Protokół Nr XL/2018

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 31 stycznia 2018 r.

 

XL sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300  Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników, a następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym podejmowane uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest 19 radnych. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:   

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXXVIII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3.Podjęcie uchwał:
a/zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2018,

b/zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

c/ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobierania i wykorzystania.

4.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.

5.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres
od 11.12.2017 r. do 10.01.2018 r.

6. Wolne wnioski i zapytania.
7. Zamknięcie obrad.

 

Radni nie wnieśli zapytań do porządku obrad i jednogłośnie zatwierdzili powyższy  porządek obrad. Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił  protokół z XXXVIII sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższego protokołu i jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji.

 

Do punktu 3a  porządku obrad

 

Przewodniczący Rady Powiatu w Kluczborku przedstawił projekt uchwały zmieniającej Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2018.

W powyższym projekcie wprowadzono  zmiany powodujące  zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 511.020,00 zł, w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 41.997,00 zł; zwiększenie wydatków majątkowych w kwocie 469.023,00 zł . Ponadto wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 511.020,00 zł, w tym: zmniejszenie wydatków bieżących w kwocie 37.503,00 zł; zwiększenie wydatków majątkowych w kwocie 548.523,00 zł. Zmiany dokonane w planie dochodów spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2018 rok o kwotę 511.020,00 zł. Zwiększenia: 451,00 zł – zwiększenie dochodów bieżących z tytułu kosztów zastępstwa procesowego, 37.400,00 zł – zwiększenie dochodów bieżących
w związku z dofinansowaniem ze środków EFRR w ramach RPO WO 2014-2020 dla projektu Elektroniczne usługi publiczne – e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego, 13.335,00 zł – zwiększenie dochodów bieżących w związku z otrzymaniem dotacji celowej z Gminy Kluczbork dla przedszkola specjalnego, dla Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej na działania przeciw AA oraz  na dokształcanie i doskonalenie nauczycieli,  4.000 zł – zwiększenie dochodów bieżących w związku
z otrzymaną dotacją celową z Gminy Wołczyn na Prowadzenie Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej dla osób doświadczających przemocy w rodzinie, 1.911,00 zł - zwiększenie dochodów bieżących w związku z przyznanym odszkodowaniem dla Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, 3.423,00 zł - zwiększenie dochodów bieżących z tytułu otrzymanej darowizny od Towarzystwa Ubezpieczeniowego Colonnade Insurance S.A. celem podjęcia działań na rzecz zwiększania poziomu bezpieczeństwa w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku.  Zmniejszenia:  18.523,00 zł – zmniejszenie dochodów bieżących w związku z przeznaczeniem dotacji celowej z Gminy Byczyna na realizację zadania pn. „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku o długości 0,81km (od km 11+261,00 do km 12+077,50) - str. lewa”. Jeżeli chodzi o wydatki to  zmiany dokonane w planie wydatków spowodują ich zwiększenie w budżecie na 2018 rok o kwotę 511.020,00 zł. Zwiększenia: 44.451,00 zł – zwiększenie wydatków bieżących z tytułu kosztów zastępstwa procesowego oraz w związku z realizacją projektu „Elektroniczne usługi publiczne – e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”, 18.669,00 zł – zwiększenie wydatków bieżących w jednostkach oświatowych na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących, Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Poradni Psychologiczno – Pedagogicznej oraz Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kluczborku, 4.000,00 zł – zwiększenie wydatków bieżących na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku w związku z otrzymaną dotacją celową z gminy Wołczyn na prowadzenie Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej dla osób doświadczających przemocy w rodzinie, 18.523,00 zł – zmniejszenie wydatków bieżących na wniosek Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych, w Kluczborku, 86.100,00 zł – zmniejszenie wydatków bieżących na wniosek kierownika jednostki w celu zabezpieczenia środków na realizację projektu Elektroniczne usługi publiczne – e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”. Plan wydatków majątkowych na 2018 r. – zwiększenie wydatków majątkowych na zadanie pn. „Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku
o długości 0,81km (od km 11+261,00 do km 12+077,50) - str. lewa” oraz na zadanie pn. „Elektroniczne usługi publiczne
e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”.
Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie podjęli Uchwałę Nr XL/247/2018 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 3b  porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.  Zmiany zostały dokonane w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 41 997, 00  zł. Zwiększono dochody majątkowe o kwotę 469 023,00 zł. Zmniejszono wydatki bieżące o kwotę 37 503, 00 zł., zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 548 523, 00 zł. Ponadto wprowadzono przedsięwzięcia w wydatkach bieżących pn. „Leasing umowa Nr 9451157481”, „Leasing umowa Nr 9451157591, „Leasing umowa Nr 9451157581”.Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XL/248/2018 w powyższej sprawie.


 

Do punktu 3c porządku obrad

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie  ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobierania i wykorzystania.       
Przepisy ustawy z dnia 27 października 2017 r. o finansowaniu zadań oświatowych nakładają na organy stanowiące jednostek samorządu terytorialnego obowiązek ustalenia – w drodze uchwały - trybu udzielania i rozliczania dotacji dla szkół i placówek niepublicznych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania i wykorzystania. Zadaniem Rady Powiatu jest także określenie zakresu danych, które powinny znaleźć się we wniosku o udzielenie dotacji i rozliczeniu jej wykorzystania, terminu przekazywania informacji o liczbie uczniów/słuchaczy oraz terminu i sposobu rozliczenia wykorzystanej dotacji. Obecnie na terenie Powiatu Kluczborskiego funkcjonują wpisane do ewidencji niepublicznych szkół i placówek trzy szkoły niepubliczne o uprawnieniach szkoły publicznej: Społeczne Liceum Ogólnokształcące STO w Kluczborku, w której spełniany jest obowiązek szkolny i nauki, Liceum Ogólnokształcące dla Dorosłych „Twoja - Szkoła” w Kluczborku, w której nie jest spełniany jest obowiązek szkolny lub nauki, Prywatna Szkoła Policealna Awangarda w Kluczborku, w której spełniany jest obowiązek szkolny lub nauki. Wszystkie wymienione szkoły są uprawnione do otrzymywania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego, w związku z czym niezbędne jest określenie w uchwale trybów, o których mowa w art. 38 ust. 1 ww. uchwały.Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XL/249/2018 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4 porządku obrad

 

Nie wniesiono zapytań i interpelacji, nie udzielono odpowiedzi.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu za okres od 11.12.2017 r. do 10.01.2018 r. Radna Irena Kielar zapytała o 0.5 etatu sprzątaczki  w szkole w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku. Głos zabrał radny Jakub Goliński, który przedstawił sytuację jaka wystąpiła w tej szkole jeżeli chodzi o obsługę administracyjną. Powyższe zapytanie dotyczy wzrostu zatrudnienia o część etat. Zadecydowano o niezwiększaniu zatrudnienia, tym bardziej, że w ubiegłym roku wprowadzony został pakiet oszczędnościowy w jednostkach oświatowych powiatu.  Radni jednogłośnie powyższe sprawozdanie przyjęli.

 

Do punktu 6 porządku obrad

Radna Irena Kielar zapytała, czy na dzień dzisiejszy to co pan Starosta powiedział odnośnie funkcjonowania szpitala i oddziału wewnętrznego jest aktualne. Głos zabrał pan Starosta, który wyjaśnił, że od dnia 3 lutego 2018 r. oddział wewnętrzny naszego szpitala wznawia działalność, oraz, że udało się skompletować zespół lekarzy. Jest to 6 lekarzy, którzy mają specjalizację z interny , ponadto jeszcze jedna specjalizację. Pan Starosta poinformował,  że jeszcze dzisiaj taka informacji zostanie zawieszona na stronie internetowej, wszystko będziemy na bieżąco przekazywać.  Pan Starosta dodał, że obecnie umowy o pracę są podpisane, pan Starosta poinformował, ze spotkał się z pracownikami oddziału wewnętrznego i poinformował o sytuacji, o tym, że oddział wznawia działalność.

Pan Starosta dodał, że  w okresie do końca kwietnia będziemy mieli zespół w internie złożony z 6 lekarzy, na dzień dzisiejszy są oni w trakcie wypowiadania umów w swoich dotychczasowych miejscach pracy. Pan Starosta dodał, że na chwilę obecną mamy dwóch internistów, wiec pracę możemy rozpoczynać. Pan Starosta dodał, ze oddział wewnętrzny w Oleśnie wznawia działalność od jutra, w związku z czym dwa oddziały wewnętrzne w dwóch powiatach  ruszają mniej więcej w tym samym czasie. Pan Starosta dodał, ze ma nadzieję, że więcej nie będzie takiej decyzji podejmować jeżeli chodzi o zawieszenie oddziału szpitalnego. Przewodniczący Rady poinformował, że otrzymano odpowiedź od  posła Rajmunda Millera w sprawie interpelacji, która poseł skierował do Ministra Zdrowia pana Łuksza Szumowskiego. Kolejno przewodniczący Rady poinformował o dwóch uchwałach podjętych przez Sejmik Województwa opolskiego  w sprawie przyjęcia Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie zmian w prawie samorządowym i kodeksie wyborczym oraz w sprawie przyjęcia Apelu Sejmiku Województwa Opolskiego w sprawie zmniejszenia nierówności w dostępie do świadczeń zdrowotnych pomiędzy województwem opolskim a innymi regionami Polski.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 13.30 zamknął XL sesję Rady Powiatu
w Kluczborku. Na tym protokół zakończono.         

                                                                      

 

                                                                                   Przewodniczący Rady Powiatu
                                                                                  w Kluczborku

                                                                                  Andrzej Butra

 

 

 

 

 

Protokołowała

Katarzyna Hołdys