Protokół Nr 121/2017

z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku

w dniu 31 października 2017 r.

 

Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.

 

Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:

1.Otwarcie posiedzenia.

2.projekty uchwał Zarządu Powiatu:

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

3.Pismo ZSO w Kluczborku dotyczące podziału na grupy na przedmiocie informatyka w klasie I A oraz w I B liceum.

4.Pismo Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczące ogłoszenia przez MRPiPS otwartego konkursu ofert na finansowe wspieranie zadań z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 ,,MALUCH +” 2018.  

5.Wniosek o zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku w Wydziale Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu na stanowisku referent.

6. Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2018 rok.

7.Ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 30.10.2017 r.  

8.Prace nad projektem budżetu na 2018 rok.

9.Wolne wnioski.

10.Zamknięcie posiedzenia.

 

            Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 27.10.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 120/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku

  

Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.

Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 14.000 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 26 października 2017 roku, z przeznaczeniem na realizację działań wynikających z Rządowego programu rozwijania szkolnej infrastruktury oraz kompetencji uczniów i nauczycieli w zakresie technologii informacyjno – komunikacyjnych na lata 2017-2019 – „Aktywna tablica”. Zarząd do projektu nie wniósł uwag w związku z czym podjął uchwałę Nr 121/533/2017.

Kolejno zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.

Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80102-Szkoły podstawowe specjalne kwota 4.000,-zł.

Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80111-Gimnazja specjalne kwota 2.000,-zł i rozdział 80134-Szkoły zawodowe specjalne kwota 2.000,-zł.

Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.

Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 121/534/2017.

 

Do punktu 3 porządku

  

Zarząd zapoznał się z pismem ZSO w Kluczborku dotyczącym podziału na grupy na przedmiocie informatyka w klasie I A oraz w I B liceum.

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem Dyrektora ZSO w Kluczborku oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na podział na grupy na przedmiocie informatyka w klasie I A oraz I B Liceum od  dnia 1 stycznia 2018 r.

  

Do punktu 4 porządku

  

Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego dotyczącym ogłoszenia przez MRPiPS otwartego konkursu ofert na finansowe wspieranie zadań z zakresu rozwoju instytucji opieki nad dziećmi w wieku do lat 3 ,,MALUCH +” 2018.  

Zarząd Powiatu po analizie programu ,,MALUCH +” 2018 postanowił o nieprzystępowaniu do ww.programu z uwagi na określony charakter zadania, które leży w kompetencjach samorządów gminnych. 

 

Do punktu 5 porządku

  

Zarząd Powiatu zapoznał się z wnioskiem Starosty Kluczborskiego w sprawie zorganizowania robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku referenta w Wydziale Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu.  

Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z powyższym wnioskiem postanowił wyrazić zgodę na zorganizowanie robót publicznych w Starostwie Powiatowym w Kluczborku na stanowisku referenta w Wydziale Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu. Zarząd Powiatu upoważnił do podpisania wniosku pana Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego i pana Jakuba Golińskiego - Członka Zarządu Powiatu.

 

Do punktu 6 porządku

  

Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:

-projekt uchwały Rady Powiatu w sprawie ustalenia rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu kluczborskiego na 2018 rok.

Zarząd po zapoznaniu się z projektem postanowił zatwierdzić przedłożony projekt i skierować go pod obrady Rady Powiatu.

 

Do punktu 7 porządku

 

Przystąpiono do ustalenie sposobu realizacji uchwał Rady Powiatu w Kluczborku z sesji
w dniu 30.10.2017 r..:

1.      Uchwałę Nr XXXV/224/2017 zmieniającą Uchwałę w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu kluczborskiego na rok 2017 -postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

2.      Uchwałę Nr XXXV/225/2017 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej –postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu,

3.      Uchwałę Nr XXXV/226/2017 zmieniająca Uchwałę w sprawie określenia zadań do realizacji ze środków PFRON na 2017 rok-postanowiono przekazać Skarbnikowi Powiatu oraz Dyrektorowi PCPR w Kluczborku.

Do punktu 8 porządku

  

Zarząd przystąpił do dalszych prac nad projektem budżetu na 2018 rok.

Bardzo szczegółowej ponownej analizie poddano dochody i wydatki w oświacie.

Omawiano dochody w dziale 801-Oświata i wychowanie oraz w dziale 854-Edukacyjna opieka wychowawcza.

W jednostkach oświatowych zaplanowano dochody z usług świadczonych przez jednostki oświatowe różnym podmiotom np.: najem lokali, odpłatność za kursy i szkolenia, ze sprzedaży wyrobów gotowych przez pracownie ćwiczeń praktycznych prowadzone przez zasadnicze szkoły zawodowe.

Wydatki w oświacie wprowadzone z wniosków, które wpłynęły bez ujęcia remontów i inwestycji wynoszą około 34.460 mln.zł.

Analizie poddano wynagrodzenia nauczycieli jak i administracji z jednostek oświatowych.

Pan Jakub Goliński stwierdził, że przeliczając każdą szkołę pod kątem liczby etatów, czyli  każdego nauczyciela indywidualnie, biorąc pod uwagę jego wysługę, stopień awansu zawodowego w niektórych jednostkach są różnice pomiędzy średnimi a faktycznymi i rozbieżność ta sięga około 100 tys.zł.

Pan Goliński wyjaśnił, że powyższe rozbieżności wynikają stąd, iż na średnich symulacja jest bardzo prosta czyli np.:  liczba etatów nauczyciela dyplomowanego mnożona jest przez średnią Ministerialną. Aby średnia Ministerialna została osiągnięta oprócz wszystkich składowych do zasadniczej również kalkulowane są około 3 godziny ponadwymiarowe.

Pan Jakub Goliński jako przykład podał ZSO w Kluczborku, w którym to nauczyciele są w przeważającej większości na ,,gołych” etatach. Dlatego w takim przypadku różnica wynosi niespełna 700 tys.zł., gdyż nie posiadają oni godzin ponadwymiarowych.

Ponadto analizując średnie stwierdza się niedoszacowanie SOSW w Kluczborku ze względu na przysługujące dodatki.

Reasumując biorąc pod uwagę te same składowe, które są na średnich i biorąc pod uwagę wynagrodzenia brutto z 13-tą pensją, ZUS-em, 5% dodatkiem motywacyjnym oraz innymi dodatkami jakie są np.w SOSW i PPP i założeniami około 100 tys.zł za pracę w warunkach nocnych w WODiDZ wychodzi około 100 tys. mniej na całości względem średnich.

Zarząd zdecydował, że na kolejnym posiedzeniu Zarządu, które zostało zaplanowane na dzień 3 listopada 2017 r. zostaną ponownie przeanalizowane dochody i wydatki na 2018 rok jeśli chodzi o sprawy związane z oświatą.

  

Do punktu 9 porządku

 

Innych spraw nie poruszano.

 

Do punktu 10 porządku

 

W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 121 posiedzenie Zarządu Powiatu.

Na tym protokół zakończono.

 

 

                                                                                  Zarząd Powiatu:

 

 

                                                           1.Piotr Pośpiech               ………………………………

 

 

                                                           2.Urszula Pękala-Duda    ………………………………

 

 

                                                           3.Jakub Goliński                ………………………………

 

 

                                                          

 

       Protokołowała:

 

    Joanna Strzelczyk