Protokół Nr XLII/2018 z sesji Rady Powiatu w dniu 29 marca 2018 r.
Protokół Nr XLII/2018
z sesji Rady Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 marca 2018 r.
XLII sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300 Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 19 radnych. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:
1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:
a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,
c/zatwierdzenie protokołu z XLI sesji.
2.Interpelacje i zapytania radnych.
3.Podjęcie uchwał:
a/zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2018,
b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,
d/w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego,
e/w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku,
f/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,
g/ w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego,
h/w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2018 rok.
4.Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2017 rok.
5.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.
6.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 28.02.2018 r. do 8.03.2018 r.
7. Wolne wnioski i zapytania.
8. Zamknięcie obrad.
Radni nie wnieśli zapytań do porządku obrad i jednogłośnie zatwierdzili powyższy porządek obrad. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił protokół z XLI sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższego protokołu i 18 głosami przy 1 głosie wstrzymującym się go zatwierdzili.
Do punktu 2 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji.
Do punktu 3a porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2018. główne zmiany to zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 3.807.080,99 zł, w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 1.737.999,99 zł; zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 2.069.081,00 zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 2.258.072,99 zł, w tym: zwiększenie wydatków bieżących w kwocie 1.737.999,99 zł; zwiększenie wydatków majątkowych w kwocie 520.073,00 zł. Różnica pomiędzy dochodami, a wydatkami stanowi deficyt budżetu w kwocie 2.131.002,80 zł. Zaktualizowano rozchody o kwotę 1.549.008,00 zł na wykup papierów wartościowych oraz spłatę zaciągniętych wcześniej kredytów i pożyczek. Plan wydatków majątkowych na 2018 r. – wprowadzenie nowego zadania pn. „Wniesienie wkładu pieniężnego do Spółki PKS w Kluczborku Sp. z o.o.”, zwiększenie wydatków na zadanie pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego”. Plan dotacji na 2018 r. - wprowadzenie dotacji celowej dla Gminy Kluczbork z przeznaczeniem na zakup instrumentów muzycznych. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i 17 głosami za, 2 wstrzymujących się, podjęli Uchwałę Nr XLII/257/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 3b porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 1.754.311, 99 zł. zwiększono dochody majątkowe o kwotę 2.069.081, 00 zł. zwiększono wydatki majątkowe, zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.754.311.99, zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 520.073, 00 zł. Zwiększono rozchody o kwotę 1. 549.008, 00 zł. Wprowadzono zmianę w zadaniu inwestycyjnym pn. „Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego – subrogacja” oraz Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego projekt ROP WO 2014-2020”.Radni nie wnieśli zapytań do projektu i 17 głosami za, 2 wstrzymujących się podjęli Uchwałę Nr XLII/258/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 3c porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zasad udzielania obniżki i określenia jej rozmiaru nauczycielowi, któremu powierzono w szkole lub placówce oświatowej stanowisko kierownicze oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Powyższy projekt uchwały wiąże się ze zmianą ustawy Karta Nauczyciela, obowiązującą od 1 września 2018 r., i określa zasady udzielania obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć oraz zwalniania z tych obowiązków kadry kierowniczej jednostek oświatowych. Zmiany dotyczą między innymi następujących zagadnień: od 1 września 2018 r. nauczycielowi korzystającemu z obniżonego, obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, w tym nauczycielowi, któremu powierzono stanowisko kierownicze nie przydziela się godzin ponadwymiarowych, wprowadzono w pozycji 4 tabeli stanowisko wicedyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego, usunięto z tabeli stanowisko wicedyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku ze względu na to, że takie stanowisko w tej placówce nie funkcjonuje. Podjęcie w/w uchwały jest niezbędne dla celów zatwierdzania arkuszy organizacji szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego. Opinie do projektu uchwały przedłożyły organizacje związkowe, zrzeszające pracowników jednostek oświatowych funkcjonujących na terenie powiatu kluczborskiego. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLII/259/2018
w powyższej sprawie.
Do punktu 3d porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego. Powyższy projekt określa kwestię ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego. Konieczność podjęcia przez Radę Powiatu w Kluczborku niniejszej uchwały jest spowodowana zmianą przepisów prawnych regulujących podstawę funkcjonowania publicznego przedszkola. W chwili obecnej bezpłatne nauczanie, wychowania i opiekę w czasie ustalonym przez organ prowadzący, nie krótszym niż 5 godzin dziennie gwarantuje art.13 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Prawo oświatowe . Natomiast art. 52 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych) definiuje kompetencje organu prowadzącego w zakresie: określenia wysokości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego przez dziecko objęte wychowaniem przedszkolnym do końca roku szkolnego w roku kalendarzowym, w którym dziecko kończy 6 lat, określenia warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia rodzica z tej opłaty, upoważnienia dyrektora przedszkola do zwalniania rodzica z części lub całości opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego. Zmiana dotyczy także charakteru opłaty za korzystanie z wychowania przedszkolnego, która stanowi niepodatkową należność budżetową
o charakterze publicznoprawnym, zgodnie z ustawą o finansach publicznych. W związku z czym nie ma racji bytu umowa cywilnoprawna zawierana pomiędzy rodzicem dziecka, a dyrektorem przedszkola, określająca szczegółowe warunki korzystania z wychowania przedszkolnego. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLII/260/2018 w powyższej sprawie
Do punktu 3e porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Przedmiotem dzierżawy jest część działki gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 194/8 z k.m. 5 o pow. 1,2340 ha pod boks na rzecz dotychczasowego. Dyrektor Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku jako trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości wnioskuje o przedłużenie umowy dzierżawy na kolejne 3 lata na rzecz dotychczasowego dzierżawcy. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XLII//261/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 3f porządku obrad
Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości. Przedmiotem dzierżawy są pomieszczenia o powierzchni całkowitej 288,55 m2 znajdujące się w budynku parterowym wraz z udziałem wynoszącym 25,41 % gruntu działki na rzecz dotychczasowego dzierżawcy: Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Kluczborku Spółka z o.o. Dyrektor Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości jako trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości wnioskuje o przedłużenie umowy dzierżawy na kolejne 3 lata na rzecz dotychczasowego dzierżawcy. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XLII/262/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 3g porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotem dzierżawy jest grunt o powierzchni 30 m2 pod kontener telefoniczny RSU-5 stanowiący własność firmy NETIA S.A. na działce gruntowej oznaczonej ewidencyjnie nr 91/25 z k. m. Przedmiotowa nieruchomość stanowi własność Powiatu Kluczborskiego. Radni nie wnieśli więcej zapytań i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLII/263/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 3h porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2018 rok. Radni nie wnieśli więcej zapytań i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLII/264/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 3i porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie udzielenia dotacji Gminie Kluczbork z przeznaczeniem dla Gminnej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kluczborku na zakup instrumentów muzycznych. Projekt Uchwały w sprawie udzielenia dotacji Gminie Kluczbork z przeznaczeniem dla Gminnej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kluczborku na zakup instrumentów muzycznych dotyczy przekazania dotacji celowej w wysokości 5 000,00 zł. w związku z obchodzonym Jubileuszem 50-lecia placówki. Szkoła Muzyczna w Kluczborku już pół wieku wspaniale realizuje trudną misję kształcenia, wychowywania i kształtowania charakterów młodych utalentowanych muzycznie mieszkańców powiatu kluczborskiego. Tutaj młodzi ludzie rozwijają swoją pasję, talent i miłość do muzyki. Absolwenci i uczniowie Szkoły są wspaniałą wizytówką naszego powiatu. Radni nie wnieśli więcej zapytań i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XLII/265/2018 w powyższej sprawie.
Do punktu 4 porządku obrad
Przewodniczący Rady przedstawił Ocenę stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2017 rok. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania i jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 5 porządku obrad
Nie wniesiono zapytań i interpelacji, nie udzielono odpowiedzi.
Do punktu 6 porządku obrad
W wolnych wnioskach pan Starosta poinformował, że poinformował, że zwrócił się z prośba do Przewodniczącego Rady w związku z kończącą się kadencją Powiatowej Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa i Porządku o delegowanie dwóch radnych do składu nowopowoływanej komisji. Przewodniczący Rady delegował dwóch radnych: Wojciecha Smolnika i Norberta Waliczka. Radni jednogłośnie wyrazili na powyższe zgodę. Głos zabrała radna Irena Kielar, która zapytała, czy prawdą jest, że nastąpi zmiana jeżeli chodzi o ordynatora oddziału ginekologicznego oraz czy ordynator oddziału wewnętrznego odchodzi z pracy w szpitalu. Pan Starosta poinformował, że jeżeli chodzi o ordynatora ginekologii, to jest on w chwili obecnej w stanie wypowiedzenia umowy przez zarząd szpitala, wiąże się to z wynikami osiąganymi na oddziale, jeżeli chodzi o ordynatora oddziału wewnętrznego, to ma on dwumiesięczny okres wypowiedzenia, które złożył na koniec lutego br., bieg wypowiedzenia kończy się jutro, doktor zdecydował się odejść z naszego szpitala. Pan Starosta dodał, że bardzo nad tym boleje, gdyż jest to bardzo dobry fachowiec, ponadto ten lekarz w najtrudniejszej sytuacji w naszym szpitalu, pozostawał na swoim stanowisku. Pan Starosta dodał, że warunkiem nowego zespołu lekarek jest to, aby jedna z nich była ordynatorem oddziału wewnętrznego i kierowała swoim zespołem. Sytuacja ta sprawiła, że pan doktor ordynator oddziału wewnętrznego nie zaakceptował innej złożonej mu propozycji. Pan Starosta dodał, że bardzo żałuje tej sytuacji, gdyż, jest to lekarz, który bardzo przydałby się w szpitalu, jednak jego decyzja jest nieodwołalna. Przewodniczący Rady poinformował o podjętej przez Rade Powiatu Namysłowskiego uchwale w sprawie poparcia Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie zmniejszenia nierówności w dostępie doświadczeń zdrowotnych pomiędzy województwem opolskim a innymi regionami Polski. Przewodniczący Rady poinformował, że Konsultant Wojewódzki w dziedzinie chorób wewnętrznych dla województwa opolskiego odpowiedział na stanowisko Rady powiatu z dnia 17 stycznia 2018 r. , powyższa odpowiedź jest do wglądu w Biurze Rady. Przewodniczący Rady poinformował o konieczności złożenia oświadczenia majątkowego do końca kwietnia 2018 r.
Do punktu 7 porządku obrad
Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 28.02.2018 r. do 8.03.2018 r. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania i jednogłośnie je przyjęli.
Do punktu 8 porządku obrad
W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13.45 zamknął XLII sesję Rady Powiatu w Kluczborku. Na tym protokół zakończono.
Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku
Andrzej Butra
Protokołowała
Katarzyna Hołdys
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Hołdys Katarzyna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Hołdys Katarzyna |
Data wprowadzenia: | 2018-04-26 08:55:18 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2018-04-30 14:53:07 |
Ostatnia zmiana: | 2018-04-30 14:53:08 |
Ilość wyświetleń: | 1318 |