Protokół Nr 135/2018
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 31 stycznia 2018 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków
3.Sprawozdanie złożone przez Stowarzyszenie Rozwoju i Odnowy Wsi Chocianowice przy Radzie Sołeckiej Chocianowic z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Muzykowanie z Młodzieżową Orkiestrą Dętą z Chocianowic”.
4.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie zatrudnienia pracownika do obsługi cateringu w sobotę i niedzielę w internacie WODiDZ w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 27.
5.Pismo Prezesa Zarządu PCZ S.A w Kluczborku dotyczące dostosowania pomieszczeń i urządzeń podmiotu leczniczego do warunków i wymagań wskazanych w art.22 ust.1 ustawy o działalności leczniczej.
6.Decyzja w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku z siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęta pod drogę powiatową nr 2119 O– ul. Sikorskiego, Kluczbork.
7.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyboru wykonawcy na świadczenie usługi polegającej na pełnieniu funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót związanych z budową kanalizacji deszczowej pn:,, Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku 0,81 km (od km 11+261,00 do km 12+077,50) str.lewa realizowanego w ramach projektu:,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” (Umowa).
8.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące szkody –zalania w budynku przy ul.Jagiellońskiej 1.
9.Wolne wnioski:
-Sprawozdanie z realizacji programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku -Porozumienie pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania dotacji przez Gminę Kluczbork w wysokości 20 000,-zł na realizację zadania pn.:,,Pomoc osobom-ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej” przebywającym w Centrum Interwencji Kryzysowej PCPR.
-Porozumienie pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania dotacji przez Gminę Kluczbork w wysokości 8 000,-zł na realizację zadania pn.:,,Realizacja programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.
-Pismo TAURON dotyczące usunięcia kolizji sieci elektroenergetycznej z obiektem inwestora w miejscowości Gierałcice–Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej nr 1344 od km 0+455 do km 0+300.
10.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 24.01.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 134/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 710 – Działalność usługowa, rozdział 71012 – Zadania z zakresu geodezji i kartografii z:§ 4300 kwotę 35.184 zł na: § 4010 kwotę 27.708 zł, § 4040 kwotę 1.700 zł, § 4110 kwotę 5.055 zł, § 4120 kwotę 721 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się w związku z uzgodnieniem z Opolskim Urzędem Wojewódzkim celu na jaki została przyznana dotacja.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 135/581/2018.
Zarząd kolejno zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 215,007-zł, rozdział 80115-Technika kwota 170.589,-zł, rozdział 80116-Szkoły policealne kwota 26.414,-zł, rozdział 80117-Branżowe szkoły I i II stopnia kwota 18.004,-zł. Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 215.007,-zł, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 215.007,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na dodatkowe wynagrodzenia roczne.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 135/582/2018.
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 153.935,-zł rozdział 80115-Technika kwota 111.467,-zł, rozdział 80116-Szkoły policealne kwota 11.068,-zł, rozdział 80117-Branżowe szkoły I i II stopnia kwota 31.400,zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 153.935,-zł, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 153.935,-zł
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków na dodatkowe wynagrodzenia roczne.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 135/583/2018.
Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801–Oświata i wychowanie rozdział 80152–Realizacja zadań wymagających stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy dla dzieci i młodzieży w gimnazjach i klasach dotychczasowego gimnazjum prowadzonych w innych typach szkół, liceach ogólnokształcących, technikach, branżowych szkołach z: § 4010 kwotę 2.500 zł
na: § 4210 kwotę 2.500 zł. Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku na zakup urządzenia do czytania przez osobę niepełnosprawną w ramach orzeczenia osoby niepełnosprawnej. Zarząd do projektu uchwały nie wniósł uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 135/584/2018.
Do punktu 3 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem złożonym przez Stowarzyszenie Rozwoju i Odnowy Wsi Chocianowice przy Radzie Sołeckiej Chocianowic z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,Muzykowanie z Młodzieżową Orkiestrą Dętą z Chocianowic”. Zarząd do przedmiotowego sprawozdania nie wniósł uwag zatwierdzając je.
Do punktu 4 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie zatrudnienia pracownika do obsługi cateringu w sobotę i niedzielę w internacie WODiDZ w Kluczborku przy ul.Sienkiewicza 27.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że podtrzymuje stanowisko podjęte na posiedzeniu Zarządu Powiatu w dniu 22 listopada 2018 r. dotyczące zatrudnienia pracownika do obsługi cateringu w sobotę i niedzielę w internacie WODiDZ w Kluczborku przy ul. Sienkiewicza 27. Ponadto Zarząd stwierdził, że przeprowadzi rozmowy w tej kwestii z Dyrekcją SOSW w Kluczborku.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Prezesa Zarządu PCZ w Kluczborku dotyczącym dostosowania pomieszczeń i urządzeń podmiotu leczniczego do warunków i wymagań wskazanych w art.22 ust.1 ustawy o działalności leczniczej i postanowił o przygotowaniu stanowiska w sprawie planu finansowania modernizacji Powiatowego Centrum Zdrowia S.A w Kluczborku z harmonogramem prac remontowych. Jednocześnie Zarząd postanowił o przekazaniu powyższego stanowiska do PCZ S.A w Kluczborku.
Do punktu 6 porządku
Kolejno postanowiono o podpisaniu Decyzji w sprawie ustanowienia trwałego zarządu na rzecz Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku, dla nieruchomości oznaczonych w ewidencji gruntów i budynków jako działki: zajęte pod drogę powiatową nr 2119 O–ul. Sikorskiego, Kluczbork.
Do punktu 7 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyboru wykonawcy na świadczenie usługi pełnienia funkcji inspektora nadzoru inwestorskiego w trakcie realizacji robót związanych z budową kanalizacji deszczowej pn:,, Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w miejscowości Kochłowice na odcinku 0,81 km (od km 11+261,00 do km 12+077,50) strona lewa realizowanego w ramach projektu: ,,Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” .
Zarząd po zapoznaniu się z ofertami postanowił o wyborze Przedsiębiorstwa Wielobranżowego ,,Stan”. Jednocześnie postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy z wybranym wykonawcą.
Jednocześnie Zarząd powyższe osoby upoważnił do podpisania umowy z Gminą Byczyna na dotację dla powiatu związaną z realizacją przywołanego w sprawie zadania.
Do punktu 8 porządku
Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące szkody w budynku przy ul.Jagiellońskiej 1.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na pokrycie kosztów remontu lokalu przy ul.Jagiellońskiej 1 w ramach planu będącego w dyspozycji Wydziału, a związanego z gospodarowaniem mieniem powiatu.
Wydatki powyższe zostaną zrefundowane w ramach przyznanego odszkodowania od ubezpieczyciela.
Do punktu 9 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się ze sprawozdaniem z realizacji programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.
Zarząd Powiatu zapoznał się i przyjął sprawozdanie z realizacji programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku i postanowił o przekazaniu powyższego sprawozdania do Wydziału Edukacji i Sportu.
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania dotacji przez Gminę Kluczbork w wysokości 20 000,-zł na realizację zadania pn.:,,Pomoc osobom-ofiarom przemocy w sytuacji kryzysowej” przebywającym w Centrum Interwencji Kryzysowej PCPR.
Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jego podpisania.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Gminą Kluczbork a Powiatem Kluczborskim w sprawie przekazania dotacji przez Gminę Kluczbork w wysokości 8 000,-zł na realizację zadania pn.:,,Realizacja programów psycho-korekcyjnych z dziećmi w Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Kluczborku.
Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do jego podpisania.
Zarząd zapoznał się z pismem Tauron Dystrybucja S.A Opole dotyczącym usunięcia kolizji sieci elektroenergetycznej w miejscowości Gierałcice z obiektem inwestora–Budowa ścieżki rowerowej wzdłuż drogi powiatowej nr 1344 od km 0+455 do km 0+300 i postanowił o podpisaniu porozumienia w powyższej sprawie do czego upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.
Do punktu 10 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 135 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk