Protokół Nr 105/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 8 czerwca 2017 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego,
3.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
4.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące wyrażenia zgody na lokalizację odcinka sieci gazowej na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogacicy-droga wewnętrzna-działka nr 1106/2 z k.m.4.
5.Pismo Burmistrza Kluczborka dotyczące uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork w rejonie ul.Pułaskiego.
6.Uchwała RIO Składu Orzekającego w Opolu nt.opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2016 r.
7.Pismo Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Ligota Dolna.
8.Pismo Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczące wyrażenia zgody na zmianę terminu realizacji zadania nr 4 pod tytułem: ,,Cudze chwalicie swego nie znacie”-organizacja I Przeglądu artystycznego dzieci i młodzieży, realizowanego w okresie od 01.04.2017 r. do 31.08.2017 r.
9.Pismo Dyrektora PUP w Kluczborku dotyczące informacji o jednostkach zainteresowanych nieodpłatnym przejęciem sprzętu informatycznego z PUP.
10.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego pn.:,,Remont pomieszczeń w budynku WODiDZ w Kluczborku”,
11.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego pn.:,,Remont budynku Szkoły i Internatu SOSW w Kluczborku”.
12.Pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego dotyczące podjęcia decyzji w zakresie terminu i sposobu wypłacania wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
13.Pismo Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie zajęcia stanowiska w sprawie sposobu odnowienia i uzupełnienia istniejącego oznakowania dróg powiatowych.
14.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.:
-Autopoprawka Zarządu Powiatu z dnia 8.06.2017 r. do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017.
15.Wolne wnioski.
16.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 30.05.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 104/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.
Pan Starosta wyjaśnił, że zaciągane zobowiązanie ma charakter krótkoterminowy, ponieważ podlega spłacie w tym samym roku, w którym zostało zaciągnięte, czyli nie później niż do 31 grudnia.
Możliwość zaciągnięcia przedmiotowego kredytu przez organ wykonawczy j.s.t. musi wynikać z upoważnień organu stanowiącego zawartych w uchwale budżetowej.
W uchwale budżetowej na 2017 rok uwzględniając zmianę zawarto w § 10 upoważnienie dla Zarządu Powiatu do zaciągania kredytów i pożyczek krótkoterminowych na pokrycie występującego w trakcie roku deficytu budżetowego do maksymalnej wysokości 8.000.000,00 zł. Wobec powyższego Zarząd Powiatu w Kluczborku został właściwie umocowany do zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego. Do projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił podjąć jednogłośnie trzema głosami za, przy braku głosów przeciw i wstrzymujących się Uchwałę Nr 105/453/2017 w sprawie zaciągnięcia kredytu krótkoterminowego.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym zaopiniowania dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z przedłożonymi propozycjami dodatków funkcyjnych i motywacyjnych dla dyrektorów szkół i placówek oświatowych Powiatu Kluczborskiego na okres od 1 lipca 2017 r. do 31 sierpnia 2017 r., postanowił zaopiniować pozytywnie dodatki funkcyjne i motywacyjne.
Do punktu 4 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym wyrażenia zgody na lokalizację odcinka sieci gazowej na działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogacicy-droga wewnętrzna-działka nr 1106/2 z k.m.4.
Zarząd postanowił wyrazić zgodę na lokalizację odcinka sieci gazowej w działce stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego położonej w Bogacicy-droga wewnętrzna-działka nr 1106/2 z k.m.4 w związku z inwestycją pn.: ,,Budowa sieci gazowej śr/c PE DN 63 wraz z przyłączem gazu śr/c PE DN 25 w miejscowości Bogacica ul.Kluczborska.
Do punktu 5 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Burmistrza Kluczborka dotyczącym uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego miasta Kluczbork w rejonie ul.Pułaskiego oraz pinią przygotowaną przez Biuro FP i postanowił pozytywnie uzgodnić ww.projekt miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego nie wnosząc do niego uwag.
Do punktu 6 porządku
Kolejno Pan Starosta przedstawił członkom Zarządu uchwałę RIO Składu Orzekającego w Opolu nt.opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej w sprawie absolutorium za 2016 r.
Zarząd zapoznał się z powyższą opinią.
Do punktu 7 porządku
Następnie przystąpiono do zapoznania się z pismem Burmistrza Miasta Kluczborka w sprawie uzgodnienia projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego wsi Ligota Dolna oraz opinią Biura FP w powyższej sprawie.
Zarząd po zapoznaniu się postanowił pozytywnie zaopiniować powyższy projekt planu zagospodarowania przestrzennego.
Do punktu 8 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Referatu Promocji Powiatu, Turystyki i Kultury dotyczącym wyrażenia zgody na zmianę terminu realizacji zadania nr 4 pod tytułem: ,,Cudze chwalicie swego nie znacie”-organizacja I Przeglądu artystycznego dzieci i młodzieży, realizowanego w okresie od 01.04.2017 r. do 31.08.2017 r.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił wyrazić zgodę na proponowaną zmianę terminu realizacji Działania Nr 4 zgodnie z przedłożonym pismem.
Do punktu 9 porządku
Zarząd zapoznał się z informacją Dyrektora PUP w Kluczborku dotyczącą nieodpłatnego przekazania posiadanych środków trwałych zainteresowanym jednostkom powiatu.
W wyznaczonym przez Powiatowy Urząd Pracy terminie zgłosiło się 5 jednostek zainteresowanych sprzętem (KIP, PKS, WODiDZ,DPS w Kluczborku, PCZ S.A)
Do punktu 10 porządku
Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego pn.:,,Remont pomieszczeń w budynku WODiDZ w Kluczborku”.
Zarząd Powiatu postanowił podjąć decyzję o zwiększeniu środków w budżecie powiatu do kwoty 348.676,00-zł na zadaniu pn.:,,Remont pomieszczeń w budynku Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku” na sesji Rady Powiatu w dniu 8.06.2017 r. po podjęciu uchwały przez Radę Powiatu w Kluczborku.
Ponadto Zarząd zadecydował o rezygnacji z wyboru inspektora nadzoru nad prowadzonymi robotami. Zarząd upoważnił także Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.
Do punktu 11 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu w sprawie postępowania przetargowego pn.:,,Remont budynku Szkoły i Internatu SOSW w Kluczborku”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu postanowił podjąć decyzję o zwiększeniu środków w budżecie powiatu do kwoty 298.254,00-zł na zadaniu pn.:,,Remont budynku Szkoły i Internatu Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Kluczborku” .
Ponadto Zarząd zadecydował o rezygnacji z wyboru inspektora nadzoru nad prowadzonymi robotami. Zarząd upoważnił także Piotra Pośpiecha-Starostę Kluczborskiego oraz Jakuba Golińskiego-członka Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.
Do punktu 12 porządku
Pan Starosta przedstawił pismo Naczelnika Wydziału Obsługi Finansowo Księgowej Jednostek Organizacyjnych Powiatu Kluczborskiego dotyczące podjęcia decyzji w zakresie terminu i sposobu wypłacania wynagrodzeń za godziny ponadwymiarowe dla nauczycieli zatrudnionych w jednostkach oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił zobowiązać w terminie do 21 czerwca 2017 r. Dyrektora ZSLT w Kluczborku do przygotowania projektu odpowiedzi na wystąpienie Państwowej Inspekcji Pracy Nr 110134-5317-K025-Ws01/17 z dnia 22.05.2017 r., w którym zostanie uwzględnione stanowisko powiatu w kwestii przyjętego terminu wypłaty wynagrodzeń nauczycieli.
Do punktu 13 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w sprawie zajęcia stanowiska w sprawie sposobu odnowienia i uzupełnienia istniejącego oznakowania dróg powiatowych.
Zarząd po zapoznaniu się z pismem postanowił o wykonaniu prac zgodnie z sugestią Z-cy Dyrektora ZDP w Kluczborku w zakresie oznakowania pionowego i poziomego dróg powiatowych w szczególności oznakowania dotyczącego miejsc dla osób niepełnosprawnych oraz oznakowania poziomego na ulicach miast w senesie oznakowania farbą grubowarstwową.
Ponadto Zarząd postanowił o wykonaniu oznakowania farbą cienkowarstwową na pozostałych odcinkach dróg. Oznakowania pionowe należy przygotować na bieżąco w ramach posiadanych środków. Oznakowanie przystanków autobusowych należy przełożyć na późniejszy termin, czyli na 2018 rok.
Do punktu 14 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:-Autopoprawka Zarządu Powiatu z dnia 8.06.2017 r. do projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku sprawie zmiany uchwały Budżetowej Powiatu Kluczborskiego na rok 2017.
Autopoprawka dotyczy wprowadzenia zmiany w planie wydatków inwestycyjnych na 2017 rok.
Zarząd po zapoznaniu zatwierdził przedłożoną autopoprawkę i postanowił przedłożyć ją pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 15 porządku
Zarząd kolejno powrócił do sprawy z posiedzenia Zarządu w dniu 26.04.2017 r. dotyczącej wydzielenia z działki nr 90/4 k.m.12 drogi dojazdowej do budynków zlokalizowanych na działce nr 85/10 k.m.12 (ul.Batorego 6a i 6b).
Zarząd po dokonanej analizie postanowił wyrazić zgodę na powyższe.
Innych spraw nie poruszano.
Do punktu 16 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 105 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk