Protokół Nr XXIX/2017

z sesji Rady Powiatu w Kluczborku

w dniu 30 marca 2017 r.

 

XXIX sesję Rady Powiatu w Kluczborku otworzył o godz. 1300  Przewodniczący Rady Powiatu Andrzej Butra. Przewodniczący Rady Powiatu przywitał wszystkich radnych, naczelników wydziałów i kierowników jednostek, a  następnie stwierdził, że w dniu dzisiejszym  podejmowane  uchwały będą prawomocne, gdyż obecnych jest radnych 19 radnych.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił porządek dzisiejszych obrad, który przedstawia się następująco:   

 

1.Sprawy porządkowo-organizacyjne:

a/otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad,
b/zatwierdzenie porządku obrad,

c/zatwierdzenie protokołu z XXVIII sesji.

2.Interpelacje i zapytania radnych.

3. Prezentacja strategicznych  dla powiatu kluczborskiego  projektów współfinansowanych ze środków UE.

4.Podjęcie uchwał:

a/w sprawie zmiany Uchwały w sprawie uchwalenia Budżetu  Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok,

b/w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej,

c/w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego,

d/w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Bogacicy na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz sprzętu pożarniczego,

e/ w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup pojazdu specjalnego drabiny mechanicznej,

f/ w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego – jako Lidera Partnerstwa do projektu pn.: „Elektroniczne usługi publiczne - e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”,

g/w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat, po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego,

h/w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2017 rok

i/w sprawie dostosowania sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych   do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych na terenie powiatu kluczborskiego na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. /projekt uchwały zostanie dostarczony radnym niezwłocznie po otrzymaniu opinii od Opolskiego Kuratora Oświaty i Związków Zawodowych/.

5.Ocena stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2016 rok

6. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku za 2016 rok.

7.Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej PSP w Kluczborku za 2016 rok.

8.Odpowiedzi na zgłoszone interpelacje i zapytania radnych.        
9.Przyjęcie sprawozdania z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 7.02.2017 r. do 2.03.2017 r.

10. Wolne wnioski i zapytania.
11. Zamknięcie obrad.          

 

Radni nie wnieśli zapytań do porządku i jednogłośnie zatwierdzili powyższy  porządek obrad.

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił  protokoły z  XXVIII sesji, radni nie wnieśli żadnych zapytań i uwag do powyższych protokołów jednogłośnie je przyjęli.

 

Do punktu 2 porządku obrad

 

Głos zabrała radna Celina Zając poinformowała,  że uczestniczyła w komisji Rady Miejskiej w Wołczynie dotyczącej utrzymania dróg powiatowych  w gminie Wołczyn.  Radna poinformowała, że chodziło miedzy innymi o drogę Krzywiczyny-Komorzno, o posypywanie tej drogi, pług, który miał dbać o posypywanie drogi, jeździł z podniesionym pługiem. Radna zwróciła się  z prośbą do pana Starosty o udzielenie następujących informacji: jaka firma utrzymuje drogi powiatowe, ile utrzymanie dróg kosztuje,  w jaki sposób prowadzony jest monitoring prac w związku z  utrzymaniem dróg. Radna zwróciła się do pana Starosty z prośbą o uczestniczenie w piątkowej sesji w Wołczynie w części dotyczącej utrzymania dróg w powiecie kluczborski.

Do punktu 3 porządku obrad

 

Radny Jakub Goliński-członek zarządu powiatu-przedstawił prezentację pn:„ Prezentacja strategicznych dla powiatu kluczborskiego projektów współfinansowanych ze środków Unii europejskiej. 

Prezentacja dotyczyła następujących obszarów dla których pozyskano środki unijne: oświaty, przedsiębiorczości, transportu, ochrony zdrowia i opieki społecznej oraz administracji. Powyższa prezentacja stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Po przedstawieniu powyższej prezentacji nie wniesiono do niej żadnych zapytań.

Pan Starosta poinformował, że Powiatowe Urzędy Pracy przejdą pod nadzór i kompetencje wojewodów, powiaty już nie będą miały tej kompetencji, stanie się tak od 1 stycznia 2018 r.     

Do punktu 4a porządku obrad


Przewodniczący Rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany Uchwały w sprawie uchwalenia Budżetu  Powiatu Kluczborskiego na 2017 rok. W powyższym projekcie uchwaływprowadza się zmiany w Uchwale Nr XXVII/178/2016 z dnia 28 grudnia 2016 r. w sprawie uchwalenia budżetu Powiatu Kluczborskiego na rok 2017 w planie dochodów budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych dochodów o kwotę 6.926.547 zł, w tym: zwiększenie dochodów bieżących w kwocie 1.545.449 zł; zwiększenie dochodów majątkowych w kwocie 5.381.098 zł. Wprowadza się zmiany w planie wydatków budżetu powiatu, powodujące zwiększenie planowanych wydatków o kwotę 8.882.544 zł w tym: zwiększenie wydatków bieżących w kwocie 1.520.580 zł; zwiększenie wydatków majątkowych w kwocie 7.361.964 zł. Różnica pomiędzy dochodami, a wydatkami stanowi deficyt budżetu w kwocie 7.349.776 zł. Wprowadza się zmiany w planie dotacji na rok 2017. Ponadto wprowadza się do uchwały budżetowej następujące rozdziały: w dziale 150 – Przetwórstwo przemysłowe, rozdział 15095 – Pozostała działalność, w dziale 600 – Transport i łączność, rozdział 60016 – Drogi publiczne gminne, rozdział 60095 – Pozostała działalność,w dziale – 801 – Oświata i wychowanie, rozdział – 80195 – Pozostała działalność, w dziale – 803 – Szkolnictwo wyższe, rozdział – 80306 – Działalność dydaktyczna, w dziale 851 – Ochrona zdrowia, rozdział – 85149 – Programy profilaktyki zdrowotnej, w dziale – 852 – Pomoc społeczna, rozdział – 85205 – Zadania w zakresie przeciwdziałania przemocy w rodzinie, rozdział – 85220 – Jednostki specjalistycznego poradnictwa, mieszkania chronione i ośrodki interwencji kryzysowej, w dziale 853 – Pozostałe działania w zakresie polityki  społecznej, rozdział – 85334 – pomoc dla repatriantów, w dziale 900 – Gospodarka komunalna i ochrona środowiska, rozdział – 90019 – Wpływy i wydatki związane z gromadzeniem środków z opłat i kar za korzystanie ze środowiska.

Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że zmiany w budżecie wynikają głownie z ostatecznych kwot otrzymanych od właściwych organów. Ostateczne wielkości uchwały nie wpływają in minus na te wielkości, które w grudniu przyjmowaliśmy. Założenia, o których informowaliśmy, jak zwiększona subwencja oświatowa, stała się faktem. Jest to dla nas ważne, gdyż nie chcemy, aby ktokolwiek z jednostek oświatowych tracił pracę, pomimo tego, że nie będzie trzech oddziałów gimnazjalnych przy ul. Mickiewicza.  Pan Starosta poinformował, że dodatkowo  dochody wzrosną o prawie 7 mln. zł., kwota wydatków wzrośnie o około 9 mln. zł., wydatki inwestycyjne wzrosną o ponad 7 mln. zł, pomimo tego, że wycofaliśmy wykup jednego z leasingów operacyjnych. Łączna kwota wydatków majątkowych po zmianie wynosi 21 mln. zł. , jest to kwota, która nie zdarzyła się jeszcze w samorządzie wielkości naszego powiatu, jest to ogromna ilość środków. Wprowadzamy do budżetu 2 mln. zł. wolnych środków, 1 mln. 200 są to projekty realizowane w ubiegłym roku, wskaźnikowo jest to kwota bardzo okazała. Pan Starosta stwierdził, że jeżeli chodzi o zagrożenia, to wynikają one głównie z ewentualnych zmian w prawie, nowych regulacji, które mogą w sposób organizacyjny i finansowy wpływać na nasze kompetencje i możliwości finansowe. Pan Starosta dodał, że cieszy z tego, że taki projekt z takimi kwotami można radzie przedstawić.  Pan Starosta dodał, że jeżeli chodzi o niską emisję, to wartość projektu przekracza 51 mln. zł. wartość dofinansowania to kwota około 42 mln. zł., w pozostałej części są to projekty 13 samorządów, które są partnerami naszego projektu. Pan Starosta dodał, że przesuwa się termin zakończenia oceny projektu i czasowo nie jest to dla nas dobre, na dzień dzisiejszy musimy wprowadzać zapisy identyczne jak w projekcie. 

Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXIX/188/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4b porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej. Zmiany dokonane zostały w celu zapewnienia zgodności budżetu powiatu z wieloletnią prognozą finansową. Zwiększono dochody bieżące o kwotę 1.545.449 zł, zwiększono dochody majątkowe o kwotę 5.381.098 zł., zwiększono wydatki bieżące o kwotę 1.520.580 zł, zwiększono wydatki majątkowe o kwotę 7.361.964 zł. Wprowadzono zwiększenie wydatków bieżących w przedsięwzięciach pn. "Bliżej siebie" projekt w ramach RPO WO na lata 2014 - 2020, "Byczyński Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej dla subregionu północnego", "Praktyka czyni mistrza", "Wsparcie innowacyjności MŚP Subregionu Kluczbork - Namysłów - Olesno". Wprowadzono zwiększenie wydatków majątkowych w przedsięwzięciu pn. " Remont balustrady wiaduktu drogowego o numerze ewidencyjnym JNI 01018588 nad zelektryfikowaną linią kolejową relacji Kluczbork - Poznań w miejscowości Byczyna w ciągu drogi powiatowej 1302O w km 0+671". Wprowadzono zmianę poprzez przekwalifikowanie wydatków bieżących i majątkowych na zadaniach "Zwiększenie efektywności energetycznej w obiektach użyteczności publicznej powiatu kluczborskiego" z wydatków na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno - prywatnego na wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe. Wprowadzono nowe przedsięwzięcia w wydatkach bieżących i majątkowych pn. "Realizacja strategii nieskoemisyjnych na obszarze Subregionu Północnego Województwa Opolskiego projekt RPO WO 2014-2020" oraz "Remonty cząstkowe dróg" i "e usługi cyfrowych zasobów geodezyjnych i kartograficznych województwa opolskiego". Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwalę Nr XXIX/189/2017 w sprawie zmiany wpf.

  

Do punktu 4c porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie  zaciągnięcia kredytu długoterminowego. Projekt powyżej uchwały dotyczy zaciągnięcia kredytu długoterminowego do kwoty 5.958.458 zł z 10 letnim okresem spłaty, począwszy od 2018 roku. Kredyt będzie przeznaczony na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów. Wybór banku kredytującego nastąpi zgodnie z ustawą z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych, a zabezpieczeniem kredytu będzie weksel in blanco.

Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXIX/190/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4d porządku obrad


Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Bogacicy na zakup samochodu ratowniczo-gaśniczego oraz sprzętu pożarniczego. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwalę Nr XXIX/191/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4e porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie w sprawie udzielenia pomocy finansowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Byczynie na zakup pojazdu specjalnego drabiny mechanicznej. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwalę Nr XXIX/192/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4f porządku obrad

Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie Powiatu Kluczborskiego – jako Lidera Partnerstwa do projektu pn.: „Elektroniczne usługi publiczne - e-administracja dla Gminy Kluczbork, Powiatu Kluczborskiego i Powiatu Oleskiego”.

Zarząd Województwa Opolskiego jako Instytucja Zarządzająca Regionalnym Programem Operacyjnym Województwa Opolskiego na lata 2014-2020 ogłosił nabór wniosków
o dofinansowanie projektów określonych dla działania 10.3 E-usługi publiczne. Jednostki samorządu terytorialnego mogą ubiegać się o wsparcie projektów z zakresu rozwoju elektronicznych usług publicznych szczebla regionalnego/lokalnego, w tym m.in. projektów z zakresu e-administracji, e-zdrowia, e-kultury, systemów informacji przestrzennej . Złożenie projektu partnerskiego (Lider Powiat Kluczborski, Partnerzy Gmina Kluczbork, Powiat Oleski) korzystnie wpłynie na punktacje wniosku w odniesieniu do kryteriów merytorycznych szczegółowo punktowanych. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu uchwały i jednogłośnie podjęli Uchwalę Nr XXIX/193/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4g porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy na czas oznaczony do 3 lat,  po umowie zawartej na czas oznaczony do 3 lat, której przedmiotem jest ta sama nieruchomość stanowiąca własność Powiatu Kluczborskiego. Przedmiotem dzierżawy jest grunt o powierzchni 30 m2 pod kontener telefoniczny RSU-5  stanowiący własność firmy NETIA S.A. na działce gruntowej. Przedmiotowa nieruchomość stanowi własność Powiatu Kluczborskiego i jest w trwałym zarządzie Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku. Dyrektor Zespołu Szkół Licealno - Technicznych w Kluczborku jako trwały zarządca przedmiotowej nieruchomości wnioskuje o przedłużenie umowy  dzierżawy na kolejne 3 lata na rzecz dotychczasowego dzierżawcy - firmie Netia, który korzystał z przedmiotowej nieruchomości na podstawie umowy dzierżawy zawartej na czas oznaczony do lat 3. Powyższy projekt zgodnie z obowiązującymi przepisami określa indywidualny przypadek zawarcia kolejnej umowy dzierżawy na czas określony do 3 lat, na rzecz firmy NETIA S.A., która korzystała  z przedmiotu dzierżawy na podstawie umowy zawartej na czas określony do 3 lat. Rada Powiatu jako kompetentny organ może wyrazić zgodę na zawarcie kolejnej umowy dzierżawy w tym przypadku. Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXIX/194/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4h porządku obrad

 

Przewodniczący rady przedstawił projekt uchwały w sprawie przyjęcia planów pracy komisji stałych Rady Powiatu w Kluczborku na 2017 rok. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXIX/195/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 4i porządku obrad

 

Przewodniczący Rady przedstawił  projekt uchwały w sprawie dostosowania sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych na terenie powiatu kluczborskiego na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r.            
Art. 213 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. – Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe obliguje organ stanowiący powiatu do podjęcia uchwały w sprawie projektu dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego. Rada Powiatu w Kluczborku podjęła w/w uchwałę w dniu 2 marca 2017 roku, która została przekazana do zaopiniowania związkom zawodowym zrzeszającym pracowników jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego oraz Opolskiemu Kuratorowi Oświaty.  Po uzyskaniu pozytywnej opinii Opolskiego Kuratora Oświaty, Rada Powiatu w Kluczborku, w terminie do 31 marca 2017 r., jest zobowiązana do podjęcia właściwej uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci szkół ponadpodstawowych i specjalnych, na okres od dnia 1 września 2017 r. do dnia 31 sierpnia 2019 r. oraz od dnia 1 września 2019 r. (art. 217). Niniejsza uchwała zgodnie z ust.1 art. 217 w/w ustawy ustala plan sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i szkół specjalnych na okres od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r., ustala plan sieci publicznych szkół ponadpodstawowych na okres od 1 września 2017 r. do 31 sierpnia 2019 r.  Uchwała Nr XXVIII/181/2017 Rady Powiatu w Kluczborku z dnia 2 marca 2017 r. w sprawie projektu dostosowania sieci publicznych szkół ponadgimnazjalnych i specjalnych do nowego ustroju szkolnego, wprowadzonego ustawą – Prawo oświatowe oraz ustalenia sieci publicznych szkół ponadpodstawowych i specjalnych na terenie powiatu kluczborskiego została zaopiniowana przez następujące związki zawodowe, zrzeszające pracowników jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego: Zarząd Oddziału Związku Nauczycielstwa Polskiego w Kluczborku, Komisję Zakładową Międzyzakładowej Organizacji Związkowej NSZZ „Solidarność” Pracowników Oświaty i Wychowania w Kluczborku, Komisję Zakładową NSZZ „Solidarność” przy Zespole Szkół Ogólnokształcących w Kluczborku, Oddziałową Organizację Związku Zawodowego „Rada Poradnictwa” w Kluczborku. Uchwała została pozytywnie zaopiniowana przez Opolskiego Kuratora Oświaty.

Radni nie wnieśli zapytań do projektu i jednogłośnie podjęli uchwałę Nr XXIX/196/2017 w powyższej sprawie.

 

Do punktu 5 porządku obrad

 

Przewodniczący rady przedstawił Ocenę stanu bezpieczeństwa sanitarnego powiatu kluczborskiego za 2016 rok. Radna Irena Kielar poruszyła kwestię posiłków całodobowych dla szpitala w kwocie 10 zł.       
Radni nie wnieśli zapytań i jednogłośnie  przyjęli powyższe sprawozdanie.  

 

Do punktu 6 porządku obrad


Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Kluczborku za 2016 rok. Radni nie wnieśli do niego żadnych zapytań i jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie.

 

Do punktu 7 porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej PSP w Kluczborku za 2016 rok. Radni nie wnieśli zapytań i jednogłośnie przyjęli powyższe sprawozdanie.

Do punktu 8 porządku obrad

 

Głos zabrał pan Starosta, który poinformował, że jeżeli chodzi o interpelację radne Celiny Zając to odpowiedź zostanie udzielona pisemnie.

Jeżeli chodzi o  sesję w Wołczynie dotycząca m.in. dróg powiatowych w gminie Wołczyn, ma mieć miejsce jutro, pan Starosta nie może się na  udać, ale  w imieniu zarządu powiatu w sesji udział weźmie pan Adam Radom-sekretarz Powiatu i pan Kazimierz Sztajglik-Dyrektor Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku. Pan Starosta dodał, że jutro będzie okazja, aby wyjaśnić wiele kwestii. Ponadto pan Starosta dodał, ze nie jest w stanie sprawdzić, czy piaskarka jeździła z podniesionym pługiem, tego typu uwagi nie dają się sensownie wyjaśnić.

 

Do punktu 9 porządku obrad

 

Kolejno Przewodniczący Rady przedstawił sprawozdanie z działalności Zarządu Powiatu w Kluczborku za okres od 7.02.2017 r. do 2.03.2017 r. Radni nie wnieśli zapytań do powyższego sprawozdania i jednogłośnie je przyjęli.    

Do punktu 10 porządku obrad

 

Radna Irena Kielar poinformowała, o ogólnopolskim strajku nauczycieli jaki ma mieć miejsce w piątek .

W wolnych wnioskach pan Starosta poinformował, że szpitale, które wchodzą do sieci szpitali publicznych muszą posiadać dwa oddziały z czterech podstawowych i SOR lub Izbę Przyjęć. Nasz szpital posiada cztery oddziały i izbę przyjęć. Szpitale w tym zakresie finansowane mają być w 91 % wykonania za 2015 rok, są to w skali naszego szpitala o ponad 2 mln. mniej niż w 2005 r. Laryngologia będzie musiała ubiegać się w wojewódzkich konkursach, i to jest trochę trudne. Więcej szczegółów odnośnie samego kontraktowania będzie znana w miesiącu czerwcu. Pan Starosta poinformował o podróży do Ukrainy, której celem była rekrutacja młodzieży do naszych szkół powiatowych na nowy rok szkolny. Miały miejsce spotkania z dyrektorami, nauczycielami i rodzicami. Drugim celem było złożenie oferty możliwości odbywania staży specjalizacyjnych lekarskich przez młodych lekarzy z Ukrainy w naszym szpitalu.  Jest duże zainteresowanie ale trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że młodzi lekarze chcieliby najpierw poznać nasz szpital i zaplecze, ponadto  jest to trudne, ze względu na nostryfikację dyplomów i inne przepisy prawne. Jednakże jest to sprawa na przyszłość, a nasza oferta jest dedykowana dla młodych lekarzy, absolwentów i dotyczy staży specjalizacyjnych, my mamy kilka staży nieobsadzonych, nasi absolwenci albo emigrują albo znajdują miejsca w większych szpitalach specjalistycznych.

Pan Starosta i Przewodniczący Rady złożyli radnym życzenia świąteczne.

 

Do punktu 11 porządku obrad

 

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący Rady podziękował wszystkim zebranym za udział w obradach i o godz. 14.30 zamknął XXIX sesję Rady Powiatu
w Kluczborku.           
           
Na tym protokół zakończono.          

 

 

 

 

 

Przewodniczący Rady Powiatu
w Kluczborku

Andrzej Butra
 

 

 

 


Protokołowała

Katarzyna Hołdys