Protokół Nr 101/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 26 kwietnia 2017 r.
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
2.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach,
-w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
3.PismoDyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczące złego stanu technicznego elewacji budynku przy ul.Marii Skłodowskiej-Curie 13,
4.Kwartalna informacja z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2017 r.
5.Umowa dzierżawy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a zainteresowanym dzierżawcą w sprawie wydzierżawienia działki nr 917/48 k.m.7 położonej w obrębie Jasienia.
6.Pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na ,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego”,
7.Zatwierdzenie materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku.
-Autopoprawka Zarządu Powiatu dotycząca projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Uniwersytetowi Opolskiemu na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.:,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul.Oleskiej 48 w Opolu” w zakresie robót budowlanych oraz zakupie pierwotnego wyposażenia w kontekście utworzenia kierunku lekarskiego.
8.Wolne wnioski.
-pismo Burmistrza Gminy Kluczbork dotyczące wydzielenia z działki nr 90/4 k.m.12 drogi dojazdowej do budynków zlokalizowanych na działce nr 85/10 k.m.12. (ul.Batorego 6a i 6b)
9.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 20.04.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 100/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora Domu Pomocy Społecznej w Gierałcicach.
W związku z odejściem na emeryturę dotychczasowego dyrektora zaistniała konieczność powierzenia pełnienia obowiązków dyrektora na ww.stanowisku do czasu ogłoszenia konkursu.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 101/433/2017. Zarząd zapoznał się z projektem uchwały w sprawie przeniesienia środków z rezerwy ogólnej budżetu.
Niniejszy projekt uchwały dotyczy uruchomienia środków z rezerwy ogólnej budżetu powiatu na 2017 rok w wysokości 5.000 zł, z przeznaczeniem dla Młodzieżowego Domu Kultury w Kluczborku celem opłacenia wpisowego za udział 13 uczestników Chóru Gospel Choir w VII Międzynarodowym Festiwalu Talentów pn. „Złote Talenty w Złotej Pradze”.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 101/434/2017.
Do punktu 3 porządku
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Dyrektora ZSP Nr 1 w Kluczborku dotyczącym złego stanu technicznego elewacji budynku szkolnego przy ul.Marii Skłodowskiej-Curie 13 oraz informacją przedstawioną przez Biuro Funduszy Pomocowych dotyczącą kosztorysu wartości robót budowlanych (data opracowania kosztorysu 12.11.2009 r.) ww.elewacji budynku. Zarząd postanowił, aby Dyrekcja ZSP Nr 1 podjęła prace zabezpieczające w oparciu o środki własne budżetu szkoły.
Zarząd zwrócił także uwagę, że obiekt ten jest objęty pełną ochroną konserwatorską, w związku z czym jakikolwiek remont wymaga uzyskania pozwolenia Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków.
Ponadto Zarząd stwierdził, że docelowym rozwiązaniem jest remont elewacji na co powiat posiada dokumentację projektową i kosztorysową, która zostanie zaktualizowana.
Zdaniem Zarządu kompletny remont zostanie przeprowadzony w miarę posiadanych środków przez powiat.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z kwartalną informacją z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2017 r.
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się informacją z wykonania budżetu powiatu kluczborskiego za I kwartał 2017 r., która przedstawia się w następujący sposób:
Dochody: plan-81.526.565,00,-zł, wykonanie-19.654.663,20,-zł (24,10%),
w tym:
-dochody bieżące: plan-67.731.525,00,-zł, wykonanie-19.646.291,88,-zł (29,00%),
-dochody majątkowe: plan-13.795.040,00,-zł, wykonanie-8,371,32,-zł (0,06%),
Przychody: plan-7.914.455,00,-zł, wykonanie-6.127,928,39,-zł (77,43%),
Wydatki: plan-88.876.341,00,-zł, wykonanie-23.251.721,67,-zł, (26,16%),
w tym:
-wydatki bieżące: plan-67.706.655,00,-zł, wykonanie-18.598.895,22,-zł, (27,47%),
-wydatki majątkowe: plan-21.169.686,00,-zł, wykonanie-4,652.826,45,-zł (21,98%),
Rozchody: plan-564.679,00,-zł, wykonanie-141.169,75,-zł (25,007%).
Budżet Powiatu Kluczborskiego na dzień 31.03.2016 r. zamknięty został deficytem w kwocie -4.171.931,00,-zł.
Zarząd Powiatu zatwierdził informację i postanowił o ogłoszeniu jej na tablicy ogłoszeń w Starostwie Powiatowym w Kluczborku oraz umieszczeniu jej na stronie internetowej powiatu kluczborskiego.
Do punktu 5 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z treścią umowy dzierżawy pomiędzy Powiatem Kluczborskim, a zainteresowanym dzierżawcą w sprawie wydzierżawienia działki Nr 917/48 k.m.7 położonej w obrębie Jasienia.
Do treści umowy nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do jej podpisania.
Do punktu 6 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczącym rozstrzygnięcia przetargu nieograniczonego na ,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego”.
Zarząd po zapoznaniu się z wynikami przetargu na ,,Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego” postanowił o unieważnieniu przetargu z dnia 24.04.2017 r. ze względu na brak zabezpieczenia środków finansowych w wysokości oferowanej przez wykonawców. Wysokość środków zabezpieczonych w planie budżetowym powiatu kluczborskiego wynosi 1.750.000,00,-zł brutto.
W związku z powyższym postanowiono o ogłoszeniu ponownie przetargu nieograniczonego na ww.zadanie.
Zarząd postanowił o podziale zadania na dwie części, czyli na zamówienie podstawowe (kwota brutto-1.434.733,50,-zł), na zamówienie polegające na powtórzeniu robót budowlanych zamówienia podstawowego (kwota brutto-717.151,50,-zł), zażądać zabezpieczenia w wysokości 10% ceny ofertowej, nie żądać wadium. Termin zakończenia robót został określony na dzień 31 sierpnia 2017 r.
Ponadto Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Urszula Pękala-Duda-Wicestarosta do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.
Ponadto Zarząd zobowiązał Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu do przygotowania projektu uchwały Zarządu Powiatu w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia.
Do punktu 7 porządku
Zarząd przystąpił do zatwierdzenia materiałów na sesję Rady Powiatu w Kluczborku:
-Autopoprawka Zarządu Powiatu dotycząca projektu uchwały Rady Powiatu w Kluczborku w sprawie udzielenia pomocy finansowej w formie dotacji celowej Uniwersytetowi Opolskiemu na dofinansowanie zadania inwestycyjnego pn.:,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul.Oleskiej 48 w Opolu” w zakresie robót budowlanych oraz zakupie pierwotnego wyposażenia w kontekście utworzenia kierunku lekarskiego.
Przygotowana została Autopoprawka w związku z tym, że zmianie ulega przeznaczenie dotacji na ,,zadanie inwestycyjne”, a nie jak dotychczas ,,zadanie”. Zmianie ulega również nazwa zadania. Nowa nazwa brzmi: ,,Modernizacja obiektu dydaktycznego Uniwersytetu Opolskiego przy ul.Oleskiej 48 w Opolu”.
Zarząd w związku z powyższym zatwierdził przedmiotową autopoprawkę i postanowił o jej przedłożeniu pod obrady Rady Powiatu.
Do punktu 8 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Burmistrza Gminy Kluczbork dotyczącym wydzielenia z działki nr 90/4 k.m.12 drogi dojazdowej do budynków zlokalizowanych na działce nr 85/10 k.m.12 (ul.Batorego 6a i 6b).
Zarząd Powiatu zapoznał się z pismem w powyższej sprawie i postanowił, że decyzja zostanie podjęta po analizie potrzeb przedmiotowej działki w kontekście wykorzystania tego terenu na rozbudowę Szpitala Powiatowego w Kluczborku.
Do punktu 9 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 101 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk