu uchwały Nr 144/614/2018.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd kolejno zapoznał się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Kędzierzyńsko-Kozielskim w sprawie umieszczenia dziecka z Powiatu Kędzierzyńsko-Kozielskiego w rodzinie zastępczej w Powiecie Kluczborskim.

Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o jego podpisaniu. Do podpisania Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Urszulę Pękala-Dudę-Wicestarostę.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem z realizacji Uchwały Nr XXIII/155/2016 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 29 września 2016 r. w sprawie uchwalenia „Rocznego programu współpracy powiatu kluczborskiego z organizacjami pozarządowymi na 2017 rok”

Zarząd zapoznał się i przyjął sprawozdanie z realizacji ww.Uchwały Rady Powiatu w Kluczborku i postanowił o przedłożeniu go Radzie Powiatu.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z kwartalną informacją o wykonaniu budżetu Powiatu Kluczborskiego za I kwartał 2018 roku, która przedstawia się w następujący sposób:

Dochody: plan-86.902.513,24,-zł, wykonanie-25,064.859,48,- (28,84%),

w tym:

-dochody bieżące: plan-73.040.157,54,zł, wykonanie-20.701.511,98,- (28,34%),

-dochody majątkowe: plan-13.862.355,50,-zł, wykonanie-4,363,347,50-zł (31,48%),

Przychody: plan-4.659.263,80,-zł, wykonanie-7.052.516,95,-zł (150,79%),

Wydatki: plan-89.033.516,04,-zł, wykonanie-25.527.654,05,-zł, (28,67%),

w tym:

-wydatki bieżące: plan-73.180.178,04,-zł, wykonanie-22.236.311,28,-zł, (30,39%),

-wydatki majątkowe: plan-15.853.338,00,-zł, wykonanie-3,291.342,77-zł (20,76%),

Rozchody: plan-2.528.261,00,-zł, wykonanie-962.943,21,-zł (38,09%).

Budżet Powiatu Kluczborskiego na dzień 31.03.2016 r. zamknięty został deficytem w kwocie -462.794,57,-zł.

Zarząd Powiatu zatwierdził informację i postanowił o ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz umieszczeniu jej na stronie internetowej powiatu kluczborskiego.

 

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym procedury pozbawienia kategorii drogi powiatowej z jednoczesnym wyłączeniem z użytkowania dla działek nr 565 k.m.8 obręb Komorzno, 544 k.m.12 obręb Krzywiczyny oraz 1114 k.m.9 Szymonków-obszar leśny wchodzących w skład drogi powiatowej nr 1356 O o nazwie Komorzno-Szymonków. 

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, iż w świetle uwag Zarządu Województwa Opolskiego nie jest możliwe przekazanie fragmentu drogi Nadleśnictwu Namysłów.

Zarząd zwraca się z prośba o przekazanie pełnej informacji w zakresie oddania i pozbawienia statusu drogi publicznej Nadleśnictwu Namysłów.  

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Zgorzeleckim w sprawie umieszczenia dzieci z Powiatu Zgorzeleckiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Kluczborskim.

Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd następnie zatwierdził bilans z wykonania budżetu powiatu za 2017 rok i postanowił o przekazaniu go także do Rady Powiatu.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie: ,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego” w ramach projektu pn: ,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego” .

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego  na zadanie: ,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego” w ramach projektu pn: ,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”, nie żądaniu zabezpieczenia i określeniu wadium w wysokości 10.000,-zł.

  

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące konieczności przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie: ,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”-zakup sprzętu w ramach projektu pn: ,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”,

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego  na zadanie: ,,Opracowanie i wdrożenie elektronicznych usług publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku i jednostkach organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego”-zakup sprzętu w ramach projektu pn: ,,Elektroniczne usługi publiczne-e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”, nie żądaniu zabezpieczenia i określeniu wadium w wysokości 2.000,-zł. Jednocześnie Zarząd zaakceptował przeznaczenie kwoty kosztów pośrednich na zakup komputerów. 

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym Umowy dzierżawy na rzecz Polskiej Grupy Medycznej Sp.z.o.o nieruchomości będącej w ,,korzystaniu” Powiatu Kluczborskiego na podstawie umowy leasingu.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że dostrzega konieczność spotkania się z dzierżawcą i wynegocjowania szczegółowych zapisów zaproponowanych w umowie.

 

Do punktu 12 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków finansowych na realizację zaleceń nałożonych na WODiDZ w Kluczborku przez Opolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego i Państwową Inspekcję Pracy-Okręgowy Inspektorat Pracy w Opolu.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że na chwilę obecną nie posiada wolnych środków finansowych, które mogłyby być przeznaczone na wykonanie prac wymienionych w piśmie, jednakże postara się rozwiązać problem w przypadku pojawienia się w budżecie jakichkolwiek środków. W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu do udzielenia odpowiedzi Dyrektorowi WODiDZ w Kluczborku.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem członka Zarządu dotyczącym postępowania przetargowego na zadanie pn: ,,Przejęcie długoterminowych zobowiązań finansowych Powiatu Kluczborskiego”.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, wniesieniu wadium o wartości:

Część I zamówienia -160 000 zł,

Część II zamówienia -240 000 zł,

Część III zamówienia -50 000 zł.

Ponadto Zarząd postanowił o odstąpieniu od konieczności żądania zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy oraz  upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski i Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów z wybranym wykonawcą.   

Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Curulis Sp.z o.o Poznań dotyczącej przeprowadzenia procedury subrogacji wybranego zadłużenia.

Zarząd do treści nie wniósł uwag i w związku z tym postanowił o jej podpisaniu do czego upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.  

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 14 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 144 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk