Protokół Nr 120/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 27 października 2017 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Skorygowane sprawozdanie z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój i upowszechnianie kolarstwa wśród dzieci i młodzieży” złożone przez UKS STO-BRAWKA”.
3.Prace nad projektem budżetu powiatu na 2018 rok.
4.Wolne wnioski.
-pismo PIP w Opolu dotyczące terminu wypłacania godzin ponadwymiarowych w jednostkach oświatowych.
5.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 13.10.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 120/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się ze skorygowanym sprawozdaniem z wykonania zadania publicznego pod tytułem: ,,Rozwój i upowszechnianie kolarstwa wśród dzieci i młodzieży” złożone przez UKS STO-BRAWKA” i przyjął je bez uwag.
Do punktu 3 porządku
Prace nad budżetem na 2018 rok.
Zarząd poddał analizie zestawienie niezbędnych potrzeb wydatkowych w zakresie oświaty i wychowania.
W zestawieniu z planowanymi dochodami na ten cel postanowiono o dalszych pracach związanych ze zmniejszeniem deficytu/brakiem środków na tym zadaniu.
W związku z otrzymaniem informacji o dotacjach z budżetu Państwa na zadania własne i z zakresu administracji rządowej postanowiono o ujęciu ich w projekcie zgodnie z klasyfikacją budżetową oraz zestawienie dochodów i wydatków w zakresie pomocy społecznej.
Zarząd postanowił kontynuować dalsze prace nad projektem budżetu na posiedzeniu w dniu 31.10.2017 r.
Do punktu 4 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z wystąpieniem PIP w Opolu z dnia 23.10.2017 r.
Zarząd Powiatu zgodnie z zaleceniami Państwowej Inspekcji Pracy dotyczącymi zapewnienia terminowego wypłacania nauczycielom składników wynagradzania, których wysokość może być ustalona jedynie na podstawie już wykonanych prac oraz po analizie pism od Dyrektora ZSLT w Kluczborku i wystąpienia PIP do Dyrektora WODiDZ w Kluczborku postanowił zobowiązać Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo-Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu do.:
-zobowiązania Dyrektorów jednostek oświatowych do zapewnienia terminowego wypłacania nauczycielom składników wynagrodzenia, których wysokość może być ustalona jedynie na podstawie wykonanych prac w ostatnim dniu miesiąca zgodnie z art. 39 ust. 4 ustawy z dnia 26 stycznia 1982 r. Karta Nauczyciela ( Dz.U. z 2017 r. poz. 1189)
-zobowiązania Dyrektorów jednostek oświatowych do zmiany Zarządzeń Dyrektora w w/w sprawie, które zostały wprowadzone rozstrzygnięciem Zarządu nr OR.DO-0063-136/4/06 z dnia 09.02.2006 r. w poszczególnych jednostkach oświatowych.
-przygotowanie projektu odpowiedzi na wystąpienie Państwowej Inspekcji Pracy w terminie dwóch tygodni i przedłożenie go na posiedzenie Zarządu.
Przedmiotowa zmiana obowiązywałaby od 1 stycznia 2018 r.
Do punktu 5 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 120 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk