Protokół Nr 136/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 13 lutego 2018 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracownika merytorycznie właściwego ze względu na przedmiot zamówienia,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące opinii Zarządu Powiatu
w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku funkcyjnego dla Wicedyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.
4.Umowa pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim na udzielenie dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli Gminy Byczyna.
5.Pismo Dyrektora PCPR w Kluczborku w sprawie Porozumienia nr 2/2018, nr 1/2018, 2/2018 pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Obornickim w sprawie umieszczenia trojga dzieci w rodzinie zastępczej w powiecie kluczborskim.
6.Pismo Gminy Lasowice Wielkie dotyczące zaopiniowania projektu uchwały Rady Gminy Lasowice Wielkie w sprawie pozbawienia drogi Nr 101431 O na całym odcinku o długości 0,635 km dotychczasowej kategorii drogi gminnej–(projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej położonej na terenie gminy Lasowice Wielkie)
7.Sprawozdanie przedłożone przez Dyrektora PODN w Kluczborku z realizacji zadań
w ramach organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli za rok 2017.
8.Umowa o partnerstwie pomiędzy Województwem Opolskim a Powiatem Kluczborskim na realizację projektu ,,Opolskie szkolnictwo zawodowe dla rynku pracy” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
9.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie OPPEN Obywatel Prawo Pomoc Edukacja Nowatorstwo z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Prowadzenie Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Powiecie Kluczborskim w 2017 roku w Kluczborku w Powiatowym Ośrodku Rehabilitacji, ul.Sienkiewicza 20B, 46-200 Kluczbork przez organizację pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego.
10.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie: Organizacja
X Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej.
11.Wniosek o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej
w zakresie:Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizację zadania publicznego o nazwie: ,,Gimnastyka jako antidotum na obniżoną kondycję fizyczną
i sprawność umysłową”.
12.Skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Wolontariat 50+,,Senior dla Seniora” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury
i dziedzictwa narodowego o nazwie: Senior dla Seniora.
13.Pełnomocnictwa dla Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do odbioru
i usunięcia pojazdu z parkingu strzeżonego, demontaż w stacji demontażu pojazdów wraz
z późniejszym jego wyrejestrowania (2 szt).
14.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
15.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 31.01.2018 r.
16.Wolne wnioski.
-skorygowane sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Przyjaciół Borkowic z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,W chaosie życia pozwólmy sobie w sobie odkryć talenty”
-p.Skarbnik- sprawa dotycząca umowy ugody z dłużnikiem (dotyczy zapłaty rat związanych
z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdu.
17.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 31.01.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu
Nr 135/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 480.000,-zł, rozdział 80116-Szkoły policealne kwota 190.000,-zł, rozdział 80117-Branżowe szkoły I i II stopnia 290.000,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 480.000,-zł, rozdział 80115-Technika kwota 430.000,-zł, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 50.000,-zł
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.
Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął jednogłośnie uchwałę Nr 136/585/2018.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 – Oświata i wychowanie, rozdział 80152 – Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w gimnazjach i klasach dotychczasowego gimnazjum prowadzonych w innych typach szkół, liceach ogólnokształcących, technikach, branżowych szkołach z: § 4010 kwotę 3.600 zł na:
§ 4240 kwotę 3.600 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na zakup urządzenia do czytania przez osobę niepełnosprawną.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 136/586/2018.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym opinii Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dodatku funkcyjnego dla Wicedyrektora ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku.
Zarząd pozytywnie zaopiniował przyznanie dodatku funkcyjnego dla Wicedyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku w wysokości 45% pobieranego wynagrodzenia zasadniczego na okres od 1 marca 2018 r. do 31.08.2018r.w związku z pełnieniem funkcji Dyrektora na czas zastępstwa.
Do punktu 4 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Byczyna a Powiatem Kluczborskim na udzielenie dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli Gminy Byczyna.
Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania ww.Umowy.
Do punktu 5 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią trzech Porozumień pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Obornickim w sprawie umieszczenia trojga dzieci w rodzinie zastępczej w powiecie kluczborskim.
Zarząd do treści Porozumień nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobie: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do ich podpisania.
Do punktu 6 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Wójta Gminy Lasowice Wielkie dotyczącym zaopiniowania projektu uchwały Rady Gminy Lasowice Wielkie w sprawie pozbawienia drogi Nr 101431 O na całym odcinku o długości 0,635 km dotychczasowej kategorii drogi gminnej.
Zarząd po zapoznaniu zaopiniował pozytywnie projekt uchwały w powyższej sprawie i postanowił wyrazić swoją opinie w formie uchwały Zarządu Powiatu Nr 136/587/2018 w sprawie wydania opinii dotyczącej pozbawienia kategorii drogi gminnej położonej na terenie gminy Lasowice Wielkie.
Do punktu 7 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem przedłożonym przez Dyrektora PODN w Kluczborku z realizacji zadań w ramach organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli za rok 2017.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić przedmiotowe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 8 porządku
Zarząd zapoznał się z treścią Umowy o partnerstwie pomiędzy Województwem Opolskim a Powiatem Kluczborskim na realizację projektu ,,Opolskie szkolnictwo zawodowe dla rynku pracy” w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego 2014-2020 współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego.
Do treści Umowy nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jej podpisania.
Do punktu 9 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie OPPEN Obywatel Prawo Pomoc Edukacja Nowatorstwo z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Prowadzenie Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Powiecie Kluczborskim w 2017 roku w Kluczborku w Powiatowym Ośrodku Rehabilitacji, ul.Sienkiewicza 20B, 46-200 Kluczbork przez organizację pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego.
Zarząd do przedłożonego sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił je zatwierdzić.
Do punktu 10 porządku
Następnie Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie ,,Hospicjum Ziemi Kluczborskiej Św.Ojca Pio” z wykonania zadania publicznego o nazwie: Organizacja X Kluczborskiej Konferencji Medycyny Paliatywnej. Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono o jego przyjęciu.
Do punktu 11 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z przedłożonym wnioskiem o realizację zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej w zakresie: Edukacji, oświaty, wychowania i kultury fizycznej, na realizację zadania publicznego o nazwie: ,,Gimnastyka jako antidotum na obniżoną kondycję fizyczną i sprawność umysłową”.
Zarząd po zapoznaniu się z wnioskiem postanowił go zaakceptować.
Jednocześnie Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy o realizację ww.zadania publicznego w ramach inicjatywy lokalnej i ewentualnych z tym związanych aneksów.
Do punktu 12 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Wolontariat 50+,,Senior dla Seniora” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: Senior dla Seniora. Zarząd nie wniósł do sprawozdania żadnych uwag w związku z czym postanowił o jego przyjęciu.
Do punktu 13 porządku
Zarząd postanowił o udzieleniu Pełnomocnictwa dla Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do odbioru i usunięcia pojazdów z parkingu strzeżonego, demontaż w stacji demontażu pojazdów wraz z późniejszym ich wyrejestrowaniem.
Do podpisania Pełnomocnictw Zarząd upoważnił dwóch członków w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.
Do punktu 14 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyznania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków.
Zarząd po zapoznaniu się z projektem postanowił zatwierdzić go i skierować go pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 15 porządku
Przystąpiono do ustalenia sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji
w dniu 31 stycznia 2018 r.:
1.Uchwałę Nr XL/247/2018 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2.Uchwałę Nr XL/248/2018 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,
2.Uchwałę Nr XL/249/2018 w sprawie ustalenia trybu udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Powiatu Kluczborskiego dla szkół niepublicznych oraz trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobierania i wykorzystania-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Edukacji i Sportu.
Do punktu 16 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Przyjaciół Borkowic z wykonania zadania publicznego pod tytułem:
,,W chaosie życia pozwólmy sobie w sobie odkryć talenty” .
Do sprawozdania nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd postanowił o jego przyjęciu.
Pani Skarbnik przedstawiła informację dotyczącą niepodpisania przez dłużnika umowy ugody z dnia 19.01.2018 r. o rozłożeniu na 11 rat zapłaty kosztów związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdu marki FORD ESCORT 1.6 KAT Zarząd Powiatu zobowiązał Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do wszczęcia w powyższej sprawie procedury zgodnie z przepisami prawa.
Do punktu 17 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 136 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk