Protokół Nr 21/2004

 

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego

w dniu 13 maja 2004r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Mieczysław Czapliński – Wicestarosta Kluczborski,

2.Józef Maciołek – Wiceprezes PCZ S.A w Kluczborku,

3.Olga Lewicka-Gawle – Likwidator SPZOZ w Kluczborku,

4.Krystyna Pietruszewska – Dietetyk.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Wizytacja oddziałów Szpitala Powiatowego w Kluczborku.

3.Wolne wnioski.

Ad.1.

Przewodniczący komisji przywitał wszystkich członków komisji oraz zaproszonych gości. Posiedzenie odbyło się na terenie Szpitala Powiatowego w Kluczborku.

Przewodniczący przedstawił zebranym porządek posiedzenia. Do porządku członkowie nie wnieśli uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

Na wstępie posiedzenia członkowie komisji udali się na teren położony za budynkami szpitalnymi. Powyższy teren w propozycjach miałby być przeznaczony na lądowisko dla śmigłowca ratowniczego. Członkowie komisji stwierdzili, że teren powyższy jest obszerny
i jest na nim możliwość wybudowania takiego lądowiska oczywiście po wcześniejszym przygotowaniu podłoża. Następnie członkowie komisji udali się do budynku nowej chirurgii,

gdzie dokonali wizytacji całego obiektu. Członkom komisji zostały udostępnione pomieszczenia na poszczególnych piętrach. Sale są częściowo wyposażone w łóżka oraz stoliki, które przekazał naszemu szpitalowi darczyńca z Niemiec, CARITAS z Opola oraz zakupił Powiat Kluczborski.

Pan Wiceprezes poinformował również, że została zainstalowana druga winda.

Ponadto Pan Wiceprezes wyjaśnił, że stary Oddział Chirurgiczny będzie połączony z nowym oddziałem łącznikiem dostosowanym do przewiezienia chorego. Pomieszczenia na nowym oddziale dostosowane są dla osób niepełnosprawnych zgodnie z wszelkimi normami
i standartami.

W budynku znajduje się centralna sterylizatornia spełniająca również wszelkie wymogi.

Sterylizatornia jak wyjaśnił Pan Wiceprezes posiadać będzie tzw. drogę czystą i brudną.

Radny Piotr Wiecha zapytał jakie elementy są niezbędne do tego, aby oddział zaczął funkcjonować.

Wiceprezes spółki poinformował, że wiele jest niezbędnych rzeczy które trzeba zakupić
i przygotować np.: laboratorium, zakup aparatu rtg, wyposażenie sal operacyjnych itp.

Przygotowanie pomieszczeń na laboratorium oraz pracownię RTG na dzień dzisiejszy zdaniem Pana Wiceprezesa jest w trakcie realizacji.

Członkowie komisji udali się także na Oddział Ginekologiczny, gdzie zostali przyjęci przez Ordynatora Oddziału Pana Doktora Marka Rajcę, który krótko poinformował członków o obecnym funkcjonowaniu oddziału. Pan Ordynator stwierdził, że w ciągu trzech tygodni został wypracowany kontrakt. Ponadto Pan Ordynator poinformował, że czas pobytu pacjentek na oddziale się skrócił. Pacjentki po operacji przebywają około 4 dni. Oddział cały został odmalowany, wymienione zostały kabiny prysznicowe, armatura itp. W najbliższym czasie planuje się odnowienie elewacji i wymianę okien w całym budynku.

Kolejno członkowie komisji udali się na wizytację Oddziału Chirurgicznego /stary budynek/.

Członków komisji przywitał Ordynator powyższego oddziału Pan Doktor Aleksander Grigorjew wraz z personelem, który oprowadził wszystkich po salach oddziału.

Zdaniem Pana Ordynatora powyższy oddział jest w stanie przyjąć jeszcze raz tak dużą liczbę pacjentów jaka jest przyjmowana obecnie. Ponadto wyraził swój podziw jeśli chodzi
o zaangażowanie personelu: pielęgniarek i salowych. Na dzień dzisiejszy na oddziale zatrudnionych jest lekarzy na 3 ˝ etatu obsługujących jednocześnie Poradnię Chirurgiczną
i Oddział. Pan Ordynator stwierdził także, że obecnie na oddziale niczego nie brakuje.

Personel również wyraził swoje zadowolenie ze współpracy z kadrą lekarzy.
Pielęgniarka oddziałowa poinformowała, że ważny jest fakt, iż pacjenci są zadowoleni co bardzo cieszy i rzutuje na ogólny wizerunek szpitala. Ponadto Pani Oddziałowa stwierdziła, że cały oddział pracuje na jak najlepszą opinię i to również jest bardzo ważne.

Zdaniem radnej Otyli Skoczylas ludzie z zewnątrz powinni posłuchać opinii bezpośrednio od pracowników oddziałów, gdyż opinie podawane w prasie są nieprawdziwe i na niekorzyść.

Członkowie komisji udali się także na piętro budynku na które w najbliższym czasie będzie przeniesiony Oddział Wewnętrzny. Całe piętro obecnie jest przygotowywane. Odbywa się na nim malowanie, wymiana wykładzin remont toalet itp.

Zdaniem członków komisji ogólny wizerunek odwiedzanych oddziałów bardzo się zmienił. Są one zadbane i czyste.

 

Ad.3.

Przewodniczący Komisji uznał, że podsumowanie dzisiejszej wizyty na terenie szpitala będzie tematem kolejnego posiedzenia.

W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący Komisji podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Na tym protokół zakończono.

 

 

 

Przewodniczący Komisji

Andrzej Jung