Protokół Nr 140/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  20 marca 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

3.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Olesno dotycząca przekazania dotacji Powiatowi Kluczborskiemu w wysokości 16.000,-zł na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Olesno,

4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące postępowania przetargowego pn.:,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności”,

5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania dodatków motywacyjnych i funkcyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

6.Pismo Naczelnika Wydziały Edukacji i Sportu dotyczące przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy,

7.Pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczące stanu technicznego budynku ZSO w Kluczborku,

8.Pismo Burmistrza Wołczyna dotyczące ponownego uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania,  

9.Pismo mieszkańców Laskowic dotyczące wykonania chodnika przy ul.Niwy pomiędzy ulicami Wiejską a Górną,

10.Protokół z zebrania wiejskiego w Borkowicach,

11.Pismo ,,REMOST” w sprawie akceptacji skorygowanego projektu budowlanego wraz z projektem docelowej organizacji ruchu dla zadania pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)”, 

12.Pismo Naczelnika Edukacji i Sportu dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie na staż
z ,,efektywnością” na stanowisku asystent osoby niepełnosprawnej/pomoc nauczyciela w SOSW w Kluczborku,

13.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące informacji z Departamentu Edukacji i Rynku Pracy UMWO w sprawie zmian we wniosku o dofinansowanie projektu ,,Wsparcie kształcenia zawodowego  w kluczowych dla regionu branżach” (Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020),

14.Pismo Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczące projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie podziału powiatu na okręgi wyborcze, ustalenia ich numerów i granic oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym

15.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały  Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania obniżki i określania jej rozmiaru nauczycielowi, któremu powierzono w szkole lub placówce oświatowej stanowisko kierownicze oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia dotacji Gminie Kluczbork z przeznaczeniem dla Gminnej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kluczborku na zakup instrumentów muzycznych.

16.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 9.03.2018 r.  

17.Wolne wnioski.

-pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące umowy dzierżawy części działki nr 91/25 z k.m.12 o pow.2,7655 ha położonej w Kluczborku przy ul.M.C. Skłodowskiej 23 (NETIA).

-oferta optymalizacji kosztów energii-DGE Sp.z o.o Katowice.

18.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 08.03.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 139/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 13 marca 2018r. w sprawie zwiększenia dotacji celowej ze środków pochodzących z rezerwy celowej zaplanowanej w ustawie budżetowej na 2018r.
z przeznaczeniem na sfinansowanie dwóch przedsięwzięć pod nazwą „Wzmocnienie motywacyjnego systemu uposażeń funkcjonariuszy” oraz „Zwiększenie konkurencyjności wynagrodzeń pracowników cywilnych” realizowanych w ramach Programu modernizacji Policji, Straży Granicznej, Państwowej Straży Pożarnej i Służby Ochrony Państwa w latach 2017-2020.

Zarząd do projektu nie wniósł zapytań w związku z czym podjęto uchwałę Nr 140/597/2018. Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80120 – Licea ogólnokształcące : § 4040 kwotę 45.717 zł na: § 4210 kwotę  3.000 zł, § 4260 kwotę 42.717 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na zabezpieczenie zakupów bieżących oraz energii elektrycznej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 140/598/2018.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85406 – Poradnie psychologiczno-pedagogiczne, w tym poradnie specjalistyczne z: § 4040 kwotę  8.421 zł na: § 4270 kwotę 7.528 zł, § 4300 kwotę 893 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej w Kluczborku z przeznaczeniem na naprawę i konserwację instalacji monitoringu w budynku Powiatowego Ośrodka Rehabilitacji w Kluczborku oraz montaż znaków drogowych pionowych z trzech stron na parkingu przy budynku.

Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 140/599/2018 .Następnie przystąpiono do zaznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852–Pomoc społeczna, rozdział 85220–Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej z: § 4300 kwotę 1.750 zł na: § 4170 kwotę 1.750 zł.

Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku z przeznaczeniem na bieżącą realizację zadań Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 140/600/2018 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Olesno dotycząca przekazania dotacji Powiatowi Kluczborskiemu w wysokości 16.000,-zł na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Olesno.

Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o jej podpisaniu do czego upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-Członka Zarządu. 

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym postępowania przetargowego pn.:,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności”.

Zarząd postanowił, że decyzja w powyższej sprawie zostanie ostatecznie podjęta na kolejnym posiedzeniu Zarządu.  

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaopiniować dodatek funkcyjny i motywacyjny dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1.04.2018 r. do 30.06.2018 r.

 

Do punktu 6 porządku

 

Pan Starosta zapoznał Zarząd z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym przyznania dyrektorom placówek oświatowych dodatków za warunki pracy.

Pan Starosta zaopiniował pozytywnie przyznanie dodatków dyrektorom placówek oświatowych: Dyrektorowi Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej-w wysokości 7% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego oraz Dyrektorowi Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego-w wysokości 12% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego za prowadzenie zajęć w warunkach trudnych, 14% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego za prowadzenie zajęć w warunkach uciążliwych na wskazany w piśmie okres.   

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z ponownym pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym stanu technicznego budynku ZSO w Kluczborku (wymiana instalacji elektrycznej i wodnej-pismo z dnia 18.01.2018 r.)

Powyższe pismo dotyczy rezygnacji z wymiany instalacji elektrycznej o jaką Dyrekcja wnioskowała w piśmie z dnia 18 stycznia 2018 r.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym rezygnacji z remontu instalacji elektrycznej stwierdził, że wnioskowany remont instalacji wodnej powinien zostać wykonany w ramach środków finansowych jednostki na rok 2018. 

 

Do punktu 8 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Wołczyna dotyczącym ponownego uzgodnienia projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowania wsi Komorzno. Ponowne wystąpienie wynika ze zmian wprowadzonych w projekcie planu z powodu braku zgody Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi na przeznaczenie na cele nierolnicze gruntów klasy III.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Wołczyna postanowił pozytywnie zaopiniować ponowne uzgodnienie projektu zmian w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Komorzno.

  

Do punktu 9 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem mieszkańców Laskowic dotyczącym wykonania chodnika przy ul.Niwy pomiędzy ulicami Wiejską a Górną.

Zarząd Powiatu stwierdził, że nie jest w stanie wykonać chodnika o dł.250 m przy ul.Niwy, gdyż budowa jego poprzedzona musi zostać opracowaniem projektu budowlanego i uzyskaniem zezwolenia na realizację tej inwestycji. Ponadto w ramach przebudowy drogi należałoby uwzględnić budowę kanalizacji deszczowej.

Przedmiotowe zadanie nie zostało także ujęte w planie finansowym ZDP w Kluczborku na 2018 rok.  W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania odpowiedzi do Sołtysa wsi Laskowice.

 

Do punktu 10 porządku

 

Pan Starosta poinformował Zarząd, że w dniu  12 marca 2018 r. odbyło się w miejscowości Borkowice zebranie wiejskie, na które został zaproszony.

Głównym tematem zebrania była budowa chodnika na drodze powiatowej 1319O na odcinku 400 metrów łączącego ul.Wiejską z ul.Bogacką (do przystanku PKS) i naprawy  na drogach powiatowych biegnących przez wieś.

Zarząd zapoznał się szczegółowo z protokołem przedłożonym przez Sołtysa Borkowic.

Odpowiadając na pytania poruszone na zebraniu mieszkańców Zarząd stwierdza, że: -jeśli chodzi o prace dotyczące wycinki odrostów na poboczach dróg na odcinku Krasków-Borkowice zostało wysłane zgłoszenie dotyczące planowanej wycinki do Urzędu Miejskiego w Kluczborku zlecone 15.02.2018 r.,

W związku z powyższym wyznaczony został termin wizji lokalnej na dzień 21.02.2018 r., jednakże do dnia dzisiejszego nie uzyskano zgody na prowadzenie ww.prac.

-jeśli chodzi o budowę chodnika na drodze powiatowej Nr 13190 na odcinku 400 m łączącym ul.Wiejską z ul.Bogacką to zostanie rozważone w budżecie na 2019 rok. Jednak budowa ta uzależniona jest od wsparcia finansowego Gminy Kluczbork przy przygotowaniu dokumentacji budowy,

-jeśli chodzi o naprawę ubytków w drogach zostanie ona wykonana sukcesywnie w miarę możliwości finansowych.

W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Dyrektora do przygotowania w imieniu Zarządu odpowiedzi dla Sołectwa w Borkowicach biorąc pod uwagę  pozostałe kwestie poruszone w protokole z zebrania.

 

Do punktu 11 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem ,,REMOST” w sprawie akceptacji skorygowanego projektu budowlanego wraz z projektem docelowej organizacji ruchu dla zadania pn.:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (Jana Pawła II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)”.

Zarząd Powiatu po analizie przedłożonego projektu budowlanego na zadanie pn.: ,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128O (Jana Pawła II w Kluczborku) - budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879)” sporządzonego przez wykonawcę, tj. spółkę pod firmą ,,REMOST” w zakresie ostatecznych uzgodnień projektu zleca i zobowiązuje inspektora nadzoru budowlanego - Dyrektora ZDP w Kluczborku do przestrzegania zapisów PFU w zakresie projektu dla ww. zadania wyrażając zgodę na wprowadzenie następujących zmian do zapisów PFU:

-Zarząd Powiatu wyraża zgodę na wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi rowerowej i akceptuje zaproponowaną przez wykonawcę konstrukcję składającą się z następujących warstw: warstwa ścieralna z BA o gr. 5 cm, podbudowa z kruszywa łamanego o gr. 10 cm, podbudowa pomocnicza z mieszanki związanej spoiwem hydraulicznym Rm=2,5 MPa o gr. 22cm,

-Zarząd Powiatu wyraża zgodę na rezygnację z pasa zieleni na początkowym odcinku przebudowywanej drogi, tj. do zjazdu na drogę wewnętrzną (ul. Księdza Franciszka Drendy) w km 0+195,4.

Ponadto Zarząd Powiatu wyraża zgodę na zmianę w zakresie określenia szerokości drogi rowerowej tak, aby projektowana infrastruktura drogowa na ww. odcinku drogi była utrzymana w obecnej granicy pasa drogowego.

Pozostałe zapisy PFU nie ulegają zmianie.

 

Do punktu 12 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Naczelnika Edukacji i Sportu dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie na staż z ,,efektywnością” na stanowisku asystent osoby niepełnosprawnej/pomoc nauczyciela w SOSW w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że zatrudnienie osoby na stanowisku asystent osoby niepełnosprawnej/pomoc nauczyciela w SOSW w Kluczborku nie jest obligatoryjne w związku z czym nie wyraża zgody na ww.staż.

 

Do punktu 13 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym informacji z Departamentu Edukacji i Rynku Pracy UMWO w sprawie zmian we wniosku o dofinansowanie projektu ,,Wsparcie kształcenia zawodowego  w kluczowych dla regionu branżach” (Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020).

Po zapoznaniu się z informacją Zarząd Powiatu  zaakceptował aneks do umowy i jednocześnie upoważnił do jego podpisania Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu.

 

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Organizacyjnego dotyczącym projektu uchwały Rady Powiatu w sprawie zmiany uchwały w sprawie podziału powiatu na okręgi wyborcze, ustalenia ich numerów i granic oraz liczby radnych wybieranych w każdym okręgu wyborczym.

Zarząd wstępnie przyjął projekt ww.uchwały wraz z uzasadnieniem i zobowiązał Naczelnika Wydziału Organizacyjnego do przesłania go do Komisarza Wyborczego celem zaopiniowania. Po ustosunkowaniu się Komisarza zgodnie z art.454 § 6 ustawy Kodeks wyborczy projekt uchwały powinien zostać przedłożony do zaopiniowania Radzie Miejskiej w  Byczynie i Radzie Miejskiej w Wołczynie. 

 

Do punktu 15 porządku   

 

Kolejno przystąpiono do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały  Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zasad udzielania obniżki i określania jej rozmiaru nauczycielowi, któremu powierzono w szkole lub placówce oświatowej stanowisko kierownicze oraz przyznawania zwolnienia od obowiązku realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w Kluczborku,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego będąca w trwałym zarządzie Kluczborskiego Inkubatora Przedsiębiorczości,

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia dotacji Gminie Kluczbork z przeznaczeniem dla Gminnej Szkoły Muzycznej I Stopnia w Kluczborku na zakup instrumentów muzycznych.

Zarząd po zapoznaniu się z przedłożonymi projektami postanowił zatwierdzić je i przedłożyć pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 16 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 9 marca 2018 r.:

  1. Uchwałę Nr XLI/250/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
  2. Uchwałę Nr XLI/251/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
  3. Uchwałę Nr XLI/252/2018 w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków-postanowiono przekazać Samodzielnemu st.ds.Ochrony zabytków,
  4. Uchwałę Nr XLI/253/2018 w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków PFRON na 2018 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Dyrektorowi PCPR w Kluczborku,
  5. Uchwałę Nr XLI/254/2018 w sprawie wyrażenia zgody na wniesienie przez Powiat Kluczborski wkładów niepieniężnych (aportem) do spółki Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej  w Kluczborku-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia, Powiatu i Promocji Powiatu oraz Skarbnikowi Powiatu.
  6. Uchwałę Nr XLI/255/2018 zmieniającą Uchwałę w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego-postanowiono przekazać Naczelnikowi Spraw Obywatelskich, Zarzadzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
  7. Uchwałę Nr XLI/256/2018 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć niektórych nauczycieli oraz zasad zaliczania do wymiaru godzin poszczególnych zajęć w formie zaocznej i w kształceniu na odległość-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu.  

Do punktu 17 porządku

 

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym umowy dzierżawy części działki nr 91/25 z k.m.12 o pow.2,7655 ha położonej w Kluczborku przy ul.M.C. Skłodowskiej 23 (NETIA).

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o ustaleniu czynszu na dzierżawę gruntu o powierzchni 30 m2 pod istniejący kontener telekomunikacyjny Firmy NETIA S.A na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego na poziomie 8 zł za 1 m2 + podatek VAT, płatność raz w roku do dnia 31 marca w wysokości brutto 3.542,40,- zł.

W związku z powyższym przedłożony został w punkcie 15 projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego.

Ponadto Zarząd upoważnił do podpisania umowy dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z przedstawioną ofertą optymalizacji kosztów energii-DGE Sp.z o.o Katowice dla jednostek powiatu.

Zarząd po zapoznaniu się z ofertą DGE Sp. z o.o Katowice zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do zweryfikowania kwestii, czy wdrożona oferta przyniesie oszczędności jeśli chodzi o koszty energii na podstawie dotychczasowych umów.

Jeśli zdaniem Biura Funduszy Pomocowych przedłożona przez DGE oferta przyniesie oszczędności Zarząd zleca przygotowanie stosownej umowy.

 

Do punktu 18 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 140  posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda     ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk