Protokół Nr 133/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu  19 stycznia 2018 r.

 

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu i Skarbnik Powiatu.

 

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie umorzenia należności z tytułu nienależnie pobranego świadczenia
z projektu „Bliżej do celu” realizowanego w Powiatowym Urzędzie Pracy
w Kluczborku.

 -w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku.

-w sprawie udzielenia pełnomocnictwa panu Piotrowi Sitnikowi-Dyrektorowi ZSLT w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach programu Erasmus +,

- w sprawie udzielenia pełnomocnictwa panu Piotrowi Sitnikowi-Dyrektorowi ZSLT w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach programu Erasmus +,

3.Sprawozdanie końcowe złożone przez Parafię Ewangelicko-Augsburską w Kluczborku
z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Koncert Pieśni i Tańca Śląsk ,,Solus Christus” z okazji 500- lecia Reformacji.

4.Pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczące naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego.

5.Umowa pomiędzy Gminą Radłów a Powiatem Kluczborskim na udzielenie dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gmin Radłów.

6.Porozumienie pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn w sprawie przekazania  dla PCPR w Kluczborku dotacji na wsparcie działalności Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w 2018 roku.

7.Umowy ugody pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku a dłużnikami dotyczące zapłaty  rat związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów.

8.Sprawozdanie końcowe złożone przez Kluczborskie Stowarzyszenie Muzyków Sceny Alternatywnej ,,RIFF” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Współorganizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego 2017” .

9.Pismo dotyczące zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych na rok 2018
z przeznaczeniem na remont budynku Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku odcinka instalacji wodnej.

10.Pismo w sprawie stawki czynszu w Stacji Dializ-Davita.

11. Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 17.01.2018 r.    

12.Wolne wnioski:

-pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące usunięcia odspojnych tynków elewacyjnych na budynku szkoły przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13  w Kluczborku,

-pismo Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody oraz zwiększenia środków finansowych na przeprowadzenie wymiany rur wodnych w obrębie przyziemia szkoły oraz instalacji elektrycznej.

-pismo Wójta Gminy Lasowice Wielkie dot.Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczbvorskim, Przedsiębiorstwem Handlowo-Usługowym ,,LARIX” sp. z o.o z Lublińca oraz Gminą Lasowice Wielkie. 

13.Zamknięcie posiedzenia.

 

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 10.01.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 132/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

  

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie umorzenia należności z tytułu nienależnie pobranego świadczenia z projektu „Bliżej do celu” realizowanego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku.

Powyższa uchwała umarza dłużnikowi należność w kwocie 5.172,23 zł z tytułu nienależnie pobranego świadczenia z projektu „Bliżej do celu” realizowanego w Powiatowym Urzędzie Pracy w Kluczborku. Umorzenie należności uzasadnia się trudną sytuacją materialną dłużnika, która powstała w wyniku pozostawania bez pracy, bez prawa do renty socjalnej. Dłużnik jest osobą niepełnosprawną, która otrzymuje jedynie świadczenie pielęgnacyjne
w kwocie 153 zł niepodlegające egzekucji. Uwzględniając powyższe windykacja należności jest nieskuteczna.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto jednogłośnie uchwałę Nr 133/576/2018.

Następnie Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie powołania i określenia regulaminu pracy komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku.

Komisja opiniuje oferty złożone do otwartego konkursu na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku, w obszarach: Pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób; Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego; Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej, realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwalę Nr 133/577/2018.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa panu Piotrowi Sitnikowi-Dyrektorowi ZSLT w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach programu Erasmus +.

Przedmiotowy projekt uchwały udziela pełnomocnictwa Panu Piotrowi Sitnikowi– Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno–Technicznych w Kluczborku do podpisywania dokumentów i składania oświadczeń woli w imieniu Powiatu Kluczborskiego związanych z realizacją programu ERASMUS+ Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego, tytuł projektu „Rozwój zawodowy nauczycieli, kluczem do sukcesu uczniów”.

Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym Zarząd podjął uchwałę Nr 133/578/2018.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie udzielenia pełnomocnictwa panu Piotrowi Sitnikowi- Dyrektorowi ZSLT w Kluczborku do reprezentowania Powiatu Kluczborskiego w ramach programu Erasmus +.

Projekt ten udziela pełnomocnictwa Panu Piotrowi Sitnikowi–Dyrektorowi Zespołu Szkół Licealno–Technicznych w Kluczborku do podpisywania dokumentów i składania oświadczeń woli w imieniu Powiatu Kluczborskiego związanych z realizacją programu ERASMUS+ Mobilność osób uczących się i kadry w ramach kształcenia zawodowego, tytuł projektu „Doświadczenie zawodowe kluczem do sukcesu”.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 133/579/2018.

 

Do punktu 3 porządku 

 

Zarząd zapoznał się z przedłożonym przez Parafię Ewangelicko-Augsburską w Kluczborku sprawozdaniem z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Koncert Pieśni i Tańca Śląsk ,,Solus Christus” z okazji 500- lecia Reformacji zatwierdzając je bez uwag.

 

Do punktu 4 porządku 

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu dotyczącym naliczenia i wypłaty dodatku uzupełniającego dla nauczycieli zatrudnionych w szkołach i placówkach oświatowych powiatu kluczborskiego i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziały Obsługi Jednostek Organizacyjnych Powiatu do przedłożenia sprawozdania Regionalnej Izbie Obrachunkowej, Radzie Powiatu, Dyrektorom Szkół, Związkom Zawodowym Zrzeszającym Nauczycieli.

 

Do punktu 5 porządku 

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią Umowy pomiędzy Gminą Radłów a Powiatem Kluczborskim na udzielenie dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gmin Radłów.

Zarząd do treści Umowy nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić do jej podpisania dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu. 

 

Do punktu 6 porządku 

 

Kolejno zapoznano się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn w sprawie przekazania  dla PCPR w Kluczborku dotacji na wsparcie działalności Powiatowego Ośrodka Interwencji Kryzysowej w 2018 roku. Do treści Porozumienia nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do jego podpisania.

 

Do punktu 7 porządku 

 

W związku z podjęciem przez Zarząd decyzji o rozłożeniu na raty dwóm dłużnikom należności związanych z usuwaniem i przechowywaniem na parkingu strzeżonym pojazdów przygotowane zostały Umowy ugody pomiędzy Zarządem Powiatu w Kluczborku a dłużnikami. Do podpisania Umów ugody Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.

 

Do punktu 8 porządku 

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się ze sprawozdaniem końcowym złożonym przez Kluczborskie Stowarzyszenie Muzyków Sceny Alternatywnej ,,RIFF” z wykonania zadania publicznego w obszarze kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego o nazwie: ,,Współorganizacja Jarmarku Bożonarodzeniowego 2017”. Do przedłożonego sprawozdania nie wniesiono uwag.

 

Do punktu 9 porządku 

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem dotyczącym zwiększenia planu finansowego wydatków budżetowych na rok 2018 z przeznaczeniem na remont budynku Pracowni Ćwiczeń Praktycznych w ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku- odcinka instalacji wodnej.

Zarząd stwierdził, że w związku z reformą edukacji powiat obecnie jest w trudnej sytuacji związanej z etapem przejściowym dotyczącym wygaszania gimnazjów, wobec czego budżet na 2018 rok jak i plany finansowe zawierają jedynie wydatki na poziomie umożliwiającym  funkcjonowanie jednostek.

W związku z powyższym na rok 2018 nie zostały zaplanowane duże zadania o charakterze inwestycyjnym i remontowym. Dlatego też na dzień złożenia przedmiotowego wniosku przez Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku Zarząd nie ma możliwości przekazania dodatkowych środków finansowych na remont budynku PĆP-odcinka instalacji wodnej oraz wymianę zaworów w hydrantach przeciwpożarowych.

Problem ten może zostać rozwiązany dopiero po otrzymaniu ostatecznych wielkości budżetowych umożliwiających dokonanie zmian w budżecie do końca marca 2018 roku. 

 

Do punktu 10 porządku 

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznano się z pismem w sprawie ustalenia stawki czynszu dla Stacji Dializ-Davita za wynajm pomieszczeń położonych w budynku Szpitala Powiatowego tzw.,,Stara Chirurgia” czyli za 564,69 m2 .

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zaproponowaną stawkę czynszu za 1 m.kw. w wysokości 12 zł netto dla całej wynajmowanej powierzchni Jednocześnie Zarząd zlecił przygotowanie umowy na kolejny okres wynajmu dla Stacji Dializ z uwzględnieniem wymogów formalnych i prawnych wymaganych przy tej czynności.  

 

Do punktu 11 porządku 

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 17 stycznia 2018r.:

 

1.      Uchwałę Nr XXXIX/241/2018 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do Ministra Zdrowia w sprawie poprawy systemu ochrony zdrowia-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, Ministra Zdrowia, Wojewody Opolskiego, NFZ-U, Konsultanta Wojewódzkiego, Prezesa Okręgowej Rady Lekarskiej, wszystkich jednostek Podstawowej Opieki Zdrowotnej.

2.      Uchwałę Nr XXXIX/242/2108 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu
w Kluczborku do Wojewody Opolskiego w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, Wojewodzie Opolskiemu,       

 

3.      Uchwałę Nr XXXIX/243/2018 w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Dyrektora Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, Dyrektorowi Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia

4.      Uchwałę Nr XXXIX/244/2018 w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie choroby wewnętrzne dla województwa opolskiego w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego
i Promocji Zdrowia, Konsultantowi Wojewódzkiemu w dziedzinie chorób wewnętrznych,        

5.      Uchwałę Nr XXXIX/245/2018 w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Prezesa Okręgowej Opolskiej Izby Lekarskiej w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, Prezesowi Okręgowej Opolskiej Izby Lekarskiej,   

6.       Uchwałę Nr XXXIX/246/2018  w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do jednostek Podstawowej Opieki Zdrowotnej w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia, jednostkom Podstawowej Opieki Zdrowotnej.       

 

Do punktu 12 porządku 

 

Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym usunięcia odspojnych tynków elewacyjnych na budynku szkoły przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 13 w Kluczborku.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że w związku z reformą edukacji powiat jest  obecnie w trudnej sytuacji związanej z etapem przejściowym dotyczącym wygaszania gimnazjów, wobec czego budżet na 2018 rok jak i plany finansowe zawierają jedynie wydatki na poziomie umożliwiającym funkcjonowanie jednostek.

W związku z powyższym na rok 2018 nie zostały zaplanowane duże zadania o charakterze inwestycyjnym i remontowym.

Dlatego też na dzień złożenia przedmiotowego wniosku przez Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku Zarząd nie ma możliwości przekazania dodatkowych środków finansowych.    

Pilny problem związany z remontem elewacji może zostać rozwiązany po otrzymaniu ostatecznych wielkości budżetowych umożliwiających dokonanie  zmian w budżecie do końca marca 2018 roku.

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody oraz zwiększenia środków finansowych na przeprowadzenie wymiany rur wodnych w obrębie przyziemia szkoły oraz instalacji elektrycznej.

Zarząd wstępnie zapoznał się z pismem i postanowił, że powróci do powyższej kwestii na kolejnym posiedzeniu Zarządu po otrzymaniu kosztorysów obu usług (wymiana rur i instalacji elektrycznej).

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Wójta Gminy Lasowice Wielkie dotyczącym Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczbvorskim, Przedsiębiorstwem Handlowo-Usługowym ,,LARIX” sp. z o.o z Lublińca oraz Gminą Lasowice Wielkie.

Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na przejęcie gwarancji przez Gminę Lasowice Wielkie zobowiązań wynikających z gwarancji należytego wykonania przez Przedsiębiorstwo Handlowo Usługowe ,,LARIX” sp. z o.o. na rzecz Powiatu Kluczborskiego następujących inwestycji:

-remont drogi powiatowej nr 1326 O (Stare Olesno-Jasienie) na odcinku o długości 8,317 km”,

-przebudowa drogi powiatowej nr 1326 O w ramach istniejącego pasa drogowego-budowa chodnika w m.Jasienie na odcinku 204 m (km 10+310-10+514).

Przejęcie ww.gwarancji przez Gminę Lasowice Wielkie wynika z realizacji na ww.odcinku drogi przez Gminę inwestycji:,,Budowa kanalizacji sanitarnej wsi Jasienie”.

Do podpisania Porozumienia Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-Członek Zarządu.  

 

Do punktu 13 porządku 

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 133 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk