Uchwała Nr 110/477/2017
Zarządu Powiatu w Kluczborku
z dnia 21 lipca 2017 r.
zmieniająca Uchwałę Nr 56/204/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 11 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku
Na podstawie art. 32 ust. 2 pkt. 6 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 814 ze zm.), Zarząd Powiatu w Kluczborku, uchwala co następuje:
§ 1. W załączniku do uchwały Nr 56/204/2016 Zarządu Powiatu w Kluczborku z dnia 11 kwietnia 2016 r. w sprawie uchwalenia Regulaminu Organizacyjnego Starostwa Powiatowego w Kluczborku, wprowadza się następujące zmiany:
1. W § 39 dodaje się punkt 22, który otrzymuje brzmienie:
„ 22) realizacja zadań z zakresu spraw obronnych dot. reklamowania radnych powiatu kluczborskiego od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny.”
2. § 40 otrzymuje brzmienie:
„ §40.1.Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy prowadzenie następujących spraw:
1) określenie zasad dotyczących sposobu prowadzenia spraw związanych z udzieleniem pomocy finansowej repatriantowi ze środków budżetu państwa;
2) prowadzenie postępowania w sprawie udzielenia pomocy finansowej repatriantowi ze środków budżetu państwa, przyznawanej i ustalanej w drodze decyzji przez Pełnomocnika Rządu do Spraw Repatriacji;
3) prowadzenie postępowania administracyjnego w sprawie udzielenia pomocy finansowej repatriantowi na częściowe pokrycie kosztów związanych z remontem, adaptacją lub wyposażeniem lokalu mieszkalnego w miejscu osiedlenia się na terenie powiatu kluczborskiego;
4) określenie zasad dotyczących sposobu prowadzenia spraw związanych z udzieleniem świadczeń pieniężnych ze środków budżetu państwa dla posiadacza Karty Polaka oraz członkom rodziny, którzy przebywają razem z nim na terenie powiatu, na częściowe pokrycie kosztów zagospodarowania i bieżącego utrzymania;
5) prowadzenie postępowania związanego z udzielaniem świadczeń pieniężnych ze środków budżetu państwa przyznawanych w drodze decyzji Wojewody Opolskiego dla posiadacza Karty Polaka oraz członkom rodziny, którzy przebywają razem z nim na terenie powiatu, na częściowe pokrycie kosztów zagospodarowania i bieżącego utrzymania.
2. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie ochrony i promocji zdrowia należy prowadzenie następujących spraw:
1) udzielanie zezwolenia na sprowadzenie zwłok i szczątków ludzkich zza granicy w celu ich pochowania w porozumieniu z właściwym inspektorem sanitarnym;
2) prowadzenie spraw związanych z przekazaniem zwłok szkołom wyższym do celów naukowych, jeżeli zwłoki te nie zostały pochowane przez osoby, organy i instytucje do tego uprawnione;
3) powołanie odpowiedniej osoby do stwierdzania zgonu w razie niemożności dokonania tego przez lekarza leczącego chorego w ostatniej chorobie;
4) organizowanie przewozu zwłok osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych przed ich pochowaniem, na wniosek właściwego organu do zakładu medycyny sądowej, a w razie jego braku na obszarze powiatu do najbliższego szpitala mającego prosektorium, celem ustalenia przyczyny zgonu;
5) sprawowaniem nadzoru nad przestrzeganiem przepisów ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych oraz przepisów wykonawczych;
6) rozwijanie i popieranie działalności informacyjnej podejmowanej w celu informowania społeczeństwa o szkodliwości chorób społecznych i uzależnień;
7) prowadzenie działalności wychowawczej i zapobiegawczej polegającej na promocji zdrowego stylu życia, wspieranie działań ogólnokrajowych i lokalnych oraz innych inicjatyw społecznych;
8) tworzenie i realizowanie programów polityki zdrowotnej oraz programów promocji, profilaktyki i edukacji zdrowotnej;
9) sporządzanie i przekazywanie marszałkowi województwa informacji o zrealizowanych lub podjętych w roku ubiegłym zadaniach z zakresu zdrowia publicznego w powiecie kluczborskim;
10) sporządzanie bazy danych dotyczących funkcjonowania powiatowej opieki zdrowotnej;
11) opracowanie powiatowego informatora o sprawowaniu opieki zdrowotnej przez podmioty lecznicze udzielające świadczeń zdrowotnych finansowanych ze środków publicznych;
12) przygotowanie rozkładu godzin pracy aptek ogólnodostępnych oraz planu dyżurów aptek ogólnodostępnych na terenie powiatu;
13) aktualizacja danych, opiniowanie i współpraca przy realizacji wojewódzkiego planu działania systemu Państwowe Ratownictwo Medyczne w zakresie dotyczącym powiatu kluczborskiego;
14) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu dystrybucji preparatu jodowego w postaci tabletek jodowych na wypadek zdarzeń radiacyjnych;
15) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Programu Ochrony Zdrowia Psychicznego;
16) opracowanie i aktualizacja informatora o dostępnych formach opieki zdrowotnej, pomocy społecznej i aktywizacji zawodowej dla osób z zaburzeniami psychicznymi w powiecie kluczborskim;
17) realizacja zadań z zakresu Narodowego Programu Zdrowia;
18) prowadzenie spraw związanych z działalnością Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Kluczborku oraz współdziałanie z Powiatową Stacją Sanitarno – Epidemiologiczną w Kluczborku;
19) prowadzenie spraw związanych ze spółką komunalną powiatu kluczborskiego – Powiatowe Centrum Zdrowia S.A. w Kluczborku.
20) współdziałanie, zbieranie i opracowanie danych na potrzeby jednostek realizujących zadania związane z zapobieganiem oraz zwalczaniem zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi.
3. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie Obrony Cywilnej należy prowadzenie następujących spraw:
1) dokonywanie rocznej oceny stanu przygotowań obrony cywilnej na terenie Powiatu;
2) opracowanie i aktualizacja Powiatowego Planu Obrony Cywilnej
3) opiniowanie gminnych Planów Obrony Cywilnej;
4) opracowanie rocznego planu działania w zakresie obrony cywilnej powiatu kluczborskiego i realizacja ustalonych w nim zadań;
5) organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń obrony cywilnej;
6) monitorowanie zagrożeń, alarmowanie ludności oraz koordynowanie działań ratowniczych i porządkowo - ochronnych przy pomocy Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kluczborku;
7) opracowywanie i aktualizacja planu ewakuacji (przyjęcia) ludności III stopnia powiatu kluczborskiego;
8) integrowanie sił obrony cywilnej oraz innych służb i społecznych organizacji ratowniczych do prowadzenia akcji ratowniczych oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
9) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczących obrony cywilnej i mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
10) współpraca z terenowymi organami administracji wojskowej w zakresie realizowanych zadań;
11) opracowywanie informacji dotyczących realizowanych zadań;
12) współpraca z pełnomocnikiem wojewody opolskiego do spraw ratownictwa medycznego;
13) planowanie i kontrola stanu przygotowań i realizacji zadań obrony cywilnej;
14) prowadzenie działalności popularyzacyjnej oraz upowszechnianie idei obrony cywilnej;
15) opracowywanie projektów zarządzeń Szefa Obrony Cywilnej Powiatu;
16) udział w szkoleniach i ćwiczeniach z zakresu obrony cywilnej organizowanych przez organ nadrzędny;
17) realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem systemu powszechnego ostrzegania i alarmowania;
18) udział w miesięcznym treningu systemu wykrywania i alarmowania;
19) aktualizacja bazy danych sił i środków ARCUS 2005;
20) wykonywanie przedsięwzięć i zadań starosty określonych w ustawie o stanie klęski żywiołowej i dekrecie o świadczeniach w celu zwalczania klęsk żywiołowych,
21) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny.
4. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie zarządzania kryzysowego należy prowadzenie następujących spraw:
1) kierowanie monitorowaniem, planowaniem, reagowaniem i usuwaniem skutków zagrożeń na terenie powiatu;
2) opracowanie i aktualizacja Planu Zarządzania Kryzysowego Powiatu Kluczborskiego;
3) realizacja zaleceń do powiatowego planu zarządzania kryzysowego;
4) przygotowywanie i przedkładanie do zatwierdzenia wojewodzie Planu Zarządzania Kryzysowego Powiatu Kluczborskiego;
5) wydawanie organom gminy zaleceń do gminnego planu zarządzania kryzysowego;
6) zatwierdzanie gminnych planów zarządzania kryzysowego;
7) zarządzanie, organizowanie i prowadzenie szkoleń, ćwiczeń i treningów z zakresu zarządzania kryzysowego;
8) wykonywanie przedsięwzięć wynikających z Planu Operacyjnego Funkcjonowania Powiatu w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i czasie wojny;
9) zapobieganie, przeciwdziałanie i usuwanie skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
10) współdziałanie z Agencją Bezpieczeństwa Wewnętrznego w zakresie zapobiegania, przeciwdziałania i usuwania skutków zdarzeń o charakterze terrorystycznym;
11) organizacja i realizacja zadań z zakresu ochrony infrastruktury krytycznej;
12) określenie sposobu realizacji zadań wykonywanych po wprowadzeniu stopni alarmowych w celu przeciwdziałania i minimalizacji skutków ataków terrorystycznych;
13) obsługa organizacyjno - biurowa Powiatowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego, w tym dokumentowanie jego prac;
14) opracowanie powiatowego i uzgadnianie gminnych projektów planów działania w zakresie zarządzania kryzysowego i bezpieczeństwa;
15) organizacja i prowadzenie Powiatowego Magazynu Przeciwpowodziowego;
16) współpraca ze służbami, inspekcjami, strażami i organizacjami pozarządowymi
w zakresie prowadzenia akcji ratowniczej oraz likwidacji skutków klęsk żywiołowych i zagrożeń środowiska;
17) koordynacja działania służb ratowniczych podczas sytuacji kryzysowych na terenie powiatu;
18) opracowywanie projektów zarządzeń starosty dotyczących spraw z zakresu zarządzania kryzysowego;
19) opracowywanie projektów zarządzeń starosty dotyczących ogłaszania i odwoływania pogotowia/alarmu przeciwpowodziowego,
20) opracowywanie projektów zarządzeń lub decyzji Starosty o wprowadzeniu ograniczeń wolności i praw człowieka i obywatela w stanie klęski żywiołowej;
21) występowanie do wojewody opolskiego z prośbą o wnioskowanie do Prezesa Rady Ministrów o wprowadzenia na terenie powiatu kluczborskiego stanu klęski żywiołowej;
22) występowanie do wojewody opolskiego o wydzielenie sił i środków Sił Zbrojnych RP do wsparcia w zaistniałej sytuacji kryzysowej na terenie powiatu oraz zapobieżenia skutkom klęski żywiołowej lub ich usunięcia;
23) gromadzenie, utrzymywanie i aktualizacja baz danych niezbędnych w procesie zarządzania kryzysowego oraz wykorzystywanych na potrzeby ochrony ludności;
24) opracowywanie i aktualizacja powiatowego planu operacyjnego ochrony przed powodzią;
25) opracowywanie i aktualizacja powiatowego planu ewakuacji (przyjęcia) ludności II stopnia na wypadek masowego zagrożenia;
26) uzgadnianie gminnych planów ewakuacji (przyjęcia) ludności II stopnia na wypadek masowego zagrożenia;
27) współdziałanie z Wydziałem Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego OUW, Centrum Zarządzania Kryzysowego Wojewody oraz gminami w zakresie zarządzania kryzysowego;
28) wykonywanie przez Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego zadań
w zakresie:
a) organizowanie całodobowej służby dyżurnej starosty w celu zapewnienia przepływu informacji na potrzeby zarządzania kryzysowego,
b) współdziałanie z centrami zarządzania kryzysowego organów administracji publicznej (gmin powiatu, sąsiednich powiatów, wojewody),
c) nadzór nad systemem wczesnego ostrzegania oraz systemem wykrywania i alarmowania ludności,
d) współpraca z podmiotami realizującymi monitoring środowiska,
e) współdziałanie z podmiotami prowadzącymi akcje ratownicze, poszukiwawcze i humanitarne,
f) dokumentowanie działań podejmowanych przez PCZK,
g) realizacja zadań stałego dyżuru na potrzeby podwyższania gotowości obronnej państwa.
29) upowszechnianie problematyki ochrony ludności, samoobrony ludności oraz zarządzania kryzysowego w mediach;
30) prowadzenie spraw wynikających z obowiązku i zadań powiatu kluczborskiego i starosty w zakresie ochrony przeciwpożarowej określonych w ustawie z dnia 24 sierpnia 1991 r. o ochronie przeciwpożarowej;
31) nadzór nad organizacją zadań zarządzania kryzysowego.
5. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw bezpieczeństwa i porządku publicznego należy prowadzenie następujących spraw:
1) określenie dla wspólnoty samorządowej zagrożeń bezpieczeństwa i porządku publicznego;
2) współpraca z Komisją Bezpieczeństwa i Porządku oraz służbami, inspekcjami, strażami;
3) obsługa organizacyjno - biurowa Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
4) przygotowanie projektu Powiatowego Programu Zapobiegania Przestępczości oraz Ochrony Bezpieczeństwa Obywateli i Porządku Publicznego;
5) przygotowanie sprawozdania starosty z działalności Komisji Bezpieczeństwa i Porządku.
6. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obronnych należy prowadzenie następujących spraw:
1) dokonywanie oceny stanu przygotowań obronnych na terenie powiatu;
2) organizacja i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej;
3) organizowanie Akcji Kurierskiej;
4) organizacja Systemu Stałego Dyżuru Starosty Kluczborskiego na czas zagrożenia bezpieczeństwa państwa i wojny;
5) przygotowanie systemu kierowania bezpieczeństwem narodowym w powiecie kluczborskim (organizacja głównego stanowiska kierowania Starosty Kluczborskiego oraz Zapasowego Miejsca Pracy w zakresie opracowania dokumentacji);
6) Zarządzanie na wniosek Wojskowego Komendanta Uzupełnień przymusowego doprowadzenia żołnierza rezerwy na ćwiczenia;
7) współdziałanie w przygotowaniu do realizacji zadań wynikających z obowiązku państwa gospodarza ( H N S ) na rzecz Sił Zbrojnych i wojsk innych państw;
8) zapewnienie działalności i prowadzenie punku kontaktowego HNS w tym: opracowanie i aktualizacja dokumentacji z zakresu HNS;
9) współpraca z Punktem Kontaktowym HNS Wojewody Opolskiego i innymi punktami z sąsiednich powiatów;
10) opracowanie Planu Operacyjnego funkcjonowania powiatu kluczborskiego
w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny wraz z koordynacją nad opracowaniem kart realizacji zadań operacyjnych przez wydziały i samodzielne stanowiska pracy Starostwa;
11) opracowywanie trzyletnich programów i rocznych planów szkolenia obronnego, oraz ich organizacja i przeprowadzenie szkoleń;
12) opracowywanie corocznych ankiet na potrzeby Narodowego Kwestionariusza Pozamilitarnych Przygotowań Obronnych Powiatu kluczborskiego;
13) opracowywanie corocznych planów zasadniczych przedsięwzięć w zakresie pozamilitarnych przygotowań obronnych w powiecie kluczborskim;
14) opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego dotyczącego spraw obronnych;
15) współpraca z terenowymi organami administracji w zakresie realizowanych zadań obronnych;
16) opracowanie i dokonywanie aktualizacji planu przygotowania podmiotów medycznych na potrzeby obronne państwa;
17) kierowanie do pracy inwalidów wojennych i wojskowych;
18) wyrażanie zgody na rozwiązanie przez zakład pracy stosunku pracy z inwalidą wojennym, wojskowym oraz kombatantem i inną osobą uprawnioną w okresie 2 lat przed osiągnięciem wieku uprawniającego do wcześniejszego przejścia na emeryturę;
19) przygotowanie wniosku starosty o nałożenie świadczeń osobistych i rzeczowych na rzecz obrony państwa;
20) opracowanie i aktualizacja we współdziałaniu z Wydziałem Organizacyjnym regulaminu Starostwa Powiatowego na czas wojny.
21) planowanie i prowadzenie kontroli z zakresu realizacji zadań obronnych zgodnie z planem zasadniczych przedsięwzięć pozamilitarnych przygotowań obronnych w województwie opolskim;
22) współdziałanie z gminami powiatu, administracją zespoloną i niezespoloną w zakresie spraw obronnych.
7. Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie stowarzyszeń i fundacji należy prowadzenie następujących spraw:
1) nadzór nad działalnością stowarzyszeń innych niż stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutów;
2) wypowiadanie się w sprawie wniosku o rejestrację;
3) żądanie dostarczenia odpisów uchwał walnego zgromadzenia oraz niezbędnych wyjaśnień od władz stowarzyszenia;
4) występowanie z wnioskiem o nałożenie grzywny na stowarzyszenie, w razie niezastosowania się stowarzyszenia do żądań;
5) sprawowanie nadzoru nad jednostkami terenowymi stowarzyszenia;
6) występowanie o usunięcie niezgodności z prawem w działalności stowarzyszenia lub naruszeń statutu, udzielanie ostrzeżeń władzom stowarzyszeń, występowanie do sądu o udzielenie upomnienia, uchylenie niezgodnej z prawem uchwały stowarzyszenia, rozwiązanie stowarzyszenia;
7) występowanie z wnioskiem do sądu o wydanie zarządzenia tymczasowego w sprawie postępowania w czynnościach zarządu stowarzyszenia oraz podjęcie zawieszonego postępowania w sprawie o rozwiązanie stowarzyszenia;
8) występowanie z wnioskiem o ustanowienie kuratora dla stowarzyszenia;
9) występowanie z wnioskiem o rozwiązanie stowarzyszenia w wypadku braku odpowiednich władz lub wymaganej ilości członków stowarzyszenia;
10) przyjmowanie wniosków wraz z załącznikami o utworzeniu stowarzyszenia zwykłego;
11) wydawanie zaświadczeń o utworzeniu i działalności stowarzyszenia zwykłego,
12) rejestracja stowarzyszeń zwykłych i nadzór nad nimi;
13) nadzór nad fundacjami w zakresie zgodności ich działania z przepisami prawa i postanowieniami statutów;
14) prowadzenie ewidencji fundacji działających na terenie Powiatu;
15) wnioskowanie do sądu o ustalenie zgodności działania fundacji z przepisami prawa, statutem oraz z celem, w jakim fundacja została ustanowiona;
16) występowanie do sądu o:
a) uchylenie uchwały zarządu fundacji, pozostającej w rażącej sprzeczności z jej celem albo z postanowieniami statutu fundacji lub z przepisami prawa,
b) wstrzymanie wykonania uchwały zarządu do czasu rozstrzygnięcia sprawy,
c)zawieszenie zarządu fundacji i wyznaczenie zarządcy przymusowego,
17) wyznaczanie terminu do usunięcia uchybień w działalności zarządu fundacji;
18) żądanie dokonania w wyznaczonym terminie zmiany zarządu fundacji.
8. Inne zadania Wydziału:
1) organizacja i prowadzenie Kancelarii materiałów niejawnych; Kancelaria materiałów niejawnych merytorycznie podlega Pełnomocnikowi do Spraw Informacji Niejawnych;
2) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne w zakresie drobnej wytwórczości polegającej na produkcji wyrobów i świadczeniu usług, obrocie towarowym, eksporcie własnej produkcji i usług oraz imporcie dla potrzeb tej produkcji i usług w tym m. in.:
a) wymaganie w wypadku uzasadnionym interesem społecznym i gospodarczym, by w przedsiębiorstwie z udziałem zagranicznym, udział określonych polskich przedsiębiorców był wyższy niż 50 %,
b) możliwość odmowy wpisania do zezwolenia nazwiska lub nazwy pełnomocnika ze względu na bezpieczeństwo państwa,
c) ustalanie wysokości depozytu założycielskiego dla poszczególnych przedsiębiorstw po zasięgnięciu opinii banku,
d) wydawanie odmowy zezwolenia,
e) cofanie zezwoleń. ”
3. §46 otrzymuje brzmienie:
„ §46. Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:
1) opracowywanie projektu budżetu powiatu i jego zmian;
2) nadzorowanie prawidłowości opracowywania planów finansowych jednostek powiatowych;
3) opracowywanie projektu Wieloletniej Prognozy Finansowej i jej zmian;
4) sporządzanie planu finansowego budżetu powiatu;
5) sporządzanie informacji o wysokościach planów finansowych jednostek powiatowych;
6) nadzorowanie realizacji budżetu powiatu oraz dochodów Skarbu Państwa;
7) sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu, dochodów Skarbu Państwa oraz funduszy celowych;
8) dokonywanie analiz finansowych oraz oceny wykorzystania przydzielonych środków finansowych w poszczególnych jednostkach powiatowych;
9) prowadzenie obsługi finansowej budżetu powiatu oraz Starostwa Powiatowego zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami;
10) prowadzenie windykacji należności budżetowych;
11) prowadzenie ewidencji i rozliczeń podatku VAT;
12) sporządzanie faktur sprzedaży;
13) prowadzenie dokumentacji płacowej oraz sporządzanie list płac w Starostwie Powiatowym;
14) prowadzenie ewidencji i rozliczanie środków depozytowych;
15) obsługa finansowa funduszy celowych;
16) sporządzanie przelewów;
17) przygotowywanie czeków gotówkowych;
18) współdziałanie z bankami, Urzędami Skarbowymi oraz Zakładami Ubezpieczeń Społecznych;
19) opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości;
20) rozliczanie inwentaryzacji;
21) wsparcie merytoryczne w przygotowywaniu dokumentacji w zakresie postępowań przetargowych na:
a) wybór obsługi bankowej,
b) udzielenie kredytów,
c) emisję obligacji,
22) sporządzanie informacji o wysokościach zadłużenia z tytułu dochodów budżetowych;
23) obsługa finansowa Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej. ”
4. W § 49 dodaje się punkt 28, który otrzymuje brzmienie:
„ 28) realizacja zadań z zakresu spraw obronnych dot. reklamowania pracowników od obowiązku pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny. ”
§ 2. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Zarząd Powiatu:
1. Przewodniczący ……………………………………………………
Piotr Pośpiech
2. Członek ………………………………………………………………..
Urszula Pękala-Duda
3. Członek ………………………………………………………………..
Jakub Goliński