Protokół Nr 125/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 30 listopada 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

 

1.Otwarcie posiedzenia.

2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie powołania Zespołu koordynującego realizację Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego w powiecie kluczborskim

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,

-w sprawie przekazania upoważnienia dla kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.

3.Pismo Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotyczące wniosku o zwiększenie środków na wynagrodzenia w 2018 roku.

4.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie kursu w zawodzie piekarz I stopnia.

5.Zawiadomienie Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogdańczowice.   

6.Pismo PROMEDIA S.C dotyczące wyrażenia zgody na wykonanie na terenie pozostającym własnością Powiatu nowej trasy kablowej na terenie PCZ w Kluczborku.

7.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące zawiadomienia o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna w zakresie wsi Ligota Zamecka i Ligota Górna, część południowa. 

8.Pismo dotyczące zapoznania się z kartami ocen ofert oraz protokołem z posiedzenia komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2018 roku z dnia 27.11.2017 r. i ostatecznego rozstrzygnięcia konkursu poprzez wybór oferty. 

9.Aneks Nr 1 do Umowy nr FP.032.2.81.2017 z dnia 13.11.2017 r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork na realizację przez samorząd powiatowy ,,Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze D.

10.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczące zawiadomienia w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork część południowa.

11.Protokół z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w Internacie WODiDZ w Kluczborku w dniu 30.10.2017 r.

12.Wnioski Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w WODiDZ w Kluczborku w dniu 30.10.2017 r.

13.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych na okres od 1 stycznia do 31 marca 2018 r.

14.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2018/2019.

15.Sprawozdanie złożone przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,13-ty Dzień Inwalidy i Emeryta” i Rejonowe Ognisko Integracyjne Emerytów”. 

16.Pismo Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na udzielenie ze środków finansowych przewidzianych w planie finansowym jednostki na 2018 rok , zamówienia publicznego oraz podpisanie w 2017 roku umowy na zadanie pn:,, Naprawa drogi powiatowej nr 22950 (ulica Sienkiewicza Wołczyn) na odcinku o długości 197,67m.

17.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-Autopoprawka Zarządu Powiatu do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017.

18.Wolne wnioski.

19.Zamknięcie posiedzenia.

 

Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 22.11.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 124/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

 

Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powołania Zespołu koordynującego realizację Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego w powiecie kluczborskim.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 lutego 2017 r. w sprawie Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego na lata 2017–2022 przewiduje realizację działań z zakresu zdrowia psychicznego, należące do zadań własnych samorządów województw, powiatów i NFZ oraz ministrów właściwych ze względu na charakter działań określonych w programie.

Jednym z zadań wymienionych w harmonogramie realizacji Narodowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego jest powołanie lokalnego zespołu koordynującego z zadaniami: opracowania Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego uwzględniającego potrzeby ludności Powiatu w zakresie zdrowia psychicznego i opieki psychiatrycznej oraz dostosowanie do nich skoordynowanej działalności różnych form i oparcia społecznego oraz aktywizacji zawodowej, a także realizacji, koordynowania i monitorowania Programu.

Skład zespołu powinien zapewnić właściwą reprezentację samorządu powiatu, placówek realizujących zadania z zakresu ochrony zdrowia psychicznego, pozarządowych organizacji samopomocowych.

Do przedłożonego projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 125/547/2017.

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 20.667 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 28 listopada 2017 roku, w celu zabezpieczenia środków na sfinansowanie wyposażenia gabinetów profilaktyki zdrowotnej.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 125/548/2017. 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 2.500,-zł.

Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80120-Licea ogólnokształcące kwota 2.500,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno – Technicznych w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 125/549/2017.

Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie przekazania upoważnienia dla kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.

Przedmiotowy projekt uchwały upoważnia kierowników jednostek organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w latach następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki.

Do projektu Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 125/550/2017.

 

Do punktu 3 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku dotyczącym zwiększenie środków na wynagrodzenia w 2018 roku.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora PUP związanym z kosztami funkcjonowania PUP w 2018 roku ze szczególnym uwzględnieniem nowych zadań, stwierdził, że z decyzją wstrzyma się do momentu prac nad przyjęciem budżetu na 2018 rok i jego ewentualnymi poprawkami.

 

Do punktu 4 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie kursu w zawodzie piekarz I stopnia w związku z mniejszą liczebnością uczniów.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem dyrektora WODiDZ w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na przeprowadzenie kursu w zawodzie piekarz I stopnia przy stanie 17 uczniów.

 

Do punktu 5 porządku

 

Następnie zapoznano się z zawiadomieniem Burmistrza Kluczborka w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogdańczowice.   

Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie uzgodnić przystąpienie do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenów zainwestowanych wsi Bogdańczowice.

  

Do punktu 6 porządku

 

Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem PROMEDIA S.C dotyczącym wyrażenia zgody na wykonanie na terenie PCZ w Kluczborku pozostającym własnością Powiatu nowej trasy kablowej.

Zarząd po zapoznaniu się postanowił wyrazić zgodę na wykonanie na terenie pozostającym własnością Powiatu (teren PCZ Kluczborku)  nowej trasy kablowej przez Firmę PROMEDIA.

Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do udzielenia odpowiedzi Firmie PROMEDIA oraz powiadomienia o stanowisku Zarządu Powiatowego Centrum Zdrowia.

 

Do punktu 7 porządku

 

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym zawiadomienia o przystąpieniu do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna w zakresie wsi Ligota Zamecka i Ligota Górna, część południowa. 

Zarząd zapoznał się także z opinią Kierownika Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu i postanowił pozytywnie uzgodnić proponowane zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork oraz wsi Ligota Dolna, Ligota Zamecka i Ligota Górna w zakresie wsi Ligota Zamecka i Ligota Górna, część południowa.

 

Do punktu 8 porządku

 

Kolejną sprawą jaką przedstawił Pan Starosta było pismo dotyczące zapoznania się z kartami ocen ofert oraz protokołem z posiedzenia komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2018 roku z dnia 27.11.2017 r.

Zarząd po zapoznaniu się z kartami ocen ofert oraz protokołem z posiedzenia komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartym konkursie ofert na powierzenie prowadzenia przez organizację pozarządową, prowadzącą działalność pożytku publicznego, punktu nieodpłatnej pomocy prawnej w powiecie kluczborskim w 2018 roku z dnia 27.11.2017 r. postanowił o wyborze oferty Stowarzyszenia OPPEN Obywatel Prawo Pomoc Edukacja Nowatorstwo, z Opola, które będzie realizowało zadanie publiczne pod tytułem: ,,Prowadzenie Punktu Nieodpłatnej Pomocy Prawnej w Powiecie Kluczborskim w 2018 roku w Kluczborku w Powiatowym Ośrodku Rehabilitacji, ul.Sienkiewicza 20 B, 46-200 Kluczbork przez organizację pozarządową prowadzącą działalność pożytku publicznego”.

Zarząd ponadto upoważnił dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy na realizację ww.zadania.    

 

Do punktu 9 porządku

 

Następnie Zarząd zapoznał się z treścią Aneksu Nr 1 do Umowy nr FP.032.2.81.2017 z dnia 13.11.2017 r. pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Kluczbork na realizację przez samorząd powiatowy ,,Programu wyrównywania różnic między regionami III” w obszarze D.

Zarząd do treści nie wniósł uwag w związku z czym postanowił o upoważnieniu dwóch członków Zarządu Powiatu w osobach Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszulę Pękalę-Dudę-Wicestarostę.

 

Do punktu 10 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka dotyczącym zawiadomienia w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork część południowa.

Zarząd po zapoznaniu się z pismem Burmistrza Kluczborka oraz opinią Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu postanowił pozytywnie zaopiniować przystąpienie do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork część południowa.

 

Do punktu 11 i 12 porządku

 

Zarząd zapoznał się z protokołem z kontroli przeprowadzonej przez Komisję Rewizyjną w Internacie  WODiDZ w Kluczborku w dniu 30.10.2017 r. oraz wnioskami Komisji Rewizyjnej z przeprowadzonej kontroli w WODiDZ w Kluczborku w dniu 30.10.2017 r.

 

Do punktu 13 porządku

 

Kolejną sprawą z jaką zapoznał się Zarząd było pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych na okres od 1 stycznia do 31 marca 2018 r.

Zarząd wstępnie zapoznał się z propozycjami Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu i postanowił, że powróci do sprawy na kolejnym posiedzeniu Zarządu.

 

Do punktu 14 porządku

 

Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu w sprawie planowanego naboru do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2018/2019.

Zarząd po zapoznaniu się zatwierdził planowany nabór do klas pierwszych szkół ponadgimnazjalnych w roku szkolnym 2018/2019.

Ponadto Zarząd postanowił skierować przedmiotową informację do Komisji Oświaty, Kultury, Sportu, Turystyki, Rozwoju Rodziny celem zapoznania.  

 

Do punktu 15 porządku

 

Zarząd zapoznał się ze sprawozdaniem złożonym przez Polski Związek Emerytów, Rencistów i Inwalidów Zarząd Oddziału Rejonowego Kluczbork z wykonania zadania publicznego pod tytułem:,,13-ty Dzień Inwalidy i Emeryta” i Rejonowe Ognisko Integracyjne Emerytów”. 

Zarząd do sprawozdania nie wniósł uwag w związku z czym postanowił przyjąć je bez uwag.

 

Do punktu 16 porządku

 

Kolejno zapoznano się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na realizację zadania pn:,, Naprawa drogi powiatowej nr 22950 (ulica Sienkiewicza Wołczyn) na odcinku o długości 197,67m.”, podpisanie umowy w 2017 roku oraz wyrażenia zgody na płatność ze środków finansowych przewidzianych w planie finansowym jednostki na 2018 r.

Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem i postanowił wyrazić zgodę na uruchomienie zamówienia publicznego w trybie zamówienia do 30 tys.euro i zawarcie umowy na zadanie pn:,, Naprawa drogi powiatowej nr 22950 (ulica Sienkiewicza Wołczyn) na odcinku o długości 197,67m z płatnością w 2018 roku w ramach środków finansowych jednostki.

 

Do punktu 17 porządku

 

Następnie Zarząd postanowił o wniesieniu Autopoprawki Zarządu Powiatu do projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017.

Niniejsza Autopoprawka wprowadza zmiany w planie dotacji celowej dla jednostek sektora finansów publicznych poprzez utworzenie planu na przekazanie dotacji do Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie w Opolu w celu pokrycia kosztów utrzymania dziecka pochodzącego z powiatu kluczborskiego w placówce opiekuńczo-wychowawczej.

Zarząd zatwierdził Autopoprawkę i postanowił przedłożyć ją pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 18 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 19 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 125 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

     Joanna Strzelczyk