Protokół Nr 124/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 22 listopada 2017 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
3.Projekt zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku.
4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące uprzątnięcia powalonych 7 szt. drzew na terenie szpitala działka nr 91/25 k.m.12.
5.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na promesę zawarcia kolejnej umowy najmu na budynek po byłym magazynie TR (Laboratorium Diagnostyczne Medicina S.C B.M Basta)
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wydania zezwolenia na zajęcie działki drogowej położonej w Bogacicy oznaczonej nr 1106/2 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego.
7.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące organizacji robót publicznych na stanowisku pomocy nauczyciela.
8.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zatrudnienia na stanowisku pomoc kuchenna.
9.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
10.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 13.11.2017 r.
11.Wolne wnioski:
-zawiadomienie o wyborze oferty najkorzystniejszej na zamówienie: ,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią w kwocie 1.000.000,-zł”,
-przesunięcie płatności 3 rat (m-ce październik, listopad, grudzień) dla Firmy Siemens Polska Sp. z o.o Warszawa.
12.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 14.11.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 123/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w Dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80110-Gimnazja kwota 87.249,-zł, rozdział 80140-Centra kształcenia ustawicznego i praktycznego oraz ośrodki dokształcania zawodowego kwota 30.947,-zł, rozdział 80146-Dokształcanie i doskonalenie nauczycieli kwota 20.656,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie kwota 87.249,-zł, rozdział 80120-Licea Ogólnokształcące kwota 83.939,-zł, rozdział 80151-Kwalifikacyne kursy zawodowe kwota 3.310,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ogólnokształcących, Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego oraz Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1 w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 124/542/2017.
Kolejnym projektem z jakim zapoznano się był projekt w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801 –Oświata i wychowanie, rozdział 80102-Szkoły podstawowe specjalne z:§ 4300 kwotę 20.000 zł na:§ 4010 kwotę 20.000 zł, rozdział 80105-Przedszkola specjalne z: § 4260 kwotę 1.494 zł na: § 4010 kwotę 1.494 zł, rozdział 80110–Gimnazja z:§ 4240 kwotę 8.000 zł na:§ 4010 kwotę 8.000 zł, rozdział 80111-Gimnazja specjalne z: § 4260 kwotę 8.600 zł na: § 4010 kwotę 8.600 zł, rozdział 80120-Licea ogólnokształcące z: § 4210 kwotę 1.000 zł, § 4220 kwotę 309 zł, § 4260 kwotę 31.500 zł, § 4270 kwotę 2.000 zł, § 4280 kwotę 2.000 zł, § 4300 kwotę 2.000 zł, § 4410 kwotę 2.500 zł, § 4430 kwotę 691 zł, na: § 4010 kwotę 42.000 zł, rozdział 80130 - Szkoły zawodowe z: § 4220 kwotę 84.000 zł, § 4260 kwotę 42.900 zł, § 4300 kwotę 20.000 zł, § 4360 kwotę 1.200 zł, § 4530 kwotę 2.500 zł na:§ 4010 kwotę 150.600 zł, rozdział 80142-Ośrodki szkolenia, dokształcania i doskonalenia kadr z: § 4010 kwotę 2.000 zł, na:§ 4300 kwotę 2.000 zł, rozdział 80151 - Kwalifikacyjne kursy zawodowe z:§ 4210 kwotę 5.500 zł, § 4260 kwotę 7.100 zł, § 4300 kwotę 2.000 zł na:§ 4010 kwotę 14.600 zł w dziale 852 - Pomoc społeczna, rozdział - Domy pomocy społecznej z: § 4230 kwotę 3.500 zł, § 4260 kwotę 3.000 zł, § 4270 kwotę 3.000 zł,
§ 4300 kwotę 1.000 zł na: § 4010 kwotę 10.500 zł w dziale 854 – Edukacyjna opieka wychowawcza, rozdział 85403 - Specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze z:§ 4220 kwotę15.000 zł, § 4260 kwotę 4.000 zł, § 4300 kwotę 52.000 zł na:§ 4010 kwotę 71.000 zł,
rozdział 85406 – Poradnie Psychologiczno-Pedagogiczne z:§ 3020 kwotę 300zł, § 4210 kwotę 1.000 zł, § 4240 kwotę 500 zł, § 4260 kwotę 1.593 zł, § 4280 kwotę 1.062 zł, § 4300 kwotę 2.000 zł, § 4360 kwotę 400 zł, § 4410 kwotę 400 zł, § 4430 kwotę 1.756 zł, § 4700 kwotę 400 zł, na: § 4010 kwotę 9.411 zł, rozdział 85407 - Placówki wychowania pozaszkolnego z: § 4170 kwotę 420 zł, § 4210 kwotę 2.800 zł, § 4260 kwotę 2.500 zł, § 4420 kwotę 700 zł na:§ 4010 kwotę 6.420 zł, rozdział 85410 - Internaty i bursy szkolne z: § 4220 kwotę 104.000 zł, § 4300 kwotę 17.913 zł na:§ 4010 kwotę 96.000 zł, § 4110 kwotę 7.000 zł.§ 4120 kwotę 1.000 zł, § 4440 kwotę 17.913 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego, Zespołu Szkół Ogólnokształcących, Zespołu Szkół Licealno–Technicznych, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 1, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr 2 CKU, Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej, Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach, Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli, Młodzieżowego Domu Kultury oraz Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
Jednocześnie Zarząd postanowił o wystąpieniu do Gminy Kluczbork z wnioskiem w sprawie odroczenia płatności za gospodarowanie odpadami i upoważnił do jego podpisania Przewodniczącego Zarządu.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 124/543/2017.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 22.456,32 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 15 listopada 2017 roku, środki przeznaczone są na realizację pomocy dla repatriantów.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 124/544/2017.
Następnie przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 855-Rodzina, rozdział 85508 - Rodziny zastępcze z: § 4010 kwotę 35.000 zł na § 3110 kwotę 35.000 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 124/545/2017.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 853 -Pozostałe zadania w zakresie polityki społecznej rozdział 85395 - Pozostała działalność z: § 4307 kwotę 7.900 zł, § 4309 kwotę 1.420 zł, na:
§ 4017 kwotę 3.900 zł, § 4019 kwotę 700 zł, § 4177 kwotę 4.000 zł, § 4179 kwotę 720 zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 124/546/2017.
Do punktu 3 porządku
Członkowie Zarządu zapoznali się z projektem zaproszenia przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału w pracach komisji konkursowej do opiniowania ofert złożonych w otwartych konkursach ofert na dotacje wspierające realizację zadań publicznych w 2018 roku. Zarząd po zapoznaniu się zaakceptował proponowany projekt zaproszenia bez wnoszenia uwag.
Do punktu 4 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym uprzątnięcia powalonych 7 szt. drzew na terenie szpitala działka nr 91/25 k.m.12.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na uprzątnięcie powalonych 7 szt.drzew gatunku olcha przez jednostkę organizacyjną powiatu–ZDP w Kluczborku
Pozyskane i wyliczone drewno zgodnie z uchwałą Nr 95/404/2017 z dnia 14.03.2017 r. Zarządu Powiatu w sprawie zasad określania szacunkowej wartości masy pozyskiwanego drewna z wycinki drzew w oparciu o posiadane wymiary będzie przekazane dla ZDP w Kluczborku na opał.
Do punktu 5 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na promesę zawarcia kolejnej umowy najmu na budynek po byłym magazynie TR (Laboratorium Diagnostyczne Medicina S.C B.M Basta).
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o przygotowaniu promesy zawarcia kolejnej umowy najmu na budynek po byłym magazynie TR przy ul.M.Skłodowskiej-Curie 23 z Medycznym Laboratorium Diagnostycznym MEDICINA S.C. do dnia 30.04.2020 r.
Do punktu 6 porządku
Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wydania zezwolenia na zajęcie działki drogowej położonej w Bogacicy oznaczonej nr 1106/2 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego przez Firmę GAZOGAZ.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na wydanie zezwolenia na zajęcie działki drogowej położonej w Bogacicy oznaczonej nr 1106/2 stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego przez Firmę GAZOGAZ w celu wybudowania sieci gazowej ś/pr DN 63 wraz z przyłączem gazu do budynku mieszkalnego metodą bezwykopową.
Do punktu 7 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym organizacji robót publicznych na stanowisku pomocy nauczyciela.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem w powyższej sprawie, szczegółowej analizie zatrudnienia w SOSW oraz możliwościami finansowymi Powiatowego Urzędu Pracy w Kluczborku stwierdził, że z uwagi na brak środków finansowych w PUP nie wyraża zgody na zatrudnienie w SOSW w Kluczborku osoby w ramach robót publicznych na stanowisku pomocy nauczyciela.
Ponadto Zarząd postanowił pozostawić do dalszej analizy i decyzji dane przedstawione przez Wydział Edukacji i Sportu.
Zarząd zobowiązał Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do udzielenia odpowiedzi w powyższej sprawie Dyrektorowi SOSW w Kluczborku.
Do punktu 8 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zatrudnienia na stanowisku pomoc kuchenna w SOSW w Kluczborku.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożoną analizą przez Wydział Edukacji i Sportu na dodatkowe zatrudnienie na stanowisku pomoc kuchenna (wydawanie posiłków) w SOSW w Kluczborku postanowił nie wyrażać zgody na dodatkowe zatrudnienie na ww.stanowisku ze względu na sytuację finansową związaną z końcem roku i zamknięciem budżetu 2017.
Jednocześnie Zarząd sugeruje następujące rozwiązanie:
1)przeanalizowanie zakresów czynności innych pracowników zatrudnionych w jednostce i ewentualne skorzystanie z ich zatrudnienia do czynności związanych z wydawaniem posiłków,2)w porozumieniu z wychowawcami sprawującymi opiekę uruchomienie dyżurów wśród młodzieży zamieszkującej w internacie w godzinach wydawania posiłków, zwłaszcza w dni wolne od nauki.
Zarząd postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu do udzielenia odpowiedzi Dyrektorowi SOSW w powyższej sprawie.
Do punktu 9 porządku
Zarząd przystąpił do zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017,
-projekt uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
Zarząd zatwierdził przedłożone materiały i postanowił skierować je pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 10 porządku
Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji w dniu 13.11.2017 r..:
1. Uchwałę Nr XXXVI/227/2017 w sprawie wyrażenia zgody na sfinansowanie zobowiązań Powiatu poprzez przejęcie wierzytelności-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu,
2. Uchwałę Nr XXXVI/228/2017 w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2018 rok-postanowiono przekazać Naczelnikowi Spraw Obywatelskich, Zarządzania Kryzysowego i Promocji Zdrowia,
3. Uchwałę Nr XXXVI/229/2017 w sprawie zasad udzielenia dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków-postanowiono przekazać Samodzielnemu stanowisku ds.ochrony zabytków,
4. Uchwałę Nr XXXVI/230/2017 w sprawie ustalenia wysokości opłat za usunięcie i przechowywanie pojazdów w 2018 roku-postanowiono przekazać Naczelnikowi Komunikacji i Transportu,
5. Uchwałę Nr XXXVI/231/2017 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego-postanowiono przekazać Kierownikowi Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu.
Do punktu 11 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z zawiadomieniem o wyborze oferty najkorzystniejszej na zamówienie: ,,Sfinansowanie zobowiązań Powiatu Kluczborskiego poprzez przejęcie wierzytelności przez osobę trzecią w kwocie 1.000.000,-zł”.
Zarząd postanowił o wyborze najkorzystniejszej oferty nr 1 złożonej przez Komunalny Fundusz Inwestycyjny Zamknięty Pl.Dąbrowskiego 1 z Warszawy.
Najkorzystniejsza oferta została wybrana na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w zapytaniu, którymi były, cena.
Kolejno Pani Skarbnik poinformowała, że firma Siemens Polska Sp. z o.o Warszawa wyraziła zgodę na przesunięcie terminu płatności rat, które przypadają na m-ce: październik, listopad, grudzień 2017 roku.
W związku ze zgodą Firmy Siemens Polska Sp. z o.o Warszawa na przesunięcie terminu płatności trzech rat przypadających za ww.miesiące 2017 roku Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach Piotra Pośpiecha-Starosty Kluczborskiego oraz Urszuli Pękali-Dudy-Wicestarosty do podpisania stosownych dokumentów wraz z aneksem do umowy.
Do punktu 12 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 124 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk