Protokół Nr 18/2004

 

z posiedzenia Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego

w dniu 22 stycznia 2004r.

Przewodniczył Przewodniczący Komisji – Andrzej Jung.

Lista obecności w załączeniu.

Ponadto w posiedzeniu uczestniczyli:

1.Piotr Pośpiech – Skarbnik Powiatu,

2.Mieczysław Zaleciński – Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia
Starostwa Powiatowego w Kluczborku,

3.Józef Maciołek – Wiceprezes Zarządu PCZ S.A w Kluczborku,

4.Olga Lewicka-Gawle - Likwidator SPZOZ w Kluczborku.

Porządek posiedzenia:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Analiza i opiniowanie projektu budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2004r.

3.Omówienie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku w dniu 28.01.2004r.

4.Wolne wnioski.

Ad.1.

 

Przewodniczący Komisji przywitał wszystkich zebranych oraz zaproszonych gości i otworzył posiedzenie w dniu dzisiejszym.

Następnie Przewodniczący zapoznał członków komisji z porządkiem dzisiejszego posiedzenia. Do proponowanego porządku nie wniesiono uwag jednogłośnie go zatwierdzając.

Ad.2.

 

Radni zapoznali się z przedstawionym projektem budżetu Powiatu Kluczborskiego
na 2004 rok. Projekt powyższy przedstawia:

-dochody budżetu powiatu w wysokości 41.538.932,-zł,

-wydatki budżetu powiatu w wysokości 42.662.306,-zł,

-że, jako źródło pokrycia deficytu budżetowego w wysokości 1.123.374,-zł określa się

przychody z emisji obligacji komunalnych i spłaty pożyczki udzielonej ze środków

publicznych,

-dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
w wysokości 4.415.656,-zł,

-ustala się rezerwy ogólne i celowe w wysokości: ogólna-250.000,-zł, celowa-42.369,-zł,

-w roku budżetowym ustala się przychody z następujących tytułów:

a/sprzedaży obligacji komunalnych w wysokości 2.000.000,-zł,

b/spłaty pożyczki udzielonej ze środków publicznych w wysokości 200.000,-zł,

-ustala się rozchody, przeznaczone na spłatę rat kredytów długoterminowych zaciągniętych na rynku krajowym w wysokości 1.076.626,-zł.

Ponadto w projekcie ustala się: plan przychodów i wydatków gospodarstwa pomocniczego, plan przychodów i wydatków środków specjalnych, wykaz inwestycji realizowanych w roku budżetowym oraz wysokość nakładów inwestycyjnych na poszczególne zadania, wykaz zadań remontowych realizowanych w roku budżetowym oraz wysokość nakładów na poszczególne zadania, wykaz wieloletnich zadań inwestycyjnych oraz wysokość nakładów niezbędnych na realizację przedmiotowych zadań w poszczególnych latach, plan finansowy Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, wielkość dotacji celowych dla jednostek realizujących zadania powiatu na podstawie porozumień w wysokości 60.726,-zł, wielkość dotacji celowych dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych z terenu Powiatu Kluczborskiego w wysokości 143.587,-zł.

Radny Piotr Wiecha analizując dochody budżetu wyraził swoje zaniepokojenie w dziale 750-Administracja publiczna /kwota 3.406.156,-zł/ , gdzie występuje pozycja o nazwie ,,wpływy ze sprzedaży wyrobów i składników majątkowych” /kwota 2.000.000,-zł/, która zdaniem radnego w momencie sprzedaży mienia w przyszłym roku może stanowić jakąś lukę.

Radny Andrzej Jung poprosił skarbnika Powiatu o wyjaśnienie co wchodzi w skład wpływów.

Skarbnik wyjaśnił, że w skład wpływów wchodzą wpływy ze sprzedaży mienia powiatu, czyli nieruchomości będących własnością powiatu. Do powyższych nieruchomości należą między innymi nieruchomości: Żabieniec, pojawiła się możliwość zbycia Ośrodka Zdrowia w Kluczborku przy ul.M.C Skłodowskiej 15, w którym obecnie mieści się dyrekcja i administracja ZOZ-u oraz działki budowlane w miejscowości Bogacica. Zdaniem Skarbnika zbycie Ośrodka Zdrowia w Kluczborku stanowiłoby duży dochód, który pozwoliłby na częściowe uporanie się z trudnościami w zbilansowaniu się dochodów z wydatkami.

Skarbnik poinformował, że powyższym budynkiem zainteresowany jest Sąd Rejonowy
w Kluczborku celem umieszczenia w nim Ksiąg Wieczystych.

Radny Adam Martyniszyn zapytał jak długo potrwają prace nad sprzedażą działek wykazanych w planie wydatków inwestycyjnych /uzbrojenie 28 działek w m.Smardy oraz
19 działek w m.Bogacica/ i kiedy będzie możliwa ich sprzedaż.

Skarbnik wyjaśnił, że planowany termin ukończenia inwestycji przewiduje się na przełomie sierpnia-września. Skarbnik poinformował również, że jeśli chodzi o poziom wydatków na ten cel to został on określony na poziomie tzw.kosztorysowym.

Kolejno radny Piotr Wiecha zapytał jaki powiat posiada udział w podatku dochodowym. Skarbnik wyjaśniając poinformował, że wynosi on 8,40 %. Ponadto Skarbnik wyjaśnił,
że jeśli chodzi o udział w podatku dochodowym od osób fizycznych /PIT/ to dochody z tego tytułu określa Ministerstwo Finansów i przesyła do wszystkich jednostek samorządu terytorialnego. Ten poziom w naszym powiecie został oszacowany na poziomie 3.230.814,-zł.

Jeśli chodzi zaś o udział w podatku dochodowym od osób prawnych /CIT/ to należy go określić na podstawie wykonania w gminach wchodzących w skład powiatu lub na podstawie informacji z Urzędu Skarbowego. Skarbnik poinformował, że taką informację uzyskał i jego zdaniem jest szansa, że zostaną osiągnięte wpływy na poziomie 100.000,-zł według założonej prognozy. Zdaniem Skarbnika należy również pamiętać o tym, że udziały w podatkach dochodowych stanowiące dochód budżetu państwa są w uchwałach budżetowych samorządów określane wyłącznie na podstawie prognozy.

Przewodniczący Komisji zapytał jak kształtuje się Powiat Kluczborski na tle innych powiatów na Opolszczyźnie jeśli chodzi o wpływy z tytułu podatku od osób fizycznych..

Skarbnik wyjaśnił, że nie ma rażących różnic.

Radny Piotr Wiecha poprosił o wyjaśnienie jakie dochody są ujęte w dziale 854 – Edukacyjna Opieka Wychowawcza /wpływy z usług – kwota 410.000,-zł /.

Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego wyjaśnił, że największą pozycję w tym dziale stanowią dochody wypracowane przez Ośrodek Dokształcania Zawodowego w Kluczborku. Podobnie wysoki wpływ w dochodach uwidacznia się zdaniem Skarbnika w dziale 801 – Oświata i wychowanie /Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego kwota – 432.000,-zł/. Skarbnik wyjaśnił, że na terenie tych centrów kształci się młodzież z terenów województwa oraz spoza jego, w kierunkach bardzo rzadko spotykanych zawodów tj. teoretyczna nauka zawodu w zawodach rzemieślniczych.

Młodzież kształcąca się w ODZ spędza na kursach wiele czasu za co na podstawie podpisanych umów pomiędzy szkołami, a także porozumień pomiędzy samorządami trafiają środki z tych samorządów. Tym samym młodzież będąca uczestnikiem powyższych kursów zamieszkuje internat, za który ponosi odpłatności pobytu. Skarbnik wyjaśnił, że tego tytułu są tak wysokie dochody w internatach.

Członkowie komisji analizując plan wydatków inwestycyjnych na 2004 rok w dziale 750, rozdział 75020 /uzbrojenie terenu działek budowlanych w miejscowości Smardy – 28 działek/ zaproponowali, aby kwotę 160.000,-zł przeznaczyć na zakup laparoskopu dla oddziału chirurgicznego.

Skarbnik poinformował, że jeśli tak Rada Powiatu zadecyduje to taka decyzja zostanie podjęta, a w/w inwestycja zostanie przesunięta na rok przyszły. Skarbnik poinformował ponadto, że pamiętać należy o zabezpieczeniu źródeł finansowania w przypadku, gdy planuje się emisję obligacji. Takim pomysłem jest zdaniem Skarbnika uzbrojenie terenu działek
w Bogacicy i Smardach, które w późniejszym czasie byłyby sprzedane. Ponadto Skarbnik stwierdził, że należy pamiętać o tym, że uzbrajając powyższy teren środki z emisji obligacji trafiają do starostwa. Przy emisji obligacji zostały określone cele na, które te środki finansowe trafią. . Na przestrzeni trzech lat 2003-2005 zdaniem Skarbnika muszą być pokazane wydatki związane z uzbrojeniem powyższych terenów, gdyż inaczej środki z emisji obligacji zostałyby przeznaczone niezgodnie z celem określonym w uchwale.
Skarbnik poinformował, że zgodnie z ustawą o obligacjach na emitencie czyli w tym przypadku Powiecie Kluczborskim ciąży odpowiedzialność, łącznie z grzywną.

Zdaniem Skarbnika chwalebnym jest fakt, że chce się te pieniądze przeznaczyć na zakup laparoskopu lecz ważniejszym problemem jest dokończenie budynku nowej chirurgii.

Kolejno Przewodniczący Komisji udzielił głosu Wiceprezesowi PCZ, który poinformował,
że w najbliższym czasie zostanie przyjęty chirurg pełniący jednocześnie funkcję ordynatora oddziału chirurgicznego, który posiada uprawnienia do badań laparoskopowych.
Zdaniem Wiceprezesa równie ważne jest, aby została odbudowana dawna ranga szpitala, która w chwili obecnej uległa zachwianiu jak i dokończenie obiektu . Radny Wiktor Naumik stwierdził, że jego zdaniem po odejściu starej kadry doświadczonych chirurgów sytuacja diametralnie się zmieniła. Młodzi lekarze zdaniem radnego nie zdołali przejąć umiejętności tamtej kadry. Radny Adam Martyniszyn zapytał Pana Wiceprezesa, gdzie będzie zatrudniony nowy ordynator oddziału. Wiceprezes wyjaśnił, że będzie on zatrudniony w SPZOZ
w likwidacji.

Wiceprezes stwierdził, że źle by się stało jakby dalsze kroki w stronę zawiązania spółki zostały zablokowane, gdyż w obecnej sytuacji ciążący na szpitalu dług zniszczy go.

Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do wypowiedzi Wiceprezesa PCZ zapytał,
czy ordynator, który miałby objąć funkcję na oddziale chirurgicznym zdaje sobie sprawę
z faktu, że podejmując pracę w SPZOZ będzie musiał zdaniem radnego działać na własną odpowiedzialność ponieważ SPZOZ na dzień dzisiejszy nie posiada oficjalnie Dyrektora ds.Lecznictwa, a działania Zarządu SPZOZ są nie do końca formalne. Naczelnik Wydziału Ochrony Zdrowia wyjaśnił, że nigdzie nie ma przepisów na to.

Ponadto radny wyraził swoje zadowolenie, iż powstała koncepcja zakupu laparoskopu lecz jednak uważa, że szkolenie lekarzy , którzy mieliby dokonywać nim zabiegi powinno odbywać się dużo wcześniej. Radny zapytał także czy byłaby możliwość wskazania ewentualnie innego działu, z którego można by przeznaczyć jakąś kwotę na zakup laparoskopu.

Radny Wiktor Naumik stwierdził, że może dojść do sytuacji, że spółka nie zaistnieje.

Ponadto radny stwierdził, że wiele było szumu medialnego w wyższych instytucjach
i urzędach zajmujących się ochroną zdrowia, wprowadzano wielką reformę i okazało się,
że to wszystko zdaniem radnego stanowi tzw.,,bubel legislacyjny”. Radny stwierdził,
iż trzeba wziąć to pod uwagę, że taka sytuacja może mieć miejsce i w naszym przypadku.

Następnie głos zabrał Naczelnik Wydziału Ochrony i Promocji Zdrowia, który odnosząc się do wypowiedzi w/w radnego wyjaśnił, że ustawa o Narodowym Funduszu Zdrowia nie ma żadnego związku z przekształceniem, gdyż owe przekształcenie związane jest z zapisami w ustawie o zakładach opieki zdrowotnej. Natomiast zdaniem Naczelnika ustawa o NFZ mówi
o innych przepisach i innej wymagalności w relacjach płatnik - świadczeniodawca i co się należy pacjentowi. Naczelnik poinformował także, że nie ma przepisów dotyczących możliwości przekształceń.

Radny Adam Martyniszyn stwierdził, że na ostatnim posiedzeniu Komisji Zdrowia w dniu
18 grudnia zwrócił się do Pani Skop-Prezes Zarządu ,,Baskor” o przedstawienie dokumentacji związanej z tym jak będzie działał szpital już w nowej strukturze organizacyjnej /,,biznes plan”/ i do dnia dzisiejszego tego nie otrzymał chociaż jak Pani Prezes Skop obiecała miał być on dostępny w Biurze Rady do 15.01.2004r. Radny zasugerował zwracając się do Wiceprezesa PCZ, aby powyższe materiały jednak zostały przedłożone przed najbliższą sesją Rady Powiatu. Wiceprezes PCZ wyjaśnił, że niestety takich materiałów on jeszcze nie posiada.
Ponadto radny uważa, że przydatna byłaby doraźna pomoc finansowa dla szpitala.

Skarbnik odnosząc się do wypowiedzi w/w radnego poinformował, że pomoc doraźna
i długofalowa trwa od roku 2000. Zdaniem Skarbnika jakby były takie możliwości to na pewno znalazłyby się one w przedstawionym projekcie budżetu z wyjątkiem kwoty
286.000,-zł na zainstalowanie niezbędnych urządzeń pozwalających na zamknięcie budynku chirurgii jeśli chodzi o część budowlaną. Skarbnik poinformował ponadto, że w powyższej sprawie członkowie komisji powinni sformułować wniosek, przyjąć lub nie przyjąć go i jako komisja przedstawić na Radzie przed przyjęciem uchwały budżetowej. Wnioski wszystkich komisji zostaną przedłożone na Zarząd Powiatu, a następnie przedłożone Radzie.
Każdy wniosek zostanie przegłosowany osobno, a kolejno cała uchwała budżetowa.

Radny Adam Martyniszyn wyraził swoje obawy, czy pieniądze przeznaczone na kontynuację budowy Oddziału Chirurgicznego Powiatowego Szpitala w Kluczborku w kwocie 286.000,-zł są wystarczające w pełni na oddanie tegoż obiektu. Zdaniem radnego ta kwota może jedynie wystarczyć na dokończenie jakiegoś etapu budowy, a nie na zakup sprzętu potrzebnego do rozpoczęcia działalności szpitala.

Kolejno głos zabrał radny Piotr Wiecha, który stwierdził, że nie rozumie poczynań pewnej grupy radnych, którzy z jednej strony proszą o pomoc dla szpitala, a z drugiej utrudniają dalsze kroki zmierzające do jak najszybszego zarejestrowania spółki.

Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do wypowiedzi w/w radnego zapytał, czy powyższe opinia jest opinią w/w radnego, czy grupy radnych.

Kolejno głos zabrała Pani Likwidator SPZOZ w Kluczborku, która poinformowała,
że w przypadku zakupu laparoskopu wierzyciele od razu mogą go zabrać szpitalowi.

Przewodniczący Komisji stwierdził, że w takim przypadku właścicielem sprzętu powinno być Starostwo Powiatowe. Ponadto Pani Likwidator odnosząc się do wcześniejszej wypowiedzi radnego Adama Martyniszyna w sprawie braku Dyrektora ds.Lecznictwa stwierdziła,
że jeśli zdaniem radnych jest coś przez nią robione bezprawnie to prosi, aby ją zwolnić.

Wyjaśniła również, że brak dyrektora ds. Lecznictwa wynika z tego , iż nie ma takiej potrzeby. Uchwała została podjęta i należy ją wykonywać. Likwidacja została wpisana również do rejestru, likwidator został powołany i wpisany także do rejestru i nie ma zdaniem Pani Likwidator podstaw do takich stwierdzeń, że działa coś mniej lub bardziej prawnie.

Ponadto istnieje obawa, że w wyniku takiej sytuacji utracimy lekarzy, kontrahentów itp. Zdaniem Pani Likwidator pomimo w/w trudności opieka medyczna jest zapewniona, a prowadzone działania są jedynie rozgrywką polityczną. Pani Likwidator stwierdziła, że jeśli nadal będzie blokowane powstanie spółki to zwróci się ona do NFZ, ż e nie jest w stanie podołać funkcji medycznej i likwidatora.

Pani Likwidator zaapelowała, że jeśli radni nie podejdą do problemu ponad podziałami politycznymi to jej zdaniem wszystkie poczynania nie mają sensu.

Radny Wiktor Naumik stwierdził, że jest to tylko wyrażanie swoich opinii i każdy ma do tego prawo. Radny stwierdził również, że jeśli kogoś stać na sfinansowanie dwóch stron artykułu w Nowej Trybunie Opolskiej /pt.,,Szpital w Kluczborku istniał, istnieje i będzie nadal istniał” prawdopodobnie z publicznych pieniędzy to radni, którzy mają odmienne poglądy mogą również wyrażać swoje wątpliwości i nie ma to żadnego wpływu od strony prawnej.

Skarbnik Wyjaśnił nawiązując do powyższej wypowiedzi, że środki publiczne wydane na publikację artykułu zostały wydane zasadnie, gdyż zdaniem Skarbnika nie byłoby tego, gdyby nie nagonka w różnego rodzaju pismach, zawierających wiele zapisów wprowadzających ludzi w błąd.

Radny Wiktor Naumik poprosił o podanie ceny jaka została uiszczona za publikację w/w artykułu. Skarbnik wyjaśnił, że nie stanowi to tajemnicy i wynosi ona brutto 2.400,-zł.

Radny Wiktor Naumik stwierdził, że jest to kwota porównywalna z pensją miesięczną trzech pielęgniarek.

Radny Maciej Mularczyk poinformował, że opozycja radnych robi większą szkodę dla spółki niż kwota 2.400,-zł blokując jej wszystkie działania. Ponadto Pani Likwidator stwierdziła, że w związku z prowadzonymi działaniami demoralizującymi wśród pracowników szpitala pracownicy tam pracujący nie wywiązują się w pełni ze swych obowiązków, nie są wypracowywane kontrakty. Nie wynika to zdaniem Pani Likwidator z tego tytułu, że brakuje leków czy środków opatrunkowych. W związku z takimi działaniami ma problemy z rozpoczęciem procesu likwidacji. Zdaniem Pani Likwidator niedopuszczalnym jest fakt, że lekarz podczas swojej pracy roznosi na oddziale ulotki i jest zbulwersowany tym, że zwrócono mu uwagę.

Radny Wiktor Naumik stwierdził ponadto, iż z wypowiedzi Wiceprezesa PCZ wynika, że sytuacja ta związana jest z brakiem kadry i nie można formułować wniosków, że dzieje się tak w wyniku publikacji artykułów.

Kolejno Pani Likwidator stwierdziła, że obecna sytuacja SPZOZ w likwidacji jest tragiczna, trzeba zmienić jak najszybciej sposób jego funkcjonowania i nie można blokować tych poczynań, gdyż doprowadza to do pogorszenia sytuacji i coraz większego zadłużania się. Stara struktura się nie sprawdziła i nie można zdaniem Pani Likwidator tego bronić.
Ponadto Pani Likwidator poinformowała, że codziennie odbiera mnóstwo telefonów od wierzycieli, którzy domagają się spłat.

Radny Maciej Mularczyk zabierając głos zaapelował do opozycji, że skoro
19 listopada 2003r. została podjęta uchwała, zostały złożone dokumenty to prosi, aby nie utrudniać dalszych procedur zmierzających do rejestracji spółki. Niedopuszczalny jest fakt,
że z jednej strony chce się ratować szpital, a z drugiej przeszkadza się jego utrzymaniu.

Ponadto radny Maciej Mularczyk jako Przewodniczący Rady stwierdził, że otrzymuje pisma m.in. o wstrzymaniu rejestracji spółki, pisma oskarżające go. Zdaniem radnego jest to niedopuszczalne i prosi, aby panowie, którzy prowadzą taką działalność zaprzestali.

Następnie głos zabrał Skarbnik, który odnosząc się do wcześniej poruszanej sprawy odnośnie uiszczenia przez Starostwo kwoty 2.400,-zł na umieszczenie artykułu w prasie stwierdził,
że kwota ta jest może i duża, ale porównując ją do kosztów na jakie Starostwo jest narażone w związku z działaniami radnego H.Fraszka to zdaniem Skarbnika nie jest ona wielka.
Skarbnik poinformował, że po złożeniu do Sądu przez Starostwo dokumentacji pozwalającej na przeprowadzenie rejestracji spółki w/w radny skierował pismo do sądu, w którym wnosi m.in.: że niszczone jest mienie publiczne, są wątpliwości co do prawidłowości związanych
z wniesieniem wkładów niepieniężnych stanowiących mienie publiczne. W wyniku tego Sąd musi sprawdzić takie zapisy. Cała ta sytuacja wiąże się z dodatkowymi wysokimi kosztami, gdyż Sąd zażądał sporządzenia sprawozdania finansowego, które musi być zweryfikowane przez biegłego i za które trzeba zapłacić / 5.000,-zł /.

Pan Przewodniczący Rady poprosił radnego Adama Martyniszyna, aby wypowiedział się
w powyższej kwestii. Radny oświadczył, że nie zajmuje się takimi sprawami , gdyż są pewne osoby, które się tym zajmują.

Radny Adam Martyniszyn powracając do tematu związanego z omawianym budżetem na rok 2004 stwierdził, że aby utrzymać działalność szpitala to nie są ważne tylko sprawy formalne, ale sprawy finansowe. Zdaniem radnego potrzebne są środki na ruchy remontowe na terenie szpitala w poszczególnych obiektach, na wyposażenie Oddziału Chirurgicznego
i dokończenie inwestycji, gdyż rozpoczęcie działalności pomogłoby przynieść z tego tytułu przychodów. Należy rozpatrzyć także kwestię jakie środki trzeba zabezpieczyć z zakładu na utrzymanie na poziomie świadczeń medycznych zamkniętych. Zdaniem radnego trzeba wziąć wszystkie w/w elementy pod uwagę. Ponadto radny stwierdził, iż w budżecie zauważalne jest, że zostało obciętych wiele rzeczy. Pozostały tylko inwestycje realizowane, z których po odbiorze można spodziewać się zwrotu części środków na nie przeznaczonych. Ważne jest zdaniem radnego przeliczenie przybliżonych kosztów związanych z bieżącą działalnością.

Radny zaproponował zwracając się do Pani Likwidator, aby zapoznała się z sytuacją na oddziałach, szczególnie w godzinach pomiędzy 5-6 rano jak tam się przedstawia sytuacja sanitarna, gdy na piętrze pozostaje jedna pielęgniarka jednocześnie mając pod opieką wielu pacjentów. Radny Wiktor Naumik wyrażając swoją opinię stwierdził, że w tej sytuacji nie można nawet zwrócić się o pomoc w zakupie laparoskopu do Ministerstwa Zdrowia, gdyż nikt nie przeznaczy pieniędzy na SPZOZ w likwidacji, bo tym samym odcina się on od źródła finansowania. Przewodniczący Komisji zwracając się do Skarbnika poprosił o pomoc we wskazaniu, z którego źródła można by jednak zakupić laparoskop. Przewodniczący zaproponował między innymi, że może by przeznaczyć na ten cel środki przewidziane na uzbrojenie działek w Smardach lub na inwestycję pn. budowa drogi Roszkowice-Buczek. Skarbnik wyjaśnił, że uczestniczy w spotkaniach po to by być głosem doradczym.
Oczywiście w sytuacjach takich, gdy coś może skutkować jakimiś naruszeniami przepisów jest on zobowiązany poinformować dlatego wcześniej jego zdaniem zostało wspomniane,
że jest uchwała o obligacjach, są cele emisyjne wskazane i trzeba się tego trzymać. Zdaniem Skarbnika trzeba zdecydować jeśli chodzi uzbrojenie terenu działek w Smardach czy zacząć to zadanie czy też przesunąć je rok przyszły, a środki przeznaczyć na inny cel. Decyzja należy do radnych. Jeśli taki wniosek zostanie zdaniem Skarbnika przegłosowany pozytywnie na komisji powinien on kolejno trafić do Komisji Budżetu i Rozwoju Gospodarczego, następnie do Zarządu Powiatu i zostanie przedłożony Radzie Powiatu pod głosowanie.
Jeśli decyzja w formie głosowania będzie pozytywna to zadanie zostanie przesunięte.
Radny Adam Martyniszyn stwierdził, że nie jest to wszystko, gdyż jak wcześniej wspomniał sprawa laparoskopu jest jedynie doraźnym działaniem, jego zdaniem trzeba wiedzieć jak używać laparoskopu, aby uniknąć jego zajęcia przez wierzycieli. Radny ponadto uważa,
że w budżecie potrzebne będzie dużo środków przeznaczonych na przejście poszczególnych oddziałów na nowe miejsce/ remonty, malowanie, sanepid / i jeśli chce się coś robić należy zdaniem radnego wskazać źródło finansowania. Radny uważa także, że należałoby poszukać oszczędności w sprzedaży mienia /np.: Przychodnia przy ul.M.C Skłodowskiej/ .

Skarbnik wyjaśnił, że Zarząd Powiatu przygotowując budżet widział wspomniane przez radnego problemy i potrzeby i ma tego świadomość jakie zagrożenia są w ochronie zdrowia.

Ponadto stwierdził, że chciałby, aby radny Adam Martyniszyn zaproponował jakieś rozwiązania lub propozycje, które pomogłyby rozwiązać tą trudną sytuację, gdyż
o wszystkich zagrożeniach jest już wiadomo. Nie można w nieskończoność zdaniem Skarbnika zadłużać się i odcinać środków z innych źródeł.

Radny Adam Martyniszyn powracając do kwestii zakupu laparoskopu poinformował,
że ważne jest, by przed zakupem zorientować się w cenie, ile będzie to w całości kosztowało, ile będzie kosztowało wyposażenie oraz ile wyniesie eksploatacyjne utrzymanie aparatu
w ciągłym użytkowaniu.

Przewodniczący Komisji oraz członkowie komisji po szczegółowej analizie przygotowali wniosek, aby kwota 160.000,-zł ujęta w planie wydatków inwestycyjnych w 2004r.
/dział 750, rozdział 75020/ przeznaczona na uzbrojenie terenu działek budowlanych
/28 działek/ w miejscowości Smardy została przeznaczona na zakup laparoskopu na potrzeby Szpitala Powiatowego w Kluczborku. Kolejno Przewodniczący poddał powyższy wniosek pod głosowanie. W drodze głosowania za wnioskiem głosowało 4 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.

Następnie członkowie komisji przystąpili do dalszej analizy projektu budżetu.

Radny Wiktor Naumik poprosił o wyjaśnienie na jaki cel przeznaczona jest dotacja udzielana z budżetu powiatu dla szkół niepublicznych posiadających uprawnienia szkół publicznych, funkcjonujących na terenie Powiatu Kluczborskiego.

Skarbnik odpowiadając na zapytanie radnego wyjaśnił, że Starostwo na mocy rozporządzenia do ustawy o systemie oświaty jest zobligowane do przekazywania takiej dotacji dla Liceów Ogólnokształcących na poziomie 100%, jeśli chodzi zaś o szkoły zawodowe na poziomie 50% kosztów ponoszonych na ucznia w naszych szkołach. Natomiast wysokość tej dotacji uzależniona jest od ilości uczniów.

Kolejno radny Adam Martyniszyn odnosząc się do działu 750, rozdział 75020 zapytał ile obecnie jest etatów w Starostwie Powiatowym. Ponadto radny poprosił o informację związaną z obecną sytuacją jeśli chodzi o wierzytelności z tytułu ,,203”.

Pani Likwidator stwierdziła, że nie posiada szczegółowej informacji może ją przygotować jeśli jest taka potrzeba. W chwili obecnej jednak może stwierdzić, że nadal są prowadzone sprawy sądowe /90% trafia do komornika/. Radny zapytał również czy w związku z tym, że w styczniu będzie sporządzany tzw. okres zamknięcia kiedy byłaby możliwość otrzymania tego podsumowania. Pani Likwidator wyjaśniła, że wszelkie dane będą dopiero w drugiej połowie lutego 2004r. Kolejno radny zapytał czy SPZOZ na bieżąco posiada informacje np.jakie są zobowiązania względem ZUS, wobec pracowników. Radny zapytał także Panią Likwidator jaka kwota zostaje na bieżącą działalność i czy kwota 10.000,-zł na bieżące potrzeby wystarczyłaby miesięcznie. Ponadto radny stwierdził, że ciągle wraca do sprawy jeśli chodzi o bieżącą działalność, gdyż jego zdaniem analizując sytuację na poszczególne oddziały zapotrzebowanie na leki podstawowe , środki higieniczne jest bardzo duże. Zdaniem radnego brak jest pieniędzy na to, co zostało już wykluczone z SPZOZ. Radny uważa jeśli byłoby to w ramach zakładu to byłoby to wszystko tańsze.

Pani Likwidator wyjaśniła, że na bieżącą działalność pozostają jedynie grosze, a jeśli chodzi
o w/w kwotę to jej zdaniem nie można tak liczyć dopóki istnieje problem roszczeń pracowniczych.

Skarbnik po wysłuchaniu powyższych wypowiedzi stwierdził, że patrząc na tą sytuację nikt nie chce ciągnąć SPZOZ-u w takim stanie jaki jest lecz oddać całą działalność medyczną nowemu podmiotowi. W związku z powyższym Skarbnik zwrócił się do radnego Adama Martyniszyna, aby porozmawiał z Panem H.Fraszkiem , by nie utrudniał prowadzenia dalszych działań, gdyż zdaniem Skarbnika to do niczego nie prowadzi wręcz doprowadza do dalszego generowania zadłużenia. W związku z przeszkodami na jakie napotyka zakład straty dzienne wynoszą około 6.000,-zł. Skarbnik zapoznał również zebranych z pismami jakie kieruje Pan H.Fraszek do Sądu /dotyczy rejestracji spółki/. Zdaniem Skarbnika pisanie tego typu pism powoduje reakcję Sądu, gdyż musi to być sprawdzone, a zarazem opóźnia wszystkie dalsze procedury umożliwiające rejestrację.

Kolejno głos zabrała Pani Likwidator, która poinformowała, że oprócz w/w kłopotów pojawiły się inne związane z tym, że we wrześniu 2003r zwolnionych z zakładu zostało kilka osób, które w chwili obecnej po przeczytaniu ogłoszeń rozwieszanych po zakładzie twierdzą, że zostały zwolnione bezprawnie składają pisma o przywrócenie do pracy. Takie sytuacje zdaniem Pani Likwidator nie powinny mieć miejsca, gdyż jest to tylko mieszanie ludziom w głowach.

Radny Maciej Mularczyk po wysłuchaniu powyższych wypowiedzi zwrócił się do radnego Adama Martyniszyna o wypowiedzenie w tej sprawie, gdyż widział jak n/w radny nawoływał w Wołczynie i Byczynie, by anulować uchwałę i opinię popierającą likwidację szpitala.
Pan Maciej Mularczyk ponadto stwierdził, że radny jest współwinny całej tej sytuacji i popiera działania Pana H.Fraszka.
Radny Adam Martyniszyn odnosząc się do powyższej wypowiedzi stwierdził, że każdy ma swój sposób patrzenia na pewne sprawy i ma do tego prawo, jest tylko kwestia czy te argumenty będą zauważone czy nie. Zdaniem radnego wypowiedzi takie mają na celu to, by uświadomić ludziom fakt, który ma miejsce w Powiecie Kluczborskim, że pomimo zmian jakie są proponowane zmniejszy się dostępność do usług medycznych. Również zdaniem radnego nie można twierdzić, że formuła działalności zamkniętej służby zdrowia w formie zakładów samodzielnych publicznych się zużyła i nie może działać, ponieważ inne ZOZ-y działają w całym województwie w takiej formie. Zdaniem radnego ktoś kto opracował program restrukturyzacyjny powinien wkalkulować to, że tworząc nową jednostkę służby zdrowia powinien brać pod uwagę m.in., iż nowy zakład musi spełniać wszystkie wymogi ustawy o zakładach opieki zdrowotnej. Radny wyraził także swoje wątpliwości czy spółka, która ma 100% kapitał samorządowy może tworzyć NZOZ, gdyż jest to jego zdaniem sprzeczne z ustawą. Ponadto szpital i obecne budynki spełniać muszą wymogi rejestracyjne także zgodnie z ustawą. Radny stwierdził, że są z tym trudności i jest to przyczyną wstrzymywania rejestracji.

Następnie Przewodniczący Komisji zapytał skąd się bierze, że jedne szpitale powiatowe mogły przejść tą procedurę i są w chwili obecnej w ramach spółki i jest to zgodne z prawem
i dlaczego w naszym przypadku miałoby być to niezgodne.

Skarbnik wyjaśnił, że u nas także jest to zgodne z prawem, ale przeciwności wywodzą się z w/w pism, które są kierowane przez radnego z Gminy, gdyż Sąd musi wszystko posprawdzać, bo taka jest procedura.

Radny Wiktor Naumik powracając do wcześniejszych posiedzeń komisji stwierdził, że na początku było wiele głosów przeciwko prywatyzacji, a w chwili obecnej niektórzy radni są za prywatyzacją. Zdaniem radnego nie można sobie tych rzeczy wypominać, gdyż każdy może mieć swój pogląd na ten temat. Jego zdaniem trzeba znaleźć jakieś rozwiązanie.

Radny Adam Martyniszyn poprosił Panią Likwidator o wyjaśnienie jak wygląda w chwili obecnej sytuacja jeśli chodzi o luki kadrowe w ZOL-u w Wołczynie /Kierownictwo/.

Pani Likwidator poinformowała, że na dzień dzisiejszy poprzedni Kierownik odszedł, jest ogłoszony konkurs. Radny zapytał także jak przedstawia się obecnie odbiór techniczny windy w Wołczynie i kto ponosi koszty. Skarbnik wyjaśnił, że zgłoszone zostało to do Urzędu Nadzoru Technicznego, który ma wydać opinię, a koszty pokryje najprawdopodobniej SPZOZ.

Radny zapytał również czy jest już wyłoniony ewentualny wykonawca i od kogo będzie zakupiona winda do nowego budynku chirurgii. Skarbnik stwierdził, że w zeszłorocznym budżecie zabrakło środków na montaż tych urządzeń, a wykonawca jest ten sam co przy pierwszym szybie i nie będzie ogłaszany kolejny przetarg.

Radny Adam Martyniszyn analizując w dalszym ciągu projekt budżetu poprosił o wyjaśnienie ile obecnie jest zatrudnionych pracowników w Starostwie Powiatowym w Kluczborku z rozbiciem na stanowiska kierownicze oraz czy kwota 620.000,-zł zawarta w dziale 757, rozdział 75702 - wydatki bieżące /w tym: potencjalna spłata udzielonego poręczenia/ stanowi kwotę poręczenia dla SPZOZ, które ewentualnie trzeba będzie spłacić.

Skarbnik wyjaśnił, że w Starostwie Powiatowym zatrudnionych jest 82 pracowników w tym 16 naczelników i samodzielnych stanowisk. Jeśli chodzi o kwotę 620.000,-zł to jest to kwota kredytu zaciągniętego przez SPZOZ poręczonego przez samorząd.

Radny Adam Martyniszyn zapytał jakie skutki będzie miała korekta w dziale 750, rozdział
-75019 /Rady Powiatu/ . Skarbnik wyjaśnił, że w roku 2004 wzrasta o 3% kwota minimalnego wynagrodzenia i wynosić będzie ona 824,-zł i od tej kwoty będą naliczane diety.

Radny także poprosił o wyjaśnienie na jakie cele są przeznaczone środki w kwocie 50.000,-zł z promocji powiatu. Skarbnik stwierdził, że przeznaczone to jest m.in. na : częściowe sfinansowanie kosztów wyjazdu do Bad Durkheim, na zapłacenie składek członkowskich do Związku Powiatów Polskich, na sfinansowanie wydatków związanych z promocją powiatu /materiały reklamowe, promocyjne, ogłoszenia prasowe, organizację imprez cyklicznych /targi edukacyjne/, wystaw, seminariów itp.

Radny zapytał również z czego wynika różnica jaka zaistniała pomiędzy zeszłorocznym,
a tegorocznym budżetem w dziale 600 – Transport i łączność /drogi publiczne i powiatowe/.

Skarbnik wyjaśnił, że jest wzrost, który ma związek z utrzymaniem dróg. Radny zapytał czy w przypadku, gdy byłby zwrot nakładów na inwestycje można by te środki przeznaczyć na inne zadania. Skarbnik odpowiadając wyjaśnił, że jeśli będzie zwrot nakładów, ale dopiero po przetargu jeśli okaże się, że te zadania inwestycyjne kosztują mniej niż wartość wynikająca
z kosztorysu takie ruchy można poczynić.

Ponadto Skarbnik wspomniał o wcześniejszym wniosku komisji dotyczącym chodnika przy cmentarzu w Wołczynie. Wystąpił tu zdaniem Skarbnika problem związany z rurowaniem rowu tam biegnącego. Są to określone koszty. Była wraz z Burmistrzem Wołczyna rozważana możliwość poprowadzenia chodnika za rowem, co poprawiłby bezpieczeństwo, gdyż jest to daleko od drogi itp. Burmistrz Wołczyna zwrócił się do Starostwa, by w roku bieżącym sprawa została przygotowana od strony dokumentacyjnej, aby w roku kolejnym zadanie mogło być zrealizowane.

Radny Adam Martyniszyn analizując plan przychodów i wydatków Powiatowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na 2004 rok /poz.III pkt. 3 –dotacja celowa dofinansowanie wykonania koniecznego etapu rekultywacji istniejącego składowiska odpadów komunalnych w Wierzbicy Górnej w ramach jego rozbudowy/ stwierdził, że jest to ważna sprawa, gdyż w tej okolicy zlokalizowane jest około 10.000 ton odpadów
z Elektrowni Opole. Radny poprosił o wyjaśnienie czy planowane w budowie studzienki będą umieszczone na części składowania odpadów przez Elektrownię Opole czy w części komunalnej. Radny uważa, że sprawa jest bardzo ważna, gdyż jeśli nie będzie prowadzonego monitoringu to jest zagrożenie, że szkodliwe substancje będą przenikać do gruntu lub wydobywać się w formie gazu.

Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał w całości cały projekt budżetu pod głosowanie. W wyniku głosowania za przyjęciem głosowało 4 radnych, wstrzymało się dwóch, nie stwierdzono głosów przeciw.

 

 

 

 

Ad.3.

 

Członkowie przystąpili do analizy materiałów przygotowanych na kolejną sesję Rady Powiatu w dniu 28.01.2004 roku. Przewodniczący Komisji poddał pod głosowanie pierwszy projekt uchwały w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2004 rok, gdyż wcześniej był on już omówiony. W drodze głosowania za opowiedziało się 4 radnych, wstrzymało się 2, nie stwierdzono głosów przeciw.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr II/11/2002 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 listopada 2002r. w sprawie ustalenia wysokości diety Radnych Rady Powiatu Kluczborskiego. Mocą ustawy z dnai 10 października 2002 roku o min. Wynagrodzeniu za pracę /Dz.U. z 30.11.2002r, Nr 200, poz..1679/ wprowadzono pojęcie minimalnego wynagrodzenia za pracę. W art.4 wskazanej ustawy określono, iż od
1 stycznia 2003r. minimalne wynagrodzenie wynosi 800,- zł. Jednocześnie wyrazy ,,najniższego wynagrodzenia za pracę, ogłoszonego na podstawie odrębnych przepisów, za grudzień roku poprzedzającego rok podatkowy” zastąpiono wyrazami ,,760,-zł”. Zapis uchwały w sprawie naliczania wysokości diet Radnych Rady Powiatu mowiący o najniższym wynagrodzeniu odnoszony był do kwoty 800,-zł. Z uwagi na przywołane zmiany w przepisach zachodzi konieczność wprowadzenia stosownych poprawek do przedmiotowej uchwały. W roku 2004 kwota minimalnego wynagrodzenia wzrasta o 3% i wynosi 824,-zł.

Radny Adam Martyniszyn zapytał czy skutkuje to zwyżką dla radnych. Skarbnik stwierdził, że tak jak jest to wyjaśnione w uzasadnieniu jest to zwyżka o 3%. Do powyższego projektu nie zgłoszono więcej zapytań. Przewodniczący Komisji poddał projekt pod głosowanie.

W drodze głosowania członkowie komisji jednogłośnie 6 głosami za przyjęli powyższy projekt uchwały.

Następnie radni zapoznali się z projektem uchwały w sprawie zatwierdzenia planu Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym.
Niniejszy projekt uchwały zawiera projekt planu finansowego Powiatowego Funduszu Gospodarki Zasobem Geodezyjnym i Kartograficznym na 2004 rok. Do roku 2003 przedmiotowy plan stanowił element uchwały budżetowej powiatu i był uchwalony łącznie jako jeden z załączników do uchwały regulującej całość gospodarki finansowej powiatu. Zgodnie z art.41 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne, a także z pismami w tej sprawie otrzymanymi od Ministra Finansów i Głównego Geodety Kraju oraz w świetle projektów zmian ustawy o finansach publicznych, plan omawianego funduszu należy wyłączyć
z uchwały budżetowej powiatu i rozpatrywać w odrębnej uchwale. Ponadto środki funduszu traktować należy jako wyłączone z gospodarki finansowej powiatu, a pozostające w dyspozycji Starosty z zachowaniem kontroli nad nimi czynnika społecznego, czyli Rady Powiatu.

Skarbnik nawiązując do powyższego projektu uchwały stwierdził, że powyższa zmiana idzie w kierunku centralizacji.

Radny Adam Martniszyn zapytał, czy z w/w środków będzie również pokryty koszt sporządzenia powiatowego rejestru działek /map numerycznych/. Skarbnik stwierdził,
że zostanie to opłacone z tych środków.

Skarbnik wyjaśnił ponadto, że są dwojakiego rodzaju źródła finansowania: dotacja z budżetu państwa, która jest w budżecie, resztę stanowi wspomaganie się Funduszem Geodezyjnym.

Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący poddał projekt pod głosowania w wyniku którego członkowie komisji jednogłośnie 6 głosami za przyjęli go.

Następnym przedstawionym projektem uchwały był projekt w sprawie zmiany uchwały
Nr XXVII/189/2001 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia w tabeli stawek miesięcznych. W budżecie powiatu na 2004r. przyjęto wzrost wynagrodzeń o 3% w stosunku do 2003r. Każda jednostka otrzyma środki na podwyższenie wynagrodzenia zapisane

w budżecie Powiatu. Zgodnie z § 2 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 26 lipca 2000r.
w sprawie zasad wynagradzania i wymagań kwalifikacyjnych pracowników samorządowych zatrudnionych w jednostkach organizacyjnych jednostek samorządu terytorialnego najniższe wynagrodzenie w I kategorii zaszeregowania określone w tabeli miesięcznych stawek wynagrodzenia zasadniczego ustala Rada Powiatu, natomiast wartość punktu ustala pracodawca w porozumieniu z Radą Powiatu. Zwrócono się do wszystkich jednostek przedstawienie propozycji wartości najniższego wynagrodzenia i wartości punktu.
Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że większość jednostek proponuje podwyższenie najniższego wynagrodzenia o 20,-zł oraz zmianę wartości punktu w przedziale od
0-90 groszy. W związku z powyższym proponuje się podniesienie wartości najniższego wynagrodzenia w I kategorii o kwotę 20,-zł oraz ze względu na brak środków finansowych pozostawienie na dotychczasowym poziomie wartość punktu /4,-zł oprócz ZDP-5,-zł/. Ponadto Zarząd Powiatu na posiedzeniu w dniu 19 stycznia 2004r. zadecydował o skierowaniu pod obrady Wysokiej rady propozycji podniesienia najniższego wynagrodzenia w I kategorii o 20,-zł dla wszystkich jednostek, a wartość punktu pozostawić na dotychczasowym poziomie. Do powyższego projektu nie wniesiono żadnych zapytań jednogłośnie 6 głosami za go zatwierdzając.

Kolejnym projektem z jakim zapoznali się członkowie komisji był projekt uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego wysokość oraz szczegółowe warunki przyznawania nauczycielom dodatków motywacyjnego, funkcyjnego i za warunki pracy oraz niektórych innych składników wynagrodzenia, a także wysokość i szczegółowe zasady przyznawania dodatku mieszkaniowego. Skarbnik wyjaśnił, że powrót do w/w uchwały podyktowany został wieloma względami. Przedstawienie kolejnego projektu w sprawie Regulaminu jest wynikiem bałaganu legislacyjnego dotyczącego interpretacji zapisów w uchwałach Rady Powiatu przez nadzór prawny Wojewody Opolskiego, który nie orzekł o nieważności uchwały Nr X/75/2003 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 28 sierpnia 2003r. zmieniającej uchwałę Nr III/22/2002 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.12.2002r. w sprawie Regulaminu, czyli jej zapisy stały się prawomocne. Jednocześnie ten sam nadzór w odpowiedzi na pismo Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ Solidarność Pracowników Oświaty i wychowania w Kluczborku stwierdził, że przedmiotowa uchwała jest niezgodna z prawem. Uchwała zmieniająca została podjęta przez Radę Powiatu w dniu 28.08.2003r. i w ciągu 7 dni przekazana do nadzoru prawnego Wojewody. Terminem ewentualnego stwierdzenia nieważności był termin 30 dni. Organ nadzoru nie podjął żadnych działań w powyższej sprawie, tłumacząc się upływem ustawowego terminu, pouczając również związki zawodowe, że mają prawo wnieść skargę na uchwałę do sądu administracyjnego, jednocześnie odsuwając od siebie odpowiedzialność za uprawomocnienie uchwały. Po analizie uchwały, w świetle wyroków NSA w podobnych sprawach, odpowiadając na oczekiwania społeczności nauczycieli zostały zmienione zapisy uchwały z dnia 28.08.2003r. i Rada Powiatu w dniu 27.11.2003r. ustaliła nowy Regulamin /Uchwała Nr XIII/95/2003/ Została ona również przesłana w terminie do nadzoru prawnego. W dniu 29.12.2003r. otrzymano rozstrzygnięcie Wojewody Opolskiego , w którym stwierdzono nieważność § 2 uchwały nr XIII/95/2003 oraz § 2 ust.4 i 5 załącznika do uchwały /w rozstrzygnięciu zostało błędnie zapisane, gdyż chodzi o § 3 ust. 4 i 5/ - z powodu istotnego naruszenia prawa. W uzasadnieniu do rozstrzygnięcia nadzorczego stwierdzono, że Rada Powiatu uprawniona była do określenia szczegółowego sposobu obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe oraz godziny doraźnych zastępstwa, a nie do ustalenia ich wysokości. W związku z takim uzasadnieniem w kompetencji Rady Powiatu pozostaje zastosowanie starych zapisów dotyczących obliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i doraźnych zastępstw, ustalonych jeszcze przed powstaniem powiatów /art.35 ust.3 treść art.30 ust.6 pkt. 2 KN/

W związku z tym dokonano stosownych zmian w Regulaminie czyli: powrócono do starego sposobu wyliczania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw, usunięto zapisy § 3 ust.4 i 5 mówiące o dodatkowych uszczegółowieniach kryteriów przyznawania dodatku motywacyjnego dla nauczycieli i dla dyrektorów w formie regulaminów wewnętrznych.

Radny Adam Martniszyn analizując projekt powyższej uchwały stwierdził, że jednak wraca się do stanu naliczania z poprzednich lat. Innych zapytań nie zgłoszono. W związku z powyższym Przewodniczący Komisji poddał powyższy projekt pod głosowanie. W wyniku głosowania za projektem opowiedziało się jednogłośnie 6 radnych.

Następnie członkowie komisji zapoznali się z ostatnim projektem uchwały w sprawie likwidacji szkoły w Specjalnym Ośrodku Szkolno-Wychowawczym w Kluczborku. Powyższy projekt wiąże się z tym, że z dniem 31 sierpnia 2003r. szkoły wchodzące w skład Zespołu zakończyły swoją działalność. Uczniowie, którzy byli ostatnim rocznikiem uczęszczającym do tych szkół, zakończyli kształcenie. Do w/w projektu uchwały członkowie komisji nie wnieśli zapytań. Przewodniczący Komisji poddał go pod głosowanie. W drodze głosowania przyjęto powyższy projekt jednogłośnie 6 głosami za.

 

Ad.4.

 

Przewodniczący Komisji zapoznał zebranych z pismem / OZ-MZ-8022/113-1/04 z dnia 5.01.2004r./, a zarazem odpowiedzią na pismo /RP/K.Zdr-0058/5/2003 - Kierownika Pogotowia Ratunkowego w Kluczborku/ dotyczącego podjęcia pilnych działań mających na celu zapewnienie minimum bezpieczeństwa pacjentów i personelu Pogotowia Ratunkowego.

Kopia odpowiedzi stanowi załącznik Nr 1do niniejszego protokołu.

Innych spraw nie poruszano. W związku z wyczerpaniem porządku posiedzenia Przewodniczący podziękował wszystkim za udział i zamknął posiedzenie w dniu dzisiejszym.

 

 

 

 

Przewodniczący Komisji

Andrzej Jung