Protokół Nr 99/2017
z posiedzenia Zarządu Powiatu w Kluczborku
w dniu 11 i 12 kwietnia 2017 r.
(posiedzenie dwudniowe)
Posiedzenie Zarządu otworzył Starosta Kluczborski – Piotr Pośpiech. W posiedzeniu uczestniczyli także: Wicestarosta, członek Zarządu, Sekretarz i Skarbnik Powiatu.
Kolejno członkowie Zarządu przyjęli jednogłośnie następujący porządek obrad:
1.Otwarcie posiedzenia.
Posiedzenie w dniu 11.04.2017 r.:
2.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 5.958.458,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”.
Kontynuacja posiedzenia w dniu 12.04.2017 r.:
3.Projekty uchwał Zarządu Powiatu:
-w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia,
-w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
-w sprawie wyrażenia opinii na nieodpłatne obciążenie służebnością gruntową nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego będącej w użytkowaniu wieczystym Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku spółka z o.o.
-w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia
4.Pismo Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczące wyników konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
5.Pismo IVIA S.A Katowice dotyczące opracowania dokumentacji etapu Stadium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz elementów Koncepcji Programowej dla budowy obwodnicy Olesna w ciągu drogi krajowej nr S 11.
6.Umowa pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego w kwocie 12.150,-zł na realizację zadań związanych z doskonaleniem zawodowym i doradztwem metodycznym dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach Gminy Wołczyn.
7.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące planowanego remontu w budynku Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku (postępowanie przetargowe).
8.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące projektu: ,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach” –Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020.
9.Pismo Kierownika Biura FP dotyczące przeciekania dachu w budynku rehabilitacji (POR przy ul.Sienkiewicza 20 B w Kluczborku.
10.Wolne wnioski.:
-sprawa dot.przeniesienia Filii DPS przy ul.Sienkiewicza 20 a do DPS przy ul.Wołczyńskiej 25 (posiedzenie z dnia 4.04.2017r.),
-pismo Pracowni Projektowej M34 z Częstochowy dot.wykonania prac projektowych pn.,,Remont i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynków SOSW w Kluczborku”
11.Zamknięcie posiedzenia.
Następnie przystąpiono do zatwierdzenia protokołu z posiedzenia Zarządu Powiatu, które odbyło się w dniu 04.04.2017 r. Członkowie Zarządu nie wnieśli uwag do protokołu Nr 98/2017 i w drodze głosowania jednogłośnie go przyjęli.
Do punktu 2 porządku
Zarząd rozpoczął posiedzenie w dniu 11.04.2017 r. i zapoznał się z pismem Kierownika Biura FP dotyczącym przeprowadzenia postępowania przetargowego na zadanie pn.:,,Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 5.958.458,-zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów”.
Zarząd Powiatu po zapoznaniu się z pismem postanowił o ogłoszeniu przetargu na ww.zadanie w trybie przetargu nieograniczonego, zażądać wadium w wysokości 30.000,-zł, odstąpić od konieczności żądania zabezpieczenia.
Ponadto Zarząd upoważnił dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski, Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy z wybranym wykonawcą oraz ewentualnych aneksów.
Do punktu 3 porządku
Kolejno przystąpiono do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia.
W przedmiotowym projekcie uchwały powołuje się Pana Wiesława Szczerbę - Zastępcę Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych w Kluczborku oraz Panią Martę Walencką – specjalistę ds. zamówień publicznych w Zarządzie Dróg Powiatowych w Kluczborku do składu osobowego Komisji Przetargowej powołanej uchwałą Nr 5/16/2015 Zarządu Powiatu z dnia 11.02.2015r. do przeprowadzenia procedury wyboru oferenta w postępowaniu pn.:
„Remont cząstkowy nawierzchni bitumicznych dróg powiatowych powiatu kluczborskiego”.
Do projektu uchwały Zarząd nie wniósł uwag podejmując uchwałę Nr 99/421/2017.
Następnie zapoznano się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie powiatu po stronie dochodów i wydatków.
Wprowadza się zmiany w uchwale budżetowej powiatu na 2017 rok polegające na zwiększeniu planu dochodów i wydatków o kwotę 20.261,-zł na podstawie decyzji Wojewody Opolskiego z dnia 6 kwietnia 2017 roku, z przeznaczeniem dla repatriantów na pokrycie kosztów przejazdu oraz zagospodarowanie i bieżące utrzymanie.
Do projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 99/422/2017.
Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie wyrażenia opinii na nieodpłatne obciążenie służebnością gruntową nieruchomości stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego będącej w użytkowaniu wieczystym Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku spółka z o.o.
Projekt ten opiniuje pozytywnie ustanowienie służebności gruntowej polegającej na nieodpłatnym, nieograniczonym w czasie prawie przechodu i przejazdu przez działkę oznaczoną ewidencyjnie nr 9/80 k.m. 15 o pow. 0,2150 ha KW nr OP1U/00082591/7 w Sądzie Rejonowym w Kluczborku, położoną przy ul. Byczyńskiej w Kluczborku stanowiącej własność Powiatu Kluczborskiego w użytkowaniu wieczystym Przedsiębiorstwa Komunikacji Samochodowej w Kluczborku spółka z o.o. Służebność ta dotyczy każdoczesnych właścicieli i posiadaczy działki nr 9/81 k. m. 15 o powierzchni 0,8303 ha. Właściciele i posiadacze nieruchomości władnącej działki nr 9/81 będą mogli korzystać z nieruchomości służebnej w obszarze działki nr 9/80 w zakresie określonym w akcie ustanowienia służebności.
Ustanowienie służebności gruntowej może nastąpić w drodze umowy zawartej pomiędzy użytkownikiem wieczystym nieruchomości działki służebnej oznaczonej nr 9/80 tj. Przedsiębiorstwem Komunikacji Samochodowej w Kluczborku spółka z o.o. a właścicielem działki władnącej oznaczonej nr 9/81 w formie aktu notarialnego.
Do projektu uchwały nie wniesiono uwag w związku z czym podjęto uchwałę Nr 99/423/2017.
Kolejno Zarząd przystąpił do zapoznania się z projektem uchwały w sprawie powołania do składu osobowego Komisji Przetargowej pracowników merytorycznie właściwych ze względu na przedmiot zamówienia.
Przedmiotowy projekt powołuje Panią Wandę Słabosz – Skarbnik Powiatu w Starostwie Powiatowym w Kluczborku do składu osobowego Komisji Przetargowej do przeprowadzenia procedury wyboru oferenta w postępowaniu pn: „Udzielenie długoterminowego kredytu w wysokości 5.958.458 zł z przeznaczeniem na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu emisji papierów wartościowych oraz zaciągniętych pożyczek i kredytów.”
Do przedłożonego projektu nie wniesiono uwag w związku z czym postanowiono podjąć uchwałę Nr 99/424/2017.
Do punktu 4 porządku
Zarząd zapoznał się z pismem Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu dotyczącym wyników konkursów na stanowiska dyrektorów jednostek oświatowych Powiatu Kluczborskiego.
Wyniki konkursów zostały zatwierdzone przez Zarząd w związku z czym postanowiono zobowiązać Naczelnika Wydziału Edukacji i Sportu oraz Samodzielne Stanowisko ds.Kadr do przygotowania niezbędnych dokumentów związanych z zatrudnieniem w/w osób.
Do punktu 5 porządku
Kolejno zapoznano się z pismem IVIA S.A Katowice dotyczącym opracowania dokumentacji etapu Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego oraz elementów Koncepcji Programowej dla budowy obwodnicy Olesna w ciągu drogi krajowej nr S 11.
Ponadto Zarząd zapoznał się z opiniami przygotowanymi w tej sprawie przez Naczelnika Wydziału Komunikacji i Transportu oraz Dyrektora Zarządu Dróg Powiatowych.
Zarząd postanowił zaopiniować pozytywnie proponowany przebieg planowanej trasy zgodnie z przedłożonymi opiniami ZDP i KT.
Do punktu 6 porządku
Zapoznano się z treścią umowy pomiędzy Powiatem Kluczborskim a Gminą Wołczyn w sprawie udzielenia dotacji celowej dla Powiatu Kluczborskiego w kwocie 12.150,-zł na realizację zadań związanych z doskonaleniem zawodowym i doradztwem metodycznym dla nauczycieli zatrudnionych w oświatowych jednostkach Gminy Wołczyn.
Do treści umowy Zarząd nie wniósł uwag w związku z czym postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu.
Do punktu 7 porządku
Następnie zapoznano się z pismem Kierownika Biura Funduszy Pomocowych dotyczącym planowanego remontu w budynku Wojewódzkiego Ośrodka Dokształcania i Doskonalenia Zawodowego w Kluczborku.
W związku z otrzymaniem dokumentacji projektowo-kosztorysowej zaistniała konieczność przeprowadzenia postępowania przetargowego na ww. zadanie.
Zarząd postanowił o ogłoszeniu przetargu w trybie przetargu nieograniczonego, zażądać zabezpieczenia w wysokości 10%, zaproponować wadium w wysokości 10.000,-zł.
Ponadto Zarząd uznał, że płatność w roku bieżącym powinna być do wysokości kwoty zapisanej w planie pomniejszonej o koszt wykonania dokumentacji projektowej oraz zabezpieczenia środków na nadzór inwestorski (czyli do kwoty 478.000,-zł), natomiast kwota, która wyniknie z przetargu powyżej wartości ujętej w budżecie na 2017 rok zostanie rozliczona w ramach faktoringu lub z odroczonym terminem płatności faktury i zapłacona z budżetu 2018 roku.
Zarząd stwierdził także, że w ww. postepowaniu bardzo istotną rzecz stanowią terminy wykonania robót, które powinny zostać zakończone przed dniem 25.08.2017 roku.
Zarząd postanowił upoważnić dwóch członków Zarządu w osobach: Piotr Pośpiech-Starosta Kluczborski oraz Jakub Goliński-członek Zarządu do podpisania umowy oraz ewentualnych aneksów.
Do punktu 8 porządku
Kolejną sprawą było pismo Kierownika Biura Funduszy Pomocowych, Mienia Powiatu i Promocji Powiatu dotyczące projektu: ,,Wsparcie kształcenia zawodowego w kluczowych dla regionu branżach”–Poddziałanie 10,4 RPO WO 2014-2020.
W związku z koniecznością przeprowadzenia postępowania przetargowego na remonty sal lekcyjnych wraz z wymianą instalacji elektrycznych w ZSP Nr 2 CKU i ZSLT w Kluczborku oraz wykonania zasilania do maszyny CNC w ZSP nr 2 CKU postanowiono o przeprowadzeniu postępowania przetargowego w trybie przetargu nieograniczonego, określeniu wadium w wysokości 2.500,00,-zł i nie żądaniu zabezpieczenia służącego pokryciu roszczeń z tytułu niewykonania lub nienależytego wykonania umowy.
Do punktu 9 porządku
Zarząd przystąpił do zapoznania się z pismem Kierownika Biura FP dotyczącym przeciekania dachu w budynku rehabilitacji-POR przy ul.Sienkiewicza 20 B w Kluczborku.
Członkowie Zarządu po zapoznaniu postanowili wyrazić zgodę na dokonanie naprawy ww.dachu.
Do punktu 10 porządku
Pan Starosta powrócił do sprawy z posiedzenia Zarządu Powiatu w dniu 4.04.2017 r. dotyczącej zamiaru przeniesienia Filii DPS w Kluczborku przy
ul.Sienkiewicza 20 a do budynku DPS przy ul.Wołczyńskiej 25 w okresie do końca czerwca 2018 roku.
W związku z powyższym postanowiono o przeprowadzeniu zadania audytowego związanego z oceną możliwości wykonania takiej decyzji i jej skutków organizacyjnych i finansowych.
Zwarzywszy na ważny interes powiatu zadanie zostanie zlecone i przeprowadzone poza planem audytu i uzgodnione z audytorem uwzględniając § 11 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4.09.2015 r. (Dz.U.z 2015 r, poz.1480). Zdaniem Zarządu zdanie to powinno być przeprowadzone do końca miesiąca maja br.
Szczegółowe tezy do audytu zostaną opracowane i przekazane przez wyznaczonych do tego pracowników.
Pan Starosta przedstawił pismo Pracowni Projektowej M34 z Częstochowy dotyczące wykonania prac projektowych pn.:,,Remont i zmiana sposobu użytkowania części pomieszczeń budynków SOSW w Kluczborku”.
W związku z powyższym Zarząd postanowił zobowiązać Kierownika Biura Funduszy Pomocowych do przygotowania umowy z M34 Pracownią Projektową z Częstochowy na wykonanie dokumentacji w ww.zakresie.
Ponadto Zarząd stwierdził, że koszty zostaną pokryte z rozdziału 70005-Gospodarka gruntami i nieruchomościami § 4300-zakup usług pozostałych.
Do punktu 10 porządku
W związku z wyczerpaniem porządku Starosta podziękował wszystkim za udział w obradach i zamknął 99 posiedzenie Zarządu Powiatu.
Na tym protokół zakończono.
Zarząd Powiatu:
1.Piotr Pośpiech ………………………………
2.Urszula Pękala-Duda ………………………………
3.Jakub Goliński ………………………………
Protokołowała:
Joanna Strzelczyk