Protokół Nr 117/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 29 września 2017 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków,
3.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące rozliczenia ,,Gminno-Powiatowych Dożynek” zorganizowanych w dniu 2-3 września 2017 r. w Kujakowicach.
4.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące awarii instalacji CO.
5.Pismo Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na utworzenie I Oddziału Szkoły Policealnej dla Dorosłych kształcącego w zawodzie: technik bezpieczeństwa i higieny pracy o liczebności 20 słuchaczy.
6.Pismo Urzędu Miejskiego w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na nadanie nazwy rondu ,,Rondo im.Powstańców Listopadowych” (projekt uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na nadanie nazwy rondu znajdującego się na terenie stanowiącym własność Powiatu Kluczborskiego).
7.Pismo Prezesa PCZ w Kluczborku dotyczące wyrażenia zgody na zwolnienie z opłat czynszu dzierżawy pomieszczenia, dzierżawy budynku szpitala oraz dzierżawy lokalu użytkowego.
8.Wniosek Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska o zabezpieczenie w projekcie budżetu na 2018 rok kwoty 10 tys.zł dla każdej ze spółek wodnych w powiecie kluczborskim.
9.Pismo dotyczące wyrażenia zgody na utworzenie I Oddziału Szkoły Policealnej dla Dorosłych w ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku w formie zaocznej o kierunku opiekunka środowiska.
10.Pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie kursu w zawodzie wędliniarz.
11.Pismo Dyrektora PODN w Kluczborku dotyczące wykonania planu pracy w roku szkolnym 2016/2017.
12.Wolne wnioski.
-Aneks Nr 1 z dnia 02.10.2017r. do umowy z dnia 22.12.2016 r. zawartej pomiędzy Gminą Łęka Opatowska, PKS w Kluczborku Sp. z o.o, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego”,
-wniosek Dyrektora ZDP w Kluczborku o zwiększenie zakresu robót na zadaniu "Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego ".
13.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 21.09.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 116/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd Powiatu zapoznał się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zmniejszeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 69.904 zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 25 września 2017 roku, w związku ze zmniejszoną liczbą osób bezrobotnych bez prawa do zasiłku lub stypendium, za które należy opłacić składki zdrowotne.
Zarząd do powyższego projektu nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć uchwałę Nr 117/511/2017.
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80151-Kwalifikacyjne kursy zawodowe w kwocie 37.000,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe w kwocie 37.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych Nr2 CKU w Kluczborku w celu zabezpieczenia wydatków z tytułu wynagrodzeń.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 117/513/2017.
Następnie Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między paragrafami: w dziale 801–Oświata i wychowanie, rozdział 80142–Ośrodki szkolenia, dokształcania i doskonalenia kadr z § 4010 kwotę 1.000 zł na § 4260 kwotę 1.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Powiatowego Ośrodka Doskonalenia Nauczycieli w Kluczborku.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 117/514/2017.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie wydatków.
Dokonuje się następujących przeniesień środków w budżecie po stronie wydatków między rozdziałami klasyfikacji budżetowej: zmniejszenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80120-Liceum Ogólnokształcące kwota 10.000,-zł.
Zwiększenie wydatków w dziale 801-Oświata i wychowanie, rozdział 80130-Szkoły zawodowe kwota 10.000,-zł.
Zmiany objęte niniejszym projektem uchwały wprowadza się na wniosek Dyrektora Zespołu Szkół Licealno-Technicznych w celu zabezpieczenia wydatków bieżących.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 117/515/2017.
Do punktu 3 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym rozliczenia ,,Gminno-Powiatowych Dożynek” zorganizowanych w dniu 2-3 września 2017 r. w Kujakowicach.
Zarząd przyjął powyższe rozliczenie nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 4 porządku
Kolejną sprawą było pismo Dyrektora WODiDZ w Kluczborku dotyczące awarii instalacji CO.
Dyrektor WODiDZ w Kluczborku zwrócił się z pismem o przyznanie dodatkowych środków w budżecie jednostki w kwocie 3.600,-zł, co jest związane z usuwaniem awarii rur przesyłowych ciepłej wody.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem stwierdził, że nie dysponuje dodatkowymi środkami, które mogłyby być przeznaczone na ww.cel.
Wszelkie uzupełnienia w pierwszej kolejności podyktowane będą brakami związanymi z wyżywieniem podopiecznych oraz kosztami wynagrodzeń kadry, co wynika ze wzrostu zadań od 1 września 2017 r.
Do punktu 5 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na utworzenie I Oddziału Szkoły Policealnej dla Dorosłych kształcącego w zawodzie technik bezpieczeństwa i higieny pracy o liczebności 20 słuchaczy.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na utworzenie I Oddziału Szkoły Policealnej dla Dorosłych kształcącego w zawodzie: technik bezpieczeństwa i higieny pracy o ww.liczebności słuchaczy.
Do punktu 6 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z pismem Urzędu Miejskiego w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na nadanie nazwy rondu ,,Rondo im.Powstańców Listopadowych”
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o podjęciu uchwały Zarządu Powiatu w sprawie wyrażenia zgody na nadanie nazwy rondu znajdującego się na terenie stanowiącym własność Powiatu Kluczborskiego–Uchwała Nr 117/512/2017.
Do punktu 7 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Prezesa PCZ w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na zwolnienie z opłat dzierżaw pomieszczeń, budynku szpitala oraz lokalu użytkowego.
Zarząd Powiatu uwzględniając sytuację finansową nie może wyrazić zgody na powyższe, gdyż sytuacja budżetu powiatu na obecnym etapie jego wykonywania nie pozwala na zmniejszenie dochodów o kwotę około 40.000,-zł w okresie IV kwartału br. Ponadto ww.środki z tytułu czynszu zostały już zaplanowane jako wydatki budżetowe
i zrealizowane.
Do punktu 8 porządku
Zarząd zapoznał się z wnioskiem Komisji ds.Wsi, Rolnictwa i Ochrony Środowiska o zabezpieczenie w projekcie budżetu na 2018 rok kwoty 10 tys.zł dla każdej ze spółek wodnych w powiecie kluczborskim i postanowił skierować przedmiotowy wniosek do prac nad projektem budżetu na rok 2018.
Do punktu 9 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem dyrektora ZSP Nr 2 CKU w Kluczborku dotyczącym wyrażenia zgody na utworzenie I Oddziału Szkoły Policealnej dla Dorosłych w ZSP Nr 2-CKU w Kluczborku w formie zaocznej o kierunku opiekunka środowiska z liczbą słuchaczy 20. Zarząd po zapoznaniu się z pismem oraz opinią Wydziału Edukacji i Sportu postanowił wyrazić zgodę na powyższe.
Do punktu 10 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Dyrektora WODiDZ w Kluczborku w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie kursu w zawodzie wędliniarz klasa III przy stanie 16 uczniów.
Zarząd po zapoznaniu postanowił wyrazić zgodę na powyższe.
Do punktu 11 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się ze złożonym przez Dyrektora PODN w Kluczborku sprawozdaniem dotyczącym wykonania planu pracy w roku szkolnym 2016/2017.
Zarząd po szczegółowej analizie postanowił przyjąć je bez wnoszenia uwag.
Do punktu 12 porządku
Postanowiono o podpisaniu Aneksu Nr 2 z dnia 02.10.2017r. do umowy z dnia 22.12.2016 r. zawartej pomiędzy Gminą Łęka Opatowska, PKS w Kluczborku Sp. z o.o, Powiatem Kluczborskim ,,O świadczenie usług publicznego transportu zbiorowego”. Do podpisania upoważniono: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZDP w Kluczborku w sprawie zwiększenia zakresu robót na zadaniu "Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego " i postanowił wyrazić zgodę na wykonanie dodatkowych nakładek w ramach robót powtórzeniowych, które polegać będą na powtórzeniu robót budowlanych zgodnych z przedmiotem zamówienia i stanowić będą nie więcej niż 50% wartości zamówienia podstawowego. Ponadto Zarząd upoważnił Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.
Do punktu 13 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 117 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk