Protokół Nr 126/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 11 grudnia 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

4.Pismo Ekologika z Opola dotyczące opiniowania projektu ,,Programu ochrony środowiska dla Gminy Byczyna na lata 2017-2020 z perspektywą do 2024 roku” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.

5.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące obowiązku uzyskania przez nauczyciela wychowawcę zgody dyrektora WODiDZ w Kluczborku na zatrudnienie w innej jednostce.

6.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu dotyczące konkursu ,,SENIOR +”-edycja 2018.

7.Pismo Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotyczące sprawozdania podsumowującego akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2011 w powiecie kluczborskim w 2017 roku.

8.Pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotyczące wniosku o zwiększenie środków na wynagrodzenia w 2018 roku.(sprawa z posiedzenia z dnia 30.11.2017 r.)

9.Pełnomocnictwo dla Wicedyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 - Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w wyznaczonym zakresie.

10.Umowa pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim na dofinansowanie wyposażenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej w ramach realizowanego przez jednostkę samorządu terytorialnego zadania własnego polegającego na prowadzeniu szkoły. 

11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty wynajmu na okres 48 miesięcy od dealerów dla ZSP Nr 1, WODiDZ i CAOPOW w Bogacicy.

12.Decyzje:

-w sprawie ustanowienia trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1342 O –Świniary Wielkie – Wierzbica Dolna.

-w sprawie ustanowić   trwały  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 2124 O – ul. Mickiewicza, Kluczbork.

13.Pismo WODiDZ w Kluczborku dotyczące zwiększenia środków w budżecie na rok 2018.

14.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczące zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na rozwój sieci mieszkań chronionych w 2018 roku.

15.Pismo Przedsiębiorstwa ,,LARIX” dotyczące upoważnienia do reprezentowania Inwestora przy uzyskiwaniu uzgodnień oraz decyzji dotyczących inwestycji pn:,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300”.

16.Pismo Gminy Lasowice Wielkie w sprawie opinii dotyczącej rozwiązań przyjętych w projekcie ,,Zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lasowice Wielkie”.

17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniający Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2017 rok.

18.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.11.2017 r.   

19.Wolne wnioski.

-Aneksy PKS,

-Pismo REMOST dotyczące pełnomocnictwa do reprezentowania Starosty Kluczborskiego w sprawach dotyczących opracowania dokumentacji projektowej:,,Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła  II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0.868 km (0+011-0+879)”,

-sporządzenie i ogłoszenia zapytania o cenę w zakresie usług bankowych Powiatu Kluczborskiego oraz jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego.

20.Zamknięcie posiedzenia.

  

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30.11.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 125/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 754 - Bezpieczeństwo publiczne i ochrona przeciwpożarowa, rozdział 75411-Komendy powiatowe Państwowej Straży Pożarnej z: § 4050 kwotę 15.412 zł na: § 3070 kwotę  15.412 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Komendanta Komendy Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 126/551/2017.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 852 - Pomoc społeczna, rozdział 85202 - Domy pomocy społecznejz: § 4210 kwotę 900 zł., 4220 kwotę  4.800 zł, § 4230 kwotę 6.800 zł, § 4260 kwotę 7.400 zł, § 4270 kwotę 1.713 zł, § 4280 kwotę 845 zł, § 4300 kwotę 3.700 zł, § 4360 kwotę 1.014 zł, § 4430 kwotę  2.806 zł, § 4440 kwotę 450 zł, § 4510 kwotę 500 zł, § 4520 kwotę 6.631 zł, § 4530 kwotę  100 zł, § 4700 kwotę  121 zł na: § 4010 kwotę 37.780 zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Kluczborku.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 126/552/2017.

 

Do punktu 3 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania przyznania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił zaopiniować dodatek funkcyjny i motywacyjny dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 stycznia 2018 r. do 31 marca 2018 r.

Ze względu na zastępstwo za Dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku postanowiono o przyznaniu dodatku motywacyjnego na okres od 1 stycznia 2018 r. do 31 marca 2018 r. dla Wicedyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku.

 

Do punktu 4 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Ekologika z Opola dotyczącym opiniowania projektu ,,Programu ochrony środowiska dla Gminy Byczyna na lata 2017-2020 z perspektywą do 2024 roku” wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko oraz opinią Naczelnika Wydziału Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Leśnictwa postanowił pozytywnie zaopiniować projekt ww.Programu wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko nie wnosząc do niego uwag.

 

Do punktu 5 porządku

 

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym obowiązku uzyskania przez nauczyciela wychowawcę zgody dyrektora WODiDZ w Kluczborku na zatrudnienie w innej jednostce oraz interpretacją prawną w tej sprawie.

Zarząd zaakceptował stanowisko prawne w powyższej sprawie i postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do przekazanie ww.interpretacji Przewodniczącemu Rady Powiatu, Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej oraz Dyrektorowi WODiDZ w Kluczborku.  

 

Do punktu 6 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu dotyczącym konkursu ,,SENIOR +”-edycja 2018.

Zarząd Powiatu zapoznał się z ofertą Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Opolu w sprawie konkursu ,,SENIOR +”-edycja 2018 i po analizie możliwości i potrzeb podjął decyzje o nieprzystępowaniu do aplikacji w naborze Senior + edycja 2018.

 

Do punktu 7 porządku

 

Zarząd kolejno przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia dotyczącym sprawozdania podsumowującego akcję szczepień profilaktycznych przeciwko meningokokom grupy C u dzieci sześcioletnich-rocznik 2011 w powiecie kluczborskim w 2017 roku.

Zarząd po zapoznaniu przyjął przedmiotowe sprawozdanie nie wnosząc do niego uwag.

  

Do punktu 8 porządku

 

Kolejno Zarząd ponownie powrócił do pisma Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotyczącego wniosku o zwiększenie środków na wynagrodzenia w 2018 roku (sprawa z posiedzenia z dnia 30.11.2017 r.).

Zarząd po ponownej analizie pisma oraz uwag Dyrektora PUP w Kluczborku w sprawie planowanych kosztów, zobowiązuje Panią do unieważnienia konkursu na stanowisko Wicedyrektora PUP.

Stanowisko to zdaniem Zarządu nie będzie na razie obsadzone, a pojawiające się dzięki temu oszczędności mogą zostać przeznaczone na realizację innych ważnych zadań Powiatowego Urzędu Pracy, w tym zadań, które z mocy prawa zostały przypisane do PUP w Kluczborku.   

 

Do punktu 9 porządku

 

Następnie Zarząd postanowił o udzieleniu Pełnomocnictwa dla Wicedyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2-Centrum Kształcenia Ustawicznego w Kluczborku do występowania w imieniu Zarządu Powiatu w wyznaczonym zakresie na czas zastępstwa za Dyrektora.

 

Do punktu 10 porządku

 

Zarząd zapoznał się z treścią Umowy pomiędzy Wojewodą Opolskim a Powiatem Kluczborskim na dofinansowanie wyposażenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej w ramach realizowanego przez jednostkę samorządu terytorialnego zadania własnego polegającego na prowadzeniu szkoły.  Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym upoważniono dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.

 

Do punktu 11 porządku

 

Kolejną sprawa było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatui Promocji Powiatu dotyczące wyboru najkorzystniejszej oferty leasingu-wynajmu długoterminowego na okres 48 miesięcy samochodów od dealerów dla ZSP Nr 1, WODiDZi CAOPOW w Bogacicy.

Zarząd po zapoznaniu się z ofertami dealerów marek: Volkswagen, Peugeot, Dacia, Ford oraz Fiat postanowił o wyborze najkorzystniejszej oferty jaką przedstawiła firma WiW Sp.z o.o dealer Peugeot na leasing-wynajm długoterminowy trzech samochodów dla: ZSP Nr 1 w Kluczborku, WODiDZ i CAOPOW w Bogacicy.

W związku z powyższym Zarząd zleca przeprowadzenie wszelkich niezbędnych czynności związanych z podpisaniem umów oraz jednoczesnym wskazaniem użytkowników poszczególnych pojazdów, czyli jednostek, na które zostaną wystawione faktury związane z miesięczną odpłatnością i kosztami ubezpieczenia.

Ponadto Zarząd zwraca uwagę, aby pierwsze płatności związane z podpisaniem umów przypadły na miesiąc styczeń 2018 roku.

Zarząd wyraził również zgodę, aby w ww.leasingu-wynajmie długoterminowym uwzględnić  opony zimowe oraz felgi do ww. samochodów.

Jednocześnie Zarząd postanowił upoważnić inspektora w Biurze Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do wszelkich czynności związanych z podpisaniem zamówienia.

Zarząd także upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umów.        

 

Do punktu 12 porządku

 

Postanowiono o podpisaniu Decyzji:

-w sprawie ustanowienia trwałego  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku   z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 1342 O –Świniary Wielkie – Wierzbica Dolna.

-w sprawie ustanowić   trwały  zarządu  na  rzecz  Zarządu  Dróg  Powiatowych  w   Kluczborku z   siedzibą w Kluczborku ul. Jagiellońska 3, dla nieruchomości oznaczonej w ewidencji gruntów i budynków jako działkę zajętą pod drogę powiatową nr 2124 O – ul. Mickiewicza, Kluczbork.

 

Do punktu 13 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczącym zwiększenia środków w rozdziale 85410 w § 4210, § 4270,  § 6050, § 6060 w budżecie na rok 2018.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że wszelkie zapisy projektu budżetu wynikają wyłącznie z wyliczeń i posiadanych środków na 2018 rok, ewentualne zmiany w budżecie mogą być wprowadzone po uchwaleniu budżetu na 2018 rok.

 

Do punktu 14 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącym zapotrzebowania na środki finansowe przeznaczone na rozwój sieci mieszkań chronionych w 2018 roku i po szczegółowej analizie uznał, że nie będzie występował o środki finansowe na rozwój sieci mieszkań chronionych w 2018 roku ze względu na krótki termin na przygotowanie wszelkich wymaganych dokumentów oraz na brak środków finansowych w budżecie powiatu.

 

Do punktu 15 porządku

 

Zarząd zapoznał się z pismem Firmy PHU LARIX Sp.z 0.0 z Lublińca, która  w związku prowadzeniem inwestycji w formule zaprojektuj i wybuduj na zadaniu ,,Budowa ścieżki rowerowej i kanalizacji deszczowej w ciągu drogi powiatowej nr 1344 O na odcinku od km 0+445 do km 3+300”zwróciła się o udzielenie upoważnienia do reprezentowania Inwestora przy uzyskiwaniu uzgodnień oraz decyzji dotyczących powyższej inwestycji.

Zarząd postanowił o udzieleniu powyższego upoważnienia i upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Jakub Goliński-członek Zarządu do jego podpisania.

 

Do punktu 16 porządku

 

Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Gminy Lasowice Wielkie w sprawie opinii dotyczącej rozwiązań przyjętych  w projekcie ,,Zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lasowice Wielkie”.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem pozytywnie zaopiniował proponowane zmiany dotyczące rozwiązań przyjętych w projekcie ,,Zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Lasowice Wielkie.

  

Do punktu 17 porządku

 

Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku zmieniający Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych na 2017 rok.

Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił skierować je pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 18  porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 30.11.2017 r.

1.Uchwałę Nr XXXVII/232/2017 zmieniająca Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok–postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.Uchwałę Nr XXXVII/233/2017 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej-postanowiono  przekazać Skarbnikowi Powiatu.

 

Do punktu 19 porządku

 

Zarząd postanowił o podpisaniu Aneksów:

-Aneks Nr 1 do umowy z dnia 21.12.2016r.zawartej pomiędzy Gminą Byczyna, PKS w Kluczborku Sp.z o.o, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego”,

-Aneks Nr 1 do umowy z dnia 19.12.2016r. zawartej pomiędzy Gminą Gorzów Śląski, PKS w Kluczborku Sp.z o.o, Powiatem Oleskim, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego”,

-Aneks Nr 2 do umowy z dnia 21.12.2017r. zawartej pomiędzy Gminą Lasowice Wielkie, PKS w Kluczborku Sp.z o.o, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego”,

-Aneks Nr 1 do umowy dnia 19.12.2016r. zawartej pomiędzy Gminą Zębowice, PKS w Kluczborku Sp.z o.o, Powiatem Oleskim, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego”,

-Aneks Nr 2 do umowy dnia 19.12.2016r. zawartej pomiędzy Gminą Radłów, PKS w Kluczborku Sp.z o.o, Powiatem Oleskim, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego”,

-Aneks Nr 5 do umowy z dnia 23.12.2016r. zawartej pomiędzy Gminą Kluczbork, PKS w Kluczborku Sp.z o.o, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznych w zakresie publicznego transportu zbiorowego”.

Do podpisania ww.Aneksów Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Urszulę Pękalę –Dudę-Wicestarostę.

Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Firmy REMOST Spółka Jawna-Olesno w sprawie udzielenia pełnomocnictwa dwóm osobom: kierownikowi budowy oraz projektantowi obiektu budowlanego do występowania w imieniu Powiatu Kluczborskiego w procesie uzyskiwania pozwoleń wymaganych przepisami prawa budowlanego niezbędnych do realizacji przedsięwzięcia pn.:,, Przebudowa drogi powiatowej nr 2128 O (ul.Jana Pawła  II w Kluczborku)-budowa drogi rowerowej na odcinku o długości 0.868 km (0+011-0+879)”.

Zarząd postanowił o udzieleniu ww.pełnomocnictwa i do jego podpisania upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.

Zarząd  upoważnił także Skarbnika Powiatu do sporządzenia i ogłoszenia zapytania o cenę w zakresie usług bankowych Powiatu Kluczborskiego oraz jednostek organizacyjnych powiatu kluczborskiego.

 

Do punktu 20 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 126 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.          

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk