Protokół Nr 130/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 28 grudnia 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku,

-w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią.

-w sprawie zmiany Uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia instrukcji obiegu dokumentów księgowych dla jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego, których obsługa finansowo-księgowa prowadzona jest przez Wydział Obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz procedury wspólnej obsługi finansowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego.

3.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody właściciela budynku przy ul.Kossaka 10 A (internat WODiDZ) dotyczącej doposażenia obiektu w instalację ppoż.

4.Pismo Dyrektora ZSP Nr 2  CKU w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zatrudnienie sprzątaczki od stycznia 2018 r. do listopada 2018 r. (na okres refundacji wynagrodzenia pracownika z PUP).

5.Pismo Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczące ostatecznego planu dochodów i wydatków dla SOSW na 2018 r

6.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 21 grudnia 2017 r.  

7.Wolne wnioski.

8.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20.12.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 129/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku.

Ogłasza się otwarty konkurs ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku realizowanych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w obszarach:

-Pomocy społecznej, w tym pomocy rodzinom i osobom w trudnej sytuacji życiowej oraz wyrównywania szans tych rodzin i osób;

-Kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;

-Wspierania i upowszechniania kultury fizycznej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 130/566/2017.

Kolejno Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie upoważnienia Członków Zarządu do dokonania czynności prawnej polegającej na sfinansowaniu zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią.

W związku z podjętą przez Radę Powiatu w Kluczborku Uchwałą Nr XXXVIII/236/2017 z dnia 21 grudnia 2017 roku w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią Zarząd Powiatu w Kluczborku podjął decyzję o dokonaniu wymienionej czynności prawnej oraz upoważnił dwóch członków zarządu w osobach Piotr Pośpiech-Przewodniczący Zarządu oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do podpisania stosownej umowy.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 130/567/2017.

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmiany Uchwały Zarządu Powiatu w Kluczborku w sprawie przyjęcia instrukcji obiegu dokumentów księgowych dla jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego, których obsługa finansowo-księgowa prowadzona jest przez Wydział Obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego w Starostwie Powiatowym
w Kluczborku oraz procedury wspólnej obsługi finansowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego.

Niniejszy projekt uchwały zmienia zasady obiegu dokumentów księgowych pomiędzy jednostkami organizacyjnymi, a Starostwem Powiatowym w Kluczborku dla których obsługa finansowo-księgowa prowadzona jest przez Wydział Obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego. Przyjęto procedurę wspólnej obsługi finansowej jednostek organizacyjnych w celu określenia przejrzystych zasad postępowania. Powyższa zmiana spowodowana jest podjęciem Uchwały Nr XXXVIII/237/2017 z dnia 21 grudnia 2017 roku przez Radę Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały w sprawie prowadzenia obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku, która dotyczy przejęcia obsługi finansowo- księgowej następnych dwóch jednostek Powiatu Kluczborskiego.

Członkowie Zarządu do przedłożonego projektu nie wnieśli uwag w związku z czym podjęli uchwałę Nr 130/568/2017.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody właściciela budynku przy ul.Kossaka 10 A (internat WODiDZ) dotyczącej doposażenia obiektu w instalację ppoż.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania pisma do właściciela budynku przy ul.Kossaka 10 A w powyższej sprawie.

Zarząd zwrócił się z prośbą o szczegółowe sprecyzowanie rodzaju i zakresu prac, które muszą zostać wykonane w ww.budynku. 

Zarząd ponadto zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu  do udzielenia odpowiedzi Dyrektorowi WODiDZ o podjętych działaniach.

 

Do punktu 4 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 2  CKU w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zatrudnienie sprzątaczki od stycznia 2018 r. do listopada 2018 r.

Zarząd wstępnie zaopiniował negatywnie wniosek Dyrektora ZSP Nr 2 CKU.

Po zapoznaniu się z opinią Wydziału Edukacji i Sportu Zarząd podejmie ostateczną decyzję w powyższej sprawie.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora SOSW w Kluczborku dotyczącym ostatecznego planu dochodów i wydatków dla SOSW na 2018 r.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem uznał za konieczne dokonanie weryfikacji przez Wydział kosztów funkcjonowania jednostki i zabezpieczenia finansowania na 2018 rok pod kątem kosztów jednostki w tym, wydatków związanych z  bieżącym utrzymaniem oraz zatrudnieniem pracowników pedagogicznych oraz niepedagogicznych. 

 

Do punktu 6 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 21.12.2017r. .

1.      Uchwałę Nr XXXVIII/234/2017 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu powiatu kluczborskiego na rok 2017-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XXXVIII/235/2017 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XXXVIII/236/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań powiatu kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura FP,

4.      Uchwałę Nr XXXVIII/237/2017 w sprawie zmiany Uchwały w sprawie prowadzenie obsługi finansowo-księgowej jednostek organizacyjnych powiatu przez Starostwo Powiatowe w Kluczborku-postanowiono przekazać Naczelnikowi OFJ,

5.      Uchwałę Nr XXXVIII/238/2017 zmieniająca Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków PFRON na 2017 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Dyrektorowi PCPR w Kluczborku,

6.      Uchwałę Nr XXXVIII/239/2017 w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2018 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

7.      Uchwałę Nr XXXVIII/240/2017 w sprawie uchwalenia wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu.

Do punktu 7 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 8 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 130 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk