Protokół z posiedzenia Zarządu Powiatu z dnia 27.03.2018r.
Protokół Nr 141/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku w dniu 27 marca 2018 r. Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu. Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad: 1.Otwarcie posiedzenia. 2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu: -w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego, 3.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Rudniki na udzielenie dotacji celowej na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Rudniki, 4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące części oświatowej subwencji ogólnej w 2018 roku, 5.Pismo Inspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umów o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, 6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego pn.:,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności (art.518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego)”. 7.Sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku z działalności w 2017 roku. 8.Aneks Nr 1 pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Rudniki do Porozumienia zawartego w dniu 21 grudnia 2004 roku dotyczący organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli. 9.Bilans z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za 2017 rok. 10.Wolne wnioski. -pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące ,,Rządowego Programu na Rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej” -,,Remost” (projekt budowlany wraz z projektem docelowej organizacji ruchu dla zadania pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879) 11.Zamknięcie posiedzenia. Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20 marca 2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 140/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli. Do punktu 2 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego. Sprawozdanie zawiera wykonanie planu dochodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2017 r., wykonanie planu wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2017 r., wykonanie planu dochodów i wydatków zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych przez powiat za 2017 r., wykonanie dochodów i wydatków związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej wykonywanych na podstawie porozumień z organami tej administracji realizowanych przez powiat w 2017 roku stan na 31.12.2017 roku, wykonanie dochodów i wydatków budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok związane z realizacją zadań wykonywanych na podstawie umów lub porozumień z jednostkami samorządu terytorialnego stan na 31.12.2017 roku, wykonanie planu przychodów i rozchodów budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2017 r., stan realizacji planu wydatków inwestycyjnych na dzień 31.12.2017 roku, informację o stanie zadłużenia Powiatu Kluczborskiego, informację o dokonanych zmianach budżetu powiatu w okresie sprawozdawczym, informację o zrealizowanych dochodach i przychodach, informację o zrealizowanych wydatkach i rozchodach. Zarząd po szczegółowej analizie ww.sprawozdań wraz z informacją o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego postanowił jednogłośnie 3 głosami za podjąć uchwałę Nr 141/601/2018 w sprawie przyjęcia sprawozdania rocznego z wykonania budżetu Powiatu Kluczborskiego za 2017 rok oraz informacji o stanie mienia Powiatu Kluczborskiego i przekazać je w terminie do 31.03.2018 r. Radzie Powiatu oraz Regionalnej Izbie Obrachunkowej. Do punktu 3 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Rudniki na udzielenie dotacji celowej na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Rudniki. Do treści umowy Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jej podpisania. Do punktu 4 porządku Kolejno zapoznano się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym części oświatowej subwencji ogólnej w 2018 roku. Zarząd zapoznał się z kalkulacją kwoty części oświatowej subwencji ogólnej na realizację zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy na 2018 r. w podziale na poszczególne szkoły zgodnie z zestawieniem dla Powiatu Kluczborskiego przekazanym z Ministerstwa Edukacji Narodowej przyjmując ją do wiadomości. Do punktu 5 porządku Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Inspektora ds.Ochrony Zabytków w sprawie upoważnienia dwóch członków Zarządu Powiatu do podpisania umów o udzielenie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków. Zarząd postanowił upoważnić do podpisania ww.umów oraz ewentualnych aneksów dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta. Do punktu 6 porządku Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego pn.:,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności (art.518 § 1 pkt 3 Kodeksu cywilnego)”. Zarząd Powiatu postanowił o unieważnieniu ww.postępowania przetargowego ze względu na zaoferowane kwoty, które przewyższają środki zabezpieczone na realizację zamówienia. Do punktu 7 porządku Następnie Pan Starosta przedstawił Zarządowi zatwierdzone bez uwag sprawozdanie Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Kluczborku z działalności w 2017 roku. Do punktu 8 porządku Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią Aneksu Nr 1 pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Rudniki do Porozumienia zawartego w dniu 21 grudnia 2004 roku dotyczącego organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli. Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania Aneksu. Do punktu 9 porządku Zarząd zapoznał się i przyjął bilans z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za 2017 rok. Do punktu 10 porządku Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, które przedłożył w związku z wpłynięciem od Wojewody Opolskiego pisma z dnia 21 marca 2018 r. dotyczącego ,,Rządowego Program na Rzecz Rozwoju oraz Konkurencyjności Regionów poprzez Wsparcie Lokalnej Infrastruktury Drogowej” . Zarząd Powiatu po dokonaniu analizy możliwości przystąpienia do ww.Programu stwierdził, że nie będzie przystępował do niego ze względu na dużą liczbę zaplanowanych oraz prowadzonych inwestycji, co wiąże się z dużym obciążeniem budżetu. Zarząd Powiatu powrócił do tematu uzgodnienia projektu budowlanego wraz z projektem docelowej organizacji ruchu dla zadania pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)” i postanowił ponownie określić następujące warunki: -Zarząd Powiatu wyraża zgodę na wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi rowerowej i akceptuje zaproponowaną przez wykonawcę konstrukcję składającą się z następujących warstw: warstwa ścieralna z BA o gr. 5 cm; podbudowa z kruszywa łamanego o gr. 10 cm, podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym Rm=2,5 MPa o gr. 22cm. -Zarząd Powiatu wyraża zgodę na rezygnację z pasa zieleni na początkowym odcinku przebudowywanej drogi, tj. do zjazdu na drogę wewnętrzną (ul. Księdza Franciszka Drendy) w km 0+195,4. -Zarząd Powiatu wyraża zgodę na zmianę w zakresie określenia szerokości drogi rowerowej tak, aby projektowana infrastruktura drogowa na ww. odcinku drogi była utrzymana w obecnej granicy pasa drogowego. Na dalszym przebiegu projektowanej drogi Zarząd postanowił, aby do ul.Byczyńskiej odcinek określał opaskę/teren zielony i drogę o szer.3 m.
Do punktu 11 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 141 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk
Załączniki (1) | Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Strzelczyk Joanna |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Strzelczyk Joanna |
Data wprowadzenia: | 2018-04-13 11:52:43 |
Opublikował: | Radom Adam |
Data publikacji: | 2018-04-13 14:16:45 |
Ostatnia zmiana: | 2018-04-13 14:17:04 |
Ilość wyświetleń: | 888 |