Protokół Nr 132/2018

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 10 stycznia 2018 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmiany uchwały w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku, 

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo Urzędu Marszałkowskiego w Opolu dotyczące zaopiniowania projektu zmiany planu zagospodarowania przestrzennego województwa opolskiego wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego ośrodka wojewódzkiego i Prognozą oddziaływania na środowisko.

4.Umowa dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja HYDROKOM Sp. z o.o w Kluczborku.

5.Pismo Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące umowy użyczenia lokalu użytkowego przy ul.Jagiellońskiej 1.

6.Protokół komisji ds.rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu powiatu kluczborskiego.

7.Pismo Pani E.W w sprawie umorzenia pozostałej do spłaty kwoty nienależnie pobranego świadczenia w ramach projektu ,,Bliżej do celu”,

8.Wniosek Pana P.M dotyczący rozłożenia na raty powstałej kwoty za usunięcie i przechowywanie pojazdu na parkingu strzeżonym.

9.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące zorganizowania robót publicznych na stanowisku konserwator-woźny.    

10.Wniosek Pana J.J dotyczący umożliwienia spłaty w ratach należności powstałej w wyniku  usunięcia i umieszczenia na parkingu strzeżonym pojazdu.

11.Uzgodnienie koncepcji budowy drogi rowerowej na ul.Jana Pawła II w Kluczborku na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879) z  projektu pn: „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w ramach Poddziałania 3.1.1-Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych.

12.Skorygowane sprawozdanie Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej.  

13.Sprawozdanie końcowe z wykonania zadania publicznego złożone przez UKS ,,Mickiewicz” pod tytułem: ,,Udział młodzieży UKS Mickiewicz w rozgrywkach siatkarskich”.

14..Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do Ministra Zdrowia w sprawie poprawy systemu ochrony zdrowia.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do Wojewody Opolskiego w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Dyrektora Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie choroby wewnętrzne dla województwa opolskiego w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Prezesa Okręgowej Opolskiej Izby Lekarskiej w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do jednostek Podstawowej Opieki Zdrowotnej w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

15.Wolne wnioski:

-umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork na udzielenie dotacji celowej na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Kluczbork.

-Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Zgorzeleckim oraz Miastem Jelenia Góra w sprawie przyjęcia dzieci do placówki opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Kluczborskim.

-Umowa Konsorcjum dot. Byczyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej” pomiędzy PROFES Spółdzielnią Socjalną, Gminą Byczyna, Powiatem Kluczborskim i Stowarzyszeniem Animacji Lokalnej ARKONA.

-Pełnomocnictwo dla Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu do odbioru usuniętego pojazdu marki BMW z parkingu strzeżonego, demontaż w stacji demontażu pojazdów wraz z późniejszym jego wyrejestrowaniem.

16.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 02.01.2018 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 131/2018 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku.

Zmiany w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, które zaczęły obowiązywać od 01.01.2018 r. oraz Rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie wydawania zezwolenia na pracę cudzoziemca oraz wpisu oświadczenia o powierzeniu wykonywania pracy cudzoziemcowi do ewidencji oświadczeń nałożyły nowe zadania na Urzędy Pracy, wymuszając konieczność dopisania zmiany w Regulaminie Organizacyjnym PUP. Zarząd do przedłożonego projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 132/574/2018.

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 010 – Rolnictwo i łowiectwo, rozdział 01005 – Prace geodezyjni – urządzeniowe na potrzeby rolnictwa z: § 4010 kwotę 7.069 zł, § 4110 kwotę 1.161 zł, § 4120 kwotę  271 zł, § 4210 kwotę  450 zł, § 4260 kwotę  450 zł, § 4400 kwotę     599 zł, na: § 4300 kwotę 10.000 zł w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdział 70005 – gospodarka gruntami i nieruchomościami z: § 4010 kwotę 1.710 zł, § 4110 kwotę 195 zł, § 4120 kwotę 196 zł na: § 4300 kwotę 2.101 zł.

Zmiany objęte niniejszą uchwałą wprowadza się na wniosek kierownika jednostki. Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 132/575/2018.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Urzędu Marszałkowskiego w Opolu dotyczącym zaopiniowania projektu zmiany planu zagospodarowania przestrzennego województwa opolskiego wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego ośrodka wojewódzkiego i Prognozą oddziaływania na środowisko.

Zarząd postanowił pozytywnie zaopiniować projekt zmiany planu zagospodarowania przestrzennego województwa opolskiego wraz z Planem zagospodarowania przestrzennego obszaru funkcjonalnego ośrodka wojewódzkiego i prognozą oddziaływania na środowisko nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem dotyczącym dalszej dzierżawy sieci wodociągowej w Bogacicy na rzecz Wodociągi i Kanalizacja HYDROKOM Sp. z o.o w Kluczborku.

Dotychczasowy czas obowiązywania umowy uległ zakończeniu.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać i upoważnić Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przeprowadzenia negocjacji w sprawie przekazania i przejęcia przez Wodociągi i Kanalizację Hydrokom Sp.z o.o w Kluczborku urządzeń wymienionych w piśmie.

 

Do punktu 5 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Z-cy Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym umowy użyczenia lokalu użytkowego przy ul.Jagiellońskiej 1.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na zawarcie kolejnej umowy użyczenia nieruchomości lokalowej stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej przy ul.Jagiellońskiej 1 na rzecz Polskiego Związku Emerytów, Rencistów i Inwalidów na okres 3 lat oraz ustanowić opłatę dotyczącą kosztów eksploatacji użyczanego lokalu w wysokości 150,00,-zł brutto kwartalnie.  

 

Do punktu 6 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z protokołem komisji ds.rozpatrzenia wniosków o przyznanie dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, ze środków budżetu powiatu kluczborskiego.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił zatwierdzić przyznane dotacje:

  1. Konserwacja pokrycia dachu drewnianego kościoła pw. św. Piotra i Pawła w Rożnowie, w kwocie 4000,-zł.
  2. Kontynuacja wymiany pokrycia dachowego – ETAP II – połać główna od strony zachodniej kościoła pw. św. Augustyna w Kostowie, w kwocie 6400,-zł.
  3. Konserwacja i impregnacja środkami impregnacyjnymi kościoła drewnianego pw. Narodzenia Jana Chrzciciela w Wędryni, w kwocie 4200,-zł.
  4. Wymiana pokrycia dachowego z gontów oraz uzupełnienie brakujących elementów więźby dachowej w drewnianym kościele pw. Podwyższenia Krzyża Świętego w Wierzbicy Dolnej, w kwocie 8700,-zł.
  5. Wymiana pokrycia dachu z dachówki karpiówki wraz z obróbkami blacharskimi, rynnami i rurami spustowymi w kościele pw. Matki Boskiej Częstochowskiej w Krzywiźnie, w kwocie 8300,-zł.

Ponadto Zarząd zobowiązał inspektora ds.Ochrony Zabytków do przygotowania stosownych dokumentów w tym zakresie.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejną sprawą było odwołanie Pani E.W od decyzji Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku wydanej w dniu 21 lipca 2015 r. z upoważnienia Starosty Kluczborskiego
Odwołanie dotyczy umorzenia pozostałej do spłaty kwoty nienależnie pobranego świadczenia w ramach projektu ,,Bliżej do celu” ze względu na trudną sytuację socjalną.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na umorzenie pozostałej kwoty do spłaty powstałej w wyniku nienależnie pobranego świadczenia w ramach projektu ,,Bliżej do celu”.

W związku z powyższym Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownych dokumentów wymaganych w przypadku umorzenia spłaty.

 

Do punktu 8 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z wnioskiem Pana P.M dotyczącym rozłożenia na raty powstałej kwoty za usunięcie i przechowywanie pojazdu marki Skoda Felicja na parkingu strzeżonym.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na rozłożenie na raty płatności w kwocie 2273,-zł powstałej w wyniku usunięcia i przechowywania pojazdu marki Skoda Felicja Kombi na parkingu strzeżonym.

Zarząd zobowiązał Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownych dokumentów w tej sprawie.

 

Do punktu 9 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym zorganizowania robót publicznych na stanowisku konserwator-woźny.

Zarząd postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w WODiDZ w Kluczborku na stanowisku konserwator.

Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku Pana Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego i Pana Jakuba Golińskiego-Członka Zarządu Powiatu.

 

Do punktu 10 porządku

 

Przystąpiono do zapoznania się z wnioskiem Pana J.J dotyczącym umożliwienia spłaty w ratach należności powstałej w wyniku  usunięcia i umieszczenia na parkingu strzeżonym pojazdu.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na spłatę w 11 ratach począwszy od miesiąca lutego należności powstałej w wyniku  usunięcia i umieszczenia na parkingu strzeżonym pojazdu Ford Escort.

Zarząd postanowił zobowiązać Skarbnika Powiatu do przygotowania stosownych dokumentów w tej sprawie.

 

Do punktu 11 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem ,,REMOST” dotyczącym uzgodnienia koncepcji budowy drogi rowerowej na ul.Jana Pawła II w Kluczborku na odcinku o długości 0,868 km (0+011-0+879) z  projektu pn: „Realizacja strategii niskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego” współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 w ramach Poddziałania 3.1.1-Strategie niskoemisyjne w miastach subregionalnych.

Zarząd po zapoznaniu się zaakceptował wstępną koncepcję budowy ww.drogi.
Ponadto Zarząd zaakceptował propozycję wykonawcy, aby dla części przebiegu drogi rowerowej mieszczącej się w pasie drogi dokumentować zgłoszeniem budowlanym a dla części przebiegu drogi rowerowej przez działki nie będącą własnością Powiatu przygotować dokumentację dla decyzji ZRID.

 

Do punktu 12 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem Kluczborskiego Klubu Wspinaczkowego ,,ZAWRAT” z wykonania zadania publicznego w obszarze wspierania i upowszechniania kultury fizycznej o nazwie: Mistrzostwa Województwa Opolskiego we wspinaczce sportowej zatwierdzając je bez uwag.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejno zapoznano się ze sprawozdaniem końcowym z wykonania zadania publicznego złożonym przez UKS ,,Mickiewicz” pod tytułem: ,,Udział  młodzieży UKS Mickiewicz w rozgrywkach siatkarskich” zatwierdzając je bez wnoszenia uwag.

 

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu z następującymi projektami uchwał:

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Ministra Zdrowia w sprawie poprawy systemu ochrony zdrowia.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do Wojewody Opolskiego w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Dyrektora Opolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia w sprawie funkcjonowania Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do Konsultanta Wojewódzkiego w dziedzinie choroby wewnętrzne dla województwa opolskiego w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska  Rady Powiatu w Kluczborku do Prezesa Okręgowej Opolskiej Izby Lekarskiej w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia stanowiska Rady Powiatu w Kluczborku do jednostek Podstawowej Opieki Zdrowotnej w sprawie wsparcia kadry lekarskiej na oddziale chorób wewnętrznych Powiatowego Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.

Sesja została zwołana w związku z wnioskiem Komisji Zdrowia i Bezpieczeństwa Publicznego.

 

Do punktu 15 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork na udzielenie dotacji celowej na realizację zadań określonych w porozumieniu w sprawie organizacji doskonalenia zawodowego i doradztwa metodycznego dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach organizacyjnych Gminy Kluczbork.

Do podpisania umowy Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach:
Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.  

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z treścią Porozumienia pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Powiatem Zgorzeleckim oraz Miastem Jelenia Góra w sprawie przyjęcia dzieci do placówki opiekuńczo-wychowawczej w Powiecie Kluczborskim.

Zarząd do treści Porozumień nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.    

Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z treścią Umowy Konsorcjum dot. Byczyńskiego Ośrodka Wsparcia Ekonomii Społecznej” pomiędzy PROFES Spółdzielnią Socjalną, Gminą Byczyna, Powiatem Kluczborskim i Stowarzyszeniem Animacji Lokalnej ARKONA.

Powyższa Umowa jest niezbędna poza Umową partnerską zawartą do wniosku o dofinansowanie w ramach RPO WO 2014-2020 do złożenia wniosku o ponowną akredytację.

Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu  do jej podpisania.

Zarząd postanowił również o udzieleniu Pełnomocnictwa Naczelnikowi Wydziału Komunikacji i Transportu do odbioru usuniętego pojazdu marki BMW z parkingu strzeżonego, demontaż w stacji demontażu pojazdów wraz z późniejszym jego wyrejestrowaniem.

Do udzielenia pełnomocnictwa Naczelnikowi Komunikacji  Zarząd upoważnił dwóch członków w osobie: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.

Do punktu 16 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 132 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

                                              

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk